shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت دوم

در مقاله بهترین برنامه های کاربردی مک قسمت دوم، به نرم افزارهایی می‌پردازیم که در محیط اینترنت و جابجایی فایلها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

⚡معرفیبهترینبرنامه‌هایکاربردیمک-قسمتدوم


معرفی بهترین نرم افزارهای مک قسمت دوم - نرم افزارهای مرورگر، ایمیل، دانلود، ذخیره و فشرده سازی برای مک


 

حدود یک دهه پیش، مشهور بود که استفاده از مک بوک یا سایر مک ها، به دلیل محدودیت هایی که در استفاده از نرم‌افزارها دارد، چندان راحت نمی‌باشد. اما کمپانی اپل، این مسئله را به‌ سرعت مدیریت کرد؛ تا جایی که امروزه بهره‌گیری از قدرت و زیبایی دستگاه‌های مک، بدون نگرانی از بابت نرم‌افزارهای کاربردی آنها، باعث افزایش روزافزون طرفداران انواع لپ‌تاپ‌ اپل و آی مک شده است.

این روزها با اینکه مک بوک ها بصورت پیشفرض دارای مجموعه خوبی از برنامه‌ ها هستند، اما شاید بهترین نرم افزارهای مک نباشند و نرم‌افزارهای پرکاربرد دیگری وجود داشته باشند که کاربران مک بوک اپل بتوانند با دانلود و نصب این برنامه های مک به‌راحتی از آن ها استفاده کنند.

 

ما قصد داریم در چند مقاله، به فهرستی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین برنامه های مک بوک (شامل برنامه های مرورگر، ایمیل، دانلود، ذخیره و فشرده سازه در دستگاه‌های مک)، اشاره کنیم که دومین قسمت از این سری مقالات می‌باشد.

قسمت دوم بهترین نرم افزارهای مک شامل نرم افزارهای مرورگر، ایمیل، دانلود، ذخیره و فشرده سازی برای مک The-best-Mac-apps-2

 

انواع نرم افزارهای مرورگر اینترنت، ایمیل، دانلود، ذخیره و فشرده سازی مناسب برای مک بوک:

برخی از نرم افزارها، صرفا با سیستم عامل خاصی کار می کنند ولی برخی برنامه ها نیز برای سیستم های عامل متفاوت از جمله مک او اس Mac os هم قابل نصب و استفاده می باشند. از طرفی برخی برنامه های مک بوک به طور ویژه و انحصاری نیز وجود دارند که اغلب، طرف قرارداد کمپانی اپل می باشند.

یکی از فروشگاه های معروف برای دانلود و نصب بهترین برنامه های مک بوک، اپ استور (App Store) است. اما وبسایت های دیگری نیز به ارائه برنامه های مک پرداخته اند. بهتر است دقت داشته باشید که نرم افزاری که دانلود و بر روی مک بوک خود نصب می نمایید، از فیلترهای استاندارد گذشته و اعتبار کافی داشته باشد.

در ادامه به معرفی برخی بهترین برنامه‌ های مک (مک بوک پرو، مک بوک ایر، آی مک، مک مینی، مک استودیو و مک پرو) می‌پردازیم. لازم به ذکر است که این نرم افزارها توسط کاربران در سراسر دنیا تست شده و بر مبنای نظرات آن ها معرفی می شوند.

"پارسان می" برای ساده تر شدن جستجو در میان این لیست از برنامه های مک، اقدام به دسته بندی موضوعی برترین نرم افزارهای  Mac Apple در قالب 4 مقاله مجزا نموده است که طبق آن قادر به بررسی نرم افزاهای مورد نظر خود خواهید بود.

 

 

 

 

برنامه های مطرح شده برای مک، در قسمت دوم، به شرح ذیل می‌باشند:

  1. نرم افزارهای مربوط به مرورگرهای اینترنتی

  2. نرم افزار های مربوط به مدیریت ایمیل

  3. نرم افزارهای مربوط به مدیریت دانلود

  4. نرم افزارهای مربوط به فضای ابری و ذخیره سازی

  5. نرم افزارهای مربوط به فشرده سازی و بازکردن فایل های فشرده

 

انواع نرم افزارهای مرورگر اینترنتی برای مک:

 

نرم افزار Google Chrome برای مک

گوگل کروم به‌عنوان یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های مک و دیگر سیستم‌ها شناخته می‌شود. این مرورگر، سرعت بسیاری بالایی دارد و با بهره‌مندی از سیستم بلاک تبلیغات، همگام‌سازی خودکار اطلاعات و بسیاری امکانات دیگر، به‌طور معناداری بهتر از مرورگرهای دیگر عمل می‌کند. یکی از جذابیت‌های مرورگر کروم، امکان استفاده از یک اکانت برای باز کردن مرورگر در دستگاه‌های مختلف همچون، تبلت، گوشی، لپ‌تاپ و ... می‌باشد. درواقع تنها ایرادی که می‌توان بر کروم وارد کرد، ضعف امنیتی اطلاعات کاربران می‌باشد.

نرم افزار Google Chroume برای مک

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست قیمت مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

انواع نرم افزار های مربوط به مدیریت ایمیل برای مک:

 

نرم افزار Spark برای مک

باوجودی که برنامه Mail اپل برنامه‌ای مناسب برای مدیریت ایمیل به شمار می‌رود، باید اعتراف کنیم که از امکانات کافی برخوردار نیست اما جای نگرانی وجود ندارد چراکه با استفاده از برنامه Spark می‌توانید به امکاناتی فراتر از انتظار خود دست ‌یابید. در این برنامه رایگان، ایمیل‌های مهم آشنایان به‌طور اتوماتیک به بالای صفحه منتقل می‌شود. همچنین به ابزارهایی برای کارهای گروهی دسترسی خواهید داشت.

 

برنامه Spark برای مک

 

 

 

 

نرم افزار Airmail برای مک

با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود صندوق ورودی خود را مرتب کرده و در صورت لزوم پاسخ به ایمیلی خاص را به حالت تعویق درآورده و تنها ایمیل‌هایی که نیاز به پاسخ سریع دارند را به پوشه کارهایتان ارسال نمایید. همچنین می توانید ایمیل‌هایی که کارتان با آن‌ها تمام شده را نیز به پوشهDone  ارسال کنید. 

نرم افزار Airmail برای مک

 

 

انواع نرم افزارهای مربوط به مدیریت دانلود برای مک:

 

نرم افزار Transmit برای مک

برنامه‌ای بسیار محبوب و کاربردی برای مدیریت دانلودها و آپلودها است که از 11 سرویس آنلاین معروف همچون آمازون، گوگل درایو، دراپ ‌باکس، بک‌بلیز و ... نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این برنامه سریع، حتی امکان اضافه کردن FTP به علاقه‌مندی‌ها و ذخیره آن‌ها نیز برایتان فراهم خواهد شد. جالب است بدانید که اسپید بوستر سرعت آپلود فایل‌ها را 25 برابر می‌کند! گفتنی است که Transmit  از پروتکل‌هایی نظیرFTP، SFTP S3 ،WebDAV، همچنین iDisk و Bonjour نیز پشتیبانی می‌نماید.

 

نرم افزار Transmit برای مک

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست قیمت مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

 

 

 

نرم افزار Free Download Manager برای مک

برنامه‌ای خوب و قدرتمند جهت دانلود از اینترنت که سرعت دانلود را تا 600 برابر افزایش داده و در دانلود از تورنت، زمان‌بندی شروع و پایان دانلود، نمایش اطلاعات فایل، دانلود ویدئوهای فلش، بهینه‌سازی سرعت اینترنت، پشتیبانی از پروتکل بیت تورنت و… کاربرد دارد.

 

در بین آن دسته از برنامه های مک که برای مدیریت دانلود استفاده می شوند، به موارد زیر نیز می توان اشاره نمود:

نرم افزار Download Shuttle

نرم افزار Folx Download Manager

نرم افزار Jdownloader ، Igetter

نرم افزار Maxel

نرم افزار Xtreme Download manager

نرم افزار Inetget

 

نرم افزار Free Download Manager برای مک

 

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست قیمت مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

انواع نرم افزارهای مربوط به فضای ابری و ذخیره سازی برای مک:

 

نرم افزار Google Drive برای مک

یکی از برنامه های مک که در سیستم های دیگر نیز استفاده می شود، گوگل درایو است. با استفاده از این برنامه می‌توانید حتی در حالت آفلاین همچنان بر روی اسناد، صفحات گسترده و ارائه‌های خود کار کنید. همچنین یک پوشه اختصاصی فضای 15 گیگابایتی جهت همگام‌سازی محتویات فراهم می‌کند تا در صورت تمایل Google Drive  از کل درایو مک بوکتان، نسخه پشتیبان تهیه نماید.

نرم افزار Google Drive برای مک

 

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست قیمت مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

 

 

 

انواع نرم افزارهای مربوط به فشرده سازی و بازکردن فایل های فشرده برای مک:

 

نرم افزار The Unarchiver برای مک

از آن جا که در نصب برنامه های مک بوک حتما به برنامه ای برای باز کردن فایل های فشرده دارید، خوب است بدانید که توسط این برنامه، تقریباً هر فرمتی ازجمله فایل‌های RAR ، Stufflt،  ARC را می توانید از حالت فشرده خارج کرده و باز کنید.

 

نرم افزار The Unarchiver برای مک

 

 

جمع بندی پایانی:

برای اینکه بهترین برنامه های مک را در اختیار داشته باشید می‌توانید از طریق App store  و یا خارج آن اقدام کنید ولی بهتر است برنامه‌هایی بر روی مک بوک یا آی مک خود نصب نمایید، که قبلاً تست شده و تجربه کاربران در استفاده از آن‌ها مثبت باشد.

 

همانگونه که قسمت دوم بهترین برنامه های مک را مطالعه کردید، سعی ما این بوده که بر اساس تجربه کاربران و کارآیی، نرم افزارهای مک را به زبانی ساده و در قالب 4 مقاله مجزا، تفکیک کنیم. برای مطالعه بیشتر در این رابطه می‌توانید به مقالات، معرفی برنامه های کاربردی مک قسمت اول، معرفی برنامه های کاربردی مک قسمت سوم، معرفی برنامه های کاربردی مک قسمت چهارم، در به بخش "وبلاگ سایت پارسان می" سر بزنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

حسگر دماسنج گوشی چیست؟

حسگر اثر هال چیست؟

نحوه اتصال آیفون به مک

حسگر سنجش ضربان قلب چیست؟

40 مورد از مفیدترین میانبرهای صفحه کلید مک

نحوه تغییر تصویر ورود به سیستم در مک

کاربردهای سنسور LiDAR و نحوه استفاده از آن

Dark mode چیست؟ + آموزش نحوه فعال سازی آن در iOS, iPadOS, macOS, Android, Windows

نحوه اتصال مک بوک به مانیتور

spatial audio (صدای فضایی) چیست؟ + آموزش فعال سازی در آیفون و آیپد

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می