shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M2 Ultra

_____

⚡همهچیزدربارهتراشهAppleSiliconM2Ultra

معرفی و بررسی تراشه Apple Silicon M2 Ultra


 

تراشه Apple Silicon M2 Ultra

اپل در سال 2023 در کوپرتینو، Apple Silicon M2 Ultrac را معرفی کرد که یک دیگر از نمایندگان جدید سیستم بر روی تراشه (SoC) بوده و بهبود عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای مک به ارمغان آورده و خانواده M2 را تکمیل می‌کند.

 M2 Ultra بزرگترین و تواناترین تراشه‌ای است که اپل تا به حال ساخته است و مک استودیو جدید و مک پرو را با تجهیز به این تراشه، به قدرتمندترین رایانه‌های رومیزی مک تبدیل می‌کند

 M2 Ultra با استفاده از فرآیند 5 نانومتری نسل دوم، ساخته شده است و از فناوری پیشگامانه UltraFusion اپل برای اتصال یکپارچه دو تراشه M2 Max  استفاده می‌کند و عملکرد را دو برابر می‌کند.

 M2 Ultra از 134 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است که 20 میلیارد بیشتر از M1 Ultra است. معماری حافظه یکپارچه آن نیز تا 192 گیگابایت ظرفیت حافظه را پشتیبانی می‌کند که 50 درصد بیشتر از M1 Ultra است و پهنای باند حافظه آن به 800 گیگابایت بر ثانیه رسیده است که دو برابر M2 Max است. M2 Ultra دارای یک CPU قدرتمندتر است که 20 درصد سریعتر از M1 Ultra است. این تراشه همچنین دارای یک موتور رسانه‌ای با دو برابر قابلیت M2 Max برای شتاب بی نظیر ProRes است. تمام این پیشرفت‌ها و قابلیت‌ها باعث می‌شود M2 Ultra، عملکرد مک را به سطح جدیدی از امکانات و توانایی‌ها ببرد.

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل می‌گوید: M2 Ultra عملکرد و قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را برای سخت‌ترین جریان‌های کاری کاربران حرفه‌ای ما ارائه می‌کند، و در عین حال بهره‌وری انرژی پیشرو در صنعت اپل را حفظ می‌کند. M2 Ultra با افزایش عملکرد در CPU ،GPU و Neural Engine، همراه با پهنای باند حافظه وسیع در یک SoC، قدرتمندترین تراشه جهان است که تا به حال برای رایانه شخصی ساخته شده است.

 

 

مشاهده قیمت و خرید مک استودیو اپل

 

 

استفاده از فناوری UltraFusion در تراشه Apple Silicon M2 Ultra

شرکت اپل با استفاده از تکنولوژی UltraFusion که یک فناوری سفارشی و پیشرو در صنعت و اختصاصی اپل می‌باشد، دو تراشه M2 Max را با یکدیگر ترکیب کرده و به تراشه M2 Ultra رسیده است. UltraFusion، از یک interposer سیلیکونی استفاده کرده و این دو قالب را با بیش از 10.000 سیگنال به هم متصل می‌کند و امکان رسیدن به پهنای باند 2.5 ترابایت بر ثانیه میان پردازنده‌ها را با تاخیر کم، فراهم می‌کند. به این ترتیب، معماری به کار رفته در Ultrafusion، تراشه M2 Ultra را قادر می‌سازد که به عنوان یک تراشه واحد در نرم افزار، شناسایی شود. این بدان معناست که برای استفاده از عملکرد فوق العاده M2 Ultra نیازی به بازنویسی کد توسط توسعه دهندگان نیست که نشان دهنده متمایز بودن فناوری UltraFusion، با هر چیز دیگری در این صنعت می‌باشد.

 

All about the the Apple Silicon M2 Ultra chip همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M2 Ultra

 

عملکرد بی نظیر و راندمان بالا در تراشه M2 Ultra

پردازنده 24 هسته‌ای M2 Ultra از 16 کارایی و هشت هسته بهره وری تشکیل شده است که عملکردی تا 20 درصد سریعتر از M1 Ultra ارائه می‌دهد. در نتیجه با استفاده از یک Mac Studio مجهز به تراشه M2 Ultra، رنگ ‌بازانی که از DaVinci Resolve استفاده می‌کنند، پردازش ویدیو را در مقایسه با Mac Studio M1 Ultra ، تا 50 درصد سریع‌تر را تجربه خواهند کرد.

همچنین این امکان فراهم شده که GPU را با 60 یا 76 هسته پیکربندی کرد. این یعنی، پردازنده گرافیکی M2 Ultra، در مقایسه با پردازنده گرافیکی فوق العاده قدرتمند M1 Ultra، تا 12 هسته بیشتر و 30 درصد بهبود دارد. در نتیجه رندر کردن جلوه‌های سه بعدی با استفاده از Octane در Mac Studio M2 Ultra، تا 3 برابر سریعتر از Mac Studio M1 Ultra است.

 

 

مشاهده قیمت و خرید مک استودیو اپل

 

 

معماری حافظه یکپارچه در Apple Silicon M2 Ultra؛ تغییر معادلات در ساخت کامپیوترها

یکی از مشخصه‌های اپل سیلیکون، معماری حافظه یکپارچه است که پهنای باند باورنکردنی، تاخیر کم و راندمان بی نظیر انرژی را رائه می‌دهد. پهنای باند حافظه سیستمی که از تراشه M2 Ultra استفاده می‌کند، 800 گیگابایت بر ثانیه خواهد بود که بسیار بالاتر از هر سیستم کامپیوتری شخصی است. همچنین این سیستم را می‌توان با 192 گیگابایت حافظه یکپارچه پیکربندی کرد که این موضوع در سیستم کامپیوتری PC امکان ندارد. برای مثال، این امکان وجود دارد که در M2 Ultra، به برخی از بارهای سنگین یادگیری ماشینی دسترسی داشت که حتی قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی، قادر به پردازش آن نیست.

 

فناوری‌های سفارشی پیشرفته اپل در تراشه M2 Ultra

تراشه M2 Ultra، جدیدترین فناوری‌های سفارشی اپل را در یک تراشه، گرد هم می آورد و کارایی و بهره وری را به حداکثر می‌رساند. این فناوری‌ها، یادگیری ماشینی، ویدیو و برخی موارد دیگر را ارتقاء می‌دهند که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

- تراشهM2 Ultra دارای موتور عصبی 32 هسته‌ای است که توانایی انجام 31.6 تریلیون عملیات در ثانیه را دارد که این مقدار، 40 درصد سریع‌تر از عملکرد M1 Ultra دارد.

- موتور رسانه‌ای قدرتمند M2 Ultra، دو برابر M2 Max، قابلیت داشته و پردازش ویدیو را تسریع می‌بخشد. این موتور رسانه‌ای، H.264 ،HEVC، و ProRes اختصاصی را با قابلیت پشتیبانی از سخت افزار، رمزگذاری و رمزگشایی می‌کند و به M2 Ultra اجازه می‌دهد تا حداکثر 22 جریان ویدیوی ProRes 422 را با کیفیت 8K پخش کند که بسیار بیشتر از هر تراشه رایانه شخصی است.

- با حضور تراشه M2 Ultra، موتور نمایشگر تا شش عدد نمایشگر Pro Display XDR را پشتیبانی می‌کند که بدین معنی است که این تراشه در مجموع می‌تواند بیش از 100 میلیون پیکسل را هدایت کند.

- آخرین نسخه Secure Enclave، همراه با راه‌ اندازی ایمن سخت‌افزاری و فن‌آوری‌های ضد بهره‌برداری در زمان اجرا، بهترین امنیت را در کلاس خود فراهم می‌کند.

 

تراشه M2 Ultra، در خدمت محیط زیست

M2 Ultra، با عملکرد عالی و مصرف پائین انرژی، امکانات جدیدی را حتی برای کاربران حرفه‌ای، تدارک دیده است، در حالیکه به مسئولیت‌های زیست محیطی Apple نیز توجه دارد. این تراشه بر اساس سیاست شرکت اپل، برای رسیدن به 100 درصد کربن خنثی در کل زنجیره، تامین و ساخت محصولات اپل تا سال 2030، حرکت کرده و در همین راستا تولید شده است.

 

 

مشاهده قیمت و خرید مک استودیو اپل

 

 

Apple Silicon M2 Ultra، تکامل انتقال به اپل سیلیکون

اکنون با به کارگیری تراشه M2 Ultra در جدیدترین نسخه مک پرو و مک استودیو، پروسه انتقال خانواده مک به اپل سیلیکون، کامل شده و تجربه متفاوتی در کاربری لپ تاپ و سیستم‌های دسکتاپ ایجاد کرده و با تداوم نوآوری در اپل سیلیکون، آغاز عصر جدیدی را برای مک رقم زده است.
 

All about the the Apple Silicon M2 Ultra chip همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M2 Ultra

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

همه چیز درباره تراشه های M2 Pro و M2 Max

همه چیز درباره تراشه‌های M1 Pro و M1 Max

همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M1 Ultra

مقایسه تراشه Apple M1 با تراشه Apple M2

همه چیز درباره تراشه‌های M1 Pro و M1 Max

همه چیز درباره تراشه M1

مقایسه مک بوک پرو m1 با مک بوک پرو m2

مقایسه مک بوک ایر m2 با مک بوک پرو m2

مقایسه مک بوک ایر M1 با مک بوک پرو M2

نقاط قوت و ضعف باتری در مک بوک های M1 اپل

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می