shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️مقایسه تراشه M3 با M3 Pro و M3 Max: تفاوت بین این تراشه‌ها چیست؟

با معرفی تراشه‌های جدید اپل سوالی در ذهن مخاطبان ایجاد شد که تفاوت تراشه M3 با M3 Pro و M3 Max چیست؟ و کدام یک قدرتمندتر است؟ در اینجا پاسخ خود را خواهید خواند.

مقایسهتراشهM3باM3ProوM3Max:تفاوتبیناینتراشه‌هاچیست؟

تفاوت M3 با M3 Pro و M3 Max  چیست؟


 

اپل تراشه M3 را در رویداد Mac "Scary Fast" در 30 اکتبر 2023 معرفی کرد. همانند نسل‌های قبلی، اپل سه نوع تراشه M3 را ارائه می‌کند: M3، M3 Pro و M3 Max. اپل از این تراشه های در مک بوک ایر M3، مک بوک پرو M3 و آی مک M3 استفاده کرده و اگر می خواهید تفاوت بین آنها را بدانید و بتوانید مک مناسب بخرید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  اپل m3 مشاهده قیمت خرید آی مک مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل

 

مقایسه مشخصات تراشه‌های M3، M3 Pro وM3 Max

تراشه پایه M3 دارای یک CPU هشت هسته‌ای و یک GPU ده هسته‌ای است که تا 24 گیگابایت حافظه داخلی را پشتیبانی می کند. نسخه M3 Pro یک ورژن ارتقاء یافته از تراشه M3 است که دارای یک پردازنده دوازده هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی هجده هسته‌ای است که تا 36 گیگابایت حافظه داخلی را پشتیبانی می کند.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر

 

در پله بالاتر،  M3 Max قرار دارد که مهم‌ترین ارتقا از این تراشه است. M3 Max می تواند تا شانزده هسته  CPU و چهل هسته GPU را با پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه داخلی در یک جا جمع کند.

تمامی اعضای خانواده تراشه‌های M3 بر اساس یک معماری 3 نانومتری ساخته شده‌اند و از ویژگی‌هایی مانند حافظه پنهان پویا و ردیابی پرتو با شتاب‌دهنده سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند. حافظه پنهان پویا از تخصیص حافظه استاندارد استفاده نمی کند، در عوض، دقیقاً از مقدار حافظه مورد نیاز هر کار استفاده می کند و و در نتیجه عملکرد را بهبود می بخشد.

 

مقایسه مشخصات تراشه‌های M3، M3 Pro وM3 Max

 

تفاوت عملکرد بین تراشه‌های M3، M3 Pro و M3 Max

تراشه پایه M3 کوچکترین تراشه در خط تولید است، در حالی که M3 Max بزرگترین نسخه در بین این سه تراشه است. هر چه تراشه بزرگتر باشد، قابلیت پردازش حافظه نیز بیشتر است. این به این دلیل است که تراشه‌های بزرگتر، ترانزیستور بیشتری را در خود جای میدهند و بنابراین می توانند حجم کاری بالاتری را تحمل کنند.

با در نظر گرفتن همه موارد، تراشه پایه M3 کم قدرت‌ترین تراشه است، اما با این وجود، پیشرفت قابل توجهی نسبت به تراشه M2 در همان کلاس (پایه) دارد. کسانی که به دنبال خرید مک برای مدرسه، محل کار و حتی بازی‌های سبک و پروژه‌های خلاقانه هستند، از عملکرد تراشه پایه M3 راضی خواهند بود.

M3 Pro  با هسته‌های بیشتر در CPU و GPU ، قطعا نسبت به M3 ارتقاء یافته‌تر است. با وجود اینکه اکثر کاربران معمولی ممکن است تفاوت زیادی را بین این دو متوجه نشوند؛ گیمرها، نوازندگان و متخصصان خلاق می توانند با استفاده از M3 Pro   برنامه‌های کاربردی‌تری را بدون هیچ مشکلی در مک خود اجرا کنند.

اگر کارایی اولویت اصلی شما باشد، تراشه  M3 Max با داشتن بیش از دو برابر هسته‌های GPUبهترین گزینه پیش روی شما است.  M3 Max می‌تواند جریان‌های کاری فشرده را بدون هیچ زحمتی انجام دهد. البته تمامی این نسخه‌ها تا زمانی عرض اندام میکنند که M3 Ultra وارد میدان نشده باشد، زیرا بهترین عملکرد متعلق به این تراشه خواهد بود.

 

تفاوت عملکرد بین تراشه‌های M3، M3 Pro و M3 Max

 

چگونه خانواده تراشه‌های M3 با نسل‌های قبلی مقایسه می شود؟

تراشه‌های M3 قطعاً نسبت به نسل قبلی پیشرفت کرده‌اند، اما فاصله عملکرد آنها در مقایسه با تراشه‌های خانواده M1 بیشتر است.

هسته‌های عملکرد تراشه M3 حدود 15 درصد سریعتر از هسته‌های M2 و 30 درصد سریعتر از هسته‌های M1 هستند. وقتی صحبت از هسته‌های کارآمد به میان می آید، تراشه M3 تا 30 درصد سریع‌تر از M2 و تا 50 درصد سریع‌تر از M1 است. تراشه‌های خانواده M3 نیز قدرت رندر بیشتری بوده و 1.8 برابر سریع‌تر از M2 و 2.5 برابر سریع‌تر از M1 هستند.

 

اپل usb-c مشاهده قیمت خرید کابل شارژ  اپل با تاچ آیدی MK293 مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل سفید

 

در نهایت، اپل ادعا می‌کند که تراشه‌های M3 مبتنی بر معماری ۳ نانومتری، می‌توانند همان عملکرد چند رشته‌ای CPU و GPU را مانند M1 ارائه دهند در حالی که فقط نیمی از انرژی آن را مصرف می‌کنند.

 

چگونه خانواده تراشه‌های M3 با نسل‌های قبلی مقایسه می شود؟

 

راهنمای خرید: آیا باید مک خود را به مک مجهز به تراشه M3 ارتقا دهید؟

اپل ادعا می کند که تراشه M3 پیشرفته‌ترین تراشه رایانه‌های شخصی موجود در بازار است. این ادعا ممکن است از جهاتی درست باشد، اما اگر یک مک با تراشه M2 دارید، تفاوت زیادی را متوجه نخواهید شد مگر اینکه یک کاربر حرفه‌ای باشید که نیاز به عملکرد تراشه M3 داشته دارد. بنابراین خرید مک بوک پرو M3، مک بوک ایر M3، یا آی مک M3 میتواند کمک بزرگی به شما بکند.

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  m3

 

البته اگر یک مک M1 یا مک اینتل قدیمی دارید، مطمئن باشید که خرید یک مک مجهز به M3 ، ارتقاء قابل توجهی برای شما خواهد بود که حتی کاربران معمولی نیز متوجه تفاوت آنها در عملکرد پردازشی و گرافیکی خواهند شد.

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

همه چیز درباره تراشه های M2 Pro و M2 Max

مقایسه تراشه Apple M1 با تراشه Apple M2

همه چیز درباره تراشه‌های M1 Pro و M1 Max

همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M2 Ultra

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.