shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس‌گو 1

این مقاله به مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس گو 1 می‌پردازد تا شما را با شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو دستگاه مایکروسافت، بیشتر آشنا کند.

⚡مقایسهسرفیسپرو7باسرفیس‌گو1

سرفیس پرو 7 در مقایسه با سرفیس گو 1. کدام یک بهتر است؟


 

همانطور که می‌دانید، سرفیس پرو 7 یکی از تبلت‌های قدرتمند شرکت مایکروسافت می‌باشد که از نظر ظاهری و عملکرد جایگاه خوبی در میان طرفداران این شرکت دارد. سرفیس گو 1 نیز همانند سرفیس پرو 7 توانمند و پرقدرت است و ما را مجاب کرده است که در این مقاله به مقایسه‌ی این دو دستگاه با هم بپردازیم.

این سرفیس گو از نظر ظاهری کوچک‌تر از سرفیس پرو می‌باشد، اما آیا از نظر فنی و عملکرد نیز ضعیف‌تر است؟

برای یافتن این سوال، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، تا شما را با شباهت‌ها و تفاوت‌های سرفیس پرو 7 و سرفیس گو 1 آشنا کنیم.

 

   

 

مقایسه اندازه و ساختار بدنه

اولین تفاوت سرفیس پرو 7 با سرفیس گو 1، اندازه این دو مدل است. اگر شما نیاز دارید که همیشه سیستم کامپیوتری خود را به همراه داشته باشید، به نظر می‌رسد، سرفیس گو برای شما مناسب‌تر باشد .

ابعاد سرفیس گو 1 (245 mm x 175 mm x 8.3 mm) است، ولی در مقابل سرفیس پرو 7 دارای ابعاد (292mm x 201mm x 8.5 mm) می‌باشد، پس به دلیل کوچکی، حمل سرفیس گو 1 آسان‌تر و جای کمتری را نسبت به سرفیس پرو 7 اشغال می‌کند. ولی این را نیز در نظر بگیرید که وقتی یک دستگاه از نظر ابعاد کوچکتر از یک دستگاه دیگر است، اصولاً عملکرد و مشخصات ضعیف‌تری هم خواهد داشت.

با اینکه سرفیس گو ابعاد کوچکی دارد، ولی برای کارهای روزمره‌ی شما کامل است و نگرانی از نظر عملکردی نخواهید داشت. دقت بفرمایید که ما درباره فعالیت روزمره شما صحبت می‌کنیم و منظور ما یک لپ تاپ همه کاره نیست.

وزن سرفیس گو 1، چیزی حدود 0.52 کیلوگرم است، ولی در سرفیس پرو 7 این وزن به 0.77 می‌رسد، پس اگر وزن یک محصول معیار خرید شماست، سرفیس گو برای شما یک محصول ایده‌آل خواهد بود.

جنس بدنه هر دو سرفیس، از منیزیم بوده و یک تکه ساخته شده است. هم سرفیس پرو 7 و هم سرفیس گو 1 دارای پایه نگهدارنده هستند، که قابلیت چرخش تا 165 درجه را دارند. با این ویژگی که در این دو محصول وجود دارد می‌توانید طراحی و تایپ سریعی داشته باشید.

 

 

مشاهده قیمت و خرید سرفیس پرو 7

 

 

از نظر رنگبندی نیز سرفیس گو فقط با رنگ نقره‌ای و در مقابل سرفیس پرو 7 با رنگ‌های خاکستری و مشکی مات وارد بازار شده‌اند، درنتیجه سرفیس پرو 7 دارای رنگ بندی بهتری نسبت به سرفیس گو 1 است.

به دلیل اینکه سرفیس گو در مقابل سرفیس پرو 7 از ابعاد کوچیکتری برخوردار است و در عین حال از نظر فنی نیز ساختار ضعیف‌تری دارد، باید قیمت آن به مراتب پایین‌تر از سرفیس پرو 7 باشد.

 

Comparing Surface Pro 7 with Surface Go

 

 

تفاوت صفحه نمایش بین سرفیس گو 1 و سرفیس پرو 7

سرفیس پرو 7، دارای نمایشگر 12.3 اینچ و رزولوشن 2736 * 1824 (با تراکم پیکسلی 267 PPI) و نسبت ابعاد 3.2 را داراست، در مقابل سرفیس گو 1 دارای نمایشگر 10 اینچی و رزولوشن 1800 * 1200 (با تراکم پیکسلی 217 PPI) و دارای نسبت ابعادی 3.2 می‌باشد.

صفحه نمایش در هر دو سیستم از تاچ ده انگشتی به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند.

اگرچه رزولوشن سرفیس گو 1 از پرو 7 پایین‌تر است؛ ولی با همین مشخصات، صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای دارد و حتی در تست رنگ در مقایسه با پرو 7 عملکرد بهتری داشته است. به همین دلیل با وجود کوچکتر بودن صفحه نمایش تفاوت خاصی در طرح و رنگ مشاهده نمی‌شود. بنابراین اگر طراح هستید، باید این را در نظر بگیرید که هر دو برای طراحی بسیار عالی هستند و شما را راضی خواهند کرد.

البته در Surface Go پردازشگری برای قابلیت Inking وجود ندارد، اما به نظر عدم وجود این پردازنده بر عملکرد سرفیس پن، در آن تاثیری زیادی نداشته است.

 

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس‌گو

 

مقایسه دوربین سرفیس گو 1 و سرفیس پرو 7

سرفیس پرو 7 و سرفیس گو 1 هر دو، از دو دوربین بهره می‌برند، که یکی از دوربین‌ها در جلو با کیفیت 5 مگا پیکسل و یکی دیگر از این دوربین‌ها با کیفیت 8 مگا پیکسل در پشت آن قرار دارد.

هر دو سیستم از ویژگی مادون قرمز نیز بهره‌مند هستند، که قابلیت تشخیص چهره را در آن‌ها فراهم می‌کند، و برای وارد شدن سریع به ویندوز از طریق Windows Hello به کار می‌رود.

 

Comparing Surface Pro 7 with Surface Go مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس‌گو

 

تفاوت اتصالات در سرفیس پرو 7 و سرفیس گو 1

یکی از تفاوت‌های موجود در بین این دو سرفیس در قسمت اتصالات این دو دستگاه است. در سرفیس گو 1، پورت‌های USB از نوع 3.1 و در سرفیس پرو 7 پورت‌ها از نوع 3.0 هستند.

در سرفیس پرو 7، یک پورت Mini Display Port قرار داده شده است، که با استفاده از این پورت می‌توانید، سرفیس پرو را به یک نمایشگر اکسترنال متصل کنید؛ ولی در سرفیس گو 1 این پورت وجود ندارد.

همچنین هر دو سرفیس دارای یک درگاه microSD برای افزایش فضای ذخیره سازی و دارای یک پورت سرفیس کانکت هستند.

سرفیس پرو 7 قابلیت اتصال شبکه تلفن همراه (LTE) را دارا است و این ویژگی در انتخاب این سرفیس‌ها اهمیت زیادی دارد. 

سایر قطعات جانبی هر دو سرفیس، مشابه به هم هستند. سرفیس پن به هر دو این دستگاه‌ها متصل می‌شود و عملکرد بسیار خوبی نیز دارد.

هر دو این سرفیس‌ها دارای تاچ پد Precision می‌باشند، که جنس آن‌ها از Alcantara است. البته از آنجا که سرفیس گو 1 نسبت به سرفیس پرو7 از نظر ابعاد کوچیکتر است، صفحه کلید این سرفیس نیز کوچیکتر از سرفیس پرو 7 است. شاید کمی کار کردن با صفحه کلید سرفیس گو 1 در طولانی مدت به دلیل کوچیکتر بودن آن، خسته کننده باشد.

 

Comparing Surface Pro 7 with Surface Go مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس‌گو

 

عملکرد و کارآیی سرفیس پرو 7 در مقایسه با سرفیس‌گو 1 

شرکت مایکروسافت هر سرفیس را برای هدف خاصی به بازار فروش می‌فرستد و در نتیجه عملکرد این دستگاه‌ها باهم متفاوت خواهد بود. 

 

   

 

پردازنده‌ی مرکزی CPU

از نظر پردازنده‌ی مرکزی یک تفاوت اساسی بین سرفیس پرو 7 و سرفیس گو 1 وجود دارد.

سرفیس پرو 7 پردازنده به مراتب قدرتمند‌تری نسبت به سرفیس گو 1 دارد. سرفیس گو 1 از پردازنده Pentium بهره می‌برد؛ ولی در مقابل در سرفیس پرو 7 از پردازنده نسل دهم شرکت اینتل (Core i3-1005G1 Processor, Core i5-1035G4 Processor Core i7-1065G7 Processor) بهره‌مند است.

 

GPU

از نظر پردازنده گرافیکی نیز، سرفیس پرو 7 برتری نسبی نسبت به سرفیس گو 1 دارد.

پردازنده‌های گرافیکی سرفیس پرو، برای نسخه Core i3 از پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics و برای نسخه‌های Core i5 ،Core i7 از پردازنده‌ی گرافیکی Intel Iris Plus Graphics استفاده می‌کند؛ ولی در مقابل، سرفیس گو 1 پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD Graphics 615 که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سرفیس پرو 7 دارد، بهره‌مند است.

 

حافظه‌ی داخلی

درمورد حافظه نیز باید گفت که سرفیس پرو 7، یه سر و گردن بالاتر از سرفیس گو 1 است.

حافظه داخلی سرفیس گو 1، 64GB از نوع eMMC و 128GB از نوع SSD است ولی در سرفیس پرو 7 این حافظه داخلی 128GB , 256GB , 512GB , 1TB است که همگی از نوع SSD می‌باشد، که سرعت بسیار بالایی دارند.

 

 

مشاهده قیمت و خرید سرفیس پرو 7

 

 

RAM

حافظه رم هر دو این سرفیس‌ها، با هم متفاوت است و در زمینه رم نیز سرفیس پرو عملکرد بهتری دارد.

رم سرفیس گو 1 ظرفیت 4GB, 8GB از نوع DDR3 است، ولی در سرفیس پرو 7 حافظه رم 4GB, 8GB, 16GB از نوع DDR4 است.

 

امنیت و سنسورها

از نظر امنیت این سرفیس‌ها از سیستم امنیتی Windows Hello  برای تشخیص چهره و ورود سریع به ویندوز و از Firmware TMP استفاده می‌کنند.

سنسورهای موجود در این سرفیس‌های Microsoft کاملا به هم شباهت دارد و هر دو از سنسور تشخیص نور محیط، شتاب سنج، ژیروسکوب و قطب نمای مغاطیسی بهره می‌برند.

 

مقایسه‌ی نمرات بنچمارک بین سرفیس گو 1 و سرفیس پرو 7

در نتایج بنچمارک Geekbench4 با اندازه گیری عملکرد کلی، سرفیس گو 1 توانست امتیاز 3900 را کسب کند. که در این مبارزه سرفیس پرو 7 با کسب امتیاز 17225 با اختلاف چشمگیری برنده شد.

این موضوع نشان داد که سرفیس پرو 7 برای انجام کارهای سنگین با عملکرد بهتر، بسیار مناسب‌تر است.

 

Comparing Surface Pro 7 with Surface Go مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس‌گو

 

ماندگاری باتری سرفیس گو 1 در مقایسه با سرفیس پرو 7

از نظر عمر باتری سرفیس گو 1 حدودا 9 ساعت و سرفیس پرو 7 حدودا 10 ساعت شارژدهی دارد، هر دو از نظر عملکرد باتری راضی کننده به نظر می‌رسند و شما را بی نیاز از شارژ مدام خواهند کرد.

 

 

مشاهده قیمت و خرید سرفیس پرو 7

 

 

جمع بندی نهایی برای هر دو سرفیس (پرو 7 و گو 1)

در واقع سرفیس گو 1 به عنوان یک سرفیس اقتصادی راهی بازار شده است، ولی در مقابل سرفیس پرو 7 برای افرادی که انتظار عملکرد بالایی از یک سرفیس پرو دارند وارد بازار شده. 

سرفیس پرو 7 بیشتر از سرفیس گو 1، نیاز‌های شما را برطرف خواهد کرد. اگر می‌خواهید کارهای سنگینی با لپ‌تاپ انجام دهید، سرفیس پرو 7 گزینه‌ مناسبی‌تری برای شماست.

البته سرفیس گو 1 در بسیاری از کارها عملکردهای عالی از خود نشان می‌دهد، مثلاً با سرفیس گو 1 می‌توانید به راحتی ویدیو تماشا کنید، در اینترنت و موتورهای جست و جو گر، گشت و گذار کنید، طراحی و یا تایپ انجام دهید. 

پس در آخر اگر می‌خواهید یک سرفیس اقتصادی داشته باشید، سرفیس گو بهترین گزینه برای انتخاب شماست؛ ولی اگر یک سرفیس حرفه‌ای برای کارهای سنگین خود می‌خواهید، سرفیس پرو 7 می‌تواند عملکرد خیلی خوبی برای شما داشته باشد.


   

 

 

 

مقالات مرتبط:

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس گو 2

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

مقایسه سرفیس پرو 9 با سرفیس پرو 8

مقایسه سرفیس پرو 9 مایکروسافت با تبلت 2 در 1 دل مدل Dell XPS 13

مقایسه سرفیس پرو 8 با لپ تاپ لنوو 14 اینچ مدل یوگا 9i نسل 7

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

مقایسه سرفیس پرو 8 با تبلت 2 در 1 دل مدل Dell XPS 13

مقایسه سرفیس لپتاپ استودیو با لپتاپ لنوو Yoga 9i 14 Gen 7

مقایسه سرفیس پرو 7 با مک بوک پرو

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می