shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️7 نکته طلایی محافظت فیزیکی از مک بوک

برای محافظت فیزیکی مک بوک چه کاری باید انجام داد؟ انجام برخی اقدامات احتیاطی و توصیه‌هایی ساده، می‌توان از آسیب احتمالی به مک بوک جلوگیری کرد.

7نکتهطلاییمحافظتفیزیکیازمکبوک

برای محافظت فیزیکی از مک بوک چه اقداماتی باید انجام داد؟


 

مک بوک پرو رایانه زیبا و مقاومی است اما کمتر از سایر لپ تاپ های موجود، در معرض آسیب نیست. در واقع، به دلیل ساخت بدنه آلومینیومی بی عیب و نقصی و خاصی که دارد، در هنگام آسیب دیدن، بسیار ناخوشایندتر از سایر دستگاه ها به نظر می رسد. بدون شک، انجام اقدامات احتیاطی گفته شده در این مقاله و رعایت توصیه‌هایی ساده، می تواند از آسیب احتمالی به مک بوک شما جلوگیری کرده و آن را از خطرات معمول، در امان نگه دارد.

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 16 اینچ اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو

 

در این مقاله، 7 مورد از اقداماتی را که می تواند به شما کمک کند به لحاظ فیزیکی از مک بوک خود محافظت کرده و آن را برای مدت طولانی ایمن نگه دارید، فهرست کرده ایم.

 

راهکارهای محافظت فیزیکی مک بوک:

1. برای جلوگیری از خراشیدگی نمایشگر، از محافظ صفحه استفاده کنید

اگرچه نمایشگر مک بوک تبدیل به نماد شده، اما بسیار شکننده است. برای محافظت از آن در برابر خط و خش، از محافظ های صفحه نمایش استفاده کنید

در اینجا ویدیویی قرار داده ایم که نشان می دهد چگونه می توانید این کار را به شکلی ایمن انجام دهید:

 

 

 یکی از ایرادات مک بوک این است که صفحه کلید آن، آثاری را روی صفحه مک بوک، به جا میگذارد و بدترین بخش این است که این علائم از بین رفتنی نیستند. اما اگر از محافظ صفحه استفاده کرده باشید، می توانید به سادگی آن را با یک محافظ جدید جایگزین کنید تا اثر بر جای مانده روی نمایشگر نیز، همراه آن برداشته شود. وجود این مشکل باعث می شود که استفاده از محافظ صفحه نمایش، برای محافظت از صفحه نمایش مک بوک شما امری ضروری باشد.

 

M3 مشاهده قیمت و خرید مک بوک پرو

 

2. از جعبه های بدنه و کاورهای صفحه کلید استفاده کنید

بعد از صفحه نمایش، شاسی و کیبورد مک بوک (هر چند خوش ساخت هستند) آسیب پذیرترین آنها در برابر اتفاقات احتمالی هستند. در ادامه نحوه محافظت از آنها آورده شده است.

محافظ شاسی

اولین و مهمترین نکته جهت محافظت از مک بوک این است که  از قرار دادن مک بوک خود در موقعیتی که احتمال افتادن و سقوط آن را افزایش می دهد، خودداری کنید. این کار به ظاهر ساده می تواند بیشتر اتفاقات احتمالی را به حداقل برساند. بعد از اطمینان از مکان امن مک بوک، یک قاب محافظ سخت روی مک بوک خود قرار دهید.

به طور کلی، دو نوع محافظ شاسی وجود دارد که هر کدام، سطح محافظت مختلفی را ارائه می دهند:

  • قاب‌های معمولی که طراحی براق مک‌بوک را حفظ کرده و در برابر ضربه‌های جزئی از آن محافظت می‌کنند.
  • کیس های مقاوم که در برابر سقوط محافظت بیشتری می کند.

این قاب‌ها به سادگی بر روی شاسی مک‌بوک می‌چسبند و همینطور به راحتی هم جدا می‌شوند. با این حال، امکان نشستن گرد و غبار بر روی مک وجود دارد، بنابراین باید هر از چند گاهی مک خود را تمیز کنید.

 

7 نکته طلایی محافظت فیزیکی از مک بوک

 

محافظت از صفحه کلید

کلیدهای صفحه کلید به راحتی آسیب نمی بینند، اما ریختن تصادفی مایع روی آنها می تواند برای مک بوک شما کشنده باشد. بهترین راه برای به حداقل رساندن این خطر، استفاده از پوشش سیلیکونی صفحه‌کلید مک‌بوک یا "کلید گارد" است. یکی دیگر از مزایای این محافظ‌های صفحه کلید این است که از نفوذ گرد و غبار، مو و سایر ذرات ریز به صفحه کلید جلوگیری می‌کنند. این موارد می توانند بر تجربه تایپ شما تأثیر بگذارد.

 

نکته مهم: محافظ کیبورد می تواند باعث آسیب به صفحه نمایش و لولاهای مک بوک شود چرا که کاربران اغلب بدون برداشتن پوشش صفحه کلید درب مک بوک خود را می بندند. کاور آنقدر نازک نیست که در مک بوک بسته قرار بگیرد، بنابراین قبل از بستن درب حتماً آن را بردارید.

 

3. یک کیف حمل کننده مخصوص و مطمئن برای جا به جایی مک بوک خود تهیه کنید

با وجود اینکه محافظ‌های صفحه و قاب‌های بدنه، هنگام استفاده از مک بوک به شما کمک می‌کنند اما برای حمل ایمن آن‌ها، استفاده از کیف های مخصوص که پوشش کاملی دارند ضروری است. از خرید کیف های حمل مک بوک که به دلیل نازک بودن هیچ محافظتی ندارند، خودداری کرده و سعی کنید در مواردی که برای مک بوک شما مناسب و ایمن تر است سرمایه گذاری کنید.

همچنین، اگر یک کوله پشتی یا کیف دستی جهت حمل مک بوک خریداری می کنید، مطمئن شوید که دارای  فضای اختصاصی برای مک بوک شما  باشد که در گوشه های آن محافظ اضافی وجود داشته باشد.

برای اطمینان بیشتر، صرفا به این حمل کننده ها بسنده نکنید. درست است که آنها در برابر خراش محافظت خوبی ارائه می دهند اما در برابر سقوط های تصادفی، محافظت آنها از مک بوک، در حد صفر است.

 

7 نکته طلایی محافظت فیزیکی از مک بوک

 

4. از یک پارچه میکروفایبر برای تمیز کردن منظم مک بوک استفاده کنید

علاوه بر استفاده از لوازم جانبی برای کاهش آسیب های تصادفی، مهم است که برای حفظ مک بوک خود، آن را به طور منظم سرویس کنید. به گفته اپل ، برای تمیز کردن مک بوک باید از محلول ایزوپروپیل الکل 70 درصد با پارچه میکروفیبر استفاده کنید. این محلول، تمام لکه ها را از بین می برد و مک بوک شما را ضد عفونی می کند.

با این حال، هنگامی که از ایزوپروپیل الکل برای تمیز کردن استفاده می کنید ، مراقب صفحه کلید باشید. اگر مواد شیمیایی بین کلیدها نفوذ کنند، ممکن است صفحه کلید (یا در حالت بدتر، خود لپ تاپ) به درستی کار نکند. از فشار دادن زیاد صفحه کلید هنگام تمیز کردن نیز جلوگیری کنید.

مطمئن شوید که نظافت را در همه قسمت‌ها، مانند پورت‌ها، پایه و درب به خوبی انجام می دهید. پاکسازی داخلی سالانه نیز برای مک بوک پرو توصیه می شود. با این حال، برای جلوگیری از آسیب های تصادفی، بهتر است یک تکنسین حرفه ای، این کار را انجام دهد.

 

how to physically protect macbook  7 نکته طلایی محافظت فیزیکی از مک بوک

 

5. از چسباندن برچسب و جلد روی مک بوک خودداری کنید

بسیاری از کاربران از جلد های فانتزی روی مک بوک خود استفاده می کنند که ایده جالبی به نظر نمی رسد. وقتی این برچسب‌ها یا جلدها را جدا می‌کنید، چسب ها روی سطح باقی می‌مانند و جدا از اینکه محافظ خوبی نیستند؛ چسب های باقی مانده ظاهر نازیبایی برای مک بوک شما ایجاد می کنند. بهتر است به جای آن، از قاب‌های سخت استفاده کنید که به راحتی قابل جابجایی هستند و باعث می شوند مک بوک شما دست نخورده بماند. این کار مک بوک شما را ایمن و شیک نگه می دارد.

 

M3مشاهده قیمت و خرید مک بوک ایر

 

6. فضای کاری خود را ایمن تر کنید

اگر فضای کاری شما ایمن باشد، به طور خودکار مک بوک شما ایمن تر است. در اینجا چند نکته برای اطمینان از ایمن بودن میز شما برای لپ تاپ (و سایر ابزارها) آورده شده است:

  1. تعادل داشتن میز و ثابت بودن آن:

میزهای لرزان می توانند احتمال حادثه را افزایش دهند. مطمئن شوید میزی که روی آن کار می کنید متعادل باشد و تاب نداشته باشد.

  1. از بهم ریختگی دوری کنید:

میزهای به هم ریخته نه تنها بر عملکرد مک بوک (با مسدود کردن دریچه های هوا)  تأثیر می گذارد، بلکه می تواند باعث بروز حوادث بیشتری شود. میز خود را مرتب و دور از آشفتگی نگه دارید.

  1. مواد خوراکی و مایعات را دور نگه دارید:

از قرار دادن ظروف غذا یا مایعات با در باز در نزدیکی مک بوک خود برای جلوگیری از ریختن تصادفی آن خودداری کنید. اگر در حین کار نمی توانید منبع آب خود را از خود دور نگه دارید، به جای آن از یک ظرف درب بسته استفاده کنید.

  1. سیم ها را مرتب نگه دارید:

سیم های آویزان و درهم نیز احتمال اتفاق را افزایش می دهند. برخورد یک نفر به سیم های شما و پرت شدن لپ تاپ از روی میز می تواند فاجعه بار باشد. این مشکل به‌ویژه اگر مک‌بوک شما کانکتور MagSafe نداشته باشد، بیشتر می‌شود. شما می‌توانید از رابط های جدا شونده مغناطیسی USB-C به Magnetic Breakaway USB-C برای مرتب نگه اشتن سیم ها، استفاده کنید.

 

how to physically protect macbook  7 نکته طلایی محافظت فیزیکی از مک بوک

 

7. از تهویه خوب و دمای ایمن، اطمینان حاصل کنید

بسیاری از افراد از مک بوک خود در سطوح نرم یا کرکی (مانند تختخواب و بالش) استفاده می کنند که می تواند با مسدود کردن دریچه ها ، تهویه لپ تاپ را مختل کند. تهویه ضعیف سرعت مک را کند می کند و همچنین می تواند برای تجهیزات داخلی کشنده باشد.

برای جلوگیری از این امر، مک‌بوک خود را وقتی روی میز هستید روی استند لپ‌تاپ قرار دهید و وقتی روی یک سطح نرم مانند تختخواب هستید مک بوک را روی باکس مخصوص لپ‌تاپ قرار دهید. این دو لوازم جانبی این اطمینان را می دهند که لپ تاپ شما هنگام استفاده از آن روی یک سطح ثابت  قرار می گیرد.

اگرچه مک‌بوک‌های Apple خنک‌کنندگی عالی دارند، اما استفاده (یا رها کردن) آن‌ها روی سطوح داغ (مانند نور مستقیم خورشید) یا در محیط‌های گرم نیز می‌تواند سرعت آن‌ها را کاهش دهد. همواره از خنک بودن مناسب محیط اطراف اطمینان حاصل کنید تا مک بوک شما عملکرد مطلوبی داشته باشد.

 

how to physically protect macbook  7 نکته طلایی محافظت فیزیکی از مک بوک

 

مک خود را ایمن نگه دارید!

نکات ارائه شده در این مقاله به محافظت از مک شما در برابر حوادث بیرونی کمک می کند، بنابراین، علاوه بر این موارد شما باید از باتری و سلامت داخلی مک خود برای ایمنی هر چه بیشتر مطمئن شوید. استفاده دقیق و ایمن از Mac باعث می‌شود نه تنها دستگاه شما بیشتر دوام بیاورد، بلکه زمانی که قصد فروش آن را داشته باشید، سود و کمک خوبی به شما خواهد داد.

 

اپل usb-c مشاهده قیمت خرید کابل شارژ  مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل سفید اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل اپل با تاچ آیدی MK293 مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد

 

به هر حال، قبل از اینکه مک بوک پرو خود را بفروشید، حتماً نسخه پشتیبان تهیه کنید و همه چیز را پاک کنید. چرا که شما نمی خواهید دیگران به داده های خصوصی شما دسترسی داشته باشند.

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

10 راه بهبود عمر باتری مک بوک

4 روش مطمئن برای تعویض باتری مک بوک

10 راه برای اینکه مک بوک شما عمر بیشتری داشته باشد

چگونه مشخصات مک بوک را بفهمیم؟

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

 گردآوری و تنظیم: پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.