shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡12 راهکار جالب برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

در این مقاله راهکارهایی را با شما در میان خواهیم گذاشت که به افزایش طول عمر باتری اپل واچ شما کمک کند.

⚡12راهکارجالببرایافزایشطولعمرباتریاپلواچ

برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ از چه روش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟


 

اپل واچ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های هوشمند در بازار، همیشه مورد توجه کاربران قرار گرفته است، اما یکی از مشکلاتی که کاربران این دستگاه با آن مواجه هستند، مصرف بالای باتری است. در این مقاله، به بررسی راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ خواهیم پرداخت.
 

   

 

باتری اپل واچ چقدر دوام می آورد؟

نحوه کارکرد باتری اپل واچ، کاملا یک مسئله نسبی است و به نوع و میزان استفاده شما از ساعت هوشمندتان بستگی خواهد داشت و هر چقدر میزان استفاده شما کمتر باشد میزان ماندگاری شارژ ساعت نیز، بالا خواهد بود. البته لازم به ذکر است که بدانید در این زمینه عوامل و متغییرهای زیادی هستند که می‌توانند بر نحوه مصرف شارژ باتری شما تاثیر گذار باشند. مثلا با دو ساعت تماس از طریق بلوتوث یا یک تمرین ۶۰ دقیقه‌ای شارژ شما زودتر تمام خواهد شد.

به گفته شرکت اپل، ساعت‌های سری ۳، ۴، ۵، ۶ 7، 8، 9، و سری SE، بعد از یکبار شارژ شدن کامل، می‌توانند حدود ۱۸ ساعت روشن بمانند و شارژ داشته باشند. البته با عرضه اپل واچ اولترا 2023 این عدد به 36 ساعت افزایش پیدا کرده است.

 

 

 

 

باتری اپل واچ چقدر زمان می‌برد تا شارژ شود؟

دو ساعت زمان می‌برد تا باتری به صورت کامل شارژ شود و فقط ۹۰ دقیقه زمان لازم است تا به شارژ ۸۰ درصد برسد، این قابلیت‌ها می‌توانند با استفاده از شارژرهای شرکت‌های مختلف و سری‌های متفاوت اپل متغییر باشند، مثلا در سری هفت، ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا شارژ به میزان ۸۰ درصد برسد. 

 

در اینجا به ۱۲ نکته برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

 

1- خاموش کردن صدا:

در زمان‌هایی که می‌خواهید استراحت کنید یا اینکه مشغول انجام کارهای روزانه‌تان هستید یا در جلسه‌ کاری حضور دارید و  نمی‌خواهید به هیچ پیام و تماسی جواب دهید؛ می‌توانید حالت بی ‌صدا را در اپل واچ خود فعال کنید و به افزایش طول عمر باتری خود کمک کنید، چون که با هر بار زنگ یا پیام، صفحه ساعت روشن می‌شود و انرژی زیادی را مصرف می‌کند‌.

12 راهکار جالب برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

2- شدت رنگ را کاهش دهید: 

نرم‌افزار اپل واچ به شما این امکان را می‌دهد که تم دلخواه و رنگ‌های جذاب و دلخواه خودتان را برای صفحه ساعت خود انتخاب کنید اما این رنگ‌‌ها به عمر باتری شما می‌تواند آسیب برساند به همین دلیل است که سیستم عامل سرویس پس زمینه سیاه را برای صفحه استفاده می‌کند تا بتواند شارژ را در زمان بیشتری ذخیره کند. دو تم numerals و X-large در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد. 

 

3- حالت on Wrist Raise Wake را غیر فعال کنید:

چون که مدل‌های جدید اپل واچ (سری ۵ و ۶) به حسگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ متصل هستند با هر بار بالا بردن دست خود و تکان دادن مچ دست صفحه ساعت به طور خودکار روشن می‌شود و از شارژ صفحه می‌کاهد. برای خاموش کردن این حالت می‌توانید به بخش
settings ,General, Wake Screen بروید و غیر فعالی گزینه on Wrist Raise Wake را انتخاب کنید تا از روشن شدن لحظه‌ای صفحه جلوگیری کنید.

 

Solutions to increase the battery life of the Apple Watch

 

4- نمایشگر ضربان قلب را غیر فعال کنید:

نمایانگر ضربان قلب و کنترل آن در اپل واچ جز برنامه‌های مهم و ضروری به حساب نمی‌آید و از مواردی است که می‌تواند بخش زیادی از شارژ باتری را استفاده کند، اگر که نیاز به کنترل و نظارت مداوم ضربان قلب و نبض خود توسط این سرویس را ندارید با رفتن به برنامه Watch و با انتخاب گزینه Motion & Fitness در فهرست Privacy این گزینه را به راحتی غیر فعال کنید تا در مصرف انرژی محصول صرفه ‌جویی شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

Solutions to increase the battery life of the Apple Watch 12 راهکار جالب برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

 

5- بروزرسانی برنامه‌های اپل واچ خود را محدود کنید:

سرویس اپل واچ برای اینکه بتواند تازه‌ترین اطلاعات و جدیدترین به روز رسانی‌های موجود را در اختیار شما بگذارد، به سرعت و به شکل خودکار برنامه‌های موجود در حافظه خود را به روز رسانی می‌کند. ولی قطعا شما نیاز نخواهید داشت که همیشه تمامی برنامه‌های خود را به صورت آپدیت و بروز رسانی شده استفاده کنید، پس بهتر است برنامه‌هایی که بیشتر نیاز دارید و اکثرا از آنها استفاده می‌کنید را در الویت بروز رسانی‌ قرار دهید تا از بروزرسانی برنامه‌هایی که به شکل محدود از آن‌ها استفاده می‌‌کنید جلوگیری شود. برای انجام این کار لازم است که ابتدا به برنامه Watch بروید و در فهرست App Refresh Back ground بروز رسانی برنامه‌های غیر مهم را لغو کنید.

Solutions to increase the battery life of the Apple Watch 12 راهکار جالب برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

6- حالت Do Not Disturb را روشن کنید:

زمانی که در یک جلسه کاری مهمی هستید و می‌دانید که اعلان‌های ساعت موجب ایجاد اخلال در روند جلسه شما خواهد شد، می‌توانید در ساعت خود، گزینه Do Not Disturb را روشن کنید تا هم در جلسه راحت باشید و هم به افزایش طول عمر باتری اپل واچ خود کمک کنید. پس لازم است فیس واچ ساعت را به سمت پایین بکشید و در بخش Control Center علامت ماه را فعال کنید تا از هرگونه صدا، ویبره، اعلان و روشن شدن صفحه جلوگیری کند. سپس می‌توانید پس از به پایان رسیدن جلسه و خاموش کردن این حالت، تمامی نوتیفکشن‌های خود را به طور کامل دریافت کنید.

Solutions to increase the battery life of the Apple Watch 12 راهکار جالب برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

 

 

7- روشن ماندن صفحه اپل واچ را غیر فعال کنید:

ساعت‌های هوشمند سری 7 ,6 ,5 دارای قابلیت نمایشگر همیشه روشن هستند. این قابلیت می‌تواند به ضرر باتری ساعت کار کند، چون که صفحه گوشی همیشه به حالت روشن باقی می‌ماند در نتیجه شارژ زیادی را مصرف می‌کند و از عمر باتری کاسته می‌شود، پس اگر نیاز نداشته باشید که صفحه ساعت را همیشه روشن نگه دارید، بهتر است این حالت را غیر فعال کنید. برای خاموش کردن این گزینه باید در بخش تنظیمات ساعت، گزینه نمایش صفحه و روشنایی را لمس کنید و سپس گزینه On Always را خاموش کنید.

Solutions to increase the battery life of the Apple Watch 12 راهکار جالب برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

8- ردیابی صدای محیط را خاموش کنید:

اگر شما جز افرادی هستید که با صدای ملایم و آرام به موسیقی گوش می‌دهید لازم است این گزینه را خاموش کنید. چون در صورتی که میزان صدای آهنگ در هدست بالا برود ساعت به شما هشدار خواهد داد تا صدا را کم کنید. پس بهتر است به تنظیمات بروید و کنترل میزان صدای آهنگ توسط ساعت را لغو کنید.

 

   

 

9- گزینه Activity Reminders را غیر فعال کنید:

ساعت اپل واچ با استفاده از برنامه Activity Reminders یادآوری و هشدارهایی را برای شما می‌فرستد که می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد، برای مثال اگر ۵۰ دقیقه به صورت مداوم نشسته باشید این برنامه به شما یادآور می‌شود که بلند شوید و حرکت کنید و در صورت توجه نکردن، این اعلان را هر چهار ساعت یکبار به شما یادآوری می‌کند. علاوه بر این به شما اعلام می‌کند که در طی یک هفته چه پیشرفت‌هایی کرده‌اید و پیشنهادات جدید را برای هفته بعدی آماده می‌کند. تمامی این اعلان‌ها در واقع از شارژ باتری شما کم می‌کند، پس بهتر است به تنظیمات رفته و این گزینه را خاموش کنید.

Solutions to increase the battery life of the Apple Watch 12 راهکار جالب برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

10- دستیار سیری را خاموش کنید:

این گزینه امکان کار کردن با اپل واچ بدون استفاده از دست را برای شما فراهم می‌آورد و برای زمانی که نمی‌توانید از تاچ صفحه استفاده کنید بسیار مناسب است. با فعال بودن این گزینه در ساعت شما و روشن شدن صفحه، دستیار شخصی اپل سعی می‌کند درخواست‌ها و یا آهنگ‌‌های محبوب شما را اجرا کند؛ شما با وجود این گزینه می‌توانید کارهای خود را به آسانی انجام بدهید، اما فعال بودن این حالت می‌تواند بخش زیادی از شارژ باتری را مصرف کند. برای لغو این گزینه می‌توانید با رفتن به بخش عمومی در تنظیمات، از منوی سیری آن را لغو کنید.

Solutions to increase the battery life of the Apple Watch 12 راهکار جالب برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

11- گرینه Power Reseve یا ذخیره نیرو را روشن کنید:

اخر سر، پس از انجام تمامی موارد گفته شده، اگر می‌‌خواهید که مدت زمان طولانی از ساعت اپل واچ خود استفاده کنید و در مصرف شارژ آن صرفه جویی بکنید، می‌توانید حالت Power Reseve ذخیره نیرو را فعال کنید و تنها کافی است چند ثانیه دکمه پاور را نگه دارید و بعد گزینه ذخیره نیرو را لمس کنید تا این گزینه برای شما فعال شود. با فعال شدن این گزینه در ساعت شما، تمامی قابلیت‌ها به جز نمایش زمان غیر فعال خواهند شد، ولی صفحه نمایش به صورت کامل خاموش نمی‌شود.

 

Solutions to increase the battery life of the Apple Watch 12 راهکار جالب برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

 

12- دریافت اعلان برنامه‌ها را از طریق اپل واچ لغو کنید:

دریافت اعلان پیام‌ها، تماس‌ها به طور همزمان از طریق آیفون و اپل واچ خیلی جالب و کاربردی به نظر نمی‌رسد و با هر بار انعکاس اعلان از طریق آیفون به ساعت از میزان شارژ آن کاسته می‌شود. پس بهتر است که این گزینه را در تنظیمات ساعت خود غیر فعال کنید، یا اینکه فقط برنامه‌هایی را انتخاب کنید که می‌خواهید اعلان آن‌ها را در ساعت خود نیز دریافت کنید.

 

 

جمع بندی 

استفاده بهینه از باتری اپل واچ، می‌تواند به طول عمر بیشتر آن کمک کند. شما برای این منظور، می‌توانید با توجه به نیاز و نحوه استفاده خود، روش‌هایی مانند کم کردن شدت نور، انتخاب تم مشکی و تیره برای صفحه، غیر فعال کردن‌ نمایشگر ضربان قلب، شفارسی سازی انعکاس برنامه‌های آیفون، روشن کردن حالت ذخیره نیرو و قرار دادن ساعت در حالت بی‌صدا و.. را اجرا بکنید. همچنین، بهتر است به جای استفاده از شارژرهای شخصی، از شارژرهای اصلی شرکت استفاده کنید و باتری را در بازه‌های معینی شارژ کنید تا از آسیب دیدن ظرفیت آن جلوگیری شود.

 

   

 

 

 

مقالات مرتبط:

نحوه نصب واتساپ روی اپل واچ

کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022

آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

آموزش نحوه ریست فکتوری آیفون

همه چیز درباره باتری پک Magsafe اپل

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

نواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

ویژگی های آیفون SE 2020 اپل

همه چیز درباره مجیک موس اپل

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می