shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️4 روش مطمئن برای تعویض باتری مک بوک

اگر باتری مک بوک شما مانند قبل نیست، می‌توانید از گزینه‌هایی که در این مقاله گفته شده، برای تعویض باتری مک بوک خود استفاده کنید.

4روشمطمئنبرای تعویضباتریمکبوک

آشنایی با چند راه برای تعویض باتری مک بوک


 

معمولا عمر باتری های مک بوک ایر و مک بوک پرو کوتاه تر از عمر خود دستگاه است. بنابراین ممکن است حتی اگر دستگاه شما در شرایط خوبی باشد نیاز به تعویض باتری خود داشته باشید. شاخص‌های سلامت باتری و ظرفیت کارآمد آن در مک بوک ها، وضعیت باتری مک بوک را نشان داده و شما می‌توانید بررسی کنید که آیا زمان تعویض باتری فرا رسیده است یا خیر. اگر مک بوک شما دارای گارانتی باشد، اپل تمامی باتری های معیوب یا آسیب دیده را به صورت رایگان تعویض می کند. در غیر این صورت، شما مجبور می‌شوید هزینه تعویض باتری را به اپل بپردازید، یا به تعمیرگاه شخص ثالث مراجعه کنید و یا اینکه خودتان باتری را تعویض کنید (که اصلا توصیه نمی شود.).

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 16 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 14 اینچ اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو

 

اگر مک بوک شما بعد از چند سال هنوز به خوبی کار می کند و شما می خواهید باتری آن نیز ماندگاری شارژ بالایی داشته باشد، ممکن است باز هم نیاز به تعویض باتری داشته باشید.

در ادامه همراه ما باشید تا درباره همه موارد بالا و گزینه‌های شما برای تعویض باتری مک بوک، هزینه تعویض باتری مک بوک و نحوه اطلاع از زمان نیاز به انجام آن را با هم مرور کنیم.

 

m3 مشاهده قیمت و خرید مک بوک ایر

 

راه‌های تعویض باتری مک بوک: آیا نیاز به تعویض باتری مک بوک خود دارید؟

با وجود اینکه اپل کامپیوترهای با کیفیتی می‌سازد، اما فناوری فعلی باتری به شکلی است که بیشتر سلول های باتری آن، قبل از کاهش جدی عملکرد مک بوک، دوام خود را از دست می دهند. بدین ترتیب که ممکن است لازم باشد در صورت سلامت مک بوک، باتری خود را تعویض کنید.

در ابتدا باید وضعیت باتری مک بوک خود را بررسی کنید تا ببینید آیا زمان تعویض آن فرا رسیده است یا خیر. برای انجام این کار، روی منوی Apple در سمت چپ بالای رایانه خود کلیک کنید و "تنظیمات سیستم" را انتخاب کنید ، سپس "باتری" را در نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید. در اینجا، نماد  را در سمت راست ردیف Battery Health  انتخاب کنید .

 

4 روش مطمئن برای تعویض باتری مک بوک

 

در پنجره‌ای که باز می شود، برای بخش سلامت باتری، دو حالت "شرایط عادی" یا "شرایط توصیه‌ انجام سرویس" را مشاهده می‌کنید. اگر اولین مورد را ببینید، شرایط باتری شما خوب است. "شرایط توصیه‌ انجام سرویس" لزوماً به معنای وجود مشکل نیست، اما هنگامی که این آیکون ظاهر می‌شود، نشان دهنده این است که باتری شما نسبت به قبل شارژ کمتری دارد.

همچنین گزینه "حداکثر توان باتری" را خواهید دید. عدد 100%، به این معنی است که مک بوک شما مانند زمانی که جدید بود کار می کند. درصد کمتر (مثلاً 80 درصد)، میزان ظرفیت واقعی باتری را نشان می دهد. به عنوان مثال، ممکن است با یک بار شارژ کامل دستگاه خود، به جای 10 ساعت، فقط 8 ساعت بتوانید از آن استفاده کنید.

همچنین گزینه Optimized Battery Charging  را در اینجا خواهید دید. این گزینه باعث می‌شود، دستگاه شما هوشمندانه منتظر بماند تا بعد از تکمیل شارژ 100% مک بوک، مانع ادامه شارژ باتری شود.

توجه داشته باشید که "شرایط توصیه‌ انجام سرویس" به طور قطع  نشان‌دهنده آسیب‌های احتمالی نیست و شما می‌توانید بدون فکر کردن به تعویض باتری، به استفاده از MacBook خود به طور معمول ادامه دهید.

 

راه‌های تعویض باتری مک بوک: نحوه بررسی چرخه باتری در مک بوک

برای مشاهده تعداد دقیق چرخه های شارژ و دشارژ باتری مک بوک خود، می‌توانید به شکل زیر عمل کنید:

1. روی لوگوی Apple در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.

2. کلید Option را نگه داشته و آیتم System Information ظاهر شده را انتخاب کنید.

3. روی Power در نوار کناری سمت چپ (در زیر Hardware) کلیک کنید، سپس به قسمت Health Information بروید و تعداد چرخه ها را جستجو کنید.

 

راههای تعویض باتری مک بوک: پیدا کردن تعداد دفعات شارژ باتری

 

این عدد نشان دهنده ی این است که چند بار باتری شما از 100 درصد به طور کامل تخلیه شده است. اگرچه این عدد فقط چرخه های کامل را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر باتری شما به 50 درصد کاهش یابد، سپس آن را به 100 درصد شارژ کنید و اجازه دهید دوباره تا 50 درصد تخلیه شود، این یک چرخه محسوب می شود.

تعداد چرخه ها، اطلاعات خوبی درباره مدت زمان ماندگاری باتری قبل از نیاز به تعویض آن به شما می‌دهد.

مک‌بوک‌های مختلف، اعداد متفاوتی برای تعداد چرخه‌های مجاز دارند. به عنوان مثال تقریباً هر مک بوک، مک بوک پرو و ​​مک بوک ایر مدرن برای 1000 چرخه باتری رتبه بندی شده است. بنابراین باید نتایج خود را با تعداد چرخه باتری استاندارد اعلام شده در سایت پشتیبانی اپل، مقایسه کنید.

حتی اگر با توجه به این اعداد، باتری شما سالم به نظر برسد، ممکن است متوجه شده باشید که عمر باتری شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و به این نتیجه برسید که زمان تعویض آن فرا رسیده است.

 

گزینه های زیر برای تعویض باتری مک بوک، پیش روی شماست:

گزینه 1: باتری مک بوک خود را از طریق گارانتی اپل تعویض کنید

مزیت استفاده از این سرویس اینست که تحت پوشش گارانتی و به صورت رایگان ارائه می شود و به همین دلیل است که باید اولین انتخاب شما باشد.

اگر مک بوک شما دارای گارانتی است، اپل باتری معیوب یا بیش از حد آسیب دیده را به صورت رایگان تعویض می کند. در ایالات متحده، اپل یک سال گارانتی محدود ارائه می دهد. برای کسانی که در اتحادیه اروپا هستند، قانون مصرف کننده این خدمت را به دو سال افزایش می دهد و اگر AppleCare  را برای مک بوک خود خریداری کرده اید ، این پوشش به مدت سه سال ادامه خواهد داشت.

کسانی که هنوز تحت پوشش هستند، اگر مشکل باتری دارند، باید فوراً با اپل تماس بگیرند.  شما می‌توانید با استفاده از شماره سریال دستگاهتان، وضعیت گارانتی خود را در صفحه پوشش گارانتی سایت اپل بررسی کنید.

شماره سریال دستگاه خود را با کلیک کردن روی منوی Apple در سمت چپ بالای صفحه نمایش و انتخاب گزینه About This Mac پیدا کنید.

 

راههای تعویض باتری مک بوک: باتری مک بوک خود را از طریق گارانتی اپل تعویض کنید

 

جالب این جاست که اپل برخی از کامپیوترهای مک بوک پرو 15 اینچی خود را که بین سپتامبر 2015 تا فوریه 2017 فروخته شده بود، فراخوان کرد. این شرکت بیان می کند که باتری های این دستگاه‌ها ممکن است بیش از حد گرم شده و آتش بگیرند. اگر یکی از این مدل ها را دارید، برای ایمنی خود باید سریعا باتری را تعویض کنید. برای اطمینان بیشتر به صفحه فراخوان باتری مک بوک پرو ۱۵ اینچی اپل بروید و شماره سریال رایانه خود را وارد کنید تا ببینید آیا نیاز به جایگزینی دارید یا خیر.

توجه داشته باشید که می‌توانید هر زمان که بخواهید ، فراخوان‌های محصولات اپل خود را بررسی کنید .

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید آی مک مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 15 اینچ اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر

 

اگر ضمانت نامه ای برای تعویض باتری ندارید یا گارانتی باتری جایگزین شما تمام شده است، در ادامه بهترین گزینه‌های تعویض باتری مک بوک و هزینه آنها را بررسی می‌کنیم:

 

گزینه 2: هزینه تعویض باتری مک بوک را به اپل پرداخت کنید

در این روش، به دلیل اینکه باتری جایگزین شما، یک محصول اصلی خواهد بود، بنابراین مک بوک شما در برابر نقص های ناشی از این روش تضمین شده است. ضمن اینکه تعویض باتری به این روش، بیشتر از یک یا دو روز طول نمی کشد (البته نه در ایران!).

اپل توصیه می کند برای تعویض باتری مک بوک خود، از مراکز خدمات مجاز شخص اول یا شخص ثالث استفاده کنید. با وجود اینکه این روش گران ترین گزینه است، اما قطعا ایمن ترین راه است. احتمال اینکه این روش اشتباه پیش برود بسیار کم بوده و اپل برای کار انجام شده 90 روز گارانتی ارائه می دهد.

سوال اینجاست که با فرض اینکه خدمات تحت پوشش گارانتی یا قانون مصرف کننده وجود نداشته باشد، هزینه تعویض باتری مک بوک چقدر است؟ هزینه تعویض باتری برای مک بوک ایر 159 دلار و برای مک بوک پرو 249 دلار است. اگر برای تعویض باتری نیاز به ارسال دستگاه باشد، این هزینه هم به هزینه های شما اضافه خواهد شد.

 

راههای تعویض باتری مک بوک: باتری را توسط اپل و با پرداخت هزینه تعویض کنید

 

اگر مک بوک شما قدیمی است، بهتر است به جای تعویض باتری برای تعویض خود دستگاه هزینه کنید. به علائم رایج مبنی بر زمان تعویض مک بوک خود توجه کنید و پول خود را برای یک دستگاه قدیمی هدر ندهید.

برای شروع جایگزینی باتری مک بوک خود با اپل، ، به آدرس Apple Mac Service and Repair بروید و روی Start Service Request کلیک کنید. اگر فروشگاه اپل در نزدیکی شما وجود نداشته باشد، اپل، وب سایت اشخاص ثالث مجاز را پیشنهاد می کند که به جای اپل می توانند این کار را انجام دهند. این تکنسین ها مانند اپل آموزش دیده اند و تضمین های مشابهی را ارائه می دهند.

 

گزینه 3 : باتری مک بوک خود را در تعمیرگاه غیر اپل تعویض کنید

به احتمال زیاد، شما با عدم انجام تعمیرات توسط تکنسین های مورد تأیید اپل، در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد، اما اشخاص ثالث معمولاً از قطعات ارزان‌تر برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنند، که احتمال خرابی زودهنگام آنها را بیشتر خواهد کرد.

اگر شما می خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، می توانید به یک شرکت تعمیر کامپیوتر شخص ثالث، هزینه پرداخت کنید تا باتری مک بوک ایر یا مک بوک پرو شما را تعویض کند. بسیاری از تعمیرگاه ها، حتی اگر وابسته به اپل نباشند، باتری شما را تامین و جایگزین می کنند. با این حال، هزینه دقیق تعویض باتری مک بوک شما با این روش، بسته به اینکه از چه کسی خدمات بخواهید، متفاوت خواهد بود.

 

راههای تعویض باتری مک بوک: باتری مک بوک را در تعمیرگاهی غیر از اپل تعویض کنید

 

مسلما استفاده از این روش، ضمانت‌های اپل را از بین می برد و ممکن است این شرکت برای صرفه جویی در هزینه، از قطعات شخص ثالث استفاده کند. البته، این قطعات لزوما ضعیف نیستند، اما استفاده از قطعات غیر اپل ممکن است منجر به کاهش عملکرد یا مشکلات دیگر در آینده شود. برای جلوگیری از این مشکلات شاید بهتر باشد قیمت تعویض باتری مک بوک در تعمیرگاه های کامپیوتر در منطقه خود را بررسی کنید، سپس آنها را با آنچه اپل ارائه می دهد مقایسه کنید. این مقایسه قطعا معنی‌دار خواهد بود و شاید باعث تغییر تصمیم شما شود.

بسته به مدل مک بوک شما، تعمیرگاه محلی شما ممکن است در صورت گیر کردن (چسبیدن) باتری از ارائه خدمات خودداری کند، این مورد در تمام مدل های مک بوک مدرن صادق است. در دستگاه‌های قدیمی تعویض باتری به صورت مک بوک های امروزی نیست، بنابراین در مک بوک های مدرن، تعمیرگاه رسمی اپل، ممکن است تنها گزینه ارزشمند شما باشد.

 

گزینه 4: باتری مک بوک خود را خودتان تعویض کنید

شما با در دست گرفتن اجرای امور، پول زیادی را پس انداز خواهید کرد اما علاوه بر اینکه باید وقت زیادی را برای اینکار صرف کنید، ممکن است خطر بروز مشکل در کمین شما باشد.

ارزان ترین گزینه این است که یک باتری جایگزین برای مک بوک خود سفارش دهید و خودتان آن را تعویض کنید. این بدان معناست که شما فقط هزینه قطعات (به اضافه زمان انجام کار) را پرداخت خواهید کرد. علاوه بر باتری جدید، به مجموعه ای از ابزارها برای باز کردن مک بوک، یک مچ بند ضد الکتریسیته ساکن و روشی ایمن برای دور انداختن باتری قدیمی خود نیاز دارید.

بهترین گزینه برای عملی کردن این روش، استفاده از کیت های رسمی خود تعمیری (self service) اپل است. در صفحه فروشگاه تعمیرات self service اپل، می‌توانید قطعات اصلی را سفارش داده و به دستورالعمل‌های مربوط به فرآیند انجام این کار، دسترسی داشته باشید. مدل مک بوک یا شماره سریال و نوع تعمیر خود را وارد کنید تا ببینید چه چیزی می توانید سفارش دهید. مثلاً برای مک بوک ایر M1 2020 ، خود باتری به تنهایی حدود 140 دلار قیمت دارد، اما سایر قطعات مورد نیاز شما را شامل نمی شود.

اگر نمی‌خواهید از کیت‌های تعمیر رسمی Apple استفاده کنید، از فروشنده‌های معتبر دیگر استفاده کنید که علاوه بر کیت‌های قطعات، ممکن است راهنمای متنی و ویدیویی در مورد همه چیز (از تعمیرات ساده گرفته تا خرابی‌های پیچیده) را ارائه ‌کنند.

 

راههای تعویض باتری مک بوک: باتری مک بوک خود را خودتان تعویض کنید

 

نکته مهمی که وجود دارد این است که قطعات را از جایی خریداری کنید که در این کار، معتبر و مشهور باشد، زیرا از کار افتادن باتری بعد از مدتی کوتاه (آن هم با صرف هزینه و زمانی که برای آن صرف شده)، قطعا کار بیهوده‌ای است.

توجه داشته باشید که تعویض باتری در مدل های مدرن و جدید مک بوک، کار ساده ای و به دلیل چسباندن باتری های این مدلها، کار سختی پیش رو دارید. بنابراین باید این کار را با مسئولیت خود انجام دهید. تعویض باتری به زمان زیاد و قطع اتصال ده ها قطعه نیاز دارد. در ضمن اگر از نتیجه آنچه میخواهید انجام دهید مطمئن نیستید، امکان خطا و هزینه زیادی وجود دارد.

با این حال، اگر اهل ریسک کردن و پیروی کامل از راهنماها هستید، موارد بسیاری در مورد عملکرد درونی رایانه خود خواهید آموخت و حتی ممکن است از این روند لذت ببرید!

 

m3 مشاهده قیمت و خرید مک بوک پرو

 

راه‌های تعویض باتری مک بوک: بازیافت باتری‌ها را فراموش نکنید

توصیه مهم در این رابطه این است که باتری های لیتیوم یونی را برای جلوگیری از آسیب رساندن به خودتان، دیگران و محیط زیست، به درستی بازیافت کنید. برای بازیافت باتری قدیمی لپ تاپ خود، بهترین روش کار را از مسئولین مدیریت پسماند سوال کنید و به هیچ وجه آن را در سطل زباله یا سطل بازیافت، پرتاب نکنید. اگر به اپل اجازه دهید لپ تاپ شما را سرویس کند، امور مربوط به بازیافت باتری شما را انجام میدهد. تمام آنچه در این بخش گفته شد، در ایران بر عهده خود شما یا تعمیرکاری است که به آن مراجعه کرده اید.

 

راه‌های تعویض باتری مک بوک: بازیافت باتری‌ها را فراموش نکنید

 

آیا یک مک بوک ارزش تعویض باتری را دارد؟

اکنون که می دانید چگونه باتری مک بوک را تعویض کنید، ممکن است پرسیدن این سوال که "آیا زمان تعویض باتری مک بوک شما فرا رسیده است؟" خنده دار باشد. به نظر می‌رسد اگر مک بوک شما جدا از باتری ضعیفش، در سایر موارد به خوبی کار می کند، پرداخت چند صد دلار برای تعویض آن برای استفاده چندین سال بیشتر از مک بوک تان، بسیار ارزان تر از خرید یک دستگاه جدید است. از طرف دیگر، اگر مک بوک شما قدیمی است، احتمالاً ارزش تعویض باتری را نداشته و بهتر است که این پول را صرف خرید یک مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید کنید.

 

اپل usb-c مشاهده قیمت خرید شارژر 20 وات مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد نامریک با تاچ آی دی اپل اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل مشکی

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

چگونه از باتری مک‌بوک مراقبت کنیم؟

10 راه برای اینکه مک بوک شما عمر بیشتری داشته باشد

7 نکته طلایی محافظت فیزیکی از مک بوک

12 نکته مهم در تنظیمات مک جدید (بعد از راه اندازی اولیه)

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

گردآوری: وب سایت پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.