shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡بررسی ویژگی‌های آی مک M1 (آی مک ام 1) در سال 2021

در این مقاله به اتفاقات جدید و ویژگیهای اضافه شده در آی مک 24 اینچ 2021 m1، اشاره خواهیم کرد.

⚡بررسیویژگی‌هایآیمکM1(آیمکام1)درسال2021


بررسی آی مک M1 – با تاکید بر ویژگی‌های جدید


 

زمانی که در بهار 2021، شرکت اپل از جدیدترین آی مک خود رونمایی کرد، کاربران به سرعت و در یک نگاه توانستند تمایز در طراحی ظاهری آن را مشاهده کنند ولی این تمام ماجرا نبود و ویژگیهای پنهان آی مک 24 اینچ، کمتر از تغییرات چهره آن نبود. درست جائیکه تراشه جدید اپل سیلیکون M1، نمایشگر و دوربین عالی و ... هر کدام برای خود حرفی برای گفتن داشتند.

 

   

 

تلاش می‌کنیم در این مقاله، به شناسایی ویژگی‌های جدید آی مک 2021 که آنرا از انواع آی مک متمایز می‌سازد، بپردازیم.

 

بررسی آی مک M1 – با تاکید بر ویژگیهای جدید

 

 

بررسی آی مک M1 – با تاکید بر ویژگیهای جدید

طراحی جدید آی مک 24 اینچ m1 اپل:

در بخش ظاهری iMac 24” 2021، شاهد تغییرات متعدد شامل: رنگبندی، ابعاد، پورتها، آداپتور و کابل و... می‌باشیم که یک به یک آنها را توضیح خواهیم داد.

  1. مدل جدید آی مک، با طراحی باورنکردنی در هفت رنگ زیبای سبز، زرد، نارنجی، قرمز، بنفش، آبی و نقره­ای ساخته شده است.

 

رنگ بندی آی مک m1

 

  1.  این آی مک تنها با 11.5 میلیمتر پهنا، باریک‌ترین آی مکی است که تاکنون دیده‌ایم و این موضوع، قطعا به کاهش وزن آن کمک کرده و ملاحظه می‌کنید که سنگینی آن فقط 4/4 کیلوگرم است.
  2. به لطف پایه جدید، رد پای این مدل نسبت به مدلهای قبلی کوچکتر شده و حجم کمتری را اشغال می‌کند و با اندازه­‌گیری مشخص شد که به جای 6.9  اینچ در فضای 5.8 اینچی جا می‌شود.
  3. اگر مدل استاندارد را بخرید در پشت، فقط دو پورت تاندربولت پیدا خواهید کرد. در حالی که مدل‌­های بالاتر دارای دو پورت USB_C  اضافی هستند.

 

 

 

 

 

پورتهای آی مک m1

 

  1. اپل همچنین توانست یک پورت اترنت را که روی آداپتور برق تعبیه شده است اضافه کند. در مدل پایه این پورت اضافه 30 دلار قیمت دارد. در حالی که در مدل­های بالاتر به صورت رایگان گنجانده شده است.
  • نکته جالب در این مدل این است که آداپتور برق در وسط کابل قرار دارد. به این ترتیب که آداپتور آیمک جدید با استفاده از دوشاخه ساده، به جای اینکه فضای پریز را اشغال کند، می‌­تواند روی زمین قرار بگیرد.
  • یکی از کارهایی که قبلا در خانواده Apple iMac انجام نشده بود، اینست که کابل­های iMac 2021، دارای کابل برق با روکش پارچه‌­ای و با رنگ همسان با خود دستگاه است.

 

آداپتور و پورت شبکه در آی مک m1

 

تراشه جدید و قدرتمند m1 در آی مک 24 اینچی اپل:

نکته جدید بعدی، تغییر نگرش ناگهانی شرکت اپل، در استفاده از تراشه اپل سیلیکون به جای پردازنده اینتل است.

تراشه قدرتمند و کارامد Apple Silicon M1، آیمک را قادر می‌­سازد تا انواع کارهای باورنکردنی را به سادگی انجام دهد.

بعنوان مثال: کارهایی مانند راه‌­اندازی برنامه­‌ها در یک چشم به هم زدن، یا بیدار شدن فوری از حالت خواب. همچنین می‌­توانید روی صدها تب سافاری کلیک کنید، عکس­ها را بدون مشکل ویرایش کنید، از پردازنده­ای مرکزی تا 85 درصد سریع­تر و پردازنده‌های گرافیکی که تا دو برابر سریع­تر هستند لذت ببرید. برنامه­‌های ipad و  ios را اجرا کنید، از یادگیری ماشینی سه برابر سریع­تر لذت ببرید و ویدئو 8k را ویرایش کنید.

همچنین آی مک 2021، بخش عمده‌ای از طراحی مدرن و نازک خود را مدیون تجهز شدنش به یک برد منطقی کوچکتر و سیستم حرارتی بهینه‌تر، می‌باشد.

 

آی مک m1 - سال 2021

 

صفحه نمایش 4.5K در آی مک m1 اپل:

اندازه صفحه نمایش آیمک جدید 24 اینچ و از نوع 4.5K Retina است.

بدیهی است که با پشتیبانی از طیف رنگی p3، عکس­ها و ویدئوها را با بیش از یک میلیارد رنگ، بسیار زنده نشان می‌دهد و این در حالی است که با وجود 500 نیت روشنایی، محتوا را کاملاً درخشان و پرنور خواهید دید.

همچنین صفحه نمایش آی مک 24 اینچ، دارای یک پوشش ضد انعکاس پیشرو در صنعت است که با جلوگیری از بازتابش نور، راحتی و خوانایی بیشتری را ارائه می‌دهد. بعلاوه فناوری true tone به طور خودکار دمای رنگ نمایشگر را با نور محیط تنظیم می‌­کند تا تجربه تماشای طبیعی­ تری را داشته باشید.

 

مشخصات ظاهری آی مک m1

   

 

کیفیت دوربین FACE TIME در آی مک m1 اپل:

دوربین در آی مک 24 اینچی سنسور بزرگتری دارد که نور بیشتری جذب می­کند و باعث می‌شود که وضوحی به اندازه دو برابر برای تماس­های ویدئویی با کیفیت بالاتر ارائه ­شود.

با استفاده از کیفیت دوربین 1080P HD در آیمک، بهترین دوربین ای مک را تاکنون ملاحظه می‌کنیم.

ضمناً پردازنده سیگنال تصویر پیشرفته در تراشه M1 است امکان ویدئوهای محاسباتی را فراهم می‌­کند که به طور خودکار تعادل رنگ سفید و نوردهی را تنظیم می‌­کند تا مطمئن شود در هر شرایطی بهترین ظاهر خود را دارید.

 

 

 

 

سیستم صوتی در آی مک m1  اپل:

این آی مک دارای یک آرایه 3 میکروفونی با کیفیت استودویی است که مخصوصاً برای کاهش انعکاس صدا طراحی شده است، بنابراین مکالمات به طور طبیعی‌­تر جریان پیدا می‌کنند، یعنی کمتر مکالمه همدیگر را قطع می‌­کنید.

به کمک فناوری BEAMFORMING به میکروفون­ها کمک می­‌شود تا نویز پس زمینه را نادیده بگیرند. این بدان معناست که با وجود تمام صداهایی که در اطراف شما در جریان است، مخاطب بهترین صدای شما را می‌­شنود.

بلندگوها نیز به طور چشمگیری بهبود یافته‌­اند و دارای یک سیستم صوتی شش بلندگو که دارای دو جفت ووفر حذف نیرو است که هر یک توسط یک توییتر با عملکرد بالا متعادل می‌­شوند.

به لطف این سیستم بلندگوی پیشرفته، iMac اکنون هنگام پخش ویدئو با پشتیبانی از  DOLBY ATMOS، صدای فضایی را تولید می‌­کند.

 

 

 

سیستم صوتی در آی مک m1

 

 

 

 

مجیک کیبورد جدید در آی مک m1 اپل:

صفحه کلید آی مک جدید، مشمول بازطراحی و چند به روزرسانی شده است.

به این ترتیب که:

  • کلیدهای اختصاصی جدیدی برای DO، DICTATION، SPOTLIGHT، NOT DISTURB و EMOJI اضافه شده است.
  • برای اولین بار شناسه لمسی (TOUCH ID) وارد خانواده آی مک شده است. بنابراین می­توانید به راحتی و ایمن قفل رایانه خود را باز کنید، از APPLE PAY استفاده کنید و برنامه­ها را دانلود کنید.
  • همچنین رنگ مجیک کیبورد و مجیک موس، با رنگ بدنه آی مک، همسان است.

مجیک کیبورد جدید آی مک m1

 

سخن پایانی:

با اینکه آی مک اپل، همیشه طرفداران پروپا قرص خودش را داشته و یکی از بهترینهای بازار بوده است، اما آی مک جدید با ویژگیهای منحصر به فردش، توانسته است خودش را در سبدی جداگانه برای خرید قرار دهد.

زیبایی و ظرافت در طراحی ظاهری، قدرت پردازش محاسباتی و گرافیکی عالی، نمایشگر بسیار با کیفیت، سیستم صوتی و دوربین که به بهترین شکل همدیگر را تکمیل می‌کنند، موضوعاتی هستند که اجازه نمی‌دهند، کاربر به سادگی از خرید آی مک صرف نظر کند.

 

مشخصات آی مک m1 در یک نگاه

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های آی مک m1 2021، می‌توانید به بخش "مقالات سایت پارسان می" مراجعه کرده و یا اینکه برای کسب راهنمایی و مشاوره با کارشناسان پارسان می، از طریق بخش "تماس با ما" در ارتباط باشید.

 

   

 

 

 

م

 

مقالات مرتبط:

معرفی و بررسی مجیک موس اپل 1 و مجیک موس اپل 2 و مجیک موس اپل 3

7 نکته مهم در آی مک 24 اینچی m1 اپل در سال 2021 که باید بدانید

آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

مقایسه آی مک 24 اینچ اپل با سرفیس استودیو 2 مایکروسافت

بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

چالش حذف درگاه های اتصال مک بوک در سال 2020

مزایا و معایب تاچ بار مک بوک اپل

مروری بر مشخصات آی مک، نسل m1 2021

آموزش نحوه اضافه کردن زبان فارسی به مک

اجرای برنامه اپل موزیک روی مک

 

 

 

 

 

 

گرگردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می