shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡فینگ، بهترین راه برای بررسی امنیت شبکه و اینترنت (ADSL)

در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که: آیا اتصال اینترنت شما امن است؟ از چه برنامه ای برای بررسی امنیت اتصال اینترنت، استفاده کنیم؟ آیا دستگاه دیگری به شبکه ما متصل شده است یا خیر؟

⚡فینگ،بهترینراهبرایبررسیامنیتشبکهواینترنت(ADSL)

بهترین برنامه برای بررسی امن بودن اتصال شبکه و اینترنت چیست؟ فینگ Fing


 

احتمالاً شما هم ناخودآگاه به این موضوع فکر کرده‌اید که آیا اتصال اینترنت من امن است یا نه؟ آیا شخص دیگری به شبکه و دستگاه ADSL من متصل شده است؟ و همیشه دنبال راهکاری باشید که امنیت شبکه و اینترنت خود را بررسی کنید، تا با انجام اقدامات لازم، نگرانی شما رفع شود.

مهم نیست که چقدر اقدامات احتیاطی انجام می‌دهید، اگر شبکه‌ای که به آن متصل هستید به درستی ایمن نباشد، در معرض خطر و آسیب پذیری در برابر حملات سایبری هستید. اما چگونه می‌توانید بررسی کنید که یک شبکه ایمن است؟

یکی از بهترین روش‌های بررسی امنیت اتصال اینترنت شما، استفاده از اپلیکیشنی به نام فینگ Fing می‌باشد. که در این مقاله با آن آشنا می‌شویم.

فینگ، بهترین راه برای بررسی امنیت شبکه و اینترنت (ADSL)

فینگ Fing چیست و چگونه کار‌ می‌کند؟

Fing که در Android, iOS, Windows و macOS (سیستم‌های مبتنی بر ویندوز، سیستم‌های مبتنی اندروید و تمام دستگاه‌های اپل مانند مک بوک پرو، مک مینی، آیفون و...) موجود است، ابزاری نسبتا سبک اما قدرتمند است که قادر به انجام تجزیه و تحلیل شبکه کامل است. یک نسخه رایگان از برنامه و یک نسخه پریمیوم با ویژگی‌های اضافی وجود دارد.

 

چه کاری می‌توانید با فینگ انجام دهید؟

برای شروع، می‌توانید بررسی کنید که کدام دستگاه‌ها به شبکه شما متصل هستند، که قطعاً تشخیص افراد مزاحم را بسیار آسان‌تر می‌کند. اما مهمتر از آن، می‌توانید امنیت شبکه خود را آزمایش کنید. این شامل آزمایش خود نقطه دسترسی، اسکن پورت‌ها، مشاهده دستگاه‌های تایید نشده و غیره است.

بعد از اینکه برنامه فینگ را نصب کردید، آن را اجرا کنید تا به طور خودکار، تمام دستگاه‌های متصل به شبکه شما را شناسایی کند. این شناسایی شامل: نام دستگاه‌ها و آی پی آنها و همچنین آیکون مرتبط (مانند: لپ تاپ، گوشی، دوربین و...) خواهد بود.

فینگ، بهترین راه برای بررسی امنیت شبکه و اینترنت (ADSL)

علاوه بر این، با استفاده از Fing، می‌توانید آزمایش‌های پینگ انجام دهید، نقاط دسترسی بی‌سیم اطراف را اسکن کنید، دستگاه را فقط بر اساس آدرس MAC آن بررسی کنید، جستجوی DNS انجام دهید، سرعت اینترنت خود را آزمایش کنید، ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) خود را با سایر ارائه‌دهندگان در منطقه خود مقایسه کنید، و قطع یا اختلال را شناسایی کنید.

 

معایب برنامه فینگ چیست؟

با وجود اینکه فینگ برنامه کاملی برای شناسایی دستگاه‌های متصل به شبکه محسوب می‌شود اما معایبی نیز دارد.

 

1. بزرگترین ایراد استفاده از Fing، قیمت نسخه پریمیوم آن است که بهتر بود همه ویژگی‌ها به صورت رایگان در دسترس باشند.

نسخه پولی یا نسخه پریمیوم به شما امکان می‌دهد انواع مختلف اسکن عمیق را اجرا کنید، مشکلات اتصال خود را عیب‌یابی کنید و آسیب‌پذیری‌ها را برطرف کنید، دوربین‌های مخفی متصل به شبکه را پیدا کنید و هر زمان که تغییراتی رخ داد، اعلان‌ها را دریافت کنید. این موارد در نسخه رایگان، در دسترس نیستند.

 

2. امکان جمع آوری داده‌ها نیز وجود دارد. اگرچه این برنامه به اندازه اکثر برنامه‌های عرضه شده، دسترسی‌های فراوان نمی‌خواهد اما Fing برخی از داده‌های شخصی را طبق خط مشی رازداری خود جمع آوری می‌کند. همچنین این داده‌ها را با اشخاص ثالث خاصی از جمله تبلیغ کنندگان به اشتراک می‌گذارد.

 

سخن پایانی

برای هر کسی که به دنبال افزایش امنیت شبکه خود است، Fing یک ابزار مفید خواهد بود (چه مک بوک پرو داشته باشید یا لپ تاپ دیگر و یا حتی گوشی اندروید یا آیفون) حتی نسخه رایگان فینگ نیز این کار را به خوبی انجام می‌دهد و احتمالاً باید برای اکثر افراد کافی باشد. البته راه‌های دیگری برای بررسی امن بودن شبکه وجود دارد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

ارتقاء اسکن سه بعدی آیفون ها در سال 2020

4 روش برای اسکرول کردن در مک بوک

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

حسگر میکروفون چیست؟

حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 

حسگر مجاورتی چیست؟

حسگر شتاب سنج چیست؟

آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

مبدل تراول هاب (travel hub) مایکروسافت چیست؟

نحوه تبدیل تصویر Webp به jpg در مک

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می