shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡راهنمای خرید مک مینی در سال 2023

در این مقاله سعی خواهیم کرد با توضیح مشخصات و قابلیت‌های مهم مک مینی در مدل‌های مختلفی مانند: نسخه‌های اینتلی و نسخه‌های مبتنی بر اپل سیلیکون، یک راهنمای خرید مناسب برای شما مخاطبین محترم فراهم کنیم.

⚡راهنمایخریدمکمینیدرسال2023

در سال جدید کدام مک مینی را بخرم؟



مک مینی یک کیس کوچک، سبک، قابل حمل و البته همه چیز تمام است که بدون نمایشگر، کیبورد، موس و سایر لوازم جانبی توسط شرکت اپل تولید و عرضه می شود. در واقع انتخاب اینکه چه وسیله های جانبی به مک مینی متصل شود، تا حد زیادی به کاربر بستگی دارد. این کیس، ویژگی ها و کارایی های منحصر به فردی دارد و از مزایای برجسته آن می توان به انعطاف پذیری بالا، قیمت ارزان تر از سایر مک های اپل و برخورداری از قابلیت حمل و نقل، اشاره کرد. در سال 2005 میلادی، اولین نسخه از مک مینی اپل به عنوان کوچکترین عضو خانواده مک، توسط کمپانی اپل، به بازار عرضه شد. این کیس کوچک از پردازنده PowerPC G5  دو هسته ای به عنوان پردازنده بهره می‌گرفت. در سال 2006، پردازنده اینتل جایگزین پردازنده‌های قبلی ساخت IBM شد؛ تا مدتی پس از 2009، شرکت اپل با حذف درایو نوری (درایو سی دی و دی وی دی) از مک مینی دومین تغییر بزرگ در این محصول را به وجود آورد. چرا که با توجه به رایج شدن انتقال فایل بدون استفاده از CD و DVD، به ظرفیت حافظه داخلی پرداخته و با افزودن هارد دوم، این ظرفیت را دو برابر نمود. در این زمان، نسخه 7.7 اینچی مربع شکل مک مینی به شکل که امروزه شاهد آن هستیم، روانه بازار شد.

 

برای مشاهده قیمت مک مینی و مشخصات فنی آن به سایت پارسان می مراجعه کنید.

 

 

 

Comprehensive-Mac-Mini-Shopping-Guide

 


در سال 2018 و با به‌کارگیری پردازنده های قدرتمندی همچون Core i3 چهار هسته ای و قوی تر پس از آن و به موازات آن استفاده از کارت گرافیک های فوق‌العاده‌ای همچون AMD Radeon HD، پیشرفت شگفت انگیزی در روند تولید کیس های Mac Mini به وجود آمد. بعدها با اضافه شدن پورت های HDMI، یو اس بی 2 و SD کارت، بلوتوث و وای فای، افزایش ظرفیت رم و حافظه داخلی، مک مینی مسیر پیشرفت هر چه بیشتر را با سرعت باورنکردنی طی کرد. در ادامه این پیشرفت‌ها در سال 2020، اپل به استفاده از تراشه یکپارچه Apple M1 در تولید مک مینی روی آورد. پردازنده گرافیکی یا همان GPU قوی و موتور عصبی پیشرفته آن نیز بر روی همین تراشه فوق العاده قرار دارند. گفتنی است که امکان انتخاب نسخه های سفارشی  پیشرفته تر هم وجود دارد که خودش یک ویژگی مثبت برای نیمه حرفه ای ها و افراد با انتظارات بالا محسوب می‌شود. البته ویژگی های فنی و قابلیت های مک مینی، لیست بلند بالایی را می‌طلبد که در این مقاله به ذکر تعدادی از برجسته ترین آن ها خواهیم پرداخت. جدیدترین مدل مک مینی مربوط به سال 2023 می‌باشد که شرکت اپل از تراشه های M2 در ساخت آن استفاده کرده است.

در این مقاله به ارائه راهنمای جامع خرید مک مینی و اینکه چگونه به انتخاب مک مینی مناسب بپردازیم، به توضیح و بررسی مشخصات انواع مک مینی اپل موجود در بازار پرداخته‌ایم. 

 

 

توضیحات و بررسی مشخصات انواع مک مینی m1  اپل


 

 

1- بررسی کامل مشخصات مک مینی اینتل 4 هسته

مک مینی با پردازنده اینتل i3 چهار هسته با ابعاد 197*197*36 میلی متر و وزن 1300 گرم، یک کیس کامل اما کوچک و سبک است که ظاهری خوش‌ساخت و مینیمال دارد. جنس بدنه این کیس آماده و قابل حمل و نقل، آلومینیومی بوده و طراحی زیبایی دارد. حافظه رم Mac Mini اینتل چهار هسته i3، از نوع DDR4، بوده و 8 گیگابایت ظرفیت دارد. همچنین، حافظه داخلی این کیس، از نوع SDD PCLE-BACED بوده و دارای دو مدل 256 و 128گیگابایتی است.  

پردازنده گرافیکی INTEL UHD Graphics 630، حافظه اختصاصی ندارد ولی در نوع خود گرافیکی مناسب برای استفاده در سطح میان رده می باشد. مک مینی اینتل چهار هسته اپل، از شبکه بیسیم Wi-Fiو بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی نموده و مبتنی بر سیستم عامل macOS  می‌باشد. 

 

بررسی کامل مشخصات مک مینی اینتل 4 هسته

 


این مدل از کیس مک مینی در قسمت پشتی خود، علاوه بر کلید خاموش و روشن، از یک پورت HDMI، 4 پورت USB-C با قابلیت تاندربولت، پورت Ethernet و 2 پورت USB3.0، نیز برخوردار است. همچنین دارای یک جک 3.5 میلی متری هدفون نیز می‌باشد. 

در جعبه این مک مینی اپل، علاوه بر خود کیس مک مینی، کابل برق مربوط به آن نیز موجود می‌باشد. این سیستم برای استفاده در شرکت ها و دفاتری که نیاز نیمه حرفه ای به کامپیوتر داشته و به دنبال یک کامپیوتر مک با کارایی سیستم های اپل، اما با هزینه پایین هستند، استفاده روزانه و خانگی، گزینه بسیار مناسبی است. 

 

لوازم موجود در بسته بندی مک مینی

 

برای مشاهده قیمت مک مینی و مشخصات فنی آن به سایت پارسان می مراجعه کنید.

 


2- بررسی کامل مشخصات مک مینی اینتل 6 هسته

مک مینی اینتل i5 شش هسته با ابعاد 197*197*36 میلی متر و وزن 1300 گرم، کیسی آماده اما کوچک و سبک است که ظاهری ساده و شیک دارد. جنس بدنه آن از آلومینیوم بوده و حافظه رم از نوع DDR4، با ظرفیت 8 گیگابایت و حافظه داخلی SDD 512 گیگابایتی دارد.

این سیستم در حالت سفارشی می‌تواند دارای Intel Core i7 با RAM ظرفیت 16، 32 و 64 گیگابایت بوده و SSD  1 ترابایت یا 2 ترابایت داشته باشد. 

پردازنده گرافیکی این کیس اپل، INTEL UHD Graphics 630، بوده و از خروجی دیجیتال ویدیو تاندربولت 3 پشتیبانی می‌کند. گفتنی است که تاندربولت 2 ، DVI و VGA با استفاده از آداپتور (تبدیل) قابل استفاده می‌شوند. این مک، از شبکه بی سیم Wi-Fiو بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی کرده و با سیستم عامل MacOS کار می‌کند. 

 

بررسی کامل مشخصات مک مینی اینتل 6 هسته

 


این مدل از کیس مک مینی در پشت دستگاه، کلید خاموش و روشن، یک پورت HDMI، 4 پورت USB-C با قابلیت تاندربولت، پورت شبکه Ethernet و 2 پورت USB3.0 و جک هدفون 3.5 میلی متری دارد. قابل ذکر است که شبکه اترنت این کیس، در حالت سفارشی به 10 گیگابایت می‌رسد. اقلام موجود در جعبه آن، علاوه بر کیس مک مینی ، کابل برق آن نیز موجود می‌باشد.

این سیستم برای استفاده در شرکت ها و دفاتری که به دنبال یک کامپیوتر مک با هزینه پایین هستند و استفاده میان رده روزانه انتخابی فوق العاده به شمار می‌رود؛ البته واضح است که در صورت استفاده از کانفیگر سفارشی که ذکر شد، کارایی این مدل از مک مینی به شدت افزایش می‌یابد که در زمینه گرافیکی ممکن است چندان مشهود نباشد. 

 

جذابیت نمای ظاهری و کارائی مک مینی اپل

 

 

3- بررسی کامل مشخصات مک مینی 2020

شرکت اپل، در سال 2020، سری جدید مک مینی M1 را با بهره گیری از تراشه Apple M1 روانه بازار نمود. پردازنده یا همان CPU به‌کاررفته در تراشه یکپارچه M1 مک مینی 2020، 8 هسته ای بوده که شامل 4 هسته عملکردی و 4 هسته بازدهی است.

پردازنده گرافیکی روی این تراشه 8 هسته ای و موتور عصبی آن، 16 هسته ای می‌باشد. RAM این دستگاه، 8 گیگابایت ظرفیت دارد که در حالت سفارشی می‌تواند تا 16 گیگابایت افزایش یابد. جالب است بدانید که فضای حافظه داخلی این کیس در دو مدل 156 گیگابایتی قابل ارتقا به 1 ترابایت یا دو ترابایت، در حالت سفارشی و مدل 512 گیگابایتی قابل سفارش تا 512، 1 و 2 ترابایت ارائه شده است. 

 

بررسی کامل مشخصات مک مینی 2020

 


 اتصالات فیزیکی مک مینیM1 2020 که همانند مدل‌های اینتل در پشت کیس قرار دارند، شامل 2 پورت یو اس بی A، یک پورت اچ دی ام آی 2، 2 پورت یو اس بی 4 با قابلیت تاندربولت، جک 3.5 میلی متری هدفون و یک پورت شبکه اترنت می‌باشد.

همچنین از نظر اتصالات بی سیم، شبکه بی سیم وای فای و فناوری بیسیم بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کند. همانند سری های پیشین، سیستم عامل سازگار با مک مینی 2020 نیز، macOS می‌باشد.  

گفتنی است که با وجود استفاده از چیپ M1 در ساختمان کیس مک مینی 2020، ابعاد این دستگاه کماکان به میزان 79.7*19.7*3.6  حفظ شده ولی وزن آن به میزان 100 گرم سبک تر شده است که خود یک ویژگی مثبت برای این کیس همه کاره به شمار می‌رود. اقلام موجود در جعبه مک مینی 2020، علاوه بر کیس مک مینی، کابل برق مربوطه و دفترچه راهنمای آن می‌باشد. 

 

ابعاد کوچک و وزن بسیار کم مک مینی اپل

 

 


با توجه به این که پردازنده گرافیکی مک مینی 2020، از 2 نمایشگر و تا حداکثر 6K، پشتیانی کرده و با در نظر داشتن سایر پیشرفت‌هایی که در سخت افزار این کیس کوچک، شاهد هستیم، این سیستم توانایی عملکردی و سرعت بالایی داشته و انتخاب بسیار خوبی برای اکثر کاربران محسوب می‌شود. 
 

برای مشاهده قیمت مک مینی و مشخصات فنی آن به سایت پارسان می مراجعه کنید.

 

4- بررسی کامل مشخصات مک مینی 2022

در سال 2022 و با معرفی مک مینی جدید از تراشه های M2 و M2 Pro در تولید آن استفاده شد که قدرت و کارایی این دستگاه را نسبت به قبل بسیار بیشتر کرده است.

به زودی با آپدیت این بخش از مقاله، توضیحات مفصلی درباره مک مینی 2022 برایتان خواهیم نوشت اما اگر می‌خواهید قیمت مک مینی 2022 و مدلهای مختلف آن را مشاهده کنید، می‌توانید به فروشگاه پارسان می و دسته بندی مک مینی، مراجعه کنید.

 

چرا مک مینی بخریم؟

  • مک مینی یک کیس کوچک و سبک است که می‌توانید با خودتان حمل کنید و حتی با خود به مسافرت ببرید!
  • مک مینی می‌تواند به لیست بلندبالایی از مانیتورها، کیبورد، موس و سایر لوازم جانبی مک مینی قابل پشتیبانی، متصل شود! لوازم جانبی مک مینی اورجینال شرکت اپل را با قیمت مناسب، می‌توانید از اینجا تهیه نمایید. 

 

 

 

پردازنده بسیار قوی گرافیکی مک مینی 2020


 

 

 

  • مک مینی را می‌توانید حتی به TV وصل کرده و از تلوزیون خود به عنوان کامپیوتر اپل بهره ببرید!
  • مک مینی نسبت به کارایی بالایی که ارائه می‌دهد و با توجه به اینکه عضوی از خانواده قدرتمند کامپیوترهای مک اپل است قیمتی بسیار مناسب و نسبتاً ارزان دارد!
  • مک مینی، یک همه کاره آماده است که در استفاده از آن،  نیاز نیست مرتباً نصب درایور و سایر دردسرهای رایج نصب را متحمل شوید!
  • مک مینی با ظاهر مینی مال، جمع و جور و شیک خود می‌تواند در کنار کیفیت و کارایی بالا، جلوه و سبکی خاص به دفتر کار یا میز کارتان ببخشد!

 

 

 

مک مینی با ظاهر مینی مال

 

 

 

  • مک مینی Apple M1 با وجود عملکرد سریع و دقیق خود، در مصرف انرژی نیز بهینه عمل می‌کند!
  • مک مینی 2021 در راه است و گفته می‌شود که شرکت اپل قرار است از تراشه M1X در ساختار سخت افزاری آن استفاده کند که خود می‌تواند انقلابی در روند تولید مک مینی باشد!
  • Mac Mini intel 2018 به نظر بسیاری از کارشناسان با مک های پرو از نظر کارایی تفاوت چندانی ندارد و با یادآوری قیمت پایین مک مینی، می‌توان به اهمیت این نکته پی برد!
  • مک مینی گستره کامل و خوبی از پورت ها را ارائه می‌دهد و برای استفاده از انواع لوازم جانبی دست کاربر را حسابی باز می‌گذارد!
  • مک مینی، مدل های سفارشی و ارتقا یافته بسیاری دارد که می تواند برای اکثر کاربران کارآمد بوده و دامنه انتخاب را بازتر می‌کند!
  • مک مینی را می‌توان به عنوان یک کیس کامل و ثابت که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند به کار گرفته و با اتصال آن به لوازم جانبی مورد نظر، به سادگی از کارایی های بی شمار کامپیوترهای اپل بهره مند شد!
  • Mac Mini Apple M1، دارای موتور عصبی 16 هسته ای است که یادگار ماشینی فوق العاده اش می‌تواند در تجزیه و تحلیل ویدیو، صوت و ... سرعت عمل باورنکردنی را ارائه نماید؛ تا جایی که قادر است در هر ثانیه، 11 تریلیون عملیات را به انجام رساند.

 

 

سرعت عمل باورنکردنی در مک مینی اپل

 

برای مشاهده قیمت مک مینی و مشخصات فنی آن به سایت پارسان می مراجعه کنید.

 

 


جمع بندی

با توجه به مطالبی که مطرح شد، می‌توان دریافت که با انتخاب و خرید Mac Mini می‌توانیم با هزینه بسیار کمتر، لذت استفاده از سیستم های کارای اپل را تجربه کنیم و از کارایی ها و ویژگی های فوق العاده ای نیز بهره مند شویم.

برای اطلاع از سایر جزییات می‌توانید به مطلب مک مینی: کوچکترین عضو خانواده مک و مشخصات ذکر شده در هر یک از مدل ها رجوع نموده یا با کارشناسان فروشگاه اینترنتی پارسان می تماس حاصل فرمایید تا در صورت تمایل به خرید مک مینی یا سایر محصولات اورجینال شرکت اپل، اطلاعات جامع داشته باشید. 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

مقایسه کامل مک مینی با مک استودیو | راهنمای خرید + جدول مقایسه

آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌ های اپل ارزش خرید دارد؟

تفاوت مک مینی M2 و مک استودیو 2022

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت چهارم

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

همه چیز درباره رزتا 2

آشنائی با نام های اختصاصی محصولات اپل

10+1 دلیل برای خریدن مک اپل به جای کامپیوتر ویندوزی

آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

اکوسیستم اپل چیست و چرا به وجود آمد؟

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می