shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡نحوه بررسی اصل یا تقلبی بودن مک بوک پرو

در این مقاله به بررسی اصل یا تقلبی بودن یک مک بوک پرو خواهیم پرداخت

⚡نحوهبررسیاصلیاتقلبیبودنمکبوکپرو

چگونه بفهمیم که آیا مک بوک پرو ما تقلبی است یا اصلی؟


 

همه یک مک بوک می‌خواهند، اما هر جایی که دستگاه را از آن می‌خرید، یک مک‌بوک اصلی نمی‌فروشد. مگر اینکه محصول را از فروشگاه معتبر اپل خریداری کنید ولی باز هم بهتر است دوباره بررسی کنید که آیا مک شما تقلبی است یا خیر.

مک بوک پرو با پیچیده‌ترین ظاهر، صفحه نمایش Liquid Retina XDR خیره کننده، طیف گسترده ای از پورت‌ها برای اتصال پیشرفته، دوربین 1080p FaceTime HD و بهترین سیستم صوتی در یک نوت بوک ارائه می‌شود. با این حال، ساختن مک بوک پرو تقلبی برای برخی منابع، ممکن است آسان باشد.

آیا نگران هستید که مک بوک پرو تقلبی خریده‌اید یا مک بوک پرو تقلبی را به شما بفروشند؟ این مقاله چند نکته و ترفند بی هزینه ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کند مک بوک پرو تقلبی را شناسایی کنید.

 

توجه: نکات توضیح داده شده در این مقاله برای مک بوک ایر نیز صدق می‌کند.

 

 

 

 

نحوه شناسایی مک بوک پرو تقلبی

با استفاده از روشهای زیر می‌توانید بفهمید که آیا مک بوک پرو شما تقلبی است یا خیر:

 

1. نحوه تشخیص جعلی بودن مک بوک پرو با استفاده از بررسی شماره سریال دستگاه

شماره سریال اثر انگشت یک محصول است. این ترکیبی از اعداد و حروف است که فقط به یک واحد تولید شده اختصاص داده شده است.

می‌توانید از شماره سریال خود برای بررسی تقلبی یا اصلی بودن MacBook Pro خود استفاده کنید. اپل یک آنلاین برای بررسی وضعیت گارانتی محصول دارد. فقط شماره سریال مک‌بوک را وارد کنید و اگر آن را در آنجا پیدا کردید، این موضوع واقعی است. اگر این کار را نکنید، مک بوک پرو تقلبی را پیدا کرده اید.

بنابراین، برای شناسایی مک بوک پرو تقلبی با استفاده از این ترفند، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا شماره سریال مک بوک پرو خود را پیدا کنید. در اینجا به این صورت است:

• در درباره این مک: از منوی Apple در گوشه صفحه، گزینه About This Mac را انتخاب کنید. شما باید یک نمای کلی از Mac خود از جمله شماره سریال را مشاهده کنید.
• در اطلاعات سیستم: برنامه اطلاعات سیستم همچنین شماره سریال مک شما را نشان می‌دهد. برنامه را باز کنید، سپس گزینه Hardware را در سمت چپ پنجره اطلاعات سیستم انتخاب کنید. شماره سریال در سمت راست ظاهر می‌شود.
•در مورد بسته بندی مک بوک پرو خود: همچنین می‌‌توانید شماره سریال روی بسته بندی مک بوک پرو خود را بررسی کنید. در قسمت بیرونی بسته MacBook Pro شما چاپ شده است.

اکنون، بی‌دردسرترین راه برای تشخیص جعلی بودن مک بوک پرو این است که مستقیماً به منبع: اپل بروید.

• در مرورگر وب خود، به ابزار بررسی پوشش اپل بروید.
• شماره سریال، CAPTCHA را وارد کنید و روی Continue کلیک کنید.
• اگر ابزار اطلاعات مربوط به آن شماره سریال (مخصوصاً تاریخ خرید معتبر) را برگرداند، MacBook Pro واقعی است.

 

 

 

 

2. نحوه شناسایی مک بوک پرو تقلبی با بررسی کیفیت ساخت

اپل به دلیل کیفیت بسیار بالای دستگاه‌های خود مشهور است. در پلاستیک نباید هیچ درزی مشاهده کنید، پورت ها و کانکتورها محکم و محکم هستند و رنگ محصولات اپل (مانند مک بوک پرو) تمیز و روشن است. اگر MacBook Pro شما کمی بی کیفیت به نظر می‌رسد، قطعات شل هستند، یا رنگ آن کامل نیست، ممکن است MacBook Pro بی کیفیت داشته باشید.

 

3. نحوه شناسایی مک بوک پرو جعلی با بررسی نحوه قیمت گذاری

قیمت محصولات اپل در مقایسه با محصولات دیگر شرکت‌ها کمی بالاست. فروشندگان تقلبی از این مزیت استفاده می‌کنند تا محصولات جعلی اپل را با قیمت پایین به فروش برسانند تا خریداران بیشتری را جذب کنند. در پایان خریدار با یک محصول جعلی اپل روبرو خواهد شد.

مک بوک پرو در سه طرح مختلف، 13 اینچی، 14 اینچی و 16 اینچی عرضه می شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. قیمت اولیه مک بوک پرو 13 اینچی 1299 دلار است، در حالی که مک بوک پرو 14 اینچی 1999 دلار و مک بوک پرو 16 اینچی 2499 دلار است.

همانطور که می‌بینید، محصولات اپل ارزان نیستند. اگر خیلی کمتر از آن پرداخت کرده باشید - مثلاً 500 دلار برای مک بوک پرو - ممکن است واقعی نباشد.

 

4. نحوه شناسایی مک بوک پرو تقلبی با بررسی نحوه بسته بندی

وقتی نوبت به بسته بندی می‌رسد، اپل حرف اول را می‌زند. بسته بندی آنها از کیفیت بالایی برخوردار است که جعل آنها را برای سازندگان تقلبی دشوار می‌کند. اگرچه برخی از مک‌بوک پروهای تقلبی مانند بسته‌های اپل تولید و بسته‌بندی می‌شوند، جعل کردن همه آن برای آنها سخت است.

بسته بندی مک بوک پرو در جعبه ای قرار دارد که رنگ آن سفید است و در بالای جعبه، مک بوک پرو به طرز هوشمندانه‌ای در آن کشیده شده است. هنگامی که جعبه را باز می‌کنید، تنها پلاستیکی را خواهید یافت که در لایه بیرونی استفاده شده است تا از ورود گرد و غبار به داخل جعبه محافظت کند. بقیه مواد از مقوای باکیفیت و منحصر به فرد هستند که از مک بوک پرو محافظت می‌کنند. در داخل جعبه یک آداپتور برق، یک کابل، برچسب های اپل و مقداری مدارک برای راهنمایی و گارانتی پیدا خواهید کرد.

همانطور که کیفیت ساخت محصولات اپل بالاست، کیفیت بسته بندی نیز بالاست. بسته بندی جعبه‌ها محکم است، کیفیت چاپ بالا است، قرار دادن برچسب ها عالی است. کنترل کیفیت اپل برای محصولاتش دقیق است، بنابراین اگر مک بوک پرو شما این علامت را نداشته باشد، ممکن است جعلی باشد.

 

 

 

 

5. نحوه تشخیص جعلی بودن مک بوک پرو با استفاده از بکارگیری سیری

راه مطمئن دیگر برای تشخیص جعلی بودن مک بوک پرو، انجام کاری است که فقط مک بوک معتبر می تواند انجام دهد.

سیری دستیار شخصی هوشمند شماست که به شما کمک می‌کند تا چند کار را انجام دهید و کارها را در مک بوک پرو خود انجام دهید. به عنوان مثال، شما می‌توانید روی یک سند در مک بوک پرو خود کار کنید و باید یک پیام برای دوست خود ارسال کنید. برای ارسال پیام به دوست خود، لازم نیست سند را ببندید و پیام‌ها را باز کنید. می‌توانید به سیری دستور دهید که پیام را برای دوستتان ارسال کند، بدون اینکه مجبور باشید با بستن سند، کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید.

سیری چیزی است که سازندگان تقلبی هرگز نتوانسته اند جعل کنند. اگر سعی می‌کنید از سیری استفاده کنید اما این ویژگی را در دستگاه خود مشاهده نمی‌کنید، متأسفیم که به شما اطلاع می‌دهیم، اما MacBook Pro شما یک نسخه جدید است.

 

6. نحوه تشخیص جعلی بودن مک بوک پرو: بررسی کنید که آیا مک بوک پرو با دستگاه های دیگر متصل می‌شود

اکوسیستم اپل بهترین اکوسیستمی است که تاکنون وجود داشته است. محصولات اپل به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. مک بوک پرو نیز یکی از محصولات اپل است که باید به خوبی با سایر دستگاه های اپل ارتباط برقرار کند.

اگر MacBook Pro خود را با همان Apple ID مانند سایر دستگاه‌های Apple خود وارد کرده اید، باید به طور یکپارچه متصل شوند. به عنوان مثال می‌توانید در مک بوک پرو خود تایپ کنید و باتری آن تمام می‌شود. برای ادامه کار، لازم نیست منتظر بمانید تا مک بوک پرو شما شارژ شود. می‌توانید آیفون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ خود را بردارید تا به آنچه در مک‌بوک خود تلاش می‌کردید ادامه دهید. که در اپل به آن تداوم گفته می‌شود. بدون شک کپی‌کنندگان هرگز این ویژگی جادویی را جعل نمی‌کنند. اگر مک بوک پرو شما با سایر دستگاه های اپل متصل نمی‌شود، ممکن است جعلی باشد.

 

7. مک بوک پرو خود را به فروشگاه نمایندگی اپل ببرید تا جعلی بودن آن را بررسی کنید

فروشگاه‌های نمایندگی اپل در بسیاری از کشورها در سراسر جهان در دسترس هستند. می‌توانید نزدیکترین فروشگاه اپل را در وب سایت اپل بررسی کنید. اگر MacBook Pro خریداری کرده اید یا در اختیار دارید و برای اطلاع از اصل بودن آن نیاز به تأیید اعتبار دارید، می‌توانید آن را به هر فروشگاه نمایندگی اپل ببرید. آنها مهندسان و تکنسین‌های واجد شرایطی دارند که می‌توانند مک بوک شما را چک کنند که آیا اصل یا تقلبی است.

حتی اگر مک بوک پرو شما تقلبی باشد، نمی‌توانید پول خود را بازپرداخت کنید یا مک بوک پرو تقلبی شما را نمی‌توان با نسخه اصلی تعویض کرد زیرا اپل مسئولیتی در قبال خرید هر‌گونه محصول شبیه سازی شده اپل ندارد.

برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی، توصیه می‌شود هنگام خرید هر محصول اپل، آن را از یک فروشگاه نمایندگی فروش اپل خریداری کنید. اگر خریدهای آنلاین انجام می‌دهید، مطمئن شوید که از یک برنامه فروشگاهی اصلی اپل خرید می‌کنید.

 

 

 

 

جمع بندی نهایی

احراز هویت مک بوک مانند همیشه دشوار است. با این حال، با چیزهایی که در بالا به آن پرداختیم، باید به طور مناسب برای مقابله با چالش مسلح باشید. حالا فریب کسانی را که می‌خواهند از شما سوء استفاده کنند را به راحتی نخورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بروید آن مک بوک پرو را تهیه کنید! قبل از رفتن، مقاله ما را در مورد بهترین مزایای مک بوک اپل بررسی کنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

راهنمای خرید مک بوک پرو در سال 2021

راهنمای خرید مک بوک اپل در سال 2020

بهترین مک بوک در سال 2023 - کدام مدل را بخریم؟

معرفی مک بوک ایر M2 2022

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

مک بوک چیست؟

چگونه مشخصات مک بوک را بفهمیم؟

مقایسه مک بوک پرو m1 با مک بوک پرو m2

7 مورد از برترین ویژگی‌های مک بوک M1 (شباهت‌های مکبوک پرو m1 و مکبوک ایر m1)

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می