shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️نحوه استفاده از برنامه دستخط Apple Scribble در آیپد

با استفاده از برنامه اسکریبل (Scribble) می‌توانید متن را با استفاده از دست خط در iPad وارد کنید. همچنین می‌توایند متن دستخط را ویرایش و مدیریت کنید.

نحوهاستفادهازبرنامهدستخطAppleScribbleدرآیپد

برنامه دستخط Apple Scribble در آیپد استفاده کنم؟


 

آیا تا به حال خواسته اید از دست خط در آیپد استفاده کنید؟ این امکان به لطف  Apple Scribble، به عنوان یک گزینه در دسترس است. یک برنامه ایده آل برای نوشتن یادداشت ها یا هر چیز دیگری که می خواهید بنویسید. با استفاده از این برنامه، می توانید از قلم اپل (یا انگشت) خود برای نوشتن روی آیپد خود استفاده کنید تا Scribble آن را به متن تبدیل کند. همچنین می‌توانید از آن برای پر کردن فیلدهای نوشتاری، تنظیم یادآوری، یادداشت‌برداری و موارد دیگر استفاده کنید و این یک خبر خوب برای کسانی است که نمی‌خواهند با صفحه‌کلید روی آیپد بنویسند.

 

اپل با تاچ آیدی MK293 مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل مشاهده قیمت خرید قلم اپل پنسل پرو مشاهده قیمت خرید قلم اپل نسل 2

 

Scribble  دارای تعدادی قابلیت است که برای بهبود تجربه باید در مورد بیشتر بدانید. بعنوان نمونه: ترسیم الگوهای خاص برای انجام عملکردهای مختلف (مثلاً برای حذف کردن زیگ زاگ)

در ادامه همراه ما باشید تا امکانات اولیه و پیشرفته Scribble را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید از آن تا حد امکان استفاده کنید

 

نحوه وارد کردن متن به عنوان دستخط در آیپد با اسکریبل (Scribble)

در برنامه اسکریبل، چند تب مختلف برای انجام کارهای گوناگون وجود دارد که به ترتیب، نحوه کار در آنها را توضیح خواهیم داد.

 

مشاهده قیمت و خرید آیپد پرو

 

1.اسکریبل (Scribble) را روشن کرده و امتحان کنید

برای فعال کردن اسکریبل، آن را در مسیر Settings > Apple Pencil روشن کنید. سپس در پائین صفحه، روی Try Scribble ضربه بزنید. در تب Handwrite، شروع به نوشتن کنید. دقت کنید که لازم نیست در کادر نوشتن برنامه بمانید و میتوانید در جای دیگر روی صفحه یا فضای بزرگتر بنویسید.

 

نحوه استفاده از برنامه اسکریبل در آیپد

 

2.برای حذف یک خط زیگزاگ بکشید

پس از چند ضربه، iPadOS  بصورت پیشفرض، آماده تایپ و نوشتن می شود اما می توانید در حین انجام این کار، نوشتن را ادامه دهید. اگر برگه (تب) حذف را باز کنید، میتوانید ببینید که چگونه با کشیدن خط‌ بین کلمات، آنها حذف می‌شوند. برای حذف کلمات نوشته شده، کافی است یک خط زیگ زاگ عمودی یا افقی روی آن بکشید.

 

نحوه استفاده از برنامه دستخط Apple Scribble در آیپد

 

3.متن را انتخاب کنید

در تب انتخاب (Select)، سعی کنید متن را با کشیدن یک خط افقی ساده از میان آن یا یک دایره در اطراف آن، انتخاب کنید. Scribble  کل کلمات را انتخاب می کند، اما می توانید نشانگرهای آبی را بکشید تا کاراکترهای انتخابی را اضافه یا کم کنید.

 

Apple Scribble handwriting on the ipad

 

4.درج متن

در تب Insert، میتوانید با ضربه زدن و نگه داشتن، متنی را به نوشته اضافه کنید یا اینکه با ضربه زدن به کادر، مکان نما را در هر جایی که بخواهید، فعال کرده و متنی را به آن اضافه کنید. همچنین میتوانید در تب Join، برای حذف یا اضافه کردن یک کاراکتر، یک خط عمودی بکشید.

 

نحوه استفاده از برنامه اسکریبل در آیپد: درج متن

 

5. از اسکریبل در هر زمان و مکانی استفاده کنید

اسکریبل (Scribble) نیازی به یادگیری دستخط شما نداشته و در هر یک از بخش ها، طبق استاندارد خودش، متن ورودی را استفاده میکند. برای مثال میتوانید در سافاری، URL مورد نظر خود را بنویسید و بر روی پیشنهادهای ارائه شده در اسکریبل، ضربه بزنید و به همین ترتیب میتوانید در تمامی فیلدهای متنی در صفحات وب، بصورت مستقیم بنویسید.

 

نحوه استفاده از برنامه اسکریبل در فضاهای مختلف آیپد

 

6. استفاده از دستخط در برنامه ها

یکی دیگر از ویژگیهای اسکریبل این است که در فیلدهای ورود متن در سایر برنامه ها نیز کار میکند. البته در برخی برنامه ها لازم است برای این کار، در باکس متن ضربه بزنید.

برای پشتیبانی اسکریبل (Apple Scribble) از برنامه هایی که استفاده پیچیده تری از متن دارند، نیاز به افزودن توسط توسعه دهندگان دارد. برای مثال، برنامه Word هنوز از اسکریبل پشتیبانی نمیکند.

 

نحوه استفاده از برنامه اسکریبل در سایر برنامه ها آیپد

 

دستخط در آیپد: نحوه استفاده از قابلیت های پیشرفته اسکریبل (Scribble) در یادداشت (Note)

1.ضربه روی قلم نشانه گذاری

در برنامه یادداشت‌های iPadOS، اسکریبل می‌تواند به دو صورت استفاده شود، در برنامه یادداشت (Note)، روی نماد قلم نشانه گذاری در بالا و سمت راست ضربه بزنید و قلم جدیدی برای دستخط ("A") انتخاب کنید. این کار در برنامه‌های یادداشت‌برداری شخص ثالث، ممکن است متفاوت باشد.

 

نحوه استفاده از قابلیت های پیشرفته اسکریبل (Scribble) در یادداشت (Note): نشانه گذاری

 

2.ضربه زدن برای رفتن به خط جدید

با استفاده از مداد، در هر نقطه از فضای یادداشت بنویسید تا دستخط شما بلافاصله شناسایی شود.

 

مشاهده قیمت و خرید آیپد ایر

 

کاراکترهای که مینویسیم، در موقعیت مکان نما فعلی تایپ می شوند. برای شروع یک خط جدید، باید روی علامت "اینتر" که در بخش پایین و سمت راست قرار گرفته است، ضربه بزنید.

 

نحوه استفاده از قابلیت های پیشرفته اسکریبل (Scribble) در یادداشت (Note): رفتن به خط بعدی

 

3.نوشتن با انگشت

هر یک از ابزار مربوط به قلم را میتوانید به دلخواه خود انتخاب کرده و متن را در هر اندازه و در جایی که بخواهید، بنویسید. این بخش بدون قلم نیز کار میکند. شما میتوانید روی علامت "سه نقطه" در نوار ابزار نشانه گذاری در پایین صفحه، ضربه بزنید و گزینه Draw with finger را فعال کنید.

 

نحوه استفاده از قابلیت های پیشرفته اسکریبل (Scribble) در یادداشت (Note): نوشتن با انگشت

 

4.انتخاب یک متن

قلم نشانه گذاری را در بالا انتخاب کرده و سپس انگشت خود را با مکس روی نوشته فشار دهید تا متنی که نوشته اید، برجسته شود. برای انتخاب بخش بیشتر یا کمتری از متن (حتی چند خط)، نشانگرهای زرد رنگ را انتخاب کنید. حالا برای ویرایش، روی گزینه های ضربه بزنید.

 

نحوه استفاده از قابلیت های پیشرفته اسکریبل (Scribble) در یادداشت (Note): انتخاب یک متن

 

5. ویرایش و جستجو

متن دست نویس شما قابل ویرایش و جستجو است. اگر این  مورد در خط اول باشد، عنوان یادداشت را نیز تعیین میکند. با انتخاب گزینه " choose Copy as" نوشته شما بعنوان متن معمولی به کلیپ بورد iPadOS اضافه شده و میتوانید آن را در جای دیگری جاگذاری کنید.

 

نحوه استفاده از قابلیت های پیشرفته اسکریبل (Scribble) در یادداشت (Note): ویرایش و جستجو

 

6. تشخیص شکل را امتحان کنید

تشخیص شکل قابلیت جدیدی است که در برنامه اسکریبل (Scribble) و iOS 14 وجود نداشت. هنگامی که یک مربع، دایره، مثلث یا ستاره بکشید و قلم یا انگشت خود را روی آن نگه دارید، شکلی منظم از آن ظاهر میشود که میتوانید آن را انتخاب کرده و یا جابجا کنید.

 

نحوه استفاده از قابلیت های پیشرفته اسکریبل (Scribble) در یادداشت (Note): تشخیص شکل

 

این قابلیت، در ابتدا و قبل از این در MacFormat وجود داشت.

 

مشاهده قیمت خرید اپل واچ مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل مشکی اپل usb-c مشاهده قیمت خرید شارژر 20 وات اپل usb-c مشاهده قیمت خرید کابل شارژ

 

 

 

مقالات مرتبط:

نحوه اتصال مجیک کیبورد به آیپد

5 مزیت شگفت انگیز مجیک کیبورد اپل برای آیپد

بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال 2023

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت اول

8 ترفند قلم اپل نسل یک 1 و نسل دو 2

آشنائی با نام های اختصاصی محصولات اپل

آشنائی با سیری، دستیار صوتی اپل

آموزش نحوه اتصال قلم لمسی استایلوس به آیپد اپل

Dark mode چیست؟ + آموزش نحوه فعال سازی آن در iOS, iPadOS, macOS, Android, Windows

 

 

 

 

گردآوری: پارسان می