shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️جزیره پویا (داینامیک آیلند) در آیفون چیست؟

جزیره پویا که برای اولین بار در آیفون 14 معرفی شده، چیست؟ و داینامیک آیلند برای چه طراحی شده است؟

جزیرهپویا(داینامیکآیلند)درآیفونچیست؟

آشنایی با جزیره پویا (داینامیک آیلند) در آیفون 14 نسخه پرو و نسلهای بعد



پس از گذشت پنج سال از ناچ، اپل سرانجام با معرفی آیفون 14 پرو، ناچ را کنار گذاشت تا راه را برای ویژگی جدید و منحصر به فرد داینامیک آیلند (Dynamic Island) یا جزیره پویا باز کند. جدیدترین سری آیفون 14 پرو اپل، بالاخره یک به‌روزرسانی از طراحی مورد انتظار را ارائه کرد. در بالای صفحه نمایش، بریدگی قرصی شکل جدیدی قرار دارد که رسما جزیره پویا (Dynamic Island) نامیده می‌شود.

اما جزیره پویا اپل در واقع چه می‌کند؟ چه تفاوتی با بریدگی (ناچ) آیفون 13 پرو دارد؟ و مهمتر از همه، آیا آیفون 14 پرو ارزش خرید دارد؟ در این مقاله همه چیزهایی که باید در همین رابطه بدانید، آورده شده است.

 

خرید آیفون 14

 

ویژگی‌های جزیره پویا آیفون اپل را بیشتر بشناسیم

Dynamic Island یا همان جزیره پویا، نام بریدگی قرصی شکل جدید در آیفون14 پرو و آیفون 14 پرو مکس است. متأسفانه این بریدگی در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، هنوز با بریدگی قدیمی (که البته آن هم خوب بود) عرضه می‌شوند، در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که برش فقط برای حالت زیبایی شناسانه است؛ در حالی که اینطور نیست و در واقع کاملاً کاربردی است.

نکته اول اینکه داینامیک آیلند، دارای سنسور دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی f/1.9 جدید با فوکوس خودکار و عملکرد 38 درصدی بهتر در نور کم است. با یک الگوریتم تصویر جدید به نام Photonic Engine، آیفون 14 پرو اکنون می‌تواند پردازش Deep Fusion اپل را روی تصاویر فشرده نشده، اعمال کند. ترکیب همه این عناصر باعث می‌شود که رنگ‌های زنده‌تر و جزئیات بیشتری در سلفی‌های شما ایجاد شود.

اما شاید چشمگیرترین نکته در مورد ویژگی جزیره پویا اپل این است که می‌تواند به طور مستقیم به اشکال مختلف تبدیل شود و انواع اطلاعات قابل مشاهده را نمایش دهد. به عنوان مثال، وقتی تلفن خود را روی حالت بی‌صدا قرار می‌دهید و AirPods خود را وصل می‌کنید، به Face ID دسترسی پیدا می‌کنید یا شارژر خود را وصل می‌کنید، بریدگی باز می‌شود و فعالیت را نمایش می‌دهد و سپس بلافاصله به حالت عادی باز می‌گردد.

همچنین، اگر فعالیتی در پس‌زمینه، مانند تماس، فهرست پخش، پادکست یا تایمر وجود داشته باشد، تا زمانی که به پایان برسد، داینامیک آیلند باز می‌ماند. شما می‌توانید برای دسترسی به برنامه روی آن ضربه بزنید یا برای بررسی گزینه‌ها، آن را به مدت طولانی فشار دهید تا چند وظیفه بهتری انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر هنگام پیمایش در فید اینستاگرام خود، تماسی دریافت کردید، بریدگی برای نشان دادن اینکه چه کسی تماس می‌گیرد گسترش می‌یابد و گزینه قبول یا رد کردن را به شما نشان می‌دهد. هنگامی که تماس را دریافت کردید، بریدگی در طول مدت تماس باز می‌شود. شما می‌توانید برای دسترسی به گزینه‌های مختلف برای قطع تماس، جابه‌جایی به FaceTime، بی‌صدا کردن خود و موارد دیگر، بریدگی را طولانی فشار دهید.

 

جزیره پویا (داینامیک آیلند) در آیفون چیست؟

 

به همین ترتیب، اگر در حین خواندن کتاب الکترونیکی به موسیقی گوش می‌دهید، می‌توانید برش را به مدت طولانی فشار دهید تا گزینه‌های توقف آهنگ، پرش به جلو یا عقب، یا پرش به قسمت خاصی از آهنگ را ببینید.  اگر چندین فعالیت در پس‌زمینه در حال انجام باشد، جزیره پویا آیفون 14 پرو، حباب دایره‌ای جدیدی را در کنار بریدگی قرص شکل تشکیل می‌دهد. همه این کارها بدون خروج از برنامه ای که در آن هستید قابل دسترسی است.
 

آیا جزیره پویا بهتر از یک بریدگی ناچ است؟

اینکه جزیره پویا آیفون 14 پرو در هنگام تماشای ویدیو یا بازی کردن، در واقع بیشتر قابل توجه و به طور بالقوه مزاحم است، جزو بدیهیات بوده و قابل انکار نیست و از دیدگاه صرفاً زیبایی شناختی، بریدگی به شکل حفره بهتر است زیرا تمیزتر بوده و راحت‌تر فراموش می‌شود. ولی با اینکه جزیره پویا اپل، از نظر زیبایی‌شناسی دارای ایراد است اما با عملکرد خود آن را جبران می‌کند.

همانطور که بیشتر توسعه دهندگان شخص ثالث، برنامه‌های خود را برای استفاده از بریدگی جدید تغییر می‌دهند، عملکرد جزیره پویا همچنان توسط Apple، در حال بهبود عملکرد است. با این وجود اگر یک سازنده تلفن اندرویدی سعی کند این طراحی را کپی کند، بعید است که آن را با همان نرمی و موفقیت اپل تکرار کند.

علت عدم موفقیت دیگر سازندگان تلفن همراه در خصوص جزیره پویا این است که توسعه‌دهندگان برنامه، نمی‌توانند برنامه‌های خود را مطابق با هر مدل از گوشی‌های اندرویدی تغییر دهند و با توجه به نرم افزار اختصاصی iOS، انجام این کار در آیفون‌ها آسان‌تر است. این چیزی است که جزیره دینامیک اپل را بسیار خاص می‌کند و کاربران را مشتاق خرید آیفون 14 پرو می‌کند.

 

داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو چیست؟

 

داینامیک آیلند، چهره جدید آیفون خواهد بود

مسلماً Dynamic Island در آیفون 14 ارتقاء بزرگی نسبت به ناچ ندارد، اما به دور از یک حقه است. انیمیشن‌های سیال اطراف ناچ قرص‌شکل، اندازه بزرگ آن را جبران می‌کنند و در عین حال بررسی اطلاعات قابل مشاهده و چندین کار دیگر را آسان‌تر می‌کنند.

این بدان معنا نیست که در حال حاضر انجام چند کار در آیفون راحت‌تر از گوشی‌های اندرویدی است، اما اجرای جزیره دینامیک توسط اپل به قدری یکپارچه و روان است که نیازی به باز کردن پنل اعلان‌ها ندارید و بریدگی به‌جای آزاردهنده بودن، یک انتخاب عمدی طراحی به نظر می‌رسد.

 


 

 

مقالات مرتبط:

چه چیزی خانواده آیفون 13 را تبدیل به محبوب‌ترین گوشی کرده است؟

همه چیز درباره آیفون های سری 12

آشنایی با تنظیمات صفحه کلید آیفون

آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

آموزش کامل ضبط صفحه نمایش آیفون 13

نحوه اتصال آیفون به مک

دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

جدیدترین ترفند های کیبورد آیفون

15 مزیت گوشی آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید در سال 2023

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می