shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡همه چیز درباره تراشه های M2 Pro و M2 Max

_____

⚡همهچیزدربارهتراشههایM2ProوM2Max

معرفی و بررسی تراشه‌های اپل سیلیکون Apple M2 Pro و Apple M2 Max


 

تراشه‌های Apple Silicon M2 Pro و Apple Silicon M2 Max

اپل در سال 2023 اقدام به رونمایی از تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max نمود که سطح جدیدی از عملکرد را برای انجام کارها در دسترس قرار داده و ادامه دهنده راه سیستم‌های یکپارچه (SoC) بوده و عملکرد شگفت انگیز تراشه‌های اپل سیلیکون در کاهش مصرف باتری را به اوج می‌رسانند. اولین دستگاه‌های مک که قرار است از این تراشه‌ها استفاده کنند، مک بوک پرو و مک مینی خواهند بود. 

این تراشه‌ها با استفاده از فناوری پیشرفته‌ای که دارند، می‌توانند با مصرف بسیار پائین، قدرت بسیار بالایی برای یک لپ تاپ حرفه‌ای یا سایر سیستم‌ها تولید کنند و در نتیجه، عملکرد تراشه‌های اپل سیلیکون را در مصرف بهینه انرژی، به اوج خود رسانده‌اند.

M2 Pro، با 12 هسته در CPU و حداکثر تا 19 هسته در GPU و همچنین حداکثر 32 گیگابایت حافظه داخلی یکپارچه بسیار سریع و M2 Max نیز حداکثر 38 هسته در GPU و 96 گیگابایت حافظه یکپارچه داخلی فوق العاده سریع به میدان آمده‌اند. هر دو تراشه دارای موتور عصبی 16 هسته‌ای سریع‌تر از قبل و همچنین موتور رسانه‌ای قدرتمند اپل هستند. تراشه M2 Pro تاکنون در مک مینی 2023 استفاده شده که اولین تجربه مک مینی در اپل سیلیکون است و با اضافه شدن M2 Pro و M2 Max به مک بوک پرو 14 اینچ و مک بوک پرو 16 اینچ، نتیجه بازی را به نفع اپل تغییر داده است زیرا فقط اپل توانسته است که سیستم‌های یکپارچه SoC را بسازد و از عملکرد حرفه‌ای باورنکردنی آن در کنار بازده بالای انرژی در این نوع تراشه، در صنعت آی‌تی، جلوتر از سایرین بایستد. حافظه یکپارچه بیشتر و موتور رسانه‌ای بسیار پیشرفته را نیز باید به قابلیت‌های خیره کننده اپل سیلیکون اضافه کرد.

All about the M2 Pro and M2 Max chips

همه چیز درباره تراشه های M2 Pro و M2 Max

تراشه Apple Silicon M2 Pro؛ سطح جدیدی از عملکرد، برای Workflows Pro

تراشه M2 Pro به طور خلاصه دارای 40 میلیارد ترانزیستور، 200 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه و تا 32 گیگابایت حافظه رم یکپارچه، سریع و کم تاخیر است.

M2 Pro دارای معماری 5 نانومتری نسل دوم بوده و دارای 40 میلیارد ترانزیستور (20 درصد بیشتر از M1 Pro و 2 برابر بیشتر از M2) است. همچنین پهنای باند حافظه یکپارچه در M2 Pro به عدد 200 گیگابایت بر ثانیه رسیده که 2 برابر M2 می‌باشد و حداکثر حافظه یکپارچه آن نیز می‌تواند تا 32 گیگابایت باشد. این تراشه نسل جدید با داشتن 10 یا 12 هسته در CPU (هشت هسته کارآیی performance و 4 هسته بهره وری efficiency)، می‌تواند 20 درصد سریعتر از CPU ده هسته‌ای M1 Pro، عمل کند. مثلاً برنامه‌ای مانند فتوشاپ را در حین انجام کارهای بسیار سنگین، سریعتر از همیشه اجرا کرده و یا اینکه عملیات تدوین در Xcode را تا 2.5 برابر سریعتر از بهترین مک بوک پرو‌های مبتنی بر اینتل انجام دهد. (این مقایسه با مک بوک پرو 16 اینچی Core i9 با 8 هسته و فرکانس پردازش 2.4 گیگاهرتز انجام شده است که از کارت گرافیک Radeon Pro 5600M با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی، و 64 گیگابایت رم و 8 ترابایت حافظه SSD استفاده می‌کند)

GPU در M2 Pro، با داشتن حداکثر 19 هسته (3 هسته بیشتر از GPU در M1 Pro) و یک حافظه پنهان L2 بزرگتر، تا 30 درصد نسبت به M1 Pro، سریعتر شده است که منجر به افزایش سرعت پردازش تصویر شده و امکان اجرای بازی‌های با کیفیت کنسول را فراهم می آورد.

 

 

 

 

برای نمونه، Macbook Pro M2 Pro، میتواند پردازش تصاویر را در فتوشاپ، تا 40 درصد سریعتر از Macbook Pro M1 Pro و 80 درصد سریعتر از Macbook Pro Intel Core i9 به پایان برساند.

All about the M2 Pro and M2 Max chips همه چیز درباره تراشه های M2 Pro و M2 Max

All about the M2 Pro and M2 Max chips همه چیز درباره تراشه های M2 Pro و M2 Max

تراشه Apple Silicon M2 Max ؛ قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه جهان برای یک لپ تاپ حرفه‌ای در سال 2023

تراشه M2 Max دارای 67 میلیارد ترانزیستور بوده (10 میلیارد بیشتر از M1 Max و 3 برابر بیشتر از M2) و عملکرد و قابلیت‌های اپل سیلیکون را از M2 Pro نیز بهتر می‌کند. پهنای باند حافظه یکپارچه به 400 گیگابایت بر ثانیه رسیده (2 برابر M2 Pro و 4 برابر M2) و حداکثر تا 96 گیگابایت حافظه یکپارچه را در خود جای می‌دهد. بنابراین فایل‌های بسیار بزرگ را در کسری از ثانیه باز کرده و در اجرای همزمان چندین برنامه سنگین و حرفه‌ای، فوق العاده سریع و روان عمل می‌کند.

پردازنده CPU در M2 Max در واقع همان پردازنده 12 هسته‌ای M2 Pro می‌باشد اما پردازنده گرافیکی آن دارای حداکثر 38 هسته بوده و با حافظه پنهان L2 بزرگتر جفت می‌شود.

پردازنده گرافیکی M2 Max تا 30 درصد نسبت به M1 Max، سریعتر شده است و Macbook Pro M2 Max با داشتن 96 گیگابایت حافظه یکپارچه، می‌تواند پروژه‌های گرافیکی بسیار بسیار سنگین را که سیستم‌های رقیب حتی نمی‌توانند اجرا کنند، به سادگی به پایان برساند. (این مقایسه در دسامبر 2022 با یک مک بوک 16 اینچی مبتنی بر اینتل انجام شده که از پردازنده Intel Core i9، 24 گیگابایت رم GDDR6، کارت گرافیک NVIDIA Quadro RTX 6000 و ویندوز 11 پرو، استفاده می‌کرده است)

 

 

 

 

 Macbook Pro M2 Max از تقویت جلوه‌های بصری گرفته تا آموزش مدل‌های یادگیری ماشین، تا دوختن تصاویر گیگاپیکسلی (با رزولوشن بسیار بالا)، عملکردی باور نکردنی دارد و در عین حال مصرف باتری آن بسیار پائین است و تاثیری در بازده آن نمی‌گذارد.

M2 Max  قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه جهان برای لپ تاپ حرفه‌ای است.

All about the M2 Pro and M2 Max chips همه چیز درباره تراشه های M2 Pro و M2 Max

قابلیت‌ها و امکانات تراشه‌های M2 Pro و M2 Max

به گفته اپل، این تراشه‌ها به فناوری‌های سفارشی مجهز شده اند که به قرار زیر است:

- M2 Pro و M2 Max دارای موتور عصبی 16 هسته‌ای نسل جدید اپل هستند که قادر است 15.8 تریلیون عملیات را در ثانیه انجام دهد (40 درصد سریعتر از نسل قبل)

- M2 Pro دارای یک موتور رسانه‌ای بسیار قدرتمند و کارآمد است که قابلیت رمزگذاری و رمزگشایی ویدیویی با شتاب سخت افزاری در H.264 ،HEVC و ProRes بوجود می آورد که امکان پخش جریان‌های متعدد ویدیوی (ProRes) 4K و 8K را (در حالی که از انرژی بسیار کمی استفاده می‌کند) ایجاد می‌کند.

- M2 Max دارای دو موتور کد گذاری ویدیو و دو موتور ProRes است که در کد گذاری ویدیو، تا 2 برابر نسبت به M2 Pro، سریعتر عمل می‌کند.

- در این تراشه‌ها از جدیدترین پردازشگر تصویر اپل استفاده شده که کاهش نویز بهتری ارائه می‌دهد و همراه با موتور عصبی، از "فیلم محاسباتی" برای افزایش کیفیت تصویر دوربین استفاده می‌کنند.

- در بخش امنیت نیز این تراشه‌ها به نسل جدید Secure Enclave مجهز شده‌اند که آنها را در بهترین شرایط امنیت در کلاس اپل نگه می‌دارد.

 

ترکیب macOS Ventura با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max

سیستم عامل macOS برای اپل سیلیکون طراحی شده و تراشه‌های جدید apple در کنار macOS Ventura، عملکرد و بهره وری بی نظیری را برای کاربران مهیا می‌کنند. کامپیوتر‌های مک با تجهیز به تراشه اپل سیلیکون، به بیش از 15000 برنامه بومی و پلاگین، دسترسی داشته و می‌توانند قدرت کامل تراشه‌های سری M را ظاهر کنند.

macOS Ventura، ویژگی‌های جدیدی مانند Stage Manager و همچنین قابلیت‌های جدیدی در FaceTime مانند Continiuity Camera، Handoff را به کاربران هدیه می‌دهد. علاه بر این، به روزرسانی‌هایی برای Safari، Mail، Messages، Spotlight و ... دارد که همه آنها را پاسخگوتر نموده و برای اجرا در M2 Pro و M2 Max، بهبود می‌یابند.

 

 

 

 

اپل سیلیکون و کمک به حفظ محیط زیست

M2 Pro و M2 Max، به مک بوک پرو و مک مینی جدید کمک می‌کنند تا به استانداردهای بالایی در بهره وری انرژی برسند و علاوه بر کاهش مصرف انرژی، ماندگاری شارژ باتری را نیز تا 22 ساعت رسانده و طولانی‌تر کنند. بنابراین برق کمتر و انرژی کمتری مصرف می‌کنند و آسیب کمتری به محیط زیست می‌رسانند.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M2 Ultra

مقایسه تراشه Apple M1 با تراشه Apple M2

همه چیز درباره تراشه‌های M1 Pro و M1 Max

همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M1 Ultra

همه چیز درباره تراشه M1

تفاوت مک مینی M2 و مک استودیو 2022

معرفی مک بوک ایر M2 2022

مقایسه مک بوک پرو m1 با مک بوک پرو m2

مقایسه مک بوک ایر m2 با مک بوک پرو m2

مقایسه مک بوک ایر M1 با مک بوک پرو M2

 

 

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می