shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت

در این مقاله سعی خواهیم کرد، مقایسه‌ای بین آیمک 24 اینچ 2021 اپل و سرفیس استودیو 2 مایکروسافت، بعنوان دو دستگاه آل این وان از دو شرکت معتبر اپل و مایکروسافت، انجام دهیم.

⚡مقایسهآیمک24اینچاپلباسرفیساستودیو2مایکروسافت

 آی‌مک 24 اینچ m1 یا سرفیس استودیو 2 مایکروسافت؟ کدام یک بهتر است؟


 

همانطور که می‌دانید هر ساله مدل‌های جدید و متنوعی از کامپیوترها، توسط شرکت اپل و مایکروسافت، به روز رسانی و به بازار معرفی می‌شود که هر یک طرفداران مخصوص خود را دارند. یکی از دستگاه‌هایی که طرفداران خاص خود را دارد، سیستم های All in one یا همان AIO هستند که در شرکت اپل آی مک نامیده میشوند و شرکت مایکروسافت نیز این مدل از کامپیوترها را در قالب سرفیس استودیو نامگذاری کرده است. ما قصد داریم در این مقاله به مقایسه‌ی فنی آی مک 24 اینچی با تراشه‌ی M1 و سرفیس استودیو 2 که از نوآوری‌های جدید این دو شرکت هستند، بپردازیم. 

این دو سیستم از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند بوده و امکانات فوق العاده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. آی مک 24 اینچی در سال 2021 با صفحه نمایش 24 اینچی و پردازنده‌ی پرقدرت M1 توسط شرکت اپل؛ و سرفیس استودیو 2 در سال 2018 با صفحه نمایش 28 اینچی و پردازنده‌ی اینتل Corei7 توسط شرکت مایکروسافت وارد بازار شدند.

 

   

 

اگر شما نیز قصد خرید یک کامپیوتر پرقدرت و کم جا و بدون کیس را دارید، برای انتخاب درست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.



 

 

 

 

 

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت در بخش مشخصات

هر دو سیستم مذکور جزو دسته‌ی سیستم‌های All In One قرار دارند. این به آن معنی است که همه چیز در پشت صفحه‌ی مانیتور جمع شده و از جعبه‌ی کیس جداگانه خبری نیست.

آی مک اپل، مجهز به تراشه‌ی M1 از صفحه نمایش رتینا با کیفیت 4480 در 2520 پیکسل، حافظه‌ی یکپارچه (RAM) 8 گیگ (قابلیت ارتقاء تا 16 گیگ) و حافظه‌ی داخلی 256 (قابلیت ارتقاء تا 2 ترابایت) می‌باشد، این سیستم در کنار نمایش تصاویر با کیفیت شگفت انگیز، از عملکرد بالایی نیز برخوردار است.

سرفیس استودیو 2 با تراشه‌ی اینتل Core i7 دارای صفحه نمایشی با کیفیت 3000 در 4500 پیکسل، RAM 16 گیگ (قابلیت ارتقاء تا 32 گیگ) و حافظه‌ی داخلی 1 ترابایت (قابلیت ارتقاء تا 2 ترابایت) می‌باشد، که نمایش تصاویر با کیفیت بالا و عملکرد سریع از ویژگی‌های این سیستم است.

Comparison of iMac 24-inch with Surface Studio 2

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت از لحاظ صفحه نمایش

iMac M1 24 inch: این سیستم از یک صفحه نمایش رتینا با نور پس زمینه‌ی LED2 و روشنایی 500 نیت با پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ، تصویر بسیار دلچسبی را نمایش می‌دهد. علاوه بر این صفحه نمایش، آی مک 2021 M1 از قابلیت True Tone و P3 (Wide Color) بهره برده است. اپل این سیستم جذاب را در هفت رنگ نارنجی، زرد، صورتی، سبز، آبی، بنفش و نقره‌ای در اختیار طرفداران خود گذاشته است.

 

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت

 

Surface studio 2: دارای یک صفحه نمایش PixelSense TM با قابلیت لمس (Touchscreen) می‌باشد. که شما می‌توانید در آن، تصاویر خود را کاملاً واضح و زنده ببینید، علاوه بر اینکه امکان تجربه‌ی حسی شبیه زمانی که با قلم روی کاغذ نقاشی می‌کشید را برای شما مهیا می‌کند. همچنین سرفیس استودیو 2 با قلم سرفیس همخوانی داشته و برای سرعت بخشیدن به کارها می‌توان از آن بهره برد.

طراحی مدرن این سیستم به گونه‌ای است که امکان تغییر زاویه‌ی صفحه نمایش به راحتی انجام پذیر است. 

 

Comparison of iMac 24-inch with Surface Studio 2 مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت

 

درضمن، صفحه نمایش سرفیس استودیو با نسبت 3:2 و آی مک 24 اینچی M1 از نسبت 16:9 برای نمایش تصاویر استفاده می‌کنند. البته تصاویر در نسبت 3:2 بهتر منعکس می‌شود و بیشتر طراحان گرافیکی، معماران، هنرمندان و کاربران دیگری که کار طراحی و گرافیکی با سیستم خود انجام می‌دهند، از نسبت 3:2 استفاده می‌کنند. بطور مثال در برنامه‌ی پر کاربرد Adobe Photoshop نسبت 3:2 فضای بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارد.

پس درنتیجه آی مک 24 اینچی کوچکتر بوده که از کیفیت تصویر بالاتر برخوردار است اما سرفیس استودیو 2 دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر، با قابلیت لمس می‌باشد که با قلم سرفیس سازگاری دارد.

دانستن این تفاوت‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در انتخاب کاربران داشته باشد، چون برای بعضی کاربران کیفیت و برای برخی قابلیت لمس، الویت دارد.

 

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت از لحاظ کیبورد و موس

آی مک 24 اینچی از صفحه کیبورد مجیک، با قابلیت تاچ آیدی و سرفیس استودیو از یک کیبورد بی‌سیم با صفحه‌ی کامل (متشکل ازحروف و اعداد) بهرمند هستند. آی مک 24 اینچی مجیک موس و سرفیس استودیو 2، موس بی سیم به همراه دارند.

 

 

 

 

مجیک کیبورد در آی مک M1 24 اینچی از قابلیت تاچ آیدی (قسمت بالا سمت راست) برخوردار است.

سرفیس استودیو 2 دارای یک صفحه کلید کامل است، که از یک رویه‌ی آلمینیومی محکم و نرم ساخته شده و به صورت خودکار بدون نیاز به سیم، با سرفیس استودیو 2 جفت می‌شود. 

 

Comparison of iMac 24-inch with Surface Studio 2 مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت

 

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت از نظر اتصالات و پورت‌ها

آی مک M1 دارای 2 پورت USB4/ Thunderbolt و جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک پورت اترنت گیگابایتی می‌باشد.

سرفیس استودیو 2 از 4 پورت USB3 (USB-A)، یک کارت خوان SD (قابلیت سازگاری با SDXC)، 1 عدد USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک پورت اترنت گیگابایتی برخوردار است. علاوه بر این، یک تراشه‌ی TMP 2.0 در این دستگاه تعبیه شده تا امنیت آن را حفظ کند.

 

 

   

 

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت از لحاظ عملکرد سخت افزاری

سیستم عامل: 

آی مک 24 اینچی از سیستم عامل مختص شرکت اپل، یعنی همان مک او اس پشتیبانی می‌کند در صورتی که سرفیس استودیو 2 شرکت مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز (ویندوز 10 پرو) پشتیبانی می‌کند.

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)

آی مک 24 اینچی پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای دارد، که از 4 هسته عملکرد و 4 هسته کارایی تشکیل شده است.

سرفیس استودیو 2 دارای پردازنده‌ی مرکزی 4 هسته‌ای 2.9 تا 3.9 گیگاهرتز می‌باشد.

با این تفاوت می‌توان گفت که آی مک 24 اینچی از عملکرد بالاتری نسبت به سرفیس استودیو 2 برخوردار است.

پردازنده‌ی گرافیکی (GPU)

آی مک 24 اینچی دارای پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه (Integrated) 7 هسته‌ای بوده.

سرفیس استودیو 2 دارای پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی NVIDIA GeForce GTX 1060 با 6 گیگابایت GDDR5 VRAM می‌باشد.

حافظه‌ی یکپارچه (RAM)  

آی مک 24 اینچی با 8 گیگ رم ارائه می‌شود که تا 16 گیگ قابلیت ارتقاء دارد.

سرفیس استودیو 2 دارای 16 گیگ رم است که تا 32 گیگ ارتقاء می‌یابد.

حافظه‌ی داخلی (Memory)

آی مک 24 اینچی با حافظه‌ی داخلی 256 و 512 گیگابایت عرضه می‌شود که می‌توان آن را تا 2 ترابایت افزایش داد.

سرفیس استودیو 2 از 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی SSD بهرمند است که می‌توان آن را تا 2 ترابایت ارتقاء داد.

سیستم بی سیم

آی مک 24 اینچی M1 از وای فای 6 (آخرین نسخه‌) و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند. 

سرفیس استودیو 2 از وای فای 5 و بلوتوث 4 پشتیبانی می‌کند.

سیستم صدا

- آی مک M1 دارای 6 بلندگوی داخلی با کیفیت بالا و ووفرهای پرقدرت می‌باشد، که از صدای استریو گسترده، قابلیت Dolby Amos برای پخش صدای فضایی پشتیبانی می‌کند. همچنین این سیستم دارای 3 میکروفون با کیفیت استودیو، نسبت بالای سیگنال به نویز و قابلیت Beam forming (پخش صدا در تمام جهات) برای ضبط صدا با کیفیت عالی و بدون نویز و یک تماس صوتی شفاف، می‌باشد.

- سرفیس استودیو دارای 2 بلندگوی داخلی و ساب ووفر با قابلیت Dolby Audio برای پخش صدای با کیفیت بوده و همینطور 2 میکروفن با کیفیت بالا نیز برای ضبط صدا دارد.

دوربین

آی مک M1 دارای یک دوربین فیس تایم در بالای صفحه نمایش با کیفیت HD1080 و همچنین پردازشگر پیشرفته‌ی سیگنال تصویر برای برقراری تماس‌های تصویری با کیفیت عالی می‌باشد.

- سرفیس استودیو 2 نیز دارای یک دوربین برای احراز هویت 5.0 مگاپیکسلی در جلوی سیستم با کیفیت HD1080 می‌باشد.

نکته‌ی جذاب سرفیس استودیو 2، در قابلیت تشخیص چهره توسط Windows Hello می‌باشد، که به کمک دوربین خود با کیفیت 5 مگاپیکسل این کار را انجام می‌دهد، به این صورت که توسط سنسورهای مادون قرمز، چهره‌ی شما را ثبت می‌کند، و با سرعت خیلی زیاد (یک ثانیه) چهره‌ی شما را شناسایی کرده و اجازه‌ی دسترسی به دسکتاپ را به شما می‌دهد.

- دوربین آی مک 24 اینچی M1 نیز نسبت به نسل قبل خود (21.5 اینچی) کاملاً ارتقاء یافته و از سنسور بزرگتری برای عملکرد بهتر در نور کم برخوردار است. علاوه بر این، به کمک ویژگی ISP (پردازشگر سیگنال تصویر پیشرفته) در کنار چیپست M1 کیفیت فوق العاده‌ای را به نمایش می‌کشد.

 

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت در امتیازات بنچمارک

طبق آمار امتیازات بنچمارک، iMac M1 با cpu 8 هسته‌ای، توانست امتیاز 3757 تک هسته‌ای و امتیاز 15127 چند هسته‌ای را کسب کند. که این موضوع آی مک 24 اینچی ام 1 را در رده عملکرد دیگر مک‌های مجهز به پردازنده‌ی M1، مثل Macbook Pro M1 قرار می‌دهد.

بطور کل آی مک M1 در مقایسه با آی مک نسل قبل اینتلی (Core i7)؛ در نتایج تک هسته‌ای 42 درصد سریعتر و در نتایج چند هسته‌ای 16 درصد سریعتر عمل کرده است.

سرفیس استودیو 2 براساس آمار بنچمارک از پردازنده‌ی Intel Core i7-7820HQ استفاده می‌کند. قدرت این پردازنده از 6820HQ که در سرفیس استودیو اصلی استفاده شده است، نیز بیشتر می‌باشد.

سرفیس استودیو 2 در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای توانست امتیازهای 2129 و 7157 را کسب کند، که 10درصد افزایش عملکرد نسب به سرفیس استودیو اصلی را نشان می‌دهد.

همانطور که در نتایج تست، مشخص است، کفه ترازو به نفع نماینده Apple یعنی آی مک 24 اینچ M1 اپل سنگینی می‌کند و شرایط بسیار بهتری دارد. نکته مهمتر اینست که به دلیل یکپارچه بودن چیپ M1، در شرایط واقعی کار با نرم افزارها، آی مک M1، خیلی بهتر خود را نشان خواهد داد و با مصرف انرژی کمتر و عملکرد بهتر نسبت به نماینده Microsoft، مطلوبیت بیشتری را به کاربر ارائه خواهد داد.

 

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت ابعاد و وزن

آی مک M1 با ارتفاع 18.1 اینچ، عرض 21.5 اینچ و عمق 5.8 اینچ دارای وزن 4.6 کیلوگرم می‌باشد.

سرفیس استودیو 2 با ارتفاع 21.6 اینچ، عرض 25.09 اینچ، عمق 8.59 دارای وزن 9.5 کیلوگرم می‌باشد.

لازم به ذکر است که بدانید در خرید آی مک 24 اینچی ام 1 شما نه تنها می‌توانید سیستم خود را از بین 7 رنگ بندی جذاب انتخاب کنید؛ بلکه تمام لوازم جانبی اعم از صفحه کلید جادویی، موس و ترک پد خود را نیز به رنگ همان آی مک خود سفارش دهید. تصور چنین میز کاری با سیستم و لوازم جانبی که رنگ ست دارند برای بسیاری از کاربران جذاب است. 

 

 

 

 

جمع بندی پایانی

اولین موضوع در انتخاب بین این دو کامپیوتر All in one، این است که از نحوه‌ی استفاده و نوع کار خود از سیستم آگاه باشید، به این دلیل که آی مک 24 اینچی M1 و سرفیس استودیو 2 هر دو از قدرت بالایی برخوردار هستند و کار با هر یک تجربه‌ی منحصر به فردی دارد. 

درست است که آی مک 2021 M1 از نظر قدرت نهایی و عملکرد از سرفیس استودیو 2 بالاتر است؛ اما نباید کار با صفحه نمایش لمسی PixelSense و لوازم جانبی قلم سرفیس و سرفیس دایال را نادیده گرفت؛ چرا که در این صفحه نمایش می‌توان مثل یک بوم نقاشی بزرگ، کارهای خارق العاده‌ای خلق کرد. 

 

Comparison of iMac 24-inch with Surface Studio 2 مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت

 

پس به طور کل، برای کاربرانی که در زمینه‌های طراحی و ویرایش ویدئو یا عکس فعالیت می‌کنند، سرفیس استودیو 2 می‌تواند انتخاب درست‌تری باشد. 

اما کسانی که کارهای سنگین روی سیستم خود انجام می‌دهند، می‌توانند آی مک 24 اینچی M1 را انتخاب کنند.

 

   

 

 

 

مقالات مرتبط:

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

بررسی ویژگی‌های آی مک M1 (آی مک ام 1) در سال 2021

7 نکته مهم در آی مک 24 اینچی m1 اپل در سال 2021 که باید بدانید

آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

تفاوت مک مینی M2 و مک استودیو 2022

مروری بر مشخصات آی مک، نسل m1 2021

مقایسه کامل مک مینی با مک استودیو | راهنمای خرید + جدول مقایسه

آموزش کامل نحوه گرفتن اسکرین شات در سرفیس مایکروسافت Surface

مبدل تراول هاب (travel hub) مایکروسافت چیست؟

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه مایکروسافت و اپل پارسان می