shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل) + قیمت

هر کدام از انواع مجیک موسهای اپل، با یکدیگر، تفاوتهایی دارند که دانستن آن برای کاربران مفید خواهد بود. برای مقایسه انواع مجیک موس اپل Magic mouse، این مطلب را بخوانید.

⚡مقایسهانواعموساپل(انواعMagicmouseاپل)+قیمت


بررسی و مقایسه انواع موس اپل (Magic mouse) + لینک قیمت


 

هرگاه سخن از موس لمسی و بی سیم به میان بیاید، نمی‌توان از نام موس لمسی اپل (Magic Mouse) به سادگی گذر کرد.

تمام مدلهای مجیک موس اپل، دارای قابلیتهایی هستند که کار کردن با آنها را برای کاربران لذت بخش می‌کند و با توجه به ماندگاری و کیفیت ساخت بالایی که دارند، می‌توانند مدت زیادی بعنوان عصای دست کاربر در کنارش باشند.

بسیاری از کسانیکه در حال حاضر مشغول مطالعه درباره موس لمسی هستند، زمانیکه به نام موس لمسی اپل برخورد می‌کنند، از عملکرد و طراحی و قابلیتهای جالب آن به وجد می‌آیند اما شاید یکی از دلایلی که باعث سردرگمی آنها در خرید انواع مجیک موس اپل می‌شود، اینست که آیا انواع موس اپل از لحاظ عملکرد با هم تفاوت دارند؟ از نظر طراحی چطور؟

مقاله‌ای که در حال مطالعه آن هستید، تلاشی از طرف کارشناسان "پارسان می"، به منظور پاسخ به این ابهام می‌باشد.

 

Types-of-Apple-mouse

 

برای مشاهده لیست قیمت خرید انواع مجیک موس اپل، به فروشگاه اینترنتی پارسان می، مراجعه کنید.

 

مجیک موس نسل اول اپل؛ مجیک موس 1 (Magic Mouse 1)

اولین موس بیسیم و تمام لمسی با نام مجیک موس اپل،  برای اولین بار در تاریخ 20 اکتبر 2009 (28 مهر 1388) از سوی کمپانی Apple به بازار عرضه شد.

این موس دارای سطح صاف در سمت دست کاربر بود که از پلاستیک براق و شبیه شیشه و جنس بدنه زیرین آن نیز از آلومینیم بسیار محکم ساخته شده بود.

موس اپل نسل 1 فاقد باتری قابل شارژ بود و نیاز دائمی به تعویض 2عدد باتری قلمی داخلی  آن بود که از طریق درب زیر موس، امکانپذیر بود.

این موس برای اولین بار از تکنولوژی چند لمسی یا مولتی تاچ استفاده می‌کرد که با کشیدن انگشت بر روی آن کار می‌کرد و به نوع و تعداد ضربه و فشار حساس بود. البته سیستم مولتی تاچ آن زمان نسبت به حال حاضر بسیار ابتدایی بود.

راه اتصال مجیک موس 1 با سیستم ها از طریق بلوتوث بود.

 

   

 

توجه کنید: در حال حاضر تولید مجیک موس اپل نسل اول متوقف شده است و اکثرا بعنوان موس دست دوم فروخته می‌شود و در صورت مشاهده آن بصورت آکبند و نو در بازار، شاهد حضور موس تقلبی یا ریپک اپل هستید.

 

Types-of-Apple-mouse (مقایسه انواع موس لمسی اپل)

 

مجیک موس نسل دوم اپل؛ مجیک موس 2 (Magic Mouse 2)

با وقفه‌ای 6 ساله و در تاریخ 13 اکتبر 2015 (21 مهر 1394)، شرکت اپل اقدام به ساخت دومین نسل از Magic Mouse  نمود که به مجیک موس 2 شهرت یافت.

 

 

 

 

تفاوت مجیک موس 2 با مجیک موس 1 شامل چند اتفاق مهم زیر بود:

  • شرکت اپل باتری لیتیومی قابل شارژ در داخل بدنه مجیک موس 2 تعبیه نمود و مشکل تعویض باتری در مجیک موس نسل اول را حل کرد.
  • از نظر ظاهری نیز برای اینکه بتوان باتری مجیک موس 2 را شارژ کرد، یک درگاه لایتنینگ در بخش زیرین موس در نظر گرفته شد که با استفاده از یک کابل لایتنینگ به USB_A، به آداپتور متصل می‌شد.
  • با ارتقاء عملکرد در این نسل از موس اپل، سیستم مولتی تاچ در مجیک موس 2 نسبت به نسل قبل بسیار پیشرفته‌تر و هوشمندانه عمل می‌کرد و کوچکترین حرکات دست را نیز بی پاسخ نمیگذارد.
  • وزن مجیک موس 2 نیز نسبت به نسخه قدیمی‌تر خود یعنی مجیک موس 1 کمتر شد و تنها 99 گرم است.
  • مجیک موس 1 فقط در رنگ نقره‌ای (Silver) با سطح زیرین نقره‌ای تولید می‌شد (که اکثر مخاطبان آنرا بعنوان رنگ سفید می‌شناسند)، ولی مجیک موس 2 در دو رنگ نقره‌ای (Silver) با سطح زیرین نقره‌ای و خاکستری تیره (Space Gray) با سطح زیرین خاکستری تیره (که اکثر مخاطبان آنرا بعنوان رنگ مشکی می‌شناسند)، تولید شد.

 

شباهت مجیک موس 2 و 1 به جز ظاهر کلی آنها این بود که هر دو موس به تکنولوژی مولتی تاچ مجهز بوده و از طریق بلوتوث به سیستم‌ها متصل می‌شدند.

 

Types-of-Apple-mouse (مقایسه انواع موس لمسی اپل)

 

 

برای مشاهده لیست قیمت خرید انواع مجیک موس اپل، به فروشگاه اینترنتی پارسان می، مراجعه کنید.

 

مجیک موس نسل سوم اپل؛ مجیک موس 3 (Magic Mouse 3)

مجیک موس 2 به مدت 6 سال تقریبا بدون اتفاقی مهم در طراحی و عملکرد تولید می‌شد تا اینکه در سال 2021، نسخه جدیدی از آن توسط شرکت اپل به بازار عرضه شد.

 

   

 

مجیک موس 2021 با تغییراتی که در خود می‌دید، به مجیک موس 3 معروف شد.

 

مجیک موس 3 اپل، از لحاظ ارگونومی و طراحی ظاهری و ابعاد و وزن، دقیقاً مانند مجیک موس 2 می‌باشد و تفاوت اساسی آن با نسل قبل از 2021، به نحوه اتصال به سیستم، نوع کانکتور کابل، جنس کابل و رنگ بندی آن برمی‌گردد.

 

 

 

 

تفاوت مجیک موس 3 با مجیک موس 2، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مجیک موس 2 و 3 هردو از طریق بلوتوث به سیستم متصل می‌شوند اما در مجیک موس 3، کیفیت اتصال بلوتوث بسیار بهبود پیدا کرده و عملکرد سریعتر و بادوام تری در زمان اتصال دارد.
  • رنگ بندی مجیک موس 3 با نسل 2 نیز دو تفاوت اساسی دارد:
  • اول اینکه رنگبندی آن از دو رنگ نقره‌ای و خاکستری به دو رنگ سفید و مشکی تغییر یافت
  • دوم اینکه رنگ آن به دو شکل سفید (White) با سطح زیرین نقره‌ای و مشکی (Black) با سطح زیرین نقره‌ای تولید شد.
  • تفاوت دیگر مجیک موس 3 با نسخه قبل، اینست که روکش کابل شارژ آن به جای پلاستیک از کنف ساخته شده و در برابر کشیدگی بسیار مقاوم است.
  • کانکتور اتصال کابل شارژ به آداپتور در مجیک موس 3 از نوع USB_C می‌باشد در حالیکه در مجیک موس 2 از نوع USB_A بود. البته نوع اتصال کابل شارژ به مجیک موس اپل در هر دو نسخه، از نوع لایتنینگ می‌باشد.

 

Types-of-Apple-mouse (مقایسه انواع موس لمسی اپل)

 

جمع بندی:

قابلیت‌هایی که در انواع موس اپل در نسخه های مختلف آن وجود دارد تقریباً یکسان است مانند ... ولی آنچه که به واقع می‌توانیم بعنوان تفاوت‌های موجود بین انواع مجیک موس اپل بیان کنیم بیشتر در بخش طراحی ظاهری شامل نوع کابل، نوع کانکتور اتصال به شارژر، تغییر رنگ، تغییر جنس بدنه و همچنین نوع باتری آنها اشاره کرد

در این مقاله سعی کردیم مقایسه‌ای اجمالی بین انواع موس اپل انجام دهیم تا بتوانید نسبت به تفاوت موس اپل در نسل‌های مختلف آشنایی پیدا کنید و در خرید موس اپل یا انواع موس لمسی دیگر، تصمیم مناسبی بگیرید.

 

Types-of-Apple-mouse (مقایسه انواع موس لمسی اپل)

 

لازم به ذکر است که مقاله مقایسه انواع مجیک موس اپل شامل آخرین تغییرات موس های اپل تا تاریخ نگارش آن میباشد و در صورت به روز رسانی های دیگر توسط شرکت اپل، حتما متن پیش رو نیز آپدیت خواهد شد.

در پایان اگر نیاز به مطالعه بیشتر در زمینه مجیک موس اپل، احساس می‌کنید می‌توانید به بخش مقالات سایت پارسان می، مراجعه نمائید تا با افزودن به اطلاعات خود در خرید مجیک موس اپل یا هر موس دیگری بهترین انتخاب را داشته باشید. در همین ارتباط می‌توانید به مقاله آموزش فعال سازی موس آیفون و آیپد نیز مراجعه کنید.

 

 

برای مشاهده لیست قیمت خرید انواع مجیک موس اپل و یا سایر انواع لوازم جانبی اپل، به فروشگاه اینترنتی پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش کامل نحوه گرفتن اسکرین شات در سرفیس مایکروسافت Surface

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

مقایسه سرفیس پرو 8 با تبلت 2 در 1 دل مدل Dell XPS 13

مقایسه سرفیس لپتاپ استودیو با لپتاپ لنوو Yoga 9i 14 Gen 7

نحوه تنظیم زمان خواب و بیداری در مک

مفیدترین میانبرهای صفحه کلید در ویندوز

آموزش کامل نحوه خالی کردن سطل زباله در مک

آموزش نحوه سفارشی کردن حرکات ماوس در مک

آموزش نحوه تمیز کردن صفحه کلید مک بوک

EQ تطبیقی یا Adaptive EQ در ایرپاد اپل چیست؟

 

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می