shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مبدل تراول هاب (travel hub) مایکروسافت چیست؟

در این مقاله به معرفی یکی از بهترین مبدل‌ها برای سرفیس مایکروسافت خواهیم پرداخت که خروجی USB_C را به پورتهای LAN، HDMI، VGA و USB تبدیل میکند و بهترین بازدهی را برای سرفیس های مایکروسافت دارد.

⚡مبدلتراولهاب(travelhub)مایکروسافتچیست؟


آشنایی با مبدل تراول هاب (travel hab) سرفیس مایکروسافت


 

فهرست مقاله تراول هاب مایکروسافت چیست؟

 

بررسی خلاصه تراول هاب مایکروسافت

شاید شما هم به این موضوع برخورد کرده باشید، که با وجود پورت USB_C در دستگاههایی مانند سرفیس پرو مایکروسافت، همیشه برای اتصال سرفیس به مانیتور و نمایشگرها، شبکه‌ها و برخی لوازم جانبی، که از پورتهای قدیمی مانند: VGA استفاده می‌کنند، با مشکل کمبود پورت مواجه شوید. در این حالت مجبور هستید برای استفاده از دستگاههای قدیمی‌تر که پورت USB_C را پشتیبانی نمی‌کنند و هر کدام نیز پورت متفاوتی نیاز دارند، بصورت جداگانه از تبدیل یا مبدل سرفیس مخصوص به خودش استفاده کنید. یکی از بهترین راهکارها خرید تراول هاب سرفیس مایکروسافت Microsoft Surface Travel Hub می‌باشد.

 

در این مقاله تلاش خواهیم کرد نشان دهیم:

تراول هاب مایکروسافت چیست؟ مشخصات فنی آن چیست؟ و با چه سیستم عامل‌هایی کار می‌کند؟

تراول هاب مایکروسافت، مبدل همه کاره

 

بطور خلاصه، Travel Hub، توانایی کاربر را در زمان استفاده از سرفیس Microsoft و سیستمهای مشابه، چند برابر می‌کند و تمامی اتصالات و پورت‌هایی که نیاز دارد، برایش فراهم می‌کند.

البته پورت USB-C این دستگاهها باید از حالت USB-C Alt پشتیبانی کند.

شرکت مایکروسافت با این کار تصمیم داشته که بهترین هاب برای Surface را در اختیار کسانیکه اقدام به خرید سرفیس مایکروسافت می‌کنند، بگذارد. این یعنی یک تبدیل مایکروسافت همه فن حریف، که تمام قد در اختیار صاحبان سرفیس مایکروسافت خواهد بود.

 

تراول هاب دارای 5 پورت پرکاربرد

 

تراول هاب مایکروسافت یا همان هاب سرفیس، چه پورتهایی دارد؟

مبدل Travel Hub مایکروسافت سرفیس، یک مبدل چند منظوره برای خلاصه کردن چند مبدل مجزا در یک مبدل واحد می‌باشد. این وسیله دارای یک سیم رابط 20 سانتیمتری بوده که در انتهای آن نیز یک کانکتور USB_C برای اتصال به پورت سیستم، تعبیه شده است.

این هاب مسافرتی، دارای 5 پورت شامل: USB_A  (نسخه 3.2 نسل 2)، USB_C (نسخه 3.2 نسل 2)، VGA و HDMI 2.0 و LAN (Gigabit Ethernet)، می‌باشد.

 

 

 

خرید لوازم جانبی مایکروسافت

 

 

 

ویژگی‌های هر یک از پورتهای Travel Hub:

  1. پورت HDMI:

  • پورت  HDMI 2.0از وضوح تصویر تا حداکثر 4K (وضوح 3840 در 2160 ) و با فرکانس 60 هرتز برای پخش در نمایشگر خارجی پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که اکثر دستگاههای مشابه تصاویر را با نرخ 30 هرتز پخش می‌کنند.

 

  1. پورت اترنت (LAN):

  • از این پورت برای اتصال سیمی به شبکه استفاده می‌شود و سرعت اینترنت به لطف اتصال از نوع اترنت گیگابیت، بسیار سریع‌تر شده و تا 1000 مگابایت در ثانیه می‌رسد.

تراول هاب دارای پورت HDMI و LAN

 

  1. پورت VGA:

  • پورت VGA این امکان را به کاربر می‌دهد که محتوایی با کیفیت Full HD (وضوح 1920 در 1080 ) و با فرکانس 60 هرتز را بر روی یک صفحه نمایش بزرگ خارجی پخش کند.
  • هر دو پورت‌های HDMI و VGA به طور همزمان کار نمی‌کنند.
  • اگر همزمان این دو پورت را به کار بگیرید، تراول هاب بصورت اتوماتیک پورت HDMI را بعنوان پیشفرض در نظر می‌گیرد.
  • در اتصالات پورتها اگر از چند تبدیل دیگر استفاده شود، ملاک انتقال تصویر، آخرین نقطه‌ی اتصال به نمایشگر است. برای مثال، اگر یک کانکتور HDMI به پورت HDMI در Travel Hub خود وصل کنید، سپس با کابل دیگری به پورت VGA وصل کنید، اتصال VGA استفاده خواهد شد.

 

 

 

 

برای دیدن جدول مشخصات فنی و قیمت خرید تراول هاب Travel Hub، به صفحه این کالا در سایت پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

تراول هاب دارای پورت VGA

 

  1. پورت USB 3.2 Gen2:

  • از این پورت می‌توان برای اتصال فلش، هارد، کیبورد، ماوس، چاپگر و موارد دیگر استفاده کرد.
  • باتوجه به قدرت پورت USB_C که تراول هاب را به آن متصل می‌کنیم، شرایط مختلفی به شرح ذیل، در سرعت انتقال اطلاعات پیش می‌آید:

الف: اگر تبدیل تراول هاب به یک پورت USB_C با قدرت 5ولت 3آمپر یا 15وات متصل شود، می‌توانید همزمان در هر دو پورت USB و USB_C سرعتی معادل 10 گیگابایت در ثانیه (دقیقاً مانند USB 3.2 Gen2) را در دسترس داشته باشید.

ب: اگر تبدیل تراول هاب به یک پورت USB_C با قدرت 5ولت 1.5آمپر یا 7.5وات متصل شود، فقط یکی از پورتهای USB یا USB_C را در هر لحظه و با سرعت 480 مگابایت بر ثانیه (معادل USB 2.0) در اختیار خواهید داشت.

ج: اگر تبدیل تراول هاب به یک پورت USB_C با قدرت کمتر از 5ولت 1.5آمپر یا 7.5وات متصل شود، فقط پورت USB را با سرعت 480 مگابایت بر ثانیه (معادل USB 2.0) در اختیار خواهید داشت و پورت USB_C نیز کار نخواهد کرد.

پورتهای تراول هاب از چه مدلی هستند؟

 

 

 

 

  1. پورت USB_C:

  • از این پورت می‌توان برای اتصال فلش یا هارد که از پورت USB_C استفاده می‌کنند، بهره گرفت.
  • این پورت برای شارژ تلفن همراه یا لوازم جانبی سازگار با آن استفاده می‌شود، اما از آن نمی‌توان برای شارژ لپ تاپ یا خروجی ویدئو در نمایشگر خارجی استفاده کرد.
  • میزان قدرت برق خروجی تراول هاب سرفیس در هنگام شارژ گوشی، بسته به نوع درگاه USB لپ تاپ یا کامپیوتری که Travel Hub به آن متصل شده است، متفاوت بوده و به شرح زیر می‌باشد:

الف: اگر مبدل تراول هاب به یک پورت USB_C با قدرت 5ولت 3آمپر یا 15وات متصل شود، هر دو پورت USB و USB_C می‌توانند 4.5 وات خروجی برای شارژ فراهم کنند.

 ب: اگر مبدل تراول هاب به یک پورت USB_C با قدرت 5ولت 1.5آمپر یا 7.5وات متصل شود، فقط یکی از پورتهای USB یا USB_C را برای شارژ در اختیار خواهیم داشت و قدرت خروجی آن نیز 2.5 وات خواهد بود.

 ج: اگر مبدل تراول هاب به یک پورت USB_C با قدرت کمتر از 5ولت 1.5آمپر یا 7.5وات متصل شود، هیچیک از پورتها بعنوان شارژر کار نخواهد کرد.

مبدل چندگانه مایکروسافت

 

4 نکته مهم درباره تراول هاب که باید بدانید:

  1. به جز دو پورت HDMI و VGA ، هیچ یک از پورتهای دیگری که روی Travel Hub وجود دارند، خروجی تصویر ندارند. مثلا نمی‌توان یک تبدیل HDMI به USB_C را به پورت USB_C تراول هاب متصل نموده و تصویر خروجی دریافت نمود.
  2. شرکت مایکروسافت برای حفاظت بیشتر از کابل خروجی Travel Hub، یک حفره بر روی باکس و در کنار محل اتصال کابل، در نظر گرفته است که اگر سر کابل را مقابل آن نگه دارید با استفاده از خاصیت آهنربایی خود، کانکتور USB_C را به داخل کشیده و محکم نگه می‌دارد.

 

 

 

 

سیستم محافظت از سیم در تراول هاب مایکروسافت

 

  1. با اینکه گزینه‌های ارزانتری در بازار پیدا خواهید کرد اما سرعت انتقال اطلاعات بسیار پایین بوده و کیفیت قطعات به شکلی ساخته شده که حرارت بالایی تولید می‌کنند و ممکن است منجر به آسیب دیدگی دستگاه شما گردد. بنابراین خرید یک سرفیس پرو گران قیمت Microsoft و وصل کردن یک هاب کم سرعت و بی کیفیت به آن، اصلاٌ منطقی نخواهد بود.
  2. برای اتصال هاب سرفیس به یک سیستم، تنظیمات خاصی لازم ندارید و اتصال و کاربری آن بسیار آسان است. فقط لازم است کانکتور USB-C را به پورت USB-C رایانه شخصی خود وصل کنید.
  3.  

همه پورتهایی که در تراول هاب داریم

 

چه سیستم عامل هایی می‌توانند تراول هاب را پشتیبانی ‌کنند؟

- سیستم عامل مایکروسافت ویندوز نسخه های 8.1 یا 10 یا 11

- سیستم عامل مک نسخه های 10.14 یا 10.15

- سیستم عامل اندروید نسخه های 8.1 یا 9

 

 

 

 

برای دیدن جدول مشخصات فنی و قیمت خرید تراول هاب Travel Hub، به صفحه این کالا در سایت پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

جمع بندی:

مایکروسافت در ساخت تبدیلهای کارآمد سنگ تمام گذاشته و Travel Hub نیز کیفیت و کارآیی خیلی خوبی دارد و با اینکه مثلاً مبدل مایکروسافت داک، نسبت به تراول هاب قویتر بوده و پورتهای بیشتری دارد اما تراول هاب، کوچکتر و سبکتر بوده و جابجایی آن آسانتر است و گویا همانطور که از نامش پیداست، علاوه بر همراهی در محل ثابت، مخصوص افراد حرفه‌ای در حال حرکت و سفر (تراول)، طراحی و ساخته شده است تا در همه جا و در هر حالتی، ارتباط را برقرار نگه دارد.

همچنین از نظر اکثر کاربران، بهترین مدل هاب برای سرفیس، تراول هاب سرفیس مایکروسافت می‌باشد، زیرا علاوه بر اینکه چندین پورت را یک جا جمع می‌کند، کیفیتی در خور ستایش را در برابر سایر رقبا، به صاحبش تقدیم می‌کند.

در صورتی که تجربه کار با تراول هاب سرفیس یا خرید انواع مبدل مایکروسافت سرفیس دیگر را داشته اید، آنرا در بخش نظرات بنویسید تا سایر کاربران نیز از تجربه شما استفاده کنند.

 

 

پیشنهاد بررسی بیشتر: برای مشاهده انواع لوازم جانبی مایکروسافت و یا خرید مبدل سرفیس مایکروسافت به فروشگاه پارسان می مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

سیری در تاریخچه شرکت مایکروسافت

آموزش کامل نحوه گرفتن اسکرین شات در سرفیس مایکروسافت Surface

مقایسه سرفیس لپتاپ استودیو با لپتاپ لنوو Yoga 9i 14 Gen 7

فینگ، بهترین راه برای بررسی امنیت شبکه و اینترنت (ADSL)

نحوه عملکرد فناوری بلوتوث

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

کابل AUX چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

بررسی فنی سرفیس پرو 8 مایکروسافت نسخه بیزینس!

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می