shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡حسگر مغناطیس سنج چیست؟

_____

⚡حسگرمغناطیسسنجچیست؟

آشنایی با حسگر مغناطیس سنج



 

امروزه حسگرهای موجود در گوشی‌های هوشمندی مانند آیفون، بسیار پرکاربرد و مهم هستند. وجود بعضی از این حسگرها در زندگی مدرن امروزی لازم و ضروری است. از قدیم تا به امروز تشخیص جهت مغناطیسی در مکان‌های مختلف یکی از نیازهای انسان بوده است، در قدیم با در دست داشتن قطب نما جهت مغناطیسی را مشخص می‌کردند. اما امروزه با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند این نیازها بسیار کامل‌تر برطرف شده و می‌توان با گوشی خود، تمام این مشکلات را حل کرد. 
 

کاربرد سنسور مغناطیسی

سنسور مغناطیسی نه تنها جهت مغناطیسی را نشان می‌دهد، بلکه میدان مغناطیس را هم اندازه گیری می‌کند، البته این سنسور تنها جهت شمال را تشخیص می‌دهد و با توجه به آن، جهت‌های دیگر را مشخص می‌کند. این حسگر بصورت یک تراشه (یا آی سی) بر روی گوشی‌های هوشمند متصل شده، که با تشخیص جهت مغناطیسی موقعیت گوشی را در مکان‌های مختلف نشان می‌دهد. بطور مثال وقتی نقشه را بر روی گوشی باز می‌کنید این حسگر مغناطیسی است که جهت‌های جغرافیایی را به شما نشان می‌دهد و به راحتی می‌توانید مکان خود و یا موقعیت‌های دیگر را روی نقشه پیدا کنید.

 

What is a magnetometer sensor?

 

بیشتر گوشی‌های هوشمند از حسگر مغناطیسی بهره‌مند هستند؛ اما اگر دوست دارید از این موضوع مطمئن شوید، به یک قطب نما روی گوشی خود نیاز دارید، اگر گوشی شما قطب نما ندارد، می‌توانید به راحتی آن را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. چنانچه قطب نما جهت‌های جغرافیایی را به شما نشان دهد، یعنی حسگر مغناطیسی دارد و اگر قطب نما بر روی گوشی شما کار نکند، یعنی حس گر مغناطیسی ندارد.

 

 

 

 

این حسگر برای دقت بیشتر و ارائه‌ی اطلاعات دقیق‌تر از حسگر شتاب سنج و GPS استفاده می‌کند. این حسگر می‌تواند علاوه بر تشخیص میدان مغناطیسی زمین، فلزات مغناطیسی را نیز شناسایی کند، به همین دلیل از این سنسور در فلزیاب‌ها استفاده می‌شود و بخاطر همین موضوع است که برنامه‌های فلزیاب زیادی مخصوص گوشی‌های هوشمند مانند آیفون به بازار آمده است.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

حسگر شتاب سنج چیست؟

حسگر مجاورتی چیست؟

حسگر GPS یا سیستم موقعیت‌یاب مکانی چیست؟

حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 

حسگر میکروفون چیست؟

حسگر نور محیط چیست؟

حسگر گام‌ شمار چیست؟

حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟

حسگر سنجش ضربان قلب چیست؟

حسگر دماسنج گوشی چیست؟

 

 

 

 

 

وبلاگ پارسان می