shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡اپل واچ چیست؟

اپل واچ چیست؟ آیا شما ساعت هوشمند اپل را می‌شناسید و چیزی درباره آن می‌دانید؟ در این مقاله با جزئیات بیشتری درباره اپلواچ آشنا خواهیم شد.

⚡اپلواچچیست؟

آشنایی با ساعت هوشمند اپل (اپل واچ)



در سالیان اخیر توجه به ساعت‌های هوشمند و کاربردهای آنها در دنیا افزایش پیدا کرده است و شرکت Apple هم با تولید اپل واچ توانسته خود را به‌ عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند در دنیا مطرح کند. با متصل‌ کردن این ساعت‌ها به آیفون، می‌توان تماس‌ها و پیام‌های دریافتی را مدیریت کرد، برنامه‌های مختلف تلفن را اجرا کرد، فعالیت‌های ورزشی و بدنی را کنترل کرد و از چندین امکانات دیگر بهره‌مند شد. اولین نسخه‌های اپل واچ در سال ۲۰۱۵ تولید و به بازار عرضه شدند که این محصولات در طول این مدت پیشرفت‌های زیادی را داشته‌اند. شرکت Apple در تولید این ساعت‌های هوشمند تا حدی پیشرفت کرده است که این محصولات با وجود قدمت کم، جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های هوشمند در دنیا شناخته می‌شوند.

 

اپل واچ سری 8

 

   

 

مزایای استفاده از اپل واچ

برخی از مزایایی که هنگام استفاده از اپل واچ می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید عبارت‌اند از: 

• با این ساعت‌ها می‌توانید از امکاناتی مثل اندازه‌گیری ضربان قلب، میزان فعالیت و GPS بهره‌مند شوید که این موارد می‌توانند در فعالیت‌های ورزشی به شما کمک زیادی کنند.

• این ساعت‌ها توانایی نمایش اعلان‌های روی آیفون شما را دارند و با پوشیدن آنها می‌توانید بدون نیاز به خارج‌ کردن گوشی از جیب خود به پیام‌ها و تماس‌های خود پاسخ دهید. این موضوع در شرایطی که در حال رانندگی هستید یا به هر دلیلی می‌خواهید در زمان صرفه‌جویی کنید مفید واقع خواهد شد.

• به کمک اپل واچ می‌توانید سلامتی خود را هم تحت‌نظر داشته باشید. اپلیکیشن‌های نوار قلب، تشخیص سقوط و اعلام ریتم نامنظم قلب تنها برخی از امکانات این ساعت‌ها هستند که به شما در مانیتور کردن وضعیت سلامت خود کمک می‌کنند.

 

What is Apple Watch?

 

معایب استفاده از اپل واچ

برخی از معایب استفاده از اپل واچ عبارت‌اند از: 

• این محصول می‌تواند دارای قیمت بسیاری زیادی باشد و تهیه آن برای همه افراد مقرون‌ به‌صرفه نباشد. قیمت این ساعت‌ها در بازار ایران باتوجه‌ به مدل آنها می‌تواند بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان باشد. 

• یکی از مهم‌ترین مشکلات این محصولات این است که باتری آنها بعد از نهایتاً ۱۸ ساعت خالی می‌شود و نمی‌تواند مدت زیادی شارژ را در خود نگه دارد. درصورتی‌ که از برخی عملکردهای ساعت خود مثل اندازه‌گیری ضربان قلب استفاده کنید عمر شارژ باطری آن می‌تواند به ۸ ساعت هم کاهش پیدا کند. 

• از این ساعت‌ها تنها می‌توانید به همراه گوشی‌های آیفون استفاده کنید و اگر تلفن همراه شما اندروید است در استفاده از اپل‌واچ‌ها محدودیت خواهید داشت.

• اپل‌واچ‌ها برای اینکه عمل کنند حتماً باید به آیفون شما متصل باشند و در واقع به‌تنهایی هیچ‌گونه کاربردی برای شما نخواهند داشت. برای مثال اگر آیفون خود را گم کنید یا شارژ آن تمام شود اپل واچ شما هم غیر قابل‌ استفاده خواهد شد.

 

اپل واچ چیست؟

 

اپل واچ برای چه کسانی مناسب است؟

خرید و استفاده از اپل واچ ممکن است برای برخی افراد بهتر باشد و این افراد بتوانند بیشتر از فواید این محصول بهره‌مند شوند، این افراد عبارت‌اند از: 

• افرادی که نیاز دارند در حین ورزش خود وضعیت بدن خود را تحت‌نظر داشته باشند.

• افرادی که دارای مشکلاتی مثل بیماری‌های قلبی هستند و باید ضربان قلب و فشارخون را دائماً بررسی کنند.

 

What is Apple Watch? اپل واچ چیست؟

 

• افرادی که به دنیای فناوری علاقه زیادی دارند.

• افرادی که مشغله زیادی دارند و می‌خواهند در زمان صرفه‌جویی کنند.

• افرادی که توانایی پرداخت هزینه بالای خرید این محصول را دارند و از لحاظ مالی مشکلی ندارند.

 

 

سیستم‌عامل اپل واچ چیست؟

سیستم‌عامل اپل واچ می‌تواند به مدل آن و سالی که در تولید شده است بستگی داشته باشد، برای مثال اولین سری‌های اپل واچ تولید شده در دنیا که در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شدند دارای یک سیستم‌عامل اختصاصی بودند که شرکت Apple طراحی کرده بود. در ادامه بیشتر اپل‌واچ‌ها با سیستم‌عامل Watch OS تولید شدند که دارای یک رابط کاربری ساده و روان است.

این سیستم‌عامل به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتوان به کمک آن از یک دستگاه هوشمند با صفحه‌ای بسیار کوچک نهایت استفاده را برد و آن را به سایر دستگاه‌های هوشمند اپل مثل آیفون و آی‌پد هم متصل کرد، در صفحه اصلی سیستم‌عامل اپل واچ که به آن صفحه گردونه هم گفته می‌شود می‌توان آیکون همه برنامه‌های روی آیفون را مشاهده کرد که به شکل دایره‌ای در صفحه چیده شده‌اند، برخی از قابلیت‌های سیستم‌عامل Watch OS عبارت‌اند از: 
 

What is Apple Watch? اپل واچ چیست؟

• قابلیت friends

این قابلیت مخاطبینی که بیشتر از همه با آنها تعامل داشته‌اید را در صفحه اول قرار می‌دهد تا دسترسی راحت‌تری به آنها داشته باشید.
 

• قابلیت glances

این قابلیت خلاصه اخبار یا اطلاعات برنامه‌های شخص ثالث را به شما نمایش خواهد داد.
 

• قابلیت time travel

این قابلیت در تاریخ مناسب به شما یادآوری می‌کند که کارهای خود را انجام دهید یا به شما نشان می‌دهد که در هر تاریخ و زمانی چه کاری را انجام داده‌اید، قابلیت‌ها و برنامه‌های دیگری هم بر روی اپل واچ وجود دارند که همین عملکرد را دارند.

 

   

 

اگر نکته یا پیشنهادی در رابطه با این مقاله دارید آنرا در بخش نظرات منعکس کنید و اگر سوال یا ابهامی در رابطه با اپل واچ دارید، به بخش فنی پارسان می، پیام داده و یا با شماره های اعلام شده تماس بگیرید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده قیمت اپل واچ به فروشگاه پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

نحوه نصب واتساپ روی اپل واچ

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

کامل‌ترین بررسی اپل واچ Apple Watch SE 2022

آموزش نحوه کالیبره کردن باتری آیفون

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

چگونه مشخصات مک بوک را بفهمیم؟

مقایسه آیفون‌های iPhone SE 2022 با iPhone SE 2020

نحوه پیدا کردن ایرپاد گمشده، با کمک برنامه Find My

راهنمای فعال سازی Find My در آیفون، آیپد، آیپاد و مک

راهنمای کامل استفاده از قلم اپل

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می