shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟

------

⚡حسگرسنجشرطوبتهواچیست؟

حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟


 

اگر شما هم به دنبال راهی برای داشتن یک هوای تمیز و سالم درخانه یا محل کار هستید، قطعاً اندازه گیری رطوبت هوا یکی از ابزارهای مورد نیاز شما خواهد بود. این موضوع برای کسانی که در منزل نوزاد دارند و یا اشخاصی که به هر دلیل دچار ناراحتی و یا نارسایی ریه هستند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

یکی از این حسگرهای مهم، سنسور سنجش رطوبت هوا می‌باشد. که علاوه بر اینکه برای حیطه سلامتی بسیار پرکاربرد است، برای گوشی نیز کارایی بالایی دارد، چرا که رطوبت می‌تواند آسیب جدی به گوشی شما وارد کند.

 

عملکرد حسگر سنجش رطوبت هوا

این حسگر یک وسیله الکتریکی است که رطوبت هوا را اندازه گیری کرده و اطلاعات بدست آمده را به شکل یک سیگنال الکتریکی نمایش می‌دهد. منظور از رطوبت هوا همان اندازه گیری مقدار بخار آب در هوا می‌باشد.

حسگرهای سنجش رطوبت، عملکرد و اندازه‌های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها در دستگاه‌های کوچک مثل گوشی و برخی دیگر در دستگاه‌های بزرگ‌تر مثل سیستم‌هایی که بر کیفیت هوا نظارت دارند، تعبیه شده‌اند. از این سنسور در تهویه‌ی هوای خودرو و کارخانه‌ها نیز استفاده می‌شود.

What is an air humidity sensor?

علت نیاز گوشی‌های هوشمند به حسگر سنجش رطوبت هوا

گوشی‌های هوشمند می‌توانند بر اثر رطوبت هوا که یک عامل محیطی است، آسیب ببینند. اگر سطح رطوبت در داخل گوشی بالا برود باعث آسیب دیدن قسمت‌های داخلی گوشی می‌گردد. افزایش بیش از حد رطوبت شاید باعث از کار افتادن گوشی و خرابی آن شود. به همین دلیل سنسور سنجش رطوبت هوا برای گوشی‌های هوشمند لازم می‌باشد.

 

کدام گوشی سنسور رطوبت هوا دارد

به طور کل، گوشی‌های هوشمند سنسور سنجش رطوبت هوا ندارند؛ اما حسگرهای دیگری وجود دارد که می‌توانند اطلاعات خوبی از محیط در اختیار ما بگذارند. مثلاً حسگر دما، دمای محیط و گوشی، همین طور حسگر فشار سنج، میزان فشار اتمسفر را نشان می‌دهند، که با کمک این حسگرها می‌توان، از گوشی در برابر آسیب محافظت کرد.

 

حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟

 

امروزه به پاس وجود سنسورهای پیشرفته و کارآمد در گوشی‌های هوشمندی مانند آیفون، به راحتی می‌توان مشکل خراب شدن و آسیب دیدن آن‌ها بر اثر افزایش سطح رطوبت هوا را برطرف کرد. 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

حسگر دماسنج گوشی چیست؟

حسگر اثر هال چیست؟

حسگر گام‌ شمار چیست؟

حسگر نور محیط چیست؟

حسگر میکروفون چیست؟

حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 

حسگر GPS یا سیستم موقعیت‌یاب مکانی چیست؟

حسگر شتاب سنج چیست؟

حسگر مغناطیس سنج چیست؟

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می