shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مهمترین اتفاقات در رویداد WWDC23 اپل

رویداد WWDC در سال 2023 شامل چندین اتفاق جدید بود که در این بخش به توضیح اجمالی قسمت‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

⚡مهمتریناتفاقاتدررویدادWWDC23اپل

در رویداد WWDC23 اپل، چه چیزهایی معرفی شدند؟


 

از مدت‌ها قبل رایزنی‌های مختلفی درباره رویداد اخیر اپل به گوش می‌رسید که نهایتاً در 5 ژوئن 2023 (15 خرداد 1402)، شاهد مراسم WWDC23 اپل بودیم. اپل در این مراسم یکی از بزرگترین و هیجان‌انگیزترین کنفرانس‌های توسعه دهندگان خود در سرتاسر جهان به اجرا درآورد. این رویداد یک هفته‌ای با یک سخنرانی مقدماتی در اپل پارک و با حضور توسعه دهندگان، دانشجویان و رسانه‌ها آغاز شد و میلیون‌ها نفر نیز به طور همزمان و زنده این مراسم را تماشا می‌کردند.

در طول این برنامه که پر از نوآوری‌های تکنولوژیک در دنیای دیجیتال بود، اپل از ویژن پرو رونمایی کرد که یک کامپیوتر فضایی خلاقانه و انقلابی است و محتوای دیجیتال را با دنیای فیزیکی، ارتباط می‌دهد. در خانواده مک نیز، شاهد ظهور 3 نماینده جدید بودیم: مک بوک ایر 15 اینچی جدید که به قول اپل "بهترین لپ تاپ 15 اینچی جهان است، و همچنین مک استودیو با تراشه های جدید M2 Max و M2 Ultra و مک پرو جدید با تراشه M2 Ultra رونمایی شدند که قدرتمندترین اعضای خانواده مک تا این لحظه می‌باشند.

به علاوه، از قابلیت‌های جدید در قالب سیستم عامل‌های iOS 17، iPadOS 17، macOS Sonoma، WatchOS 10، tvOS 17 و AirPods رونمایی شد که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های بیشتری را بسازند و کاربران را نیز قادر می‌سازد که استفاده‌های بیشتری از دستگاه‌های خود ببرند.

در ادامه مطلب، تصاویر مربوط به این رویداد و نکات برجسته تمام نوآوری های ارائه شده در این رویداد را برایتان خواهیم آورد.

 

 

 

 

ویژن پرو اپل Apple Vision Pro، آغازگر عصر جدیدی در محاسبات

ویژن پرو، یک کامپیوتر فضایی انقلابی است که مربوط به آینده است و برخلاف دستگاه‌هایی که تاکنون ساخته شده است و با یک رابط کاملاً سه بعدی که توسط ملموس‌ترین ورودی‌ها، کنترل می‌شود (چشم‌ها، دست‌ها و صدای کاربر) و کاربر را به فضایی فراتر از نمایشگرهای سنتی موجود می‌برد.

ویژن پرو به visionOS تجهیز شده که اولین سیستم عامل فضایی جهان است و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با محتوای دیجیتال به شکلی تعامل داشته باشند که کاملاً احساس کنند، این محتوا بصورت فیزیکی در فضای آنها وجود دارد.

The most important events in Apple's WWDC23

 

معرفی iOS 17، آیفون را شخصی‌تر و شهودی‌تر می‌کند

در iOS 17، گوشی تلفن، فیس تایم، پیام‌ها و موارد دیگری به روز رسانی شده و راه‌های جدیدی را پیش روی کاربر می‌گذارد. در iOS 17، برای ابراز وجود، اشتراک گذاری محتوا یا اطلاعات تماس و مشاهده اطلاعات در یک نگاه، قابلیتی به نام StandBy را معرفی کرده است. قابلیت Journal نیز برنامه‌ای است که تمرکز بر رفاه کاربر را در اولویت قرار می‌دهد.

مهمترین اتفاقات در رویداد WWDC23 اپل

مک بوک ایر 15 اینچی، بهترین لپ تاپ 15 اینچی جهان

مک بوک ایر 15 اینچی، نمایشگر 15.3 اینچی از نوع Liquid Retina، تراشه M2 با عملکرد خارق العاده، عمر باتری 18 ساعت، قدرت و قابلیت حمل فوق العاده داشته و از طراحی نازک و وزن پائین و سیستم بدون فن، بهره می‌برد.
باریک‌ترین و بهترین لپ تاپ 15 اینچی جهان، تا 12 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک بوک ایر مبتنی بر اینتل و تا 2 برابر سریع‌تر از بهترین لپ تاپ 15 اینچی با پردازنده Core i7 بوده و قادر است تقریباً هر چیزی را در هر مکانی انجام دهد (چه بازی باشد و چه کار)

 

The most important events in Apple's WWDC23 مهمترین اتفاقات در رویداد WWDC23 اپل

 

مک استودیو جدید، پیشرفتی مخصوص حرفه‌ای‌ها

مک استودیوی جدید به متخصصان و حرفه‌ای‌ها، این امکان را می‌دهد تا استودیوی رویاهای خود را بسازند در حالیکه از عملکرد پیشرفته برخوردار بوده و ابعادی بسیار فشرده و کوچک دارد. مک استودیوی جدید با تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra، بهبود چشمگیری در بخش عملکرد نسبت به نسل قبل داشته و برای کاربرانی که از دستگاه‌های قدیمی‌تر مک استفاده می‌کردند، یک جهش خارق العاده، فراهم خواهد کرد.

The most important events in Apple's WWDC23 مهمترین اتفاقات در رویداد WWDC23 اپل

 

 

مک پرو جدید، ورود Apple Silicon به دنیای PCle Expansion

برای اولین بار است که مک پرو به تراشه اپل سیلیکون M2 Ultra مجهز شده و عملکرد قدرتمندترین تراشه اپل را در قالب PCLe به نمایش می‌گذارد. مک پرو جدید، آخرین بخش از طرح انتقال مک از اینتل به اپل سیلیکون را تکمیل می‌کند و در کنار سایر سیستم‌های حرفه‌ای اپل، مجموعه کاملی از محصولات حرفه‌ای و تخصصی اپل را برای کاربران فراهم می آورد.

 

The most important events in Apple's WWDC23 مهمترین اتفاقات در رویداد WWDC23 اپل

 

The most important events in Apple's WWDC23 مهمترین اتفاقات در رویداد WWDC23 اپل

 

watchOS 10، به روز رسانی Milestone برای اپل واچ

رابط کاربری جدید اپل واچ در قالب watchOS 10، به کاربران اپل واچ هدیه شد. این به روز رسانی شامل مواردی مانند: امکان مشاهده سریع اطلاعات در برنامه‌های بازطراحی شده ساعت هوشمند اپل، ایجاد یک Smart Stack برای نشان دادن ویجت‌های مرتبط در مواقع لزوم، و ارائه صفحه‌های ساعت زیبا و جدید، می‌شود. همچنین با استفاده از قابلیت‌های جدید، دوچرخه سواران و کوهنوردان می‌توانند نحوه فعالیت خود را دنبال کنند. برنامه Midfulness نیز این امکان را به کاربران می‌دهد که به راحتی، احساسات لحظه‌ای و روزانه خود را ثبت کنند.

 

 

iPadOS 17، ارتقاء تطبیق پذیری آیپد به سطحی بالاتر از قبل

در به روز رسانی جدید iPadOS، امکانات جدیدی در اختیار کاربران قرار داده شده است. بدین ترتیب که کاربر می‌تواند صفحه قفل را شخصی سازی کند، با ویجت‌ها تعامل داشته باشد، از طریق پیام‌ها و یا FaceTime، خود را مانند قبل نشان دهد.

در آپدیت جدید iPadOS، برنامه Health نیز با نمودارهای تعاملی به آیپد اضافه شده و HealthKit به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که امکان دسترسی به تجربیات خلاقانه در نمایشگر آیپد را برای کاربر ایجاد کنند.

 

The most important events in Apple's WWDC23 مهمترین اتفاقات در رویداد WWDC23 اپل

 

macOS Sonoma، یک تجربه کاربری جدید و پیشرفته برای کاربران مک

طبق معمول، در سیستم عامل جدید مک با نام macOS Sonoma، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید به مک اضافه می‌شود که کاربر را صاحب پیشرفته‌ترین سیستم عامل دستکتاپ جهان می‌کند. به عنوان مثال: ابزارک‌هایی اضافه شده‌اند که کاربر می‌تواند آنها را در هر مکانی قرار دهد. همچنین این امکان به وجود آمده که کاربر بتواند "حالت بازی" را معرفی کند و تجربه‌ای عالی و بهینه شده را در هنگام بازی داشته باشد.

The most important events in Apple's WWDC23 مهمترین اتفاقات در رویداد WWDC23 اپل

اضافه شدن FaceTime به اپل تی وی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم WWDC23 اپل، این بود که برای اولین بار این امکان در اپل تی وی فراهم شده است که کاربران با استفاده از FaceTime در کنار tvOS 17، در تلویزیون خود با دیگران مکالمه داشته باشند. برنامه Center Stage، اجازه می‌دهد تمام افرادی که در اتاق هستند، حتی اگر در حال حرکت باشند، در تصویر دیده شوند. ویژگی Split View نیز به کاربر اجازه می‌دهد که در طول SharePlay، علاوه بر تماشای فیلم با دیگران، تماس تصویری را نیز برقرار نگه دارد.

The most important events in Apple's WWDC23 مهمترین اتفاقات در رویداد WWDC23 اپل

 

 

 

به روز رسانی نرم افزاری ایرپاد پرو نسل دو، اولین تجربه شخصی سازی صدا

طبق اعلام اپل، در پائیز امسال، نرم افزار ایرپاد پرو نسل دوم، به روز رسانی شده و امکانات جدیدی را برای راحتی کاربر در محیط‌های مختلف به آن اضافه می‌کند. ویژگی‌های سه گانه قدرتمند و جدید شامل: صدای تطبیقی، امکان شخصی سازی صدا، و آگاهی مکالمه هستند. علاوه بر این، عملکرد ایرپاد پرو 2 اپل، بهبود یافته و در تماس‌ها و سوئیچینگ خودکار، یکپارچه‌تر عمل خواهد کرد.

 

 

جمع بندی پایانی

به طور خلاصه در این مراسم شاهد رونمایی از سه دستگاه در خانواده مک، شامل مک بوک ایر 15اینچ، مک استودیو و مک پرو و سیستم عامل های جدید iOS 17, iPadOS 17, watchOS10, macOS Sonoma و tvOS 17 بودیم. اما شاهکار جدید اپل به نام ویژن پرو، برای اولین بار معرفی شده که از تکنولوژی های شگفت انگیزی رونمایی کرده و انقلابی در صنعت آی تی ایجاد خواهد کرد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

معرفی مک بوک ایر M2 2022

مقایسه مک بوک ایر M1 با مک بوک پرو M2

راهنمای خرید مک مینی در سال 2021

مقایسه کامل مک مینی با مک استودیو | راهنمای خرید + جدول مقایسه

آموزش نصب و اجرای اپلیکیشن‌های آیفون در مک M1

اکوسیستم اپل چیست و چرا به وجود آمد؟

همه چیز درباره رزتا 2

مروری بر تاریخچه شرکت اپل

آشنائی با نام های اختصاصی محصولات اپل

آشنائی با سیری، دستیار صوتی اپل

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می