shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

بسیاری از کاربران که با محصولات اپل آشنایی کاملی ندارند، می‌پرسند ایرپاد چیست و دوست دارند در این رابطه بیشتر بدانند. در ضمن می‌خواهند بدانند کاربرد ایرپاد چیست؟

⚡ایرپادچیستوچهکاربردیدارد؟

ایرپاد چیست و چه کاربردهایی دارد؟


 

به هندزفری‌های بی سیم شرکت اپل که با بلوتوث به گوشی‌های هوشمند و سایر تجهیزات جانبی متصل می‌شوند، ایرپاد گفته می‌شود. افراد زیادی در طول روز برای تماس گرفتن و مکالمه‌های طولانی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی به هندزفری نیاز دارند، با وجود هندزفری دیگر نیازی نیست گوشی را به طور مداوم، کنار گوش نگه داشت یا با صدای زیاد باعث رنجاندن بقیه شویم.

هندزفری انواع بسیار متفاوتی دارد که ما قصد داریم به یکی از پیشرفته‌ترین نسل‌های هندزفری یعنی ایرپاد بپردازیم. بسیاری از افراد با ایرپاد و کاربردهای آن آشنا نیستند، همچنین ایرپاد را با سایر هندزفری‌های بلوتوثی شرکت‌های دیگر اشتباه می‌گیرند.

در این مقاله سعی داریم که همه‌ی این‌ها را برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

 

   

 

تعریفی ساده از ایرپاد

یکی از لوازم جانبی پر طرفدار شرکت اپل، هندزفری‌های بلوتوثی اپل یا همان ایرپاد‌ است. از ایرپاد، علاوه بر آهنگ گوش کردن و فیلم دیدن، برای کنترل گوشی نیز استفاده می‌شود. این مدل از هندزفری‌های بلوتوثی، فراتر از یک هندزفری عادی است و ویژگی‌های شگفت انگیز بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

شرکت اپل در سال 2016 برای اولین بار ایرپاد را با گوشی آیفون 7 معرفی کرد. با معرفی ایرپاد توسط شرکت اپل، جک‌های 3.5 میلی‌متری صدا را از روی تمامی گوشی‌های جدید این شرکت حذف شد! هدف این شرکت از این کار جایگزین شدن هندزفری‌های بلوتوثی به جای هندزفری‌های سیمی بوده است. از آیفون 7 به بعد جک‌های 3.5 میلی‌متری روی گوشی‌های آیفون وجود ندارد.

ایرپاد با استقبال بالایی مواجه شد و بسیاری از کاربران به آن علاقمند شدند. از دلایل موفقیت هندزفری‌های شرکت اپل می‌توان به کیفیت صدای عالی و اتصال راحت و سریع با استفاده از بلوتوث اشاره کرد. اما این تنها ویژگی‌های ایرپاد نیست، علاوه بر این‌ها از سنسورها و حسگرهای مختلف و تکنولوژی‌های جدید در ساختار ایرپاد‌ها استفاده شده است که آن را از بقیه متمایز می‌سازد.

نکته قابل اهمیت درباره ایرپاد‌ها این است که با متصل کردن ایرپاد به گوشی‌های غیر از آیفون، قابلیت‌های چندانی برای ارائه ندارد. قابلیت‌های اصلی این هندزفری با متصل کردن به گوشی‌های آیفون قابل دسترسی است. در کل شرکت اپل وسایل جانبی شرکت خود را بسیار هماهنگ با یکدیگر تولید می‌کند و از اتصال و استفاده محصولات مختلف شرکت اپل به یکدیگر می‌توانید قابلیت‌های جذابی از تکنولوژی‌های روز دنیا را تجربه کنید.

 

What is Airpod and what is its use?

 

علت اشتباه گرفتن ایرپاد را با هندزفری‌های دیگر

یکی از اشتباهات رایج کاربران در شناختن نام‌های محصولات است، به طوری که به تمام هندزفری‌های بلوتوثی یک نام را اختصاص می‌دهند. باید بدانید که ایرپاد، فقط نام هندزفری‌های شرکت اپل است، همچنین به هندزفری‌های شرکت سامسونگ گلکسی بادز (Galaxy Buds) و به هندزفری‌های شرکت شیائومی ایرداتس (Air Dots) گفته می‌شود. اینگونه به راحتی متوجه می‌شوید که با پیشوندهای گفته شده، آن هندزفری متعلق به کدام شرکت است.

 

 

 

 

نسل‌های مختلف ایرپاد

نسل اول:

نسل اول ایرپاد در سال 2016 با گوشی آیفون 7 به بازار عرضه شد. در آن زمان توجهات زیادی را به خود جلب کرد. تولید این نسل به دلیل آمدن نسخه‌های جدیدتر در سال 2019 متوقف شد.
 

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

نسل دوم:

سری جدیدتر ایرپادها در سال 2019 با آی مک جدید عرضه شد. از نظر ظاهری این مدل ایرپاد هیچ فرقی با نسل اول خود نداشت، به همین دلیل بسیاری از افراد این دو مدل را یکی می‌دانند. از تفاوت‌های نسل دوم با سری قبل خود، می‌توان به استفاده شدن پردازنده H1، پشتیبانی از سیری و مجهز بودن به نسخه 5 بلوتوث اشاره کرد.

این نسل قابلیت 5 ساعت پخش موسیقی بی وقفه را داشته و طول عمر باطری و کیفیت میکروفون نسل دو از سری اول خود بهتر شده بود.

 

What is Airpod and what is its use? ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

نسل ایرپاد پرو:

ایرپاد پرو در اکتبر 2019 عرضه شد که با نسل‌های قبل بسیار تفاوت داشت. پایه‌های ایرپاد پرو به بلندی نسل قبل خود نبود، علاوه بر آن روی پایه آن سنسورهای لمسی وجود دارد که کنترل ایرپاد پرو به وسیله آن‌ها انجام می‌شود. همچنین سری گوش‌های ایرپاد پرو سیلیکونی است، تا به حال هیچ نسلی مجهز به سری سیلیکونی نبوده است. کیس ایرپاد پرو نیز کمی پهن‌تر شده است.

ایرپاد پرو از شارژ بی سیم در کنار پورت لایتنینگ پشتیبانی می‌کند. همچنین کیس‌های ایرپاد پرو به فست شارژ مجهز است و با 5 دقیقه قرار دادن هر دو گوش در کیس می‌توانید 1 ساعت از آن استفاده کنید، در کل قابلیت 4.5 ساعت پخش موسیقی بی وقفه را دارد.

 

 

 

 

 ایرپاد پرو دارای گواهی IPX4 است که بیانگر ضد آب بودن آن است، به همین دلیل می‌توانید هنگام ورزش کردن از هندزفری‌های خود استفاده کنید زیرا تحرک و عرق کردن شما آسیبی به آن نمی‌زند. اما ضد آب بودن به این معنا نیست که می‌توانید داخل استخر و حمام از آن استفاده کنید! 

ایرپاد پرو مانند نسل قبل مجهز به پردازنده H1 است و از Hey Siri پشتیبانی می‌کند. ایرپاد پرو به همین تغییرات راضی نبود، ویژگی دیگری که با این مدل ایرپاد معرفی شد، قابلیت Noise Canceling یا همان حذف نویز بود. به کمک این آپشن دیگر هنگام تماس یا گوش دادن به موسیقی دیگر صداهای آزار دهنده محیط اطراف شنیده نمی‌شود و نویزهای اضافی حذف می‌شود، این سنسور کمک زیادی به شفاف و واضح بودن صدا می‌کند.

ایرپاد پرو علاوه بر این، به سنسور شتاب سنج و مادون قرمز مجهز است که قرار گرفتن هدفون داخل گوش را تشخیص می‌دهد، اگر ایرپاد پرو داشته باشید می‌توانید بفهمید که وقتی آن را داخل گوش می‌گذارید شروع به کار می‌کند و وقتی آن را بر می‌دارید متوقف می‌شود.

علاوه بر اینها ایرپاد پرو دارای 3 سری سیلیکونی در سایزهای مختلف است که می‌توانید در بخش Ear Tip Fit Test در تنظیمات هدفون، بفهمید که کدام اندازه مناسب گوش شما است و از آن استفاده کنید.

 

What is Airpod and what is its use? ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟


نسل سوم:

نسل سوم ایرپاد که با نام ایرپاد 3 شناخته می‌شود در اواخر سال 2021 وارد بازار شد. این ایرپاد تمام نکات مثبت ایرپادهای نسل قبل را در خود جای داده است و مقاوم‌تر از نسخه‌های قبل خود می‌باشد.

پایه‌های ایرپاد 3 از نسل دو کوتاه‌تر می‌باشد و دارای استاندارد IPX4 است که در برابر قطرات آب و عرق بدن مقاوم می‌باشد، بنابراین در هنگام ورزش کردن یا پیاده روی می‌توانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید. افزایش عمر باطری ایرپاد 3 نسبت به نسل‌های قبل خود، ویژگی قابل اهمیتی است، ایرپاد نسل سه قادر به 6 ساعت پخش موسیقی بی وقفه است. فست شارژ یا شارژ سریع ایرپاد را در عرض 1 ساعت کاملاً شارژ می‌کند.

کیس شارژ ایرپاد 3 قابلیت شارژ با کابل لایتنینگ، بی سیم و مگ سیف را دارد. کیفیت پخش صدا، میکروفون و هماهنگی‌های ایرپاد 3 نسبت به نسل‌های قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است. در طراحی سری‌های این نسل از ایرپاد، از سری‌های سیلیکونی استفاده نشده است و دلیل این اتفاق این است که فرد متوجه محیط اطراف خود بشود و با گذاشتن هندزفری ارتباطش با دنیای اطراف قطع نشود. ایرپاد 3 مجهز به سنسور تشخیص پوست می‌باشد که به محض قرار دادن هدفون روی گوش، موسیقی شما شروع به پخش می‌کند و به محض برداشتن آن قطع می‌شود.

 

What is Airpod and what is its use? ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

نسل جدید ایرپاد پرو یا ایرپاد پرو 2:

جدیدترین هندزفری شرکت اپل نسل جدید ایرپاد پرو می‌باشد که در اواخر سال 2022 همراه با آیفون 14 رونمایی شد و به بازار عرضه شد. این ایرپاد از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبل خود نداشته است. تنها راه تشخیص دو نسل ایرپاد پرو، وجود اسپیکرهای روی کیس شارژر نسل 2 این مدل ایرپاد است. همچنین کیفیت پخش بی نظیر ایرپاد پرو 2، رضایت کاربران را جلب کرده است. این نسل از ایرپاد دارای تراشه H2 می‌باشد که در نسل قبل از H1 پشتیبانی می‌کرد.

 اگر به طور ساده بخواهیم بگوییم، تراشه H2 دارای قدرت دو برابر نسبت به H1 می‌باشد. این تقویت باعث بهتر شدن نویز کنسلینگ و میکروفون‌های ایرپاد شده است به طوری که تمام صداهای اضافی در هنگام مکالمه یا پخش موسیقی حذف می‌شوند و صداهای ریز محیط نیز به خوبی منتقل شده و تفکیک صدا به خوبی انجام می شود

باطری نسل دوم پرو نسبت به قبل قوی‌تر شده و امکان گوش دادن یکنواخت به موسیقی را تا 6 ساعت فراهم می‌سازد. همچنین کیس شارژ این مدل ارتقا یافته است و با پر بودن شارژ کیس، می‌توانید تا 30 ساعت بی وقفه به موسیقی گوش دهید.

 

 

 

 

ایرپاد پرو 2 نیز مانند نسل قبل به استاندارد IPX4 مجهز است و در برابر قطرات آب و رطوبت مقاوم است، در هنگام ورزش کردن و پیاده روی می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید. اما نکته قابل توجه این است که نسل دوم پرو، علاوه بر خود هندزفری‌ها، کیس شارژ نیز ضد آب است! در نسل قبل، کیس شارژ این قابلیت را نداشت و این ویژگی مخصوص نسل جدید ایرپاد می‌باشد. در جعبه‌ی ایرپاد پرو 2، چهار سری سیلیکونی با 4 سایز مختلف (XS, S, M, L) موجود است که هر کدام با گوش شما سازگارتر باشد می‌توانید انتخاب کنید.

 

   

 

بیشتر بدانید: اگر بخواهید مطالب بیشتری درباره ایرپادهای اپل بدانید به مقاله انواع ایرپاد اپل، سر بزنید.

 

 

What is Airpod and what is its use? ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

مراحل چگونگی تشخیص سری سیلیکونی مناسب، برای گوش شما:

1-وارد تنظیمات شوید

2- به بخش بلوتوث بروید و هندزفری را به گوشی‌تان متصل کنید

3- در رو به روی اسم هندزفری‌تان روی نماد i آبی رنگ ضربه بزنید

4- به دنبال گزینه‌ی Ear Tip Fit Test بگردید و روی آن ضربه بزنید و با قرار دادن سری‌های مختلف تست کنید که کدام با گوش شما سازگارتر است.

 

What is Airpod and what is its use? ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

ایرپاد مکس:

این نسل از ایرپاد، بیشتر شبیه هدست است و طراحی بزرگ‌تری دارد اما نام ایرپاد را با خود حمل می‌کند. این مدل هدست گران قیمت‌ترین ایرپاد اپل است و در سال 2020 به بازار عرضه شد. همانطور که از ظاهر این هدست انتظار می‌رفت، هدف اپل از طراحی این هدست، انجام کارهای روز مره و ورزش و استفاده در محل کار یا خانه بوده است. ایرپاد مکس قادر است تا صدا را با کمترین نویز انتقال بدهد و با طراحی بی نقصی که دارد؛ با قرار گرفتن روی گوش‌های شما دیگر متوجه صداهای اطراف نمی‌شوید. به دلیل قیمت بالا و ظاهر متفاوت نسبت به سایر ایرپادها، به ایرپاد مکس زیاد توجهی نشده است و کاربران سایر ایرپادها را ترجیح می‌دهند.

 

What is Airpod and what is its use? ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

نحوه‌ی کارکرد حسگرهای لمسی در ایرپاد:

_ با یک بار ضربه زدن، موسیقی خود را متوقف کنید یا آن را پخش کنید و به تماستان پاسخ دهید.

_ با دوبار ضربه زدن پشت سر هم، به موسیقی بعدی بروید. ( رفتن جلو)

_ با سه بار ضربه زدن پشت سر هم، به موسیقی قبلی بروید. (پرش به عقب)

_ با فشار دادن و نگه داشتن، بین حالت‌های وضوح صدا و نویز کنسلینگ سوئیچ کنید. (Noise Cancellation and Transparency mode)

_ با صدا زدن Hey Siri می‌توانید، دستورها را به زبان بیاورید و کارهایتان را انجام دهد، مانند تماس گرفتن رد کردن یا پخش کردن موسیقی و ...

 

نحوه شخصی سازی و تغییر تنظیمات ایرپاد:

تنظیمات ایرپاد 2

1- ابتدا وارد تنظیمات شوید.

2- وارد بخش Bluetooth شوید و از اتصال گوشی به هندزفری مطمئن شوید. (هندزفری حتما باید اپدیت باشد)

3- علامت i آبی رنگ بغل اسم هندزفری را لمس کنید.

4- در این بخش می‌توانید گوش چپ و راست را به صورت جدا گانه انتخاب کنید و تنظیمات آن را تعیین کنید.

 

بخش‌های تنظیمات به صورت زیر است:

Siri: فعال‌سازی دستیار صوتی اپل

Play/Pause: برای توقف و ادامه‌ی پخش موسیقی مورد نظر

Next Track: برای رفتن به موسیقی بعدی (پرش به جلو)

Previous Track: برای رفتن به موسیقی قبلی (پرش به عقب)

Off: با انتخاب این گزینه، ویژگی‌ها در گوش مورد نظر خاموش می‌شود
 

تنظیمات ایرپادهای نسل 3 و پرو

1- وارد بخش تنظیمات شوید.

2- به بخش بلوتوث بروید.

3- رو به روی نام بلوتوث، روی علامت i آبی رنگ ضربه بزنید. (توجه داشته باشید که دستگاه‌تان به هندزفری متصل باشد.)

در بخش Press And Hold Airpods (به معنی ضربه زدن و نگه داشتن) دو گوش چپ و راست قابل انتخاب است. با وارد شدن به هر کدام، شما یک گزینه Siri که برای فعالسازی دستیار صوتی اپل است و یک گزینه Noise Canceling را مشاهده می‌کنید که با نگه داشتن روی گوش مورد نظر، می‌توانید یکی از این قابلیت‌ها را فعال کنید.

* ایرپاد 3 دارای تنظیمات نویز کنسلینگ نمی‌باشد و این قابلیت فقط در نسل پرو قابل استفاده است.

گزینه‌ی بعدی، میکروفون است که با رفتن به این بخش گزینه‌ی Automatically Switch Airpods را مشاهده می‌کنید و انتخاب آن به معنی این است که هنگام استفاده شما از ایرپاد Apple، میکروفون هر دو گوش فعال باشد و از هر گوش که استفاده می‌کنید میکروفون داشته باشد. گزینه‌های دیگر (Always Left Airpods و Always Right Airpods) نیز وجود دارد که فقط میکروفون را روی گوش مورد نظر فعال نگه می‌دارند. مثلا فقط میکروفون گوش راست فعال باشد.
 

 

بیشتر بدانید: اگر بخواهید مطالب بیشتری درباره ایرپادهای اپل بدانید به مقاله انواع ایرپاد اپل، سر بزنید.

 

 

 

 

مراحل تغییر سرعت لمس حسگرها و نگه داشتن آن‌ها:

1- ابتدا وارد تنظیمات شوید.

2- به بخش Accessibility بروید و به پایین بیاید تا به گزینه‌ی Airpods برسید. 

در بخش Press Speed سرعت لمس کردن حسگرها و در بخش Press And Hold Speed سرعت لمس کردن و نگه داشتن حسگرها را می‌توانید تغییر دهید.

* در ایرپاد پرو، گزینه‌ی دیگری به نام Noise Canceling With One Airpods وجود دارد که می‌توانید آن را فعال کنید. این گزینه به معنی حذف نویز تک گوش است.

* اگر ایرپاد به بلوتوث دستگاهتان متصل نمی‌شود جای نگرانی نیست، حتما به دستگاه دیگری متصل است. برای رفع این مشکل کافی است دکمه‌ی روی کیس ایرپاد را زمانی که دو گوشی داخل کیس قرار دارند لمس کنید و برای چند ثانیه نگه دارید تا ایرپاد ریست شود، با انجام ریست، دیگر ایرپاد به دستگاهی متصل نیست و می‌توانید به راحتی به آن متصل شوید.

 

What is Airpod and what is its use? ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

جمع بندی

با استفاده از نسل‌های مختلف ایرپاد Airpods، می‌توانید حس و حال خاصی را تجربه کنید. با مرور زمان و نسل‌های جدید‌تر متوجه شدید که ایرپادها هندزفری معمولی نیستند، بلکه شامل بسیاری از حسگرها و آپشن‌های روز دنیا هستند تا رضایت کاربران را به خود جلب کنند. این تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و پر فروش‌ترین تجهیزات جانبی شرکت اپل همین ایرپاد است، با وجود همه‌ی این‌ها در آینده پیشرفت‌های چشمگیری از این شرکت بزرگ انتظار می‌رود.

 

 

   

 

 

 

مقالات مرتبط:

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

ایرپاد،کوچکترین عضو خانواده اپل در سال 2020

EQ تطبیقی یا Adaptive EQ در ایرپاد اپل چیست؟

نحوه پیدا کردن ایرپاد گمشده، با کمک برنامه Find My

اکوسیستم اپل چیست و چرا به وجود آمد؟

تاریخ عرضه هوم پاد جدید اپل

بررسی مجیک موس 3 اپل و مهمترین نکات آن

دلایل عدم بکارگیری فن در مک بوک ایر 2021

آشنائی با نام های اختصاصی محصولات اپل

معرفی اجمالی صفحه نمایش رتینا، نورآوری شگفت انگیز اپل

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می