shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

در این مقاله با هم به این موضوع خواهیم پرداخت که برای افزایش عمر باتری آیفون، چه راهکارهایی وجود دارد و چگونه می‌توان آنها را انجام داد.

⚡راهکارهایافزایشطولعمرباتریدرآیفون

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون


 

گوشی‌های آیفون به عنوان یکی از محصولات پر طرفدار در بازار شناخته می‌شوند، اما خالی شدن زود هنگام باتری آنها یکی از مشکلات متداولی است که بسیاری از کاربران این دستگاه‌ها با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند این مشکل می‌تواند تجربه ناخوشایند و ناراحت کننده‌ای را برای کاربران ایجاد کند، این مشکل معمولاً بخاطر چندین عامل اتفاق می‌افتد که شامل مصرف بیش از حد شارژ توسط برنامه‌ها و فرآیندهای پس زمینه، بروزرسانی‌‌های خودکار نرم‌افزارها، روشن بودن دائمی وای فای و بلوتوث و ...است. ما در این مقاله قصد داریم تا یکسری راهکارها و تکنیک‌هایی را برای افزایش عمر باتری و رفع این مشکلات را به شما معرفی کنیم. این اطلاعات می‌تواند در استفاده مطلوب از گوشی آیفون به شما کمک کند.
 

روش‌های افزایش طول عمر باتری آیفون:

در اینجا قصد داریم ۱۲ روش ساده برای استفاده بیشتر از باتری آیفون را به شما معرفی کنیم:

 

 

 

 

در هنگام شارژ قاب گوشی را در بیاورید

بهتر است زمانی که گوشی خود را به شارژ می‌‌زنید، کاور آن را در بیاورید چون زمانی که گوشی در حال شارژ است بدنه آن گرم می‌شود و این گرما داخل کاور حبس شده و باعث افزایش داغی بیشتر باتری می‌شود که می‌‌تواند در کاهش عمر و میزان کارایی آن تاثیر گذار باشد.

 

سرویس مکان یاب را غیر فعال کنید

 شما می‌توانید از سرویس‌‌های خدمات مکان‌ یابی یا همان GPS برای پیدا کردن آدرس و یا پیمایش مسیر در طول سفر استفاده کنید، همچنین این سرویس‌ها می‌توانند با استفاده از سنجیدن موقعیت فعلی شما، اطلاعات آب و هوایی را نیز در اختیار شما قرار دهند اما در مقابل، روشن بودن این گزینه می‌‌تواند بخش زیادی از شارژ گوشی را مصرف کند و باعث ایجاد تسریع در خالی شدن باتری شما شود، برای غیر فعال کردن این حالت می‌‌توانید ابتدا به بخش تنظیمات بروید و سپس در قسمت حریم خصوصی یا Privacy گزینه location services را خاموش کنید. 

با غیر فعال نمودن این گزینه از خدماتی که اشاره کردیم بی‌ بهره خواهید ماند اما می‌توانید استفاده از GPS را در برخی برنامه‌ها مانند Google maps سفارشی سازی کنید. 

 

Solutions to increase battery life in iPhone

 

حالت کم مصرف را فعال کنید 

حالت کم مصرف در دستگاه‌های iPhone یک ویژگی است که به شما امکان می‌دهد مصرف باتری دستگاه را به طور قابل توجهی کاهش دهید این حالت به ویژه در شرایطی که شارژ دستگاه شما به ۱۰٪ یا ۲۰٪ رسیده باشد، مفید است و می‌تواند باعث افزایش مدت زمان استفاده شما از دستگاه بشود.

با روشن بودن این گزینه، برخی از برنامه‌ها و خدمات پس‌زمینه به طور خودکار غیرفعال می‌شوند، نور پس زمینه کاهش پیدا می کند، نمایش انیمیشن‌های نرم افراز به حداقل می‌رسد و این باعث می‌شود دستگاه شارژ کمتری را استفاده کند.

برای فعال کردن حالت کم مصرف در دستگاه iPhone خود، می‌توانید به تنظیمات> باطری> حالت کم مصرف بروید و این ویژگی را فعال کنید؛ معمولاً می‌توانید این حالت را در هر زمان فعال یا غیرفعال کنید و برای تنظیمات بیشتر می‌توانید وارد بخش مربوطه در تنظیمات شوید.

 

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

 

غیر فعال کردن بروزرسانی‌های پس زمینه 

یکی از آپشن‌های اضافه شده به گوشی‌های آیفون، بروزرسانی خودکار برنامه‌های پس زمینه است که برنامه‌ها به طور مداوم به اینترنت متصل شده و اطلاعات خود را به روز می‌کنند که البته این امر موجب کاهش عمر باتری و مصرف داده می‌شود به خصوص در مواقعی که شارژ کمی دارید و یا بسته داده محدود استفاده می‌کنید؛ شما می‌توانید برای جلوگیری از تخیله زود هنگام شارژ خود و صرفه جویی در داده موبایل خود، گزینه تازه‌ سازی برنامه‌های پس زمینه را برای تمامی برنامه‌ها یا فقط برای برخی از آن‌ها غیر فعال کنید البته غیر فعال نمودن این گزینه موجب ایجاد کمی تاخیر در ظاهر شدن اطلاعات برخی برنامه‌های موجود خواهد شد.

 

Solutions to increase battery life in iPhone راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

 

تنظیم نور صفحه را در حالت خودکار قرار دهید 

مزیت روشن کردن حالت خودکار روشنایی در آیفون این است که دستگاه به طور خودکار نور پشت صفحه نمایش را بر اساس شرایط نور محیط تنظیم می‌کند، این عمل موجب بهبود تجربه کاربری و صرفه‌ جویی در مصرف شارژ گوشی می‌شود به عنوان مثال، در شب یا در محیط‌های تاریک، نور صفحه نمایش به صورت خودکار کاهش می‌یابد تا چشم شما آسیب نبیند و در مصرف شارژ صرفه‌ جویی شود در مقابل، در روز و در محیط‌های روشن‌تر، نور صفحه نمایش به حداکثر مقدار خود افزایش می‌یابد تا مشاهده محتوا بهتر شود و همچنین دستگاه به بهینه‌‌ترین نحو عمل کند.

برای فعال کردن این حالت کافیست ابتدا به بخش تنظیمات بروید و در قسمت Displays Brightness گزینه Raise to wake را روشن کنید.

 

Solutions to increase battery life in iPhone راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

 

WiFi گوشی را خاموش کنید 

وقتی وای فای روشن است، آیفون ممکن است به طور مداوم به دنبال شبکه‌‌های وای فای بگردد این عملیات شارژ گوشی را سریع‌تر تخلیه می‌کند و همچینن ممکن است به شبکه‌‌های اطراف شما متصل شود و منجر به انتقال داده‌های شما به این شبکه‌‌ها شود و مشکلاتی را برای حفظ حریم خصوصی شما  ایجاد کند بنابراین، اگر به اینترنت نیازی ندارید و یا از داده همراه استفاده می‌کنید وای فای خود را خاموش کنید.

برای انجام این کار، می‌توانید به راحتی با رفتن به setting وای فای را به حالت خاموش دربیاورید.

 

از اخرین بروزرسانی سیستم عامل استفاده کنید 

تولید کنندگان نرم افزارهای موبایل همچون Apple به طور دوره‌ای بروزرسانی‌ها را منتشر می‌کنند که بهینه‌سازی‌ها و اصلاحاتی برای بهبود کارایی و مدیریت مصرف باتری ارائه می‌دهند.

در هر بروزرسانی سیستم عامل، ممکن است بهبود‌هایی در مصرف شارژ اعمال شود این بهبودها معمولاً بهبودهایی در بهره‌وری تجهیزات سخت‌افزاری و بهینه‌ سازی‌هایی در نرم‌ افزار را شامل می‌شوند بنابراین، نصب بروزرسانی‌های سیستم عامل به موقع و به طور دوره‌ای می‌تواند باعث افزایش عمر باتری آیفون شما شود و به بهره‌وری بهتر آن کمک کند.

 

 

 

 

انیمیشن‌های غیر ضروری را حذف کنید 

برای برخی از افراد، نمایش این انیمیشن‌ها ممکن است بسیار اذیت‌ کننده باشند یا مشکلاتی را برای بینایی افراد بوجود آورد این انیمیشن‌ها نیازمند پردازش گرافیکی اضافی هستند که می‌تواند مصرف شارژ را افزایش دهد؛ حذف این انیمیشن‌ها می‌تواند به توسعه عمر باتری کمک کند، همچینین می‌تواند سرعت عملکرد و پاسخگویی دستگاه را بهبود بخشد

به همین دلیل، اگر کارایی بیشتر آیفون شما برایتان اهمیت دارد و یا نیازی به استفاده از این گرافیک‌ها ندارید، می‌توانید نماش آن‌ها را غیرفعال کنید تا از دستگاه خود بهره‌وری بیشتری داشته باشید.

برای انجام این کار ابتدا به بخش تنظیمات بروید، گزینه General و بعد گزینه Accessibility را انتخاب کنید و در آخر علامت جلوی گزینه Motion Redce را روشن کنید.

Solutions to increase battery life in iPhone راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

کالیبره کردن باتری 

کالیبره کردن یکی دیگر از راهکارهای بهبود مصرف شارژ آیفون است، کالیبره کردن به معنای تنظیم مجدد نمایشگر میزان باتری و بهبود دقت در نمایش درصد شارژ گوشی است، این کار توسط خود دستگاه بدون نیاز داشتن به برنامه خاصی انجام می‌شود.

برای انجام کالیبره کردن باید مراحل زیر را طی بکنید؛ ابتدا لازم است که به طور معمولی و عادی به استفاده از گوشی خود بپردازید تا جایی که شارژ آن به طور کامل خالی و سپس خاموش شود؛ در مرحله بعدی باید گوشی خود را به شارژ متصل کنید البته باید در مدت زمان بیشتری در شارژ باقی بماند تا به طور صد در صد و زمان بیشتر از آن شارژ شود، بعد از آن لازم است که یک بار دیگر این مراحل طی شود یعنی تا حد خاموش شدن باید از گوشی استفاده کنید و سپس تا چند ساعت آن را در شارژ نگه دارید، با طی کردن این مراحل کالیبره کردن گوشی شما انجام می‌شود، این فرآیند می‌تواند باعث عملکرد بهتر و سبب افزایش طول عمر باتری شما شود.

 

Solutions to increase battery life in iPhone راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

 

حالت هواپیما را فعال کنید

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که نخواهید هیچگونه پیام یا تماسی را از کسی دریافت کنید و یا در مکانی باشید که نتوانید از گوشی خود استفاده کنید ، در این صورت بهتر از گوشی را به حالت هواپیما قرار دهید .  با فعال کردن این حالت تمامی اتصالات و شبکه های ارتباطی متوقف خواهد شد. 

همچنین زمانی که در یک موقعیت جغرافیایی قرار دارید که آنتن دهی در آنجا بسیار ضعیف است فعال کردن این گزینه می‌تواند بهترین کار باشد چون گوشی سعی می‌کند که دائما اتصال خود را به شبکه سیم کارت حفظ کند و در نتیجه، میزان زیادی از شارژ گوشی را مصرف خواهد کرد به طور کلی قرار دادن گوشی در حالت هواپیما می‌تواند در ذخیره نیروی باتری و صرفه جویی در مصرف شارژ گوشی کمک کننده باشد، برای فعال کردن این گزینه می‌توانید از منوی control center وارد شوید و روی آیکون هواپیما ضربه بزنید.

 

Solutions to increase battery life in iPhone راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

 

اعلان برنامه‌ها را به حداقل برسانید 

مهم‌تر از هر چیزی اعلان‌های زیاد می‌تواند اذیت کننده و وقت گیر باشند همچنین، علاوه بر آزارنده بودن آن، با هر بار دریافت یک اعلان از یک برنامه صفحه گوشی روشن می‌شود و ارتباطی بین گوشی و برنامه ایجاد می‌شود، این مسئله می‌تواند میزان زیادی از شارژ گوشی شما را مصرف کند و از عمر باتری بکاهد، به همین خاطر می‌توانيد این اعلان‌ها را به طور کامل خاموش و یا به صورت دلخواه سفارشی سازی کنید؛ برای این کار لازم است که سراغ تنظیمات بروید و سپس گزینه Notification را انتخاب کنید و با روشن کردن گزینه Allow Notifications روبروی هر برنامه، تعیین کنید که اعلان ارسال کند یا نه.

 

Solutions to increase battery life in iPhone راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

 

برنامه‌هایی را که شارژ بیشتری مصرف می‌کنند را غیر فعال کنید 

برخی برنامه‌ها می‌توانند بیشترین مصرف شارژ را داشته باشند، اگر این برنامه‌ها را در گوشی خود فعال نگه داشته باشید، ممکن است باعث کاهش عمر باتری شود و در نتیجه نیاز به شارژ مکررتر داشته باشید پس بهتر است در جهت حفظ بیشتر و صرفه جویی در مصرف شارژ، این اپلیکیشن‌ها را شناسایی و سپس غیر فعال کنید برای این کار لازم است به بخش تنظیمات بروید و در قسمت Battery لیست برنامه‌های پر مصرف و میزان مصرف شارژ آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید و سپس این برنامه‌ها را به طور کامل حذف یا غیر فعال کنید.

 

از سالم بودن باتری خود اطمینان حاصل کنید 

اگر که تمامی راه‌های ممکن را امتحان کرده‌اید ولی هنوز هم نیاز دارید که زود به زود گوشی خود را شارژ کنيد، بهتر است وضعیت سلامت باطری را بررسی بکنید، برای اینکه مطمئن شوید باطری شما به طور سالم کار می‌کند یا نه می‌ توانید در تنظیمات به بخش Battery بروید و این مسئله را چک کنید، در قسمت Health Battery گزینه‌ای به نام حداکثر ظرفیت یا Maximum capacity وجود دارد که نشان می‌دهد ظرفیت باطری از زمانی که برای اولین بار از آن استفاده شده تا الان چقد کمتر شده است که اگر حداکثر ظرفیت از ۸۰ درصد کمتر باشد بهتر است که باطری خود را تعویض کنید. 

 

Solutions to increase battery life in iPhone راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

 

چند نکته کلیدی برای حفاظت بیشتر از باتری گوشی‌های آیفون و صرفه جویی در مصرف شارژ:

● سعی کنید از فست شارژرها فقط در مواقع اضطراری استفاده کنید 

● هیچ وقت گوشی خود را مستقیما در معرض نور خورشید قرار ندهید و از شارژ کردن گوشی در مکان‌های خیلی گرم خودداری کنید 

● گوشی را در طولانی مدت در حال شارژ قرار ندهید، چون ممکن است این مسئله در طولانی مدت به باطری گوشی آسیب بزند 

● هیچ گاه شارژ آیفون را به ۰ درصد یا ۱۰۰ درصد نرسانید، سعی کنید همیشه شارژ گوشی را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید

 

 

 


جمع بندی 

در این مقاله، شما با راهکارهای افزایش طول عمر باتری آیفون آشنا شدید و آموختید که چه عوامل و برنامه‌هایی می‌توانند شارژ بیشتری را مصرف کنند، همینطور سعی کردیم به شما بیاموزیم که چگونه این سرویس‌ها را غیر فعال کنید اگر که شما نیز در این زمینه، راهکارهایی می‌شناسید با ما به اشتراک بگذارید. 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

فینگ، بهترین راه برای بررسی امنیت شبکه و اینترنت (ADSL)

مروری بر تاریخچه شرکت اپل

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

15 مزیت گوشی آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید در سال 2023

آموزش نحوه ریست فکتوری آیفون

دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

همه چیز درباره باتری پک Magsafe اپل

نقاط قوت و ضعف باتری در مک بوک های M1 اپل

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می