shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡آشنائی با نام های اختصاصی محصولات اپل

در این مقاله شما را با انواع محصولات اپل و نام‌های اختصاصی آنها آشنا خواهیم کرد.

⚡آشنائیبانامهایاختصاصیمحصولاتاپل

نام‌های اختصاصی محصولات اپل چیست؟


 

بیشتر افراد با شنیدن نام آیفون در ذهن شان گوشی موبایل اپل تداعی می شود. بله درست است اپل برای تمامی محصولات خود نامی اختصاری و اختصاصی در نظر گرفته است. 

استیو جابز مدیرعامل وقت اپل در سال 2007 نام گوشی هوشمند خود را آیفون گذاشت تا با سیستم عامل اختصاصی خود (ios)  عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد. 


در حال حاضر محصولات متنوعی از اپل در دنیا و بازار ایران در دسترس علاقه مندان و دوستداران این شرکتِ دارای تکنولوژی و صاحب سبک، می باشد. 
نام گذاری محصولات اپل برای هر یک از محصولات خود به صورت اختصاری گذاشته شده است که در این مقاله به معرفی این نام گذاری و توضیحی هر چند مختصر، راجع به هریک می‌پردازیم. توضیحات کامل تری از آنها و راهنمائی در مورد خرید، در مقاله های جداگانه و معرفی و بررسی هر یک از آنها در وبلاگ پارسان می، ارائه می‌گردد.

 

  • نام اختصاصی گوشی هوشمند اپل

همان طور که گفته شد نام گوشی های موبایل اپل  "آیفون iPhone" می باشد و اولین بار در سال 2007 استیوجابز این نام را بر روی گوشی های هوشمند گذاشت. در ابتدا آیفون اپل دارای تنها یک کلید # هوم در صفحه نمایش خود بود که بعد از معرفی آیفون x این دکمه هم حذف شد. سیستم عامل این گوشی هوشمند، ios است . 
شما می توانید جهت آشنایی با جدیدترین مدل های روز موبایل اپل بر روی عکس زیر کلیک کرده و وارد صفحه گوشی موبایل آیفون شوید. 

 

 

 

 

مشاهده قیمت خرید انواع آیفون اپل

 

 

naming apple products

 

  • نام اختصاصی لپ تاپ اپل

اپل نام لپ تاپ های خود را از سال 2006 مک بوک Macbook گذاشت، و از سال 2012 در دو مدل مک بوک ایر و مک بوک پرو با ویژگی های منحصر به فرد خود روانه بازار کرد. تفاوت دو نسخه پرو و ایر را در یک مقاله جدا با شما دوستان به اشتراک خواهیم گذاشت و در اینجا به یک توضیح مختصر بسنده می کنیم. 


اگر مشخصات فنی بالا، صفحه کلید تاچ بار تنوع در اندازه 13 اینچ و 16 اینچ برای شما اهمیت دارد انتخاب شما مک بوک پرو ارجحیت دارد.


اگر قیمت مناسب تر، رنگ بندی بیشتر و استفاده روزمره و عمر باطری بیشتر مد نظر شماست مک بوک ایر گزینه مناسب تری می باشد. 

 

 

 


شما می توانید جهت آشنایی با جدیدترین مدل های مک بوک بر روی عکس زیر کلیک کرده و وارد صفحه مک بوک شده و از آنجا مک بوک مورد نظر خود را پیدا کنید. 

 

 

 

 

مشاهده قیمت خرید انواع مک بوک اپل

 

naming apple products - macbook

 

  • نام اختصاصی کامپیوتر All in one اپل 

دیگر شرکت های تولید کننده کامپیوترهای رومیزی به این مدل از محصول آل این وان (All in one) می گویند . همانطور که از نامش پیداست تجمیع کیس های قدیمی با اسپیکر و مانیتور در یک قاب ...
اپل نام این محصول زیبا و با کیفیت را "آی مک iMac" گذاشته است. در دو سایز "21/5 اینچ و "27  اینچ با مشخصات فنی متنوع تولید و روانه بازار می شود. در جعبه این محصول زیبا و قدرتمند یک عدد مجیک موس 2 و یک عدد کیبورد از آخرین نسل کیبورد تا زمان نگارش این مقاله در اختیار کاربر قرار می گیرد. 
شما می توانید این محصول بسیار با کیفیت را که همچون دیگر محصولات اپل از کیفیتی بی همتا برخوردار است با قیمتی مناسب از لینک زیر خریداری فرمائید.

این محصول جایگزین بسیار مناسبی برای کامپیوترهای سنتی و پر دردسر (کیس و مانیتور) است. 

 

 

 

 

مشاهده قیمت خرید انواع آی مک اپل

 

naming apple products - imac

 

  • نام اختصاصی ساعت هوشمند اپل

چند سالی است که استفاده از گجت پوشیدنی رواج یافته است و در سال 2015 اپل اولین ساعت هوشمند خود را  با نام "اپل واچ Apple Watch" راونه بازار کرد. اپل واچ نسل یک در سال 2015 نسل 2 در سال 2016 و تا زمان نگارش این مقاله 6 نسل از این ساعت هوشمند روانه بازار شده است.

اپل واچ همچون دیگر محصولات اپل گجتی با کیفیت است و هر ساله امکانات و سنسورهای بیشتری با این گجت معرفی گردیده است. که  در مقاله ای جداگانه به بررسی هر یک از این نسل ها می پردازیم . همچنین می توانید با کلیک بر روی عکس زیر به صفحه این محصول زیبا و با کیفیت بروید واز دنیای گجت های پوشیدنی لذت ببرید. 

 

 

 

 

مشاهده قیمت خرید انواع اپل واچ

 

naming apple products - apple watch

 

  • نام اختصاصی تبلت اپل

تبلت اپل با نام اختصاری آی پد ipad نامگذاری شده است. 
مانند همه ی محصولات اپل هر ساله با ورژن جدیدتر امکانات بیشتر و سرعت بیشتر معرفی می شود.
نسل های آیپد ایر، آیپد پرو و مینی در سال 2020 در دسترس مشتریان و علاقمندان به این محصول زیبا و با کیفیت می باشد. 
شما می توانید این محصول زیبا و با کیفیت را با قیمت مناسب و رقابتی از صفحه زیر خریداری فرمائید. 

 

مشاهده قیمت خرید انواع آی پد اپل

 

naming apple products - ipad

 

  • نام اختصاصی هندزفری اپل

شاید بتوان ایرپاد اپل Apple Airpods را یکی از پرفروش ترین محصولات اپل در چند وقت اخیر نامگذاری کرد . اپل به خوبی از پس نیازسنجی بازار بر می آید. این محصول زیبا و با کیفیت جایگزین مناسبی برای هدفون های پر دردسر باسیم شد و با سرعت بسیار زیاد جایگزین هدفون های قدیمی گردید. نسل اول ایرپادز دیگر تولید نمی شود . اما نسل 2 و ایرپاد پرو هم اکنون در بازار موجود است. و شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه این محصول زیبا و با کیفیت بروید. 

 

مشاهده قیمت خرید انواع ایرپاد اپل

 

naming apple products - airpods

 

  • نام اختصاصی گیرنده تلویزین اپل 

اپل تی وی Apple TV نام گجت سرگرم کننده از محصولات اپل می باشد که به شبکه تلویزیون متصل می شود. 
علاقه مندان محصولات اپل که می خواهند از امکانات پخش و سریال از آیتونز وگوش دادن به موسیقی در تلویزیون منزل یا محل کار خود استفاده کنند به سراغ این گجت سرگرم کننده می روند. 
در مقاله ای جداگانه بطور مفصل به معرفی این گجت و امکاناتی که در اختیار مخاطب قرار می دهد می پردازیم. 

 

 

 

 

مشاهده قیمت خرید انواع اپل تی وی

 

naming apple products - apple tv

 

  • نام اختصاصی اسپیکر اپل 

هوم پاد HomePod نام اسپیکر کوچک و بسیار با کیفیت اپل می باشد. دومین نسل از آن در سال 2020 همراه با تلفن های هوشمند سری آیفون 12 رونمایی شد. امکان پخش صدای 360 درجه آن باعث شده تا توجه همگان را به خود جلب کند. 
با قرار دادن این اسپیکر کوچک و بسیار زیبا در اتاق و محیط خود می توانید در تمام جهات صدای یکنواخت و با کیفیتی را گوش کنید و از آن لذت ببرید . این اسپیکر هوشمند آماده است فرمان سیری شما را انجام دهد. 
با اسپیکر هوشمند از گوش دادن به موسیقی و پادکست های مورد علاقه خود لذت ببریم. 

 

مشاهده قیمت خرید انواع اسپیکر هوم پاد اپل

 

naming apple products - homepod

 

  • نام اختصاصی موس اپل

تا زمان نگارش این مقاله دو نسل از موس هوشمند اپل با نام اختصاصی مجیک موس Magic Mouse معرفی شده است. مجیک موس 2  با عملکرد فوق العاده خود با یک صفحه تمام تاچ می توانید به راحتی هر چه تمام تر از آن استفاده کنید. یک موس مولتی تاچ با قابلیت شارژ مجدد (به همراه کابل شارژ درون جعبه) و اتصال به مک بوک یا آی مک از طریق بلوتوث می تواند لذت کار کردن با یک موس با کیفیت بالا را برای شما ارمغان بیاورد. 

 

 

 

 

 

مشاهده قیمت خرید انواع مجیک موس اپل

 

 

naming apple products - magic mouse

 

تمام آنچه که درباره نامهای اختصاصی اپل لازم بود به صورت مختصر برای شما بیان شد. تنوع و دسته بندی محصولات اپل بسیار بیشتر از آن چیزی است که در این مقاله دیدید و با مراجعه به فروشگاه سایت پارسان می به عنوان یکی از بهترین مراجع خرید محصولات اپل، خواهید دید که جزئیات این تقسیم بندی، بسیار گسترده‌تر از نام آنهاست.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

اکوسیستم اپل چیست و چرا به وجود آمد؟

مروری بر تاریخچه شرکت اپل

همه چیز درباره باتری پک Magsafe اپل

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

تفاوت مک مینی M2 و مک استودیو 2022

تجربه شنیداری متفاوت، با محصولات اپل

آشنائی با سیری، دستیار صوتی اپل

سیری در تاریخچه شرکت مایکروسافت

بررسی ویژگی‌های آی مک M1 (آی مک ام 1) در سال 2021

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می