shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال 2023

در این مقاله شما را با بهترین برنامه های یادداشت برداری، برای سیستم عامل های مختلف، آشنا خواهیم کرد.

⚡بهترینبرنامههاییادداشتبرداریدرسال2023

بهترین برنامه‌های یادداشت برداری در 2023 برای سیستم عامل‌های مختلف


 

همیشه ممکن است در زمان رفتن به مدرسه، دفتر کار یا هر محل دیگری، ایده یا فکری به ذهن ما خطور کند و در همان زمان نیاز به ثبت آن داشته باشیم. در این حالت چه باید کرد؟ با چه وسیله یا امکانی می‌توانیم از فراموشی این الهامات لحظه‌ای که نگهداری برخی از آنها حیاتی است، جلوگیری کنیم؟ در پاسخ به این گونه سوالات، کافی است یک تبلت مانند سرفیس پرو یا آیپد، یک قلم لمسی مانند اپل پنسیل یا قلم سرفیس و یک برنامه یادداشت برداری خوب داشته باشید تا به این خواسته خود جامه عمل بپوشانید. با اینکه نوشتن روی کاغذ، بسیار عالی و معمولاً در دسترس است اما نوشتن مطالب بصورت دیجیتالی، سرعت عمل ما را بیشتر کند و از جهتی به اشتراک گذاری یادداشت‌ها با دیگران آسان‌تر خواهد بود و همچنین از دوباره نویسی مطالب جلوگیری می‌شود.

با توجه به همین موارد و مزایای دیگری که وجود دارد، برنامه‌های یادداشت برداری زیادی به بازار عرضه شده که ممکن است برخی از آنها بسیار کاربردی و عالی باشند. وجود این همه برنامه یادداشت برداری یک ایراد بزرگ دارد که همه به یک اندازه خوب نیستند و کاربران نیز وقت کافی برای تست عملکرد همه آنها ندارند، بنابراین نیاز است که بهترین‌ها را در این زمینه گرد هم آوریم.

در این مقاله سعی شده است، بهترین برنامه‌های یادداشت برداری را که برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها قابل استفاده است، به شما معرفی کنیم.
 

در ادامه راه با ما همراه باشید.
 

 

The best note taking apps in 2023

 

لیست بهترین برنامه‌های یادداشت برداری در سال 2023 و توضیحات آن‌ها:

1. Evernote

2. Bear

3. GoodNotes

4. Material Notes

5. Microsoft OneNote

6. Google Keep

7. Nebo

8. Apple Notes

 

 

 

 

1. برنامه یادداشت برداری Evernote: بهترین برنامه یادداشت برداری برای همه سیستم عامل‌ها (MacOS, iOS, Windows, Android)

این برنامه توسط شرکت Evernote طراحی شده و اگر بخواهید نسخه اورجینال آنرا تهیه کنید، این امکان وجود دارد که از نسخه آزمایشی رایگان به مدت 14 روز استفاده نمایید.

 

بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال 2023

 

مزایای این برنامه:

- با همه پلتفرم‌ها کار می‌کند

- دارا بودن طیف وسیعی از ویژگی‌ها

- دارا بودن گزینه‌های جستجوی دانه‌ای

 

معایب این برنامه:

- گران بودن نسخه پولی

 

Evernote بعنوان پیشگام در این زمینه که در سال 2000 ساخته شد، در حال حاضر بهترین برنامه یادداشت برداری است زیرا این برنامه دارای یک نسخه رایگان است که با تمام پلتفرم‌های اصلی سازگار بوده و امکان دسترسی به یادداشت‌ها را در هر نوع دستگاهی مانند لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت یا گوشی، برای کاربر فراهم می آورد. بنابراین می‌توان آن را بهترین گزینه برای افراد مبتدی دانست.

 

این برنامه سرشار از ویژگی‌های کاربردی و مقید است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

می‌توانیم از افزونه Evernote Web Clipper در مرورگرها، برای سازماندهی و ذخیره صفحات وب، امکان درج متن یا شکل بر روی صفحات وب، دسترسی سریع به صفحات وب و بسیاری امکانات دیگر استفاده کنیم.

امکان تنظیم یادآورها و ادغام با سیری (در محصولات اپل)، برای یادداشت برداری صوتی.

امکان جستجوی یادداشت‌ها بر اساس متن، برچسب‌ها، تاریخ ایجاد، نوع رسانه موجود در آنها، مکان ایجاد آنها و موارد دیگر.

این برنامه دو نسخه پولی هم دارد (نسخه Evernote Premium مخصوص افراد و نسخه Evernote Teams مخصوص کارهای گروهی) که قطعاً برای افزایش امکانات باید مبلغی را بپردازید که البته ارزان نیست.

در نسخه پریمیوم، قابلیت‌هایی مانند: همگام سازی بین دستگاه‌های نامحدود، یادداشت با اندازه حداکثر 200 مگابایت، آپلود ماهانه حداکثر 10 گیگابایت، دسترسی به یادداشت‌ها بصورت آفلاین و امکان حاشیه نویسی در فایل‌های PDF برای کاربر مهیا می‌شود.

در نسخه تیمی که برای کسب و کارهای بزرگ طراحی شده است، آپلودها بیشتر و برخی ابزارهای همکاری تیمی و امکانات دیگر، در نظر گرفته شده است. 

بد نیست بدانید این برنامه یادداشت برداری، همان برنامه‌ای است که در شرکت رولز رویس استفاده می‌شود.

 

2. برنامه یادداشت برداری Bear: بهترین برنامه یادداشت برداری برای دستگاه‌های اپل

این برنامه توسط شرکت Shiny Frog ساخته شده و تمام محصولات اپل شامل: آیپد، آیفون و خانواده مک را پشتیبانی می‌کند.

 

2023 بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال The best note taking apps in 2023

 

مزایای این برنامه:

- دارای طراحی مینیمال و شیک است

- در iCloud همگام سازی می‌شود

- نسخه رایگان دارای قابلیت‌های خوبی است

 

معایب این برنامه:

- همگام سازی در iCloud نیاز به اشتراک برنامه دارد

 

 

 

 

محصولات اپل همیشه به زیبایی و سادگی بصری معروف هستند و برنامه یادداشت برداری Bear نیز همین فلسفه را کاملاً رعایت کرده است. این برنامه به شما امکان می‌دهد در مک، آیپد و آیفون از طریق iCloud، یادداشت برداری کرده و آنها را در همه دستگاه‌های اپل خود همگام سازی کنید

برای پوشه بندی یادداشت‌ها، کار خاصی نباید انجام دهید، فقط کافی است یادداشت ایجاد شده را ذخیره کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌ها، تصاویر و فایل‌های دیگر و یا نقاشی‌های ایجاد شده در آیپد یا آیفون خود را به آن ضمیمه کنید.

Evernote چند برنامه مختلف برای macOS, iOS, ipadOS, watchOS داشته و یک افزونه (extension) مخصوص برای استفاده در مرورگرها نیز دارد.

اگر فقط بخواهید روی آیپد خود یادداشت برداری کنید می‌توانید از نسخه رایگان Bear استفاده کنید اما برای اینکه بتوانید یادداشت‌ها را در همه دستگاه‌های خود، همگام‌سازی کنید، باید اقدام به خرید اشتراک نسخه Pro کنید. در نسخه پرو به گزینه‌هایی مانند امکانات بیشتر در تهیه فایل خروجی، امکان رمزگذاری روی یادداشت‌ها، محافظت از رمز عبور آنها و امکان باز کردن قفل فایل یادداشت با استفاده از Face ID یا Touch ID، دسترسی پیدا می‌کنید.

توجه داشته باشید که محیط برنامه Bear حتی در نسخه پرو، بسیار ساده شده است و حتی پانل قالب بندی ندارد و فقط از برنامه Markdown پشتیبانی می‌کند. البته از این جهت بهترین برنامه یادداشت برای سیستم عامل‌های اپل است (که هم کار شما را انجام دهد و هم ساده باشد) ولی اگر می‌خواهید امکاناتی بیش از این داشته باشید، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Evernote یا OneNote استفاده کنید.

 

3. برنامه یادداشت برداری GoodNotes: بهترین برنامه یادداشت برداری برای آیپد پرو و مک

در این بخش با یک برنامه یادداشت برداری مخصوص آیپد پرو مواجه هستیم که توسط Time Base Technology Limited معرفی شده ولی امکان استفاده از آن برای آیفون و مک نیز وجود دارد (مک نسخه مخصوص دارد).

 

2023 بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال The best note taking apps in 2023

 

مزایای این برنامه:

- برای قلم اپل بهینه شده است

- امکان تبدیل دستخط به تایپ سیستمی (تبدیل دستخط خوب)

- هزینه خرید منطقی

 

معایب برنامه:

- نداشتن نسخه رایگان

 

انتظاری که از دارندگان آیپد پرو داریم، فراتر از تماشای ویدیو و چک کردن ایمیل‌ها است و برای استفاده بهینه از قدرت عملکرد آن، می‌توانید از برنامه‌هایی مانند GoodNotes جهت یادداشت برداری‌های خلاقانه و با سرعت بالا استفاده کنید.

این برنامه آیپد شما را به کاغذی دیجیتالی، تبدیل کرده و این امکان را فراهم می‌کند که هر جا اراده کنید بتوانید یادداشت‌های دست نویس که قابل جستجو هم باشند را ایجاد کنید. این برنامه یادداشت هوشمند، می‌تواند همه چیز، من جمله: معادلات ریاضی، نقشه‌های ذهنی را تشخیص داده و عملکردی عالی در تبدیل دست خط به متن تایپ شده داشته باشد.

در GoodNotes، همه چیز به طور خودکار با iCloud همگام سازی می‌شود تا بتوانید از آیفون و مک خود نیز به آن دسترسی داشته باشید. همچنین با این برنامه می‌توانید در فایل‌های PDF، به صورت دستی علامت گذاری کنید.

 

4. برنامه یادداشت برداری Material Notes: بهترین یادداشت برداری برای سیستم عامل اندروید

این برنامه توسط Prasad Shirvandkar تولید و عرضه شده و مخصوص کاربران اندروید می‌باشد.

 

2023 بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال The best note taking apps in 2023

 

مزایای این برنامه:

- دارای رابط کاربری آسان است

- دارای ویژگی‌های مفید است

- دارای نسخه رایگان است

 

معایب این برنامه:

- فقط برای کاربران اندروید قابل استفاده است

 

 

 

 

بهترین ویژگی یک برنامه سادگی آن برای کاربر می‌باشد و برنامه یادداشت برداری Material Notes مشمول این سادگی است، بطوریکه با باز کردن برنامه، اعلام می‌شود: "دکمه + را برای افزودن یادداشت‌ها کلیک کنید" و به همین راحتی کار را شروع کنید. رابط کاربرپسند این برنامه در تمام بخش‌ها باعث می‌شود با کمترین تلاش بتوانید یادداشت‌ها، لیست کارها و یادآوری‌ها را ایجاد نموده، آنها را رنگ آمیزی، سازماندهی، بایگانی و به عنوان موارد دلخواه تعیین کنید.

همچنین می‌توانید از اعلان‌ها یادداشت‌های سریع بردارید، از یادداشت‌های خود در گوگل درایو (Google Drive) پشتیبان تهیه کنید، ارسال مستقیم به چاپگر داشته باشید و به دستگاه‌تان دستور بدهید که یادداشت را با صدای بلند بخوانند.

این برنامه علاوه بر نسخه رایگان، یک نسخه حرفه‌ای هم دارد که نسبت به نسخه رایگان، ویژگی‌هایی مانند تقویم، رمزگذاری فایل پشتیبان، فونت‌های بیشتر و اعلان‌های یادآور به آن اضافه می‌شود.

هیچ یک از نسخه‌های برنامه Material Notes قابلیت همگام سازی ندارند که البته برای بسیاری از کاربران یک ویژگی محسوب می‌شود به این دلیل که نمی‌خواهند اطلاعات آنها در سطح وب، شناور باشند. بنابراین اگر بخواهید یادداشت‌های خود را فقط روی یک دستگاه و بدون همگام سازی نگه دارید، این برنامه یادداشت برداری، بهترین برنامه موجود برای اندروید است.

اگر می‌خواهید که یادداشت‌ها را بین دستگاه‌های خود همگام سازی کنید، می‌توانید به برنامه یادداشت برداری Evernote که در ابتدا به آن اشاره کردیم، سر بزنید.

 

5. برنامه یادداشت برداری Microsoft OneNote: بهترین برنامه یادداشت برداری برای ویندوز

برنامه یادداشت برداری وان نوت توسط شرکت مایکروسافت معرفی شده و توسعه یافته است و با اینکه در اصل یک برنامه یادداشت برداری با ارجحیت سیستم عامل ویندوز است اما نسخه‌هایی از آن برای مک، آیپد، آیفون، اندروید و حتی وب ارائه شده است.

 

2023 بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال The best note taking apps in 2023

 

مزایای این برنامه:

- سرشار از ویژگی‌های مختلف است

- برای نرم افزارهای مایکروسافت (MS) بهینه شده است

- نسخه رایگان قدرتمند دارد

 

معایب این برنامه:

- فضای ذخیره سازی اضافی، نیاز به خرید اشتراک دارد

 

 

 

 

اگر شما از کاربران اکوسیستم مایکروسافت هستید و بیشتر وقت خود را با نرم افزارهای مایکروسافت می‌گذرانید، بهتر است از یک برنامه یادداشت برداری که برای ویندوز طراحی شده باشد، استفاده کنید.

برنامه یادداشت برداری OneNote شرکت مایکروسافت، با اینکه در macOS, iOS و Android نیز کار می‌کند اما در اصل برای ویندوز، بهینه سازی شده است.

در این برنامه می‌توانید تصاویر، نمادها، جداول اکسل، فایل‌های صوتی و خیلی چیزهای دیگر را به یادداشت‌ها پیوست کنید یا اینکه متن را از داخل تصاویر بیرون بکشید، صفحات وب را از طریق افزونه‌ای که برای مرورگرها طراحی شده، تبدیل به کلیپ کنید و یا نمودارها و طرح‌هایی که روی تبلت‌های سرفیس مایکروسافت کشیده شده‌اند، اضافه کنید.

OneNote یک ویژگی منحصر به فرد دارد که دسترسی پذیری را کنترل می‌کند تا مسائلی مانند کنتراست پایین نمایشگر را برجسته (هایلایت) کند، چیزهایی که خواندن متن را مشکل می‌کند یا تصاویری که متن جایگزین (Alt Text) ندارند، مشخص کند. همچنین قابلیت‌هایی در آن وجود دارد که برای همکاری گروهی یا اشتراک گذاری عالی هستند. مثلاً می‌توانید به دیگران اجازه دهید که نظرات خودشان را به یادداشت‌های شما، اضافه کنند.

شاید بهترین ویژگی OneNote این است که نسخه رایگان نیز اکثر قابلیت‌های نسخه پیشرفته را دارد فقط فضای ذخیره سازی آن محدودیت حداکثر 5 گیگابایتی دارد و اگر فضای بیشتری نیاز دارید باید مبلغی را برای اشتراک Microsoft 365 Business بپردازید.

 

6. برنامه یادداشت برداری Google Keep: بهترین برنامه یادداشت برداری در زمان اتصال به برنامه‌های گوگل

 

2023 بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال The best note taking apps in 2023

 

مزایای این برنامه:

- کارکرد عالی با همه برنامه‌های گوگل

- استفاده ساده و بسیار آسان

 

معایب این برنامه:

- برخی محدودیت‌ها

 

بهترین برنامه‌ای که می‌تواند همه اسناد شما را با برنامه‌های گوگل، ارتباط دهد، Google Keep است (تنها برنامه گوگل که در این چارچوب قرار ندارد، YouTube می‌باشد). این برنامه توسط گوگل ساخته شده و توسعه یافته و نسخه‌هایی برای Apple iOS, Windows و Android نیز دارد. همچنین امکان استفاده از نسخه رایگان نیز برای کاربران وجود دارد. نکته مهم اینست که در نسخه آزمایشی رایگان تا 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

با نصب گوگل کیپ، یک چراغ کوچک در گوشه برنامه‌های شما ظاهر می‌شود که با کلیک کردن روی آن می‌توانید یادداشت‌های خود را با اسناد گوگل، ایمیل‌ها یا موارد دیگر ارتباط دهید و بالعکس. بنابراین می‌توانید یادداشت برداری کرده و سپس آن را ایمیل کنید و یا سند گوگل خود را به یادداشت‌های Google Keep، متصل کنید. در واقع همه کارهای شما را به هم متصل می‌کند و یادداشت‌های ساده و کوتاه شما می‌تواند به گستره وسیعی از اطلاعات دیگر متصل باشد.

جالب بودن Google Keep اینجاست که در کنار یادداشت برداری، می‌تواند همه برنامه‌های گوگل را گرد هم جمع کند و این کار، برای کاربران، بسیار مفید است.

 

7. برنامه یادداشت برداری Nebo: بهترین برنامه یادداشت برداری برای استفاده از قلم

این برنامه توسط MyScript عرضه شده و نسخه‌های مختلفی برای آیفون، آیپد، ویندوز، اندروید و کروم دارد (که البته ChromeOS فقط دستگاه‌های سازگار را پشتیبانی می‌کند). این نرم افزار نسخه رایگان نداشته ولی اشتراک آن برای دوره آزمایشی نسخه پولی، رایگان است.

 

2023 بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال The best note taking apps in 2023

 

مزایای این برنامه:

- تبدیل دستخط به متن عالی

- امکان حاشیه نویسی فایل‌های PDF

- امکان اضافه کردن کلمات سفارشی

 

معایب این برنامه:

- مخصوص دستگاه‌های پیشرفته و دارای قلم است

 

 

 

 

اگر عادت دارید معمولاً از قلم لمسی برای ایجاد یادداشت‌های دست نویس استفاده کنید، بهترین برنامه یادداشت برداری برای شما، Nebo می‌باشد. این برنامه برای قلم‌های هوشمند مدرنی مانند قلم لمسی اپل (Apple Pencil) و قلم لمسی سامسونگ (Samsung S pen) بهینه سازی شده و ویژگی‌های جالبی از خود نشان می‌دهد. کاربر می‌تواند با انگشت یا قلم یادداشت کند، در جایی که برنامه پشتیبانی می‌کند از پاک کن قلم استفاده کند، رنگ یادداشت را تغییر دهد.

همچنین این برنامه 66 زبان مختلف را پشتیبانی کرده و معادلات و فرمول‌های ریاضی، توسط هوش مصنوعی خود، شناسایی می‌کند. 

نرم افزار Neto، در تبدیل دست خط به متن دیجیتال، به کمک فناوری اختصاصی Interactive Ink، علاوه بر نظم بسیار خوب، ویژگی‌های متنوعی ارائه می‌دهد. مثلاً به کاربر امکان می‌دهد دست خط و متن را در یک پاراگراف، یک جمله یا یک کلمه، در کنار هم ترکیب کند، کلمات و اصطلاحات فنی یا عامیانه را به آن اضافه کند، و پیش نمایش دست خط تبدیل شده به متن دیجیتال را مشاهده کند.

تنها ایراد این برنامه اینست که فقط روی دستگاه‌های پیشرفته کار می‌کند (برای دیدن لیست دستگاه‌های سازگار باید به راهنمای آن مراجعه کنید).

 

8. برنامه یادداشت برداری Apple Notes: بهترین برنامه یادداشت برداری برای کاربران iCloud

این برنامه یادداشت توسط شرکت اپل عرضه شده و نسخه‌هایی برای آیفون، آیپد و ویندوز دارد. این برنامه یادداشت نیز نسخه رایگان دارد.

 

2023 بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال The best note taking apps in 2023

 

مزایای این برنامه:

- بهینه شده برای قلم لمسی اپل

- قابلیت اتصال از طریق iCloud

 

معایب این برنامه:

- ضعف در بخش چاپ

 

Apple Notes بهترین عملکرد را در کنار آیپد و آیفون دارد اما در ویندوز نیز می‌توانید از آن استفاده کنید اما با توجه به اتصال ضعیف‌تر قلم اپل در سیستم عامل ویندوز، ممکن است، برخی از ویژگی‌های برنامه یادداشت برداری را که کار را ساده می‌کند، دیگر در اختیار نداشته باشید.

در این برنامه انگشتان شما و نوک قلم اپل، تبدیل به ابزارهای قدرتمندی می‌شوند که می‌توانند پیوست‌هایی مانند عکس و اسناد را به یادداشت اضافه کنند و همچنین چک لیست، جدول یا طراحی در کنار یادداشت ایجاد کنند. علاوه بر این، در ذخیره و ارسال یادداشت‌ها خیال کاربر راحت است، زیرا اپل به بحث امنیت، اهمیت زیادی می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای برنامه یادداشت برداری Apple Note، ایجاد ارتباط بین تمامی دستگاه‌های شما با یکدیگر یا با دیگران از طریق iCloud می‌باشد تا بتوانند هر نوع تغییر و اصلاحی بر روی یادداشت‌ها و فایل‌های شما انجام دهند و هم زمان بتوانید ببینید که دیگران چه نوع اصلاحی بر روی یادداشت شما انجام داده‌اند.

بزرگترین نقطه ضعف برنامه Apple Note، در زمان چاپ یادداشت ظاهر می‌شود، زیرا پروسه چاپ در این نرم افزار کمی زمان بر و دشوار است. البته فراموش نکیند که هدف از برنامه یادداشت برداری دیجیتال، در اکثر مواقع، چاپ آنها بر روی کاغذ نیست و تنها به ذخیره فایل، اکتفا می‌کنیم، بنابراین شاید این عیب قابل چشم پوشی باشد.

در نهایت باید بطور خلاصه گفت: برای کسانی که از قلم لمسی اپل به همراه آیپد در اکوسیستم اپل استفاده می‌کنند، برنامه Apple Note یک گزینه بسیار مناسب است، مخصوصاً زمانی که بخواهید دوستان و همکاران‌تان را از طریق حساب iCloud به اکوسیستم اپل متصل کنید.

 

 

 

 

سخن پایانی:

همان طور که گفته شد، هر یک از برنامه‌های یادداشت برداری، به گروهی از کاربران، با نیازهای متفاوت کمک خواهد کرد. در این مقاله سعی کردیم بهترین موارد را در این دسته بندی برای شما جمع آوری کنیم تا جزء هر کدام از کاربران باشید، برای شما مفید واقع شود.

البته اگر برای استفاده از اینگونه برنامه‌ها، نیاز به تهیه تبلت یا قلم دارید می‌توانید مقاله بهترین تبلت‌های دارای قلم برای طراحی و یادداشت برداری نیز نگاهی بیاندازید.

برای دیدن مشخصات فنی و قیمت هر یک از قلم های لمسی و تبلت‌های ما در دسته آیپد اپل و سرفیس پرو مایکروسافت، به فروشگاه اینترنتی پارسان می مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

راهنمای کامل استفاده از قلم اپل

مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل 2

راهنمای فعال سازی Find My در آیفون، آیپد، آیپاد و مک

آموزش فعال سازی Assistive Touch در آیفون و آیپد

مقایسه سرفیس پرو 9 با سرفیس پرو 8

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت چهارم

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت سوم

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت دوم

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت اول

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می