shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022

در این نوشتار، به بررسی کامل اپل واچ اس ای 2022 و مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

⚡کامل‌ترینبررسیاپلواچAppleWatchSE2022

معرفی و بررسی مشخصات فنی و مزایا و معایب اپل واچ Apple Watch SE 2022


 

شرکت اپل در ساخت ساعت هوشمند جدید خود، یعنی اپل واچ Apple Watch SE 2022، یک پردازنده به روز شده را با بسیاری از آخرین ویژگی‌های ساعت هوشمند اپل، از جمله watchOS 9 و حالت کم مصرف، در کنار هم جفت و جور کرده است که در کمال تعجب می‌بینیم با قیمتی پایین‌تر از نسخه قبلی ارائه می‌شود.

Apple Watch SE 2022، با بکارگیری یک پردازنده مدرن، طراحی مجدد قاب زیرین و قیمت پایین‌تر، جایگزین Apple Watch SE نسل قبل ‌شده است. قیمت آن از 249 دلار شروع می‌شود که نسبت به قیمت 279 دلاری اپل واچ SE قبلی، 30 دلار کاهش داشته است.
 

   

 

از مهمترین مزیت‌های اپل واچ اس ای 2022 که در نگاه اول، می‌توان به آنها اشاره کرد اینست که اولا: مشکل اصلی اپل واچ SE نسل قبل، بالا بودن قیمت آن نسبت به اپل واچ سری 3 بود، که با این کاهش قیمت در اپل واچ SE 2022، این نقیصه برطرف شده است و دوماً: با اینکه می‌بینیم قیمت اپلواچ SE 2022 جدید نسبت به اپل واچ سری 8 ، به میزان 150 دلار کمتر است، اما دارای همان چیپست S8 است که آخرین پرچمدار ساعت های هوشمند اپل (سری 8) و همچنین ساعت کاملا جدید و بسیار گرانتر اپل، یعنی: واچ اولترا نیز با استفاده از آن تولید شده‌اند.
بنابراین، اگرچه ممکن است تمام ویژگی‌های دو محصول گرانتر موجود در سری اپل واچ 2022، یعنی اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا را نداشته باشد، اما اپل واچ SE 2022 ترکیب دوست داشتنی و جذابی را ارائه می‌کند، هر چند که سخن آخر را نیازها و سلیقه استفاده کننده آن، تعیین می‌کند.

البته شاید اگر می‌توانستیم، نمایشگر همیشه روشن را در لیست مشخصات Apple Watch SE 2022 ببینیم، خیلی بیشتر لذت می‌بردیم و خیلی جذاب‌تر می‌شد، اما به لحاظ قیمت پایین، به راحتی می‌توان اپل واچ SE را بهترین ساعت اپل واچ 2022 نامید.

 

در ادامه مطلب برای بررسی دقیق اپل واچ Apple Watch SE 2022، همراه ما باشید.

 

Full review of Apple Watch SE 2022

 

جدول خلاصه مزایا و معایب اپل واچ Apple Watch SE 2022

مزایا معایب

- قیمت پایین‌تر از اپل واچ SE قبلی 

- قاب زیر، همرنگ بدنه

- چیپست مشابه اپل واچ سری 8

- حالت کم مصرف

- حاشیه‌های ضخیم

- نداشتن نمایشگر همیشه روشن

 

 

 

 

بررسی طراحی اپل واچ Apple Watch SE 2022

نکات مهم در طراحی اپل واچ SE 2022

1. شباهت ظاهری به اپل واچ سری 4

2. بازبینی طراحی بخش زیرین با رنگ یکسان با بدنه اصلی و استفاده از مواد کامپوزیت در ساخت آن

از نظر طراحی ظاهری، به نظر می‌رسد که Apple Watch SE 2022 یک نسخه بازطراحی شده از اپل واچ سری 4 است که البته حاشیه‌های ضخیم‌تری نسبت به اپل واچ سری 8 و اپل واچ سری 7 دارد. 
اندازه صفحه نمایش نسبت به اپل واچ سری 3 به میزان 30 درصد بزرگتر شده است که در صورت خرید اپل واچ SE 2022 و جایگزینی آن به جای سری 3، این تفاوت چشمگیر را به وضوح بر روی مچ دست خود احساس خواهید کرد. در کنار این مزیت، بهتر بود شرکت اپل، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را نیز از اپل واچ سری 5، به سری SE 2022 هدیه می‌کرد تا در رقابت با برخی برندهای ارزان قیمت که نمایشگر همیشه روشن دارند، نیز برنده از میدان خارج شود. 

 

کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022

 

اپل واچ SE 2022 با یک قاب آلومینیومی در سه رنگ نیمه شب (Midnight)، نور ستاره (Starlight)، نقره‌ای (Silver) ارائه شده و شاید برایتان جالب باشد که بدانید این رنگها دقیقاً سه رنگ از چهار رنگ موجود برای اپل واچ سری 8 هستند.

 

کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022

 

علاوه بر این، جنس پوشش بخش زیرین، اکنون از مواد کامپوزیت نایلونی ساخته شده است که با رنگ قاب اصلی مطابقت دارد. البته وقتی ساعت را روی مچ دستتان بسته اید، نمی توانید این بخش را ببینید، اما این یک تغییر ظریف با مزیت زیست محیطی بوده است.

 

Full review of Apple Watch SE 2022

 

همچنین می‌توانید ترکیبی از بهترین بندهای اپل واچ را با اپل واچ SE استفاده کنید. شرکت اپل برای راحتی و تنوع بیشتر، بندهای 41 میلی‌متری را با نسخه 40 میلی‌متری و بندهای 45 میلی متری را با نسخه 44 میلی‌متری سازگار و یکسان تولید کرده است.

 

بررسی مشخصات فنی و ویژگیهای کلیدی اپل واچ Apple Watch SE 2022

نکات مهم در مشخصات فنی اپل واچ SE 2022

1. استفاده از چیپ‌ست یکسان با اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا.

2. فراوانی ویژگیهای ایمنی و محدودیت در سنسورهای سلامتی.

عملکرد Apple Watch SE (2022) به طور قابل توجهی بهبود یافته تر از Apple Watch SE نسل قبلی است. چیپست آن، بهبود یافته و از S5 به S8 تغییر کرده است که بصورت تئوری، اپل واچ SE 2022 را از لحاظ پاسخگویی و قابل اعتماد بودن اتصال، به اپل واچ سری 8، می‌رساند.
 

Full review of Apple Watch SE 2022

 

شاید در مقایسه با اپل واچ سری 8، بزرگترین ویژگی‌هایی که در اپل واچ SE  از دست رفته، سنسورهای سلامت هستند. هرچند که هنوز می‌تواند قدم‌های شما را بشمارد و ضربان قلب را کنترل کند، اما ثبت نوار قلب (ECG)، اکسیژن‌سنج خون (SpO2) یا سنسور دمای پوست اپل واچ، که جدیداً به اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا اضافه شده را در بین امکانات اپل واچ SE 2022 نمی‌بینید.
 

 

Full review of Apple Watch SE 2022

 

حسگر دمای پوست احتمالاً مهمترین گزینه‌ای است که در اپل واچ سری SE وجود ندارد، زیرا در واقع می‌تواند دو موضوع ردیابی چرخه تخمک گذاری بانوان و خواب را که به سلامت قلب بسیار نزدیک است اندازه گیری کرده و اطلاع دهد. اما اگر نیازی به مشاهده نتایج این دو حوزه نداشته باشید، شاید نداشتن دو ابزار ECG و SpO2 در اپل واچ اس ای، نیز برای شما مهم نباشد.

 

Full review of Apple Watch SE 2022

 

وقتی صحبت از ویژگی‌های ایمنی به میان می‌آید، Apple Watch SE همان ویژگی‌های Apple Watch Series 8 را ارائه می‌کند. هر دو ساعت مذکور، علاوه بر حضور ابزارهایی مانند Emergency SOS و Fall Detection؛ از طریق بهبود سنسورهای حرکتی، به سطح کیفی بهتری برای تشخیص برخورد، مجهز شده‌اند.

 

کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022


اگر Apple Watch SE شما تشخیص دهد که در هنگام رانندگی تصادف کرده‌اید، می‌تواند به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس گرفته و به مخاطبین اضطراری شما اطلاع دهد.

 

   

 

بررسی سیستم عامل جدید اپل واچ Apple Watch SE 2022

نکات مهم سیستم عامل WatchOS 9 در اپل واچ SE 2022

1. ارائه یک تجربه کاربری عالی با سیستم عامل جدید WatchOS 9

2. امکان استفاده از برنامه Family Setup با سیستم عامل جدید WatchOS 9

اپل واچ SE با حضور watchOS 9، آخرین امکانات به روز رسانی شده در اپل واچ را دریافت کرده است که شامل مواردی از جمله: تمام تصاویر زمینه جدید اپل واچ، پشتیبانی از بهترین برنامه‌های اپل واچ و همچنین به‌روزرسانی‌ ویژگی‌های عالی دیگری مانند: اعلان‌های باریک (Slim Notifications)، برنامه داروها (Medications app) و برنامه تمرینی (Workout) بهبودیافته می‌شود.

Full review of Apple Watch SE 2022

رابط تمرینی جدید (Workout) احتمالاً یکی از ویژگی‌های مورد علاقه کاربران در watchOS 9 است که در حال حاضر، هم تغییرات ضربان قلب و هم حلقه های اپل واچ را مستقیماً در برنامه Workout نشان می‌دهد.
اگر می‌خواهید برای تناسب اندام در خانه، فعالیت بیشتری داشته باشید، می‌توانید در Apple Fitness Plus نیز ثبت‌نام کنید که مستلزم پرداخت دلاری و عضویت در Workout Service می‌باشد. همچنین می‌توانید از تجربیات صوتی مبتنی بر اپل واچ مانند: Time to Walk، Time to Run و Audio Meditations استفاده کنید.

 

Full review of Apple Watch SE 2022

 

همانند اپل واچ SE نسل قبل، در اپل واچ SE (2022) نیز، ملاحظه می‌کنیم، این ساعت هوشمند اپل، به دلایل مختلف، بیشترین ارتباط را با Family Setup دارد.
Family Setup به شما امکان می‌دهد که بتوانید دستگاه‌های اپل واچ سایر اعضای خانواده (مانند والدین یا فرزندان)، که آیفون ندارند را مدیریت کنید. همچنین برنامه Family Setup در سیستم عامل WatchOS 9، ارتقا یافته است تا امکان دسترسی به دستگاه‌های مرتبط با Apple HomeKit و کلیدهای مجازی اختصاص داده شده برای آن را فراهم کند.

 

کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022

 

بررسی عمر باتری در اپل واچ Apple Watch SE 2022

نکات مهم مربوط به باتری اپل واچ SE 2022

1- 18 ساعت عمر باتری با استفاده استاندارد

2- حالت کم مصرف جدید می‌تواند ماندگاری باتری را افزایش دهد

ماندگاری شارژ باتری در اپل واچ SE 2022، عدد 18 ساعت را نشان می‌دهد که مشابه اپل واچ SE نسل قبل است، اما با مجهز شدن اپل واچ SE 2022 به قابلیت جدید "اپل واچ کم مصرف"، این امکان وجود دارد که با خاموش کردن برنامه هایی که انرژی مصرف می‌کنند، تا زمانی که دستگاه خود را دوباره روشن کنید، عمر باتری را افزایش ‌دهید. 

 

Full review of Apple Watch SE 2022

 

شرکت اپل، به باتری اپل واچ SE جدید در حالت کم مصرف، مانند آنچه در اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا می‌بینیم، امتیاز ویژه‌ای نداده است، به این دلیل که صفحه نمایش همیشه روشن وجود ندارد، بنابراین ویژگی‌های کمتری برای خاموش کردن برای صرفه‌جویی در عمر باتری وجود دارد اما عملاً با استفاده چند ساعته از حالت کم مصرف در Apple Watch SE متوجه می‌شوید که ساعت هوشمند جدید حتی با استفاده معمولی، بیش از 24 ساعت دوام می‌آورد.
بنابراین بهتر است برای دوام بیشتر باتری اپل واچ اس ای 2022، حالت بهینه شده شارژ را روشن نگه دارید.

 

 

قیمت گذاری اپل واچ Apple Watch SE 2022

مدیران شرکت Apple ترجیح داده‌اند با استراتژی پوشش بیشتر بازار، Apple Watch SE 2022 را با قیمت 249 دلار برای اندازه 40 میلی‌متری، در نسخه GPS برای فروش عرضه کنند. مدل 44 میلی‌متری نیز اتیکت قیمت 279 دلار در نسخه GPS را در بالای خود می‌بیند و همانطور که ملاحظه می‌کنید، اپل واچ SE سال 2022، ارزان‌تر از اپل واچ SE عرضه شده در سال 2020 است که این موضوع شاید بسیاری از دوستداران ساعت هوشمند اپل را به سوی خرید این نسخه از اپل واچ 2022 سوق دهد.

 

مرور کلی مشخصات اپل واچ Apple Watch SE 2022

اندازه صفحه نمایش: 40 میلیمتر، 44 میلیمتر

تنوع رنگ‌ بندی: نیمه شب (Midnight)، نور ستاره (Starlight)، نقره‌ای (Silver)

مدل پردازنده: Apple S8 Chip

اتصالات و شبکه: Wi-Fi، Bluetooth ، U1، NFC، GPS و شبکه تلفن همراه (Cellular ) بصورت سفارشی

قابلیت ضد آب: تا 50 متر

حسگرها: ضربان قلب

ماندگاری شارژ باتری: 18 ساعت

 

کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022

 

جمع بندی نهایی

اپل واچ SE 2022، برای کسانی که بعنوان اولین تجربه می‌خواهند از اپل واچ استفاده کنند یا بعنوان یک اپل واچ که با Family Setup مدیریت می‌شود و یا تجربه کردن یک اپل واچ با هزینه کمتر، گزنه کاملاً مناسبی خواهد بود.

اپل واچ اس ای 2022، دارای ویژگی‌هایی است که برای اکثر افراد مهم است و راهکار مناسبی برای آنلاین شدن افراد است، بدون اینکه فشار زیادی به کیف پول آنها وارد شود و مخصوصاً که در حال حاضر اپل واچ سری 3 با قیمت بسیار مناسب خود، به پایان تولید رسیده است، اتیکت اپل واچ SE 2022، با نشان دادن قیمت مناسب، بیشتر خودنمایی می‌کند.

اگر به دنبال تجربه کامل اپل واچ هستید، اپل واچ سری 8 بهترین انتخاب است. اما به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران معمولی هر آنچه را که نیاز دارند در اپل واچ se 2022 پیدا خواهند کرد. با مطالعه کامل بررسی اپل واچ SE 2022، تمام چیزهایی که درباره اپل واچ SE 2022 لازم بود برایتان روشن شده است و به احتمال زیاد میتواند شما را در خرید ساعت هوشمند اپل مناسب کمک کند.

شما نیز میتوانید تجربه خرید خود در اپل واچ Apple Watch را برای ما و سایر مخاطبان، در بخش نظرات منعکس نمایید.

 

   

 

 

 

مقالات مرتبط:

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

نحوه نصب واتساپ روی اپل واچ

حسگر نور محیط چیست؟

همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M2 Ultra

EQ تطبیقی یا Adaptive EQ در ایرپاد اپل چیست؟

معرفی اجمالی صفحه نمایش رتینا، نورآوری شگفت انگیز اپل

خصوصیات منحصر به فرد پردازنده M1 اپل

اکوسیستم اپل چیست و چرا به وجود آمد؟

مقایسه آیفون‌های iPhone SE 2022 با iPhone SE 2020

ویژگی های آیفون SE 2020 اپل

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می