shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡همه چیز درباره باتری پک Magsafe اپل

همه آن چیزی که درباره باتری پک مگ سیف اپل باید بدانید | راهنمای استفاده از باتری پک مگ سیف اپل | پاور بانک مگ سیف اپل (باتری پک اپل) چیست | چگونه از پاوربانک مگ سیف اپل استفاده کنیم

⚡همهچیزدربارهباتریپکMagsafeاپل

 



راهنمای کامل استفاده از پاور بانک Magsafe اپل (باتری پک آیفون)


 

فراگیر بودن استفاده از گوشی در بیشتر اوقات زندگی روزمره و محدود بودن ظرفیت باتری آنها، اکثر کاربران را با چالش کمبود شارژ مواجه نموده است که دارندگان آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین شرکت اپل، بالاخره دست به کار شده و همزمان پس از معرفی آیفون 12، در کنار سایر شارژرهای اپل، اقدام به تولید باتری پک مگ سیف آیفون (که فقط مخصوص آیفون است) نمود.

باتری پک magsafe اپل، برای شارژ سریع و ایمن، در مدلهای خاصی از آیفون (سری 12 به بعد)، بصورت بی سیم با مگ سیف (که خاصیت مغناطیسی دارد) طراحی شده است، تا تضمینی به شما بدهد که بتوانید زمان بیشتری از دستگاه آیفون خودتان استفاده کنید.

 

 

در این مقاله که ترجمه شده از سایت اپل می‌باشد، سعی شده نگاهی کامل و همه جانبه به نحوه کار پاور بانک اپل و روشهای استفاده بهینه از این گجت بیاندازیم.

 

در ادامه مطلب، همراه ما باشید.

 

 

 

 

نحوه اتصال پاور بانک مگ سیف اپل، به آیفون:

برای اتصال پاوربانک به آیفون، آنرا به پشت گوشی نزدیک کنید تا با خاصیت آهنربایی که دارد به پشت آیفون بچسبد و برای جدا کردن آن از آیفون، آنرا به آرامی بکشید و تمام. البته قدرت مغناطیسی باتری پک اپل، آنقدر هم ضعیف نیست که با یک تکان ساده از جایش جدا شود.

 

 

 

 

نکته مهم درباره شارژ کردن باتری پک مگ سیف اپل:

پاور بانک اپل را چگونه شارژ کنیم؟

قبل از اینکه برای اولین بار از باتری پک مگ سیف خود استفاده کنید، می‌بایست آنرا با استفاده از کابل لایتنینگ به USB و با آداپتور 20 وات یا بالاتر، کاملاً شارژ کنید.

 

به توصیه سایت اپل، برای اینکار لازم است حتماً کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا کابل لایتنینگ به usb را به کانکتور لایتنینگ باتری پک مگ سیف، وصل کنید و سپس سر دیگر کابل را به یک آداپتور وصل نمایید. اکنون آداپتور را به پریز برق وصل کنید.

 

 

 

 


چگونه بفهمیم باتری پک اپل شارژ شده یا نه؟

پس از اتصال آداپتور به برق، چراغ وضعیت باتری پک مگ سیف شما حدود 8 ثانیه روشن می‌ماند و سپس شروع به چشمک زدن می‌کند.

در صورتی که چراغ چشمک زن، به رنگ سبز در آمده باشد، باتری پک کاملاً شارژ شده است و اگر به رنگ کهربایی چشمک بزند، باتری پک، هنوز در حال شارژ شدن است.

به یاد داشته باشید که برای شارژ پاور بانک اپل، باید از آداپتور برق 20 واتی یا بالاتر استفاده نمایید، زیرا اگر آداپتوری که برای شارژ باتری پک مگ سیف استفاده می‌کنید، کمتر از 20 وات باشد، سرعت شارژ آن به شدت (تا 5 وات) کاهش می‌یابد.

اگر پاوربانک را به آداپتور 20 واتی یا بالاتر متصل نمایید، می‌توانید از خروجی 15 وات، برای شارژ آیفون استفاده کنید.

 

 

 

 

 

نحوه آپدیت نرم افزار پاور بانک اپل:

ابتدا لازم است بدانید که در صورتی که پاور بانک به برق متصل نباشد، قدرت خروجی پیشفرض شارژ آن، 5 وات می‌باشد و برای دریافت خروجی 7.5 وات از پاور بانک مگ سیف اپل، (جهت شارژ در زمانی که به برق دسترسی ندارید و در حال حرکت هستید)، می‌بایست نرم افزار باتری پک مگ سیف را به آخرین نسخه نرم افزاری، آپدیت کنید.

 

برای اینکه ببینید، آیا نرم افزار پاوربانک شما آپدیت است یا خیر، باید به آدرس زیر در آیفون بروید:

Setting> General> About> Magsafe battery pack

 

در حال حاضر آخرین نسخه نرم افزار پاور بانک، Firmware 2.7 می‌باشد که در صورت مشاهده این ورژن در مسیر مورد اشاره، نیازی به آپدیت مجدد نیست.

 

 

 

 

 

برای آپدیت نرم افزار پاوربانک اپل، دو روش وجود دارد:

1- بدین منظور، نیاز به کار خاصی نیست و بلافاصله بعد از اولین اتصال پاور بانک به آیفون، به روز رسانی بصورت خودکار آغاز می‌شود. در این حالت، ممکن است به روز رسانی، یک هفته طول بکشد.

2- سرعت آپدیت در روش دوم بسیار بیشتر بوده و از لحاظ زمان، قابل مقایسه با روش اول نیست و کلاً 5 دقیقه طول خواهد کشید!!!

در روش دوم می‌توانید از مک یا آیپد مجهز به پورت USB_Type C، استفاده نمایید. برای این کار، ابتدا یک سر کابل لایتنینگ به USB را به کانکتور لایتنینگ باتری پک مگ سیف وصل کرده و سر دیگر آن را به دستگاههای مذکور (مک یا آیپد) متصل کنید.

 

 

چگونه باقیمانده شارژ پاور بانک اپل را مشاهده کنیم؟

 

قبل از این که بخواهیم نحوه کار را توضیح دهیم می‌بایست، به دقت، مراحل زیر را کنترل کنید:

1- ابتدا مطمئن شوید که آیفون شما نسخه‌ای از خانواده آیفون 12، آیفون 13 یا آیفون 14 باشد که با پاور بانک MagSafe سازگار هستند.

2- در مرحله دوم باید کنترل کنید که آیفون شما به سیستم عامل iOS 14.7 یا نسخه جدیدتر، آپدیت شده باشد.

 

پس از انجام این دو مرحله، هنگامی که باتری پک MagSafe خود را به آیفون، متصل می‌کنید، به طور خودکار شروع به شارژ آیفون شما می‌کند و وضعیت شارژ در صفحه قفل ظاهر می‌شود.

 

برای مشاهده وضعیت شارژ خود می‌توانید، ویجت باتری ها را در صفحه Today View یا صفحه Home Screen، به روش زیر، اضافه کنید: 

1. پس زمینه را در "نمای امروز" یا "صفحه اصلی" لمس کرده و نگه دارید تا برنامه‌ها شروع به تکان خوردن کنند.

2. روی دکمه افزودن ویجت، که در بالای صفحه دیده می‌شود، ضربه بزنید تا فهرست ویجت، باز شود.

3. برای یافتن باتری‌ها پیمایش یا جستجو کنید، روی آن ضربه بزنید.

4. اکنون می‌توانید در میان گزینه‌های اندازه، حرکت کنید تا در بین آنها یکی را انتخاب کنید (اندازه‌های مختلف اطلاعات متفاوتی را نشان می‌دهد).

5. وقتی اندازه مورد نظر خود را مشاهده کردید، روی Add Widget و سپس Done ضربه بزنید.

 

 

 

 

 

چگونه بوسیله باتری پک مگ سیف اپل، آیفون را بیش از 90 درصد شارژ کنیم:

هنگامی که از باتری پک MagSafe خود برای شارژ آیفون خود استفاده می‌کنید، ممکن است اعلانی دریافت کنید که می‌گوید آیفون شما فقط تا 90 درصد شارژ می‌شود. 

برای شارژ بیش از 90%، Control Center را در تنظیمات آیفون باز کنید، نماد حالت کم مصرف را فشار داده و نگه دارید، سپس روی Continue ضربه بزنید. 

 

 

 

 

 

 

چگونه باتری پک MagSafe اپل و آیفون خود را همزمان شارژ کنیم:

اگر هم آیفون و هم باتری پک MagSafe شما نیاز به شارژ دارند، می‌توانید آنها را در دو حالت زیر و به شکل همزمان، شارژ کنید:

1. در روش اول، اگر باتری پک MagSafe را به یک آداپتور برق وصل کنید و سپس باتری پک MagSafe خود را به آیفون خود وصل کنید، در این حالت، پاور بانک واسطه شارژ آیفون می‌باشد (شارژ از آداپتور به باتری پک و سپس به آیفون می‌رسد).

ویژگی روش اول اینست که تا استفاده از آداپتور 20 وات یا بیشتر، قدرت شارژ تا 15وات خواهد رسید.

همچنین زمانی که نیاز دارید آیفون خود را در حین شارژ به دستگاه دیگری متصل کنید (مانند زمانی که از CarPlay سیمی استفاده می‌کنید یا عکس ها را به مک منتقل می‌کنید)، استفاده از روش اول، بسیار به کار خواهد آمد.

 

 

 

 

 

2. در روش دوم، اگر باتری پک MagSafe خود را به آیفون خود متصل کنید، سپس آیفون خود را به منبع برق وصل کنید، می‌توانید هر دو را شارژ کنید که در این صورت آیفون واسطه شارژ پاور بانک خواهد بود. که عکس حالت 1 می‌باشد (شارژ از آداپتور به آیفون و سپس به باتری پک می‌رسد).

 

در هر دو صورت، زمانی که آیفون و باتری پک MagSafe خود را همزمان شارژ کنید، این امکان فراهم است که ابتدا آیفون، تا 80 درصد شارژ شده و سپس پاور بانک مگ سیف شما شروع به شارژ شدن کند.

 

 

 

 

 

 

توان شارژ باتری پک MagSafe اپل بصورت بدون اتصال برق:

مقدار شارژی که باتری پک MagSafe برای آیفون شما فراهم می‌کند، بر اساس مدل آیفون، نوع تنظیمات، سطح باتری اولیه، نوع شبکه ای که آیفون به آن متصل است و متغیرهای محیطی مانند دما، متفاوت خواهد بود.

طبق اعلام شرکت اپل، این پاور بانک، هر یک از مدلهای آیفون را به میزانی که در لیست زیر آمده، می‌تواند شارژ کند:

1. تا 70 درصد شارژ دهی برای آیفون 12 مینی و آیفون 13 مینی

2. تا 60 درصد شارژ دهی برای آیفون 12، آیفون 13 و آیفون 14

3. تا 60 درصد شارژ دهی برای آیفون 12 پرو، آیفون 13 پرو و آیفون 14 پرو

4. تا 40 درصد شارژ دهی برای آیفون 12 پرومکس، آیفون 13 پرومکس، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرومکس

 

جدول مقدار شارژ ایفونها با مگ سیف باتری پک اپل

مقدار شارژدهی باتری پک اپل مدل آیفون
حداکثر تا 40 درصد آیفون 12 پرو مکس، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو مکس
حداکثر تا 60 درصد آیفون 12، آیفون 13، آیفون 14، آیفون 12 پرو، آیفون 13 پرو، آیفون 14 پرو
حداکثر تا 70 درصد آیفون 12 مینی، آیفون 13 مینی

 

شرکت اپل اعلام کرده که نتایج اعلام شده در لیست فوق، در آزمایشگاه این شرکت و در شرایطی انجام شد که اینترنت وای فای 5G روشن بوده و صفحه نمایش نیز خاموش شده بود. 

 

 

دستورالعمل اپل برای استفاده بهینه از پاور بانک مگ سیف اپل:

1. باتری پک MagSafe طوری طراحی شده است که باید آنرا بصورت مستقیم (بی واسطه) و یا از طریق قابی که از MagSafe پشتیبانی می‌کند، به آیفون متصل نمود. 

 

 

 

 

2. اگر درون قابی که استفاده می‌کنید، مواردی مانند کارت‌های اعتباری وجود داشته باشد، قبل از شارژ کردن با باتری پک MagSafe، حتماً آن‌ها را بردارید.

 

 

 

3. در زمانی که دمای آیفون، در هنگام شارژ بیش از حد مجاز شود، برای افزایش طول عمر باتری، نرم افزار وارد عمل شده و شارژ را در80 درصد محدود می‌کند و با کاهش دمای گوشی، بصورت خودکار به شارژ آیفون ادامه می دهد.

توصیه شرکت اپل اینست که برای جلوگیری از این اتفاق (توقف شارژ به دلیل گرما)، همیشه سعی کنید آیفون و شارژر خود را به مکان خنک‌تری ببرید.

4. باتری پک MagSafe دارای قابلیت مدیریت شارژ، برای کمک به حفظ سلامت باتری است. این ویژگی زمانی به کار می‌افتد که باتری پک MagSafe شما برای مدت زمان طولانی به برق متصل باشد. در این صورت بعد از شارژ آیفون تا 80 درصد، جریان برق را قطع می‌کند.

 

 

 

 

5. اگر گزینه شارژ باتری بهینه شده (Optimized battery charging) را روشن کرده باشید، اعلانی را در صفحه قفل خواهید دید که می‌گوید: چه زمانی آیفون شما به طور کامل شارژ می‌شود. اگر نیاز دارید که آیفون خود را زودتر به طور کامل شارژ کنید، اعلان را لمس کرده و نگه دارید، سپس روی Charge Now ضربه بزنید.

 

 

 

 

6. اگر در حین شارژ شدن با باتری پک MagSafe، آیفون شما یک قاب چرمی داشته باشد، ممکن است بر اثر فشار وارده بر چرم، بین باتری پک اپل و آیفون، ردی بر روی قاب باقی بماند که این موضوع، کاملاً طبیعی است، اما اگر در این مورد نگران هستید، باید از یک کیف غیر چرمی استفاده کنید.

7. از باتری پک مگ سیف اپل، می‌توان برای شارژ کردن لوازمی مانند ایرپاد اپل، که استاندارد شارژ سریع Qi داشته باشند، استفاده کرد.

 

 

 

 


جمع بندی نهایی:

با اینکه کیفیت پاور بانک اپل، مانند سایر محصولات اپل، بالاست اما مواردی که در این مقاله به آن پرداخته شد، می‌تواند به طول عمر بیشتر باتری پک مگ سیف اپل، به شما کمک کند.

مهمترین عناوینی که در این مقاله مطالعه کردید، شامل: مقدمات راه اندازی پاور بانک اپل، نحوه استفاده و شارژدهی پاوربانک اپل، دستورالعمل استفاده بهینه از پاوربانک اپل و... همگی در راستای بهبود شرایط نگهداری و کاربری این محصول بود.

نکته مهمی که نباید از آن غفلت کرد، ایرادی است که منتقدان به باتری پک مگ سیف اپل وارد می‌دانند و در واقع انتقاد به قدرت پایین شارژ کردن آیفون‌ها توسط باتری پک است.

در پاسخ باید نوشت:

اولاً: این باتری پک magsafe اورجینال اپل، فقط یک پاور بانک محض نیست و بعنوان شارژر مگ سیف نیز به کار می‌رود.

ثانیاً: مصرف شارژ آیفون، مانند گوشیهای اندروید نبوده و در مصرف شارژ باتری بسیار بهینه‌تر عمل می‌کند، بنابراین با اضافه شدن به مقدار شارژ باتری آیفون (به کمک باتری پک ایفون)، هر چند به مقدار کم، تا مدت زمان زیادی پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر و اطلاع از قیمت خرید پاور بانک مگ سیف اپل، می‌توانید با ما در تماس باشید یا برای مشاهده قیمت خرید لوازم جانبی اپل، مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

مبدل تراول هاب (travel hub) مایکروسافت چیست؟

چه چیزی خانواده آیفون 13 را تبدیل به محبوب‌ترین گوشی کرده است؟

نحوه اتصال آیفون به مک

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش پاک کردن تاریخچه سافاری در آیفون

آموزش فعال سازی فیس آیدی

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت

نحوه عملکرد فناوری بلوتوث

 

Parsanme.com