shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡حسگر میکروفون چیست؟

در این جا با مفهوم حسگر میکروفن و کاربرد آن، آشنا خواهیم شد.

⚡حسگرمیکروفونچیست؟

حسگر میکروفون چیست؟


 

امروزه گوشی‌های هوشمند با کیفیتی مانند آیفون، جایگزین دوربین‌های دیجیتالی شده‌اند، اگر شما به عکاسی یا فیلمبرداری علاقه داشته باشید و یا شغل شما به آنها ربط داشته باشد، یک گوشی هوشمند خوب می‌تواند ابزار کار مناسبی برای شما باشد، تا همیشه و همه‌جا بتوانید به فیلمبرداری و عکاسی بپردازید. در این صورت قطعاً کیفیت تصویر و صدا برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از به روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند، کیفیت فیلم و صدا در گوشی‌ها خیلی خوب نبود و کاربر برای ضبط صدای با کیفیت دچار مشکل می‌شد، اما امروزه در گوشی‌های هوشمند میکروفون‌های داخلی کار گذاشته شده، که این مشکل را رفع کرده است. 

 

کاربرد حسگر میکروفون

همانطور که می‌دانید برای ضبط صدای بدون نویز و با کیفیت به میکروفون نیاز دارید، کار حسگر میکروفون نیز همین است که صدا را از بیرون دریافت کرده و با کیفیت و بدون نویز به شکل یک فایل جداگانه ضبط می‌کند، و می‌توانید از آن بصورت جداگانه استفاده کنید. البته ضبط کردن مکالمه نیز از دیگر کارهایی است که توسط حسگر میکروفون انجام می‌شود. 

در گوشی‌های نسل قبل، کیفیت میکروفون‌ها پایین بود که کاربران برای ضبط صدا با کیفیت خوب، مجبور بودند از یک میکروفون خارجی نیز استفاده کنند، اما در گوشی‌های هوشمند نسل جدید حتی تعداد دوربین‌ها نیز بیشتر شده که باعث می‌شود فیلم و صدایی با کیفیت خوب، ضبط و ذخیره شود.

 

 

 

 

یکی دیگر از کارایی‌های مهم حسگر میکروفون، ضبط صدا هنگام سرچ در مرورگرها و برنامه‌های مختلف اینترنتی می‌باشد، حتما برای شما هم این موضوع پیش آمده که پشت فرمان اتومبیل خود به دنبال آدرس یا موزیک خاصی می‌گردید، استفاده از حسگر میکروفون اینجا به داد شما خواهد رسید و می‌توانید با گفتن نام مکان و یا موزیک مورد نظر، سرچ خود را انجام دهید بدون آنکه مجبور باشید چیزی بنویسید. 

 

What is a microphone sensor?

 

سخن پایانی 

با پیشرفت چشمگیر دنیای مجازی؛ تولید فیلم، عکس، پاکدست، ضبط صدا و ...نیاز بسیاری از شغل‌ها و علایق کاربران شده است، در نتیجه وجود حسگر میکروفون در گوشی هوشمندی مانند آیفون برای این کاربران بسیار حائز اهمیت است.

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

کاربردهای سنسور LiDAR و نحوه استفاده از آن

سنسور ToF چیست 

سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون چیست؟

حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟

حسگر سنجش ضربان قلب چیست؟

حسگر دماسنج گوشی چیست؟

حسگر اثر هال چیست؟

حسگر شتاب سنج چیست؟

حسگر مغناطیس سنج چیست؟

حسگر مجاورتی چیست؟

 

 

 

 

 

گردآوری: وبلاگ پارسان می