shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡معرفی قابلیتهای قلم اپل نسل دوم

در این مقاله به معرفی قابلیتهای قلم نسل دوم اپل در نقاشی و نوشتن و... خواهیم پرداخت.

⚡معرفیقابلیتهایقلماپلنسلدوم

انواع ویژگی قلم هوشمند اپل نسل دوم در نقاشی و نوشتن و موارد دیگر


 

موارد زیادی وجود دارد که دوست دارید در مورد آیپد یاد بگیرید اما یکی از ابزارهایی که به ما کمک میکند، بیشترین بهره را از آیپد اپل خود ببرید، قلم لمسی اپل Apple Pencil است. آخرین نسخه از این ابزار هوشمند، قلم اپل نسل دوم است که با تفاوتهایی نسبت به نسل قبل، به عنوان دستیاری شگفت انگیز برای هنرمندان دیجیتال، در سال 2018 به دنیا معرفی شده است.

حال سوالی که برای ما پیش می آید این است که نحوه استفاده از قلم اپل نسل دوم در آیپد چگونه است و چه قابلیت‌هایی در قلم اپل نسل دوم وجود دارد؟ قابلیتهایی مانند: طراحی، نقاشی و نوشتن و امکاناتی از قبیل: دو ضربه زدن، پاک کن و... در قلم نسل دوم اپل، چگونه به کاربر کمک می‌کنند؟

در این مقاله بطور خلاصه به چگونگی نحوه استفاده از قلم لمسی اپل نسل دوم و سوالاتی از این دست پاسخ خواهیم داد. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

 

 

 

معرفی قابلیت‌ قلم اپل نسل دوم برای نقاشی

 

introducing-the-features-of-apple-pencil-2nd-gen

 

برنامه‌های گوناگونی مانند: Procreate، Affinity designer و حتی برنامه داخلی Note ، برای طراحی و نقاشی در آیپد وجود دارد که همه آنها با وجود تفاوت در رابط کاربری، ابزارها و عملیات تقریبا مشابهی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

در اکثر این برنامه‌ها، یک باکس ابزار با گزینه‌هایی مانند براش‌ها، ابزارهای انتخاب و پاک کن‌ها، مشاهده خواهید کرد، می‌توانید قلم موی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس شروع به طراحی کنید.

 

معرفی قابلیت‌ قلم اپل نسل دوم برای نوشتن و یادداشت برداری

 

معرفی انواع قابلیت قلم نسل دوم اپل

 

برای یادداشت برداری در آیپد، برنامه‌هایی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد طوری روی آیپد بنویسید که انگار روی یک تکه کاغذ به نوشتن مشغول هستید.

این کار نیز به سادگی نقاشی در آیپد انجام می‌شود و فقط لازم است یک برنامه یادداشت برداری را بازکرده و شروع به نوشتن کنید.

با اضافه شدن قابلیت Scribble در iPadOS 14 به بعد، نوشتن در آیپد به ابزار قدرتمند و جالبی مجهز شد. Scribble این امکان را فراهم می‌کند که در هر جایی بتوانید با قلم اپل، متنی را بصورت دست‌نویس، یادداشت کنید و سیستم عامل iPadOS آن را به متن دیجیتال تبدیل کند (درست شبیه زمانی که در کامپیوتر تایپ می‌کنید).

 

 

 

 

بر همین اساس، آیپد می‌تواند با متن دست‌نویسی که شامل تلفن، تاریخ یا آدرس باشد، مانند متن تایپ شده رفتار کند. سپسس با شناسایی این موارد، زیر آنها خط کشیده و ما را قادر به انتقال به برنامه مربوطه (تقویم یا پیام ها) نماید.

 

معرفی قابلیت‌ دابل تپ یا دوبار ضربه در قلم اپل نسل دوم

 

introducing-the-features-of-apple-pencil-2nd-gen

 

علاوه بر قابلیت شارژ مغناطیسی (القایی) در قلم اپل نسل دوم، ویژگی جدیدی به نام دابل تپ به این قلم هوشمند اضافه شده که در سرعت عمل کاربر تاثیر زیادی دارد.

با استفاده از دابل تپ بر روی سطح صاف و نزدیک نوک قلم اپل، به آخرین ابزاری که استفاده کرده‌اید، منتقل می‌شوید.

همچنین می‌توانید گزینه‌های پاک کن و نمایش پالت رنگ را نیز برای قابلیت دوبار ضربه انتخاب کنید. (برای انجام این تنظیمات باید با ورود به بخش Setting و سپس Apple pencil، شرایط دوبار ضربه را تغییر دهید)

 

معرفی سایر قابلیت‌های قلم اپل نسل دوم:

1-    یکی از امکانات جالب که در سرعت عمل کاربر بسیار موثر است، باز کردن برنامه Note در زمان قفل بودن آیپد می‌باشد. بخصوص در زمانی مانند فعال بودن حالت پرواز، می‌توانید با قلم اپل به هر جایی از صفحه نمایش قفل شده آیپد ضربه بزنید تا بلافاصله آماده نوشتن یادداشت شود.
2-    یکی دیگر از ترفندهای شگفت انگیز قلم اپل را میتوانید در زمان کشیدن اشکال، استفاده کنید. بدین صورت که اگر یک شکل مانند دایره، ستاره یا مثلث نامنظم را با دست ترسیم کنیم و کمی صبر کنیم، شکل ترسیم شده با یک شکل کامل و منظم، جایگزین می‌شود.

 

 

 

 

سخن پایانی

با اینکه ترکیب‌های مختلفی از تبلت و قلم در بازار وجود دارند اما از لحاظ قابلیت‌ها، عملکرد و سهولت استفاده، به سختی می توانند با ترکیب آیپد و قلم اپل نسل دوم رقابت کنند. 

به غیر از مواردی که در این مقاله به آن پرداختیم، می‌توانیم به موارد بسیار زیادی در مورد قلم اپل اشاره کنیم. مواردی مانند: نحوه اتصال قلم اپل به آیپد، معرفی برنامه‌های یادداشت برداری، نحوه استفاده از Scribble در آیپد و تفاوت‌های بین قلم اپل نسل 1 و قلم اپل نسل دو و... که مقالات مربوط به هر یک از آنها در وبلاگ پارسان می، به زودی در دسترس خواهد بود.

همچنین برای مشاهده لیست قیمت خرید قلم‌ لمسی اپل Apple Pencil و یا قیمت انواع آیپد، می‌توانید به فروشگاه پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

چگونه مشکلات قلم اپل را برطرف کنیم؟

مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل 2

راهنمای کامل استفاده از قلم اپل

آموزش نحوه اتصال قلم لمسی استایلوس به آیپد اپل

3 ترفند قلم اپل نسل یک 1 و نسل دو 2

8 ترفند قلم اپل نسل یک 1 و نسل دو 2

آشنائی با نام های اختصاصی محصولات اپل

مروری بر تاریخچه شرکت اپل

نحوه عملکرد فناوری بلوتوث

تاریخ عرضه هوم پاد جدید اپل

 

 

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می