shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️بهترین مک برای ویرایش ویدیو

در این مقاله به بررسی بهترین مدلهای مک که مناسب ویرایش ویدیو هستند، خواهیم پرداخت.

بهترینمکبرایویرایشویدیو

کدام مدل از دستگاه‌های مک اپل، برای ویرایش ویدیو مناسب است؟

 

مک مناسب برای ویرایش ویدیو

اپل طیف گسترده‌ای از مک‌های ایده‌آل با تراشه جدید M3 برای ویرایش ویدیو دارد (مانند مک بوک ایر، مک بوک پرو، مک مینی، مک استودیو، آیمک)، که اغلب به دلیل قدرت فوق‌العاده‌ و قابلیت حمل راحت، نقش خوبی در ذهن مخاطبان ایجاد کرده‌اند. با این حال، قابلیت‌های سه بعدی و توانایی‌های این تراشه، احتمالا فراتر از نیازهای شما در دنیای ویرایش ویدیو است، به همین دلیل، انتخاب برتر، در واقع شاید یک مدل مجهز به تراشه M2 باشد که قدرت آن برای اکثر کاربران بیش از اندازه کافی خواهد بود.

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 14 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 16 اینچ اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  

 

به دلیل تطبیق‌پذیری بالا، در دسترس بودن نرم‌افزار برای کار گرافیکی و برخورداری از پردازنده‌های قدرتمند M2 یا M3، شما می‌توانید هنگام انتخاب مک برای ویرایش ویدیو، بین مک‌‌های رومیزی و مکبوک‌ها، یکی را انتخاب کنید.

انتخاب‌های موجود در این فهرست، برای ویرایش ویدیوی خاص، دانلود و آپلود ویدیو و رندر، محک زده‌ شده و محدوده توانایی آنها ارزیابی شده تا انتخاب‌های مناسب برای انوع کاربری، پیدا شود. در کنار مک‌بوک‌ها، نسخه‌های 16 اینچی نیز گنجانده شده‌اند، زیرا داشتن صفحه نمایش بزرگتر برای کارهای ویرایش ویدیو، همیشه بهتر است، اما شما می‌توانید به سراغ نسخه‌های کوچک‌تر نیز بروید.

 

در این مقاله یک مرور کلی از بهترین مک‌ها برای ویرایش ویدیو آورده شده تا بتوانید یک نقشه کلی از اینکه کدام مدل و فرم برای شما بهترین است را دریافت کنید.

 

بهترین مک برای ویرایش ویدیو: لیست مدل‌ها و دلایل انتخاب آنها

ردیف

نام محصول

توصیف کوتاه

دلایل انتخاب

1

مک بوک پرو 16 اینچی M2 Pro 2023

 

بهترین مک برای ویرایش ویدیو، مناسب برای اکثر کاربران

اگر به قدرت تراشه M3 نیاز نداشته باشید، مک بوک پرو 16 اینچی M2 Pro نیز برای اکثر کاربران، بهترین پیشنهاد است، اگرچه این مک بوک پرو، برخی از ویژگی‌های مک بوک پرو M3 را ندارد، ولی فوق‌العاده قدرتمند است و به نظر می‌رسد که برای اکثر ویرایشگرهای ویدئویی بیش از حد نیاز باشد. مخصوصاً با توجه به اینکه مک بوک پرو M2 Pro در اکثر مدلها، مشمول کاهش قیمت شده، بیشتر به صرفه خواهد بود.

2

مک مینی M2Pro 2023

 

بهترین مک برای ویرایش ویدیو، اقتصادی و مقرون به صرفه

مک مینی M2 Pro 2023، پر قدرت و مقرون به صرفه بودن را با هم ترکیب می‌کند و تنها کسری از قیمت مک بوک پرو است. البته اگر به قدرت کامل یک تراشه M2 Pro نیاز نداشته باشید، مک مینی M2 به شما پیشنهاد می‌شود که قدرت آن، برابر با مک بوک ایر بوده و ارزان ترین محصول اپل نیز محسوب می‌شود.

3

مک بوک پرو 16 اینچی M3 Max 2023

 

بهترین مک برای ویرایش ویدیو از همه جهات

نتیجه عملکرد مک بوک پرو 16 اینچی M3 Max در آزمایش با استفاده از نرم‌افزارهای سنگین ویرایش ویدیو، بسیار نرم و قابل ستایش بود. این مک بسیار قدرتمند بوده و جایگزین مناسبی برای کامپیوترهای دسکتاپ است، بنابراین اگر به دنبال قدرت محض هستید، این بهترین انتخاب است.

4

مک استودیو M2 Ultra 2023 اپل

بهترین سیستم دسکتاپ مک برای ویرایش ویدیو

این کامپیوتر رومیزی جمع و جور اپل، یکی از قدرتمندترین مک‌های موجود است که تمام قدرت مورد نیاز برای ویرایش ویدئو را ارائه می‌دهد و جایگزینی فوق العاده برای مک پرو اپل است. این قدرت در هر دو مدل مک استودیو با تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra موجود است.

5

مک بوک ایر M3 2024

قدرتمندترین مک بوک با قابلیت حمل بالا، برای ویرایش ویدئو

آخرین نسخه تراشه اپل سیلیکون، قدرت بیشتری را برای مک بوک ایر 2024 به ارمغان آورده، که آنرا برای کارهای ویرایش ویدیویی متوسط ​​تا سنگین مناسب تر کرده است اما اگر یک ویرایشگر حرفه‌ای ویدیو باشید، احتمالا سراغ مک بوک ایر نخواهید رفت. هر چند که مک بوک ایر، قابل حمل ترین لپ تاپ اپل است.

6

مک بوک ایر M2 2022

بهترین مک قابل حمل و مقرون به صرفه برای ویرایش ویدیو

اگر قیمت و قابل حمل بودن برای شما به یک اندازه مهم هستند، مک بوک ایر M2 2022، در ویرایش ویدئو، کار را به خوبی انجام می‌دهد، اما این مک بوک، برای کاربران توانمندی که دستگاهی مانند مک بوک پرو 14 اینچی را در نظر دارند، چندان مورد توجه نیست. با این وجود، اگر شما یک تولید کننده محتوا برای رسانه‌های اجتماعی هستید، این مک یکی از مکبوک‌هایی است که می‌تواند این کار را به سادگی برای شما انجام دهد.
 

7

آی مک 24 اینچی M3 2023

بهترین مک آل این وان، برای ویرایش ویدیو

اگر یک مک دسکتاپ می‌خواهید که نیاز به هزینه نمایشگر جداگانه نداشته باشد و لزوماً قوی‌ترین دستگاه مک موجود در بازار هم نباشد، ممکن است آی مک 24 اینچی M3 برای شما مناسب باشد.

8

مک بوک پرو M1 Max 2021

هنوز هم قدرتمند و مقرون به صرفه

با اینکه مک بوک پرو M1 Max 2021  جدید نیست، اما برای انجام اکثر کارهای ویرایش ویدیو به اندازه کافی قدرتمند است و علاوه بر این، در حال حاضر قیمت بسیار خوبی هم دارد. صفحه نمایش 16 اینچی نیز با شکوه است. اپل دیگر این مک را نمی‌سازد، بنابراین باید آن را از خرده‌فروشی‌های محصولات اپل تهیه کنید.

اگر یک مک دسکتاپ می‌خواهید که نیاز به هزینه نمایشگر جداگانه نداشته باشد و لزوماً قوی‌ترین دستگاه مک موجود در بازار هم نباشد، ممکن است آی مک 24 اینچی M3 برای شما مناسب باشد. آی مک با تراشه M3، برای ویرایش ویدیو و بسیاری از موارد دیگر، ایده آل است.

 

 

1. بهترین مک برای ویرایش ویدیو، مناسب برای اکثر کاربران:

مک بوک پرو 16 اینچی M2 Pro 2023

 

مشخصات فنی

پردازنده: تراشه M2 Pro یا  M2 Max

پردازنده گرافیکی: GPU یکپارچه 16 هسته ای

رم: 16 تا 96 گیگابایت

صفحه نمایش: نمایشگر 16.2 اینچی،  Liquid Retina XDR با رزولوشن 3024x1964

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت تا 8 ترابایت SSD

 

چرا بخرم

  • عملکرد فوق العاده
  • صفحه نمایش زیبا و واضح

چرا نخرم

  • از نظر قدرت، مغلوب تراشه M3 می‌شود

 

بهترین مک برای ویرایش ویدیو، مناسب برای اکثر کاربران

 

عملکرد مک بوک پرو 16 اینچی M2 Pro 2023 با 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت SSD، مورد آزمایش قرار گرفت و در تست بنچمارک با  DaVinci Resolve، که یک ویدیوی مملو از افکت در زمان رکورد، صادر شد و یک ساعت ویدیوی 4K در Handbrake به همان سرعت، رمزگذاری گردید، سرعت بالایی را از خود به نمایش گذاشت.

طبق نتایج به دست آمده، این دستگاه برای اکثر کاربرانی که به ویرایش ویدئو می‌پردازند، به اندازه کافی قدرتمند است و اگرچه در تمام آزمایشات در برابر M3 Max شکست خورده است، اما به جز کاربران حرفه‌ای و خاص، احتمالاً اکثر کاربران از عملکرد M2 Pro  راضی خواهند بود. کاهش قیمت این مک بوک، در حال حاضر خرید آنرا جذاب‌تر کرده است.

شما طیف مناسبی از پورت‌ها شامل: یک  HDMI، سه تاندربولت  4، یک اسلات کارت  SDXC، یک جک صدا و یک  MagSafe 3 را در مک بوک پرو 16 اینچی M2 Pro 2023، دریافت می‌کنید. صفحه نمایش دارای دقت رنگی درجه یک است، که از نظر توانایی، با مدل M3برابری می‌کند و روشنایی آن حداقل 1000 و حداکثر 1600 نیت است. نکته دیگر اینکه باتری مک بوک پرو 16 اینچی نیز فوق‌العاده بوده و ماندگاری شارژ واقعی آن به 22 ساعت می‌رسد.

 

2. بهترین مک اقتصادی برای ویرایش ویدیو:

مک مینی M2Pro 2023 اپل

 

مشخصات فنی

پردازنده: تراشه M2 Pro (در نسخه پایه تراشه M2)

حافظه: 16 گیگابایت (قابل خرید تا نسخه 32 گیگابایت)

نمایشگر: ندارد

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت (قابل خرید تا نسخه 8 ترابایت)

تاچ آیدی و تاچ بار : ندارد

 

چرا بخرم

  • ارزان‌ترین دستگاه اپل
  •  M2 Pro تراشه قدرتمندی است
  • قابل حمل است

چرا نخرم

  • حداکثر تا 32 گیگابایت رم دارد
  • طراحی آن، مشابه نسل قبلی است

 

بهترین مک اقتصادی برای ویرایش ویدیو

 

مک مینی M2 Pro 2023، یک مک عالی، فشرده و مقرون به صرفه برای ویرایش ویدیو است. کافی است آن را با یکی از بهترین مانیتورها، جفت کنید تا ترکیب شما برای ویرایش ویدیو، کامل شود. مک مینی M2 Pro 2023 آنقدر خوب است که نمی‌توان چیزی را که از پس آن برنیاید، پیدا کرد. البته از آنجا که نسخه M2 Pro گران‌ است، بنابراین گزینه‌ای که می‌تواند این سیستم را مقرون به صرفه کند، تراشه استاندارد M2 است که عملکرد آن برابر با مک بوک ایر M2 است. با این حال، مک مینی M2 Pro، همچنان بسیار ارزان‌تر از مک بوک پرو خواهد بود، بنابراین اگر به قدرت کافی در کنار مقرون به صرفه بودن نیاز دارید، مک مینی M2 Pro یک انتخاب عالی است.

مک مینی M2 Pro ، با حجم شگفت‌انگیزی از قدرت و با قیمتی عالی، یکی از بهترین رایانه‌های رومیزی جمع و جور است که می‌توان خرید. مطمئناً به اندازه مک استودیو قدرتمند نیست، اما آزمایشات نشان داد که می‌تواند چندین برنامه بسیار سخت از جمله  Cinema 4D ،  After Effects ، 3DS Max، Premiere Pro  و غیره را به‌طور همزمان اجرا کند. 

شرکت اپل در مک مینی مدل 2023، با استفاده از تراشه‌های M2 و M2 Pro خود، آن را در عملکرد پردازشی و گرافیکی، به سطح کاملاً جدیدی رساند. مک مینی M2 یک جایگزین عالی برای آیمک است، زیرا می‌توانید یک مانیتور خارجی را به دلخواه خود وصل کنید.

 

مشاهده قیمت خرید مک مینی اپل مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید آی مک مشاهده قیمت خرید آی مک 27 اینچ اپل

 

3. بهترین مک برای ویرایش ویدیو از همه جهات:

مک بوک پرو 16 اینچی M3 Max 2023

 

مشخصات فنی

پردازنده: تراشه M3 Max (نسخه ارزان‌تر دارای تراشه M3 Pro)

پردازنده گرافیکی: GPU یکپارچه 16 هسته ای

رم: 18 تا 96 گیگابایت

صفحه نمایش: نمایشگر 14.2 اینچی،  Liquid Retina XDRبا رزولوشن 3024x1964

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت تا 8 ترابایت SSD

 

چرا بخرم

  • دقت رنگ عالی
  • سریع و پاسخگو
  • تعداد زیاد پورتها

 

چرا نخرم

  • گزینه‌های ارتقاء بیشتر، بسیار محدود است

 

بهترین مک برای ویرایش ویدیو از همه جهات

 

جدیدترین مک بوک پرو اپل، یک ابر ماشین برای ویرایش ویدیو در سطح بالا است. تست‌های بنچمارک نشان داده است که مک بوک پرو 16 اینچی M3، جایگزین مناسبی برای مک دسکتاپ است. تایم لاین‌ها حتی در هنگام کار با ویدیوی 8K یا در حالت چند دوربینی، پاسخ‌گو بوده و هیچ نشانه‌ای از تأخیر، در انجام چند کار همزمان، نشان نمی‌دهد.

صفحه نمایش مک بوک پرو 16 اینچی M3 فوق العاده است و داشتن حداکثر روشنایی 1600 نیت و رنگ سیاه عمیق و سفیدی واضح، به این معنی که ویدیوهای شما فوق العاده دقیق خواهند بود. اگر چه مک بوک پرو 16 اینچی، بهترین گزینه برای کارهای خلاقانه است اما شما می‌توانید مدل 14 اینچی را هم به دلیل قابلیت حمل بیشتر و قدرت مشابه، جایگزین و استفاده کنید.

با وجود اینکه مک بوک پرو 16 اینچی M3 Max 2023، به دلیل قدرت و نمایشگر باشکوهش، به عنوان بهترین مک برای کارهای ویرایش ویدیو انتخاب شده است، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است که شما به این قدرت نیاز نداشته باشید. تراشه M3 Max با تاکید بر رندر صحنه‌های سه بعدی، مزایایی را برای کسانی که انیمیشن و جلوه‌های سه بعدی می‌سازند، ارائه می‌دهد اما اگر کار شما در سطح پایین‌تری است و این بخش‌ها خارج از نیاز شما هستند، یک مک بوک پرو M2 Pro، تنها چیزی است که نیاز دارید، زیرا هم نیازهای شما را برآورده می‌کند و هم در هزینه شما صرفه جویی می‌کند.

در تست‌های انجام شده، باتری مک بوک پرو 16 اینچی M3 Max  توانست به مدت 10 ساعت، در شرایط کار شدید سینمای چهار بعدی، دوام بیاورد و این شگفت انگیز است.

 

مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 15 اینچ اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل

 

نکته مثبت دیگر این مک، گنجاندن انواع پورت‌ها، از جمله یک پورت مفید HDMI در آن است.

 

4. بهترین سیستم دسکتاپ مک برای ویرایش ویدیو:

مک استودیو M2 Ultra 2023

 

مشخصات فنی

پردازنده: تراشه M2 Ultra (نسخه ارزان‌تر دارای تراشه M2 Max)

پردازنده گرافیکی: GPU یکپارچه تا 60 هسته

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت تا 8 ترابایت SSD

نمایشگر: ندارد

حافظه: 32 تا 192 گیگابایت

 

چرا بخرم

  • قدرتی شگفت انگیز در یک جعبه شیک و جمع و جور
  • تعداد زیادی پورت
  • پشتیبانی از تعداد زیادی نمایشگر

 

چرا نخرم

  • قدرت آن برای افراد غیر حرفه ای، بیش از حد نیاز است
  • نیاز به مانیتور و لوازم جانبی جداگانه دارد

 

بهترین سیستم دسکتاپ مک برای ویرایش ویدیو

 

اگر می‌خواهید یک مک دسکتاپ قدرتمند داشته باشید، مک استودیو M2 Ultra، بهترین پیشنهاد است که علاوه بر قدرت باورنکردنی، مزیت این دستگاه قدرتمند این است که هر زمانی که بخواهید، می‌توانید کار خود را بر روی صفحه نمایش مک استودیو ببینید و بعد از کار، آن را با خود حمل کنید. همچنین می‌توانید آن را به یک یا چند مانیتور سطح بالا و حرفه‌ای متصل کنید زیرا از حداکثر هشت صفحه نمایش K4، شش نمایشگرK6 یا سه نمایشگر K8 با فرکانس 60 هرتز، پشتیبانی می‌کند

طبق ادعای اپل، مک استودیو با چیپ فوق العاده سریع M2 Ultra قدرتمندترین سیستم رومیزی است که تا به حال عرضه شده است، M2 Ultra  در آزمایشات، فتوشاپ و لایت روم را به طور همزمان باز کرد، همچنین با وجود باز کردن چندین مرورگر  به طور همزمان، ویدیوهای یوتیوب بدون هیچ تاخیری اجرا شدند.

به  جرات می‌توان گفت: مک استودیو، یک گزینه در سطح حرفه‌ای است که نسبت به عملکردش، قیمت مناسبی دارد.

 

مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل مشکی اپل با تاچ آیدی MK293 مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل مشاهده قیمت خرید قلم اپل پنسل پرو 2024

 

5. قدرتمندترین مک بوک با قابلیت حمل بالا، برای ویرایش ویدئو:

مک بوک ایر M3 2024

 

مشخصات فنی

پردازنده: M3

پردازنده گرافیکی: GPU  یکپارچه 8 هسته ای

فضای ذخیره سازی:  256 گیگابایت تا 2 ترابایت

صفحه نمایش: نمایشگر 13.6 اینچی LED IPS با رزولوشن 2560x1664 فرکانس 60 هرتز، صفحه نمایش 15.3 اینچی Liquid Retina با تکنولوژی  True Tone

حافظه: 8 گیگابایت، 16 گیگابایت، 24 گیگابایت

 

چرا بخرم

  • پردازنده گرافیکی سریع
  • صفحه نمایش خیره کننده
  • عمر باتری عالی

چرا نخرم

  • پورت‌های محدود

 

قدرتمندترین مک بوک با قابلیت حمل بالا، برای ویرایش ویدئو

 

 مک بوک ایر M3، ارتقای ارزشمندی نسبت به نسخه M1 محسوب می‌شود اما اگر یک مک بوک ایر سبک‌تر و ارزانتر می‌خواهید می‌توانید مک بوک ایر M2 را نیز انتخاب کنید زیرا در صورت عدم نیاز به قدرت اضافی M3 ، همچنان گزینه خوبی است. مک بوک ایر M3، به عنوان یک لپ‌تاپ ایده‌آل برای بکارگیری هوش مصنوعی است. به این معنی که با قدرت زیادی که دارد، به گزینه‌ای بسیار خوب برای ویرایش ویدیو تبدیل می‌شود.

در واقع، مک‌بوک ایر M3تا زمانی که یک ویرایشگر ویدیویی در سطح حرفه‌ای نباشید، اکثر وظایف ویرایش ویدیویی مورد نظر شما را انجام می‌دهد.

در مجموع، اگر چیزی فوق‌العاده قابل حمل، سریع‌تر از مک بوک ایر قبلی اما نه به قدرتمندی M3 Pro می‌خواهید، مک بوک ایر M3 2024 برای شما مناسب است.

 

6. بهترین مک قابل حمل و مقرون به صرفه برای ویرایش ویدیو:

مک بوک ایر 13 اینچ M2 2022

 

مشخصات فنی

پردازنده: تراشه M2

پردازنده گرافیکی: GPU یکپارچه 8 هسته‌ای

حافظه: 8 تا 24 گیگابایت

صفحه نمایش: صفحه نمایش 13.6 اینچی با نور پس زمینه LED با فناوری IPS وضوح 2560x1664

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت تا 2 ترابایت SSD

شناسه لمسی و تاچ بار: فقط شناسه لمسی دارد

 

چرا بخرم

  • تراشه مک بوک پرو 13 اینچ 2022 را دارد
  • جمع و جور و قابل حمل، با صفحه نمایش بزرگتر از نسل قبلی
  • عمر باتری عالی

چرا نخرم

  • به اندازه مک بوک پرو قدرتمند نیست
  • صفحه نمایش برای برخی افراد ممکن کوچک باشد

 

بهترین مک قابل حمل و مقرون به صرفه برای ویرایش ویدیو

 

اگر قابل حمل بودن، دغدغه شماره یک شماست، بودجه کافی ندارید و به قدرتمندترین مدل مک برای ویرایش ویدیو نیاز ندارید، مک بوک ایر انتخاب خوبی برای ویرایش ویدیو (به خصوص برای علاقه مندان و تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی) است. در این میان، مک بوک ایر مدل 2022 به لطف تراشه M2 خود اپل، عملکرد بهتری ارائه می‌کند و هرچند عملکرد آن به اندازه مک بوک پرو با تراشه M2 Pro یا Max ، عالی نیست، اما از مک بوک ایر M1 سال 2020 بهتر است.

بر اساس امتیازات بنچمارک در Cinebench R23، عملکرد مک بوک ایر M2 کاملاً شبیه به مک ‌بوک پرو 13 اینچی 2022 است (در شرایطی که از پیکربندی یکسان برخوردار باشند). در واقع با قیمت کمتر می‌توانید یک مک بوک ایر M2 بخرید که امتیاز آن با مک بوک پرو 13 اینچی M2، مشابه است و تنها تفاوت آنها این است که به دلیل اینکه مک بوک ایر فاقد فن است، سریع‌تر گرم می‌شود و ممکن است در پروژه‌های خیلی سنگین با مشکل مواجه شود. با این حال موتور عصبی مک بوک ایر M2 در ویرایش سبک تا متوسط ویدیو ، به خوبی کار می‌کند.

همچنین مک بوک ایر M2، دارای یک صفحه نمایش 13.6 اینچی کمی بزرگتر (در مقایسه با صفحه نمایش 13.3 اینچی مک بوک ایر M1) است که دارای وضوح 2560 در 1664 و روشنایی 500 نیت بیشتر است و مانند مک بوک پرو، اکنون از طیف رنگی گسترده P3 (یک میلیارد رنگ) پشتیبانی می‌کند. تست عمر باتری مک بوک M2، با پخش شدن ویدیویp  1080 به مدت 16 ساعت، پنج ساعت بیشتر از مک بوک ایر M1 بود. کاربرانی که خواهان صفحه نمایش بزرگتری هستند، می‌توانند نسخه 15 اینچی را انتخاب کنند.

 

مشاهده قیمت خرید سرفیس لپ تاپ استودیو 2 مایکروسافت مشاهده قیمت خرید سرفیس لپ تاپ 7 مایکروسافت مشاهده قیمت خرید سرفیس لپ تاپ 6 مایکروسافت مشاهده قیمت خرید سرفیس لپ تاپ مایکروسافت

 

در مجموع، اگر در حال انجام ویرایش یک ویدئوی سبک هستید و بیشتر زمان خود را در بیرون سپری می‌کنید و اگر فردی حرفه‌ای نیستید که به عملکرد پایدار برای ویرایش سنگین در تمام روز نیاز داشته باشید، مک بوک ایر M2،  گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود که تعادل خوبی بین عملکرد و قیمت برقرار کرده است.

 

7. بهترین مک آل این وان، برای ویرایش ویدیو:

آی مک 24 اینچی M3 2023

 

مشخصات فنی

پردازنده: تراشه M3

پردازنده گرافیکی: GPU یکپارچه تا 10 هسته

حافظه: 8 گیگابایت یکپارچه تا 24 گیگابایت یکپارچه

صفحه نمایش: صفحه نمایش 24 اینچیK  4.5 رتینا؛ رزولوشن 4480x2520

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت تا 2 ترابایت

شناسه لمسی و تاچ بار: شناسه لمسی

 

چرا بخرم

  • صفحه نمایش عالی 4.5K
  • قیمت خوب بدون نیاز به خرید صفحه نمایش مجزا
  • برخورداری از قدرت تراشه  M3

چرا نخرم

  • هنوز کمبود پورت‌ها حس می‌شود

 

بهترین مک آل این وان، برای ویرایش ویدیو

 

اگر یک مک دسکتاپ می‌خواهید که نیاز به هزینه نمایشگر جداگانه نداشته باشد و لزوماً قوی‌ترین دستگاه مک موجود در بازار هم نباشد، ممکن است آی مک 24 اینچی M3 برای شما مناسب باشد. آی مک با تراشه M3، برای ویرایش ویدیو و بسیاری از موارد دیگر، ایده آل است.

با اینکه مک بوک پرو 2023 قدرتمندتر از آیمک است اما مزیت اصلی آی مک، فضای صفحه نمایش آن است که کار کردن با آیمک را برای بسیاری از افراد، راحت‌تر از لپ تاپ می‌کند. علاوه بر این، هزینه خرید آی مک، مقرون به صرفه‌تر از مک بوک است.

در بین سیستم‌های دسکتاپ اپل، آی مک 24 اینچی برای ویرایش ویدیوها عالی است. حتی با وجود اینکه تراشه جدید M3 به اندازه نسخه Pro قوی نباشد، باز هم قدرت مناسبی را به ارمغان می‌آورد. طراحی یکپارچه آیمک، صفحه نمایش را در سیستم ادغام کرده است، بنابراین هیچ سیم یا کابل اضافی و مزاحمی برای اتصال وجود ندارد. حافظه (8 گیگابایت داخلی) ممکن است برای کارهای سطح بالا چالش برانگیز و مشکل ساز باشد، اما بی شک، آیمک 24 اینچ، یک صفحه نمایش فوق العاده در سطح حرفه‌ای و عالی دارد و قدرت کافی برای کارهای خلاقانه در سطح متوسط را ​​ارائه می‌دهد.

 

8. قدیمی‌تر ولی قدرتمند و مقرون به صرفه:

مک بوک پرو M1 Max 2021

با اینکه مک بوک پرو M1 Max 2021  جدید نیست، اما برای انجام اکثر کارهای ویرایش ویدیو به اندازه کافی قدرتمند است و علاوه بر این، در حال حاضر قیمت بسیار خوبی هم دارد. صفحه نمایش 16 اینچی نیز با شکوه است. اپل دیگر این مک را نمی‌سازد، بنابراین باید آن را از سایر خرده‌فروشی‌های محصولات اپل تهیه کنید.

 

قدیمی‌تر ولی قدرتمند و مقرون به صرفه

 

نحوه انتخاب بهترین مک برای ویرایش ویدیو

هنگام انتخاب بهترین مک برای ویرایش ویدیو، چندین نکته مثل قدرت پردازنده، حافظه، اندازه و کیفیت نمایشگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در ادامه مطلب به توضیح هر یک از این بخش‌ها خواهیم پرداخت:

پردازنده: به دنبال یک مک با پردازنده قدرتمند باشید، ترجیحا یکی از تراشه‌های سری M2 یا M3 اپل، که در نسخه‌های Pro و Max موجود است. پردازنده قدرتمندتر وظایف ویرایش ویدیو را سریعتر و کارآمدتر انجام می‌دهد. البته تراشه‌های M1 نیز به اندازه کافی قدرتمند هستند و مشمول کاهش قیمت شده اند. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، می‌توانید به دنبال دستگاه مبتنی بر M1 باشید.

کارت گرافیک: در حال حاضر مک‌ها با کارت‌های گرافیک مجزا عرضه نمی‌شوند و در عوض، پردازنده گرافیکی دقیقاً در خود تراشه و بصورت یکپارچه تعبیه شده است. هنگام خرید مک، به تعداد هسته‌های گرافیکی توجه کنید، M2 Ultra دارای 60 هسته گرافیکی است که عملکرد بسیار بهتری نسبت به هشت هسته M2 دارد.

رم: تراشه‌های سیلیکونی اپل از چیزی استفاده می‌کنند که آنرا «معماری حافظه یکپارچه» می‌نامد، به این معنی که CPU و GPU می‌توانند یک حافظه واحد را به اشتراک بگذارند. به زبان ساده، این بدان معناست که 8 گیگابایت حافظه یکپارچه باید عملکرد بهتری نسبت به 8 گیگابایت حافظه معمولی داشته باشد. با این حال، انتخاب یک مک با حداقل 16 گیگابایت رم گزینه خوبی است، زیرا برای اجرای نرم افزار ویرایش ویدیوی سبک تا متوسط، می‌تواند حافظه مناسبی باشد. اگر می‌خواهید روی پروژه‌های ویدیویی پیچیده‌تر یا فیلم‌های K4 کار کنید، باید یک مک با رم 32 یا 64 گیگابایتی تهیه کنید.

فضای ذخیره سازی: ویرایش ویدیو به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارد، بنابراین به دنبال یک مک با یک SSD بزرگ باشید. اگر قصد دارید روی پروژه‌های بزرگتر کار کنید، یک مک با حافظه حداقل 512 گیگابایتی یا حتی 1 ترابایتی یا بیشتر تهیه کنید.

صفحه نمایش: وجود یک نمایشگر با کیفیت بالا برای ویرایش ویدیو ضروری است. بنابراین به دنبال یک مک با صفحه نمایش رتینا باشید که وضوح و دقت رنگ بالایی را ارائه می‌دهد. اگر یک مک بدون نمایشگر مانند مک مینی دارید، باید یک مانیتور با کیفیت نیز بخرید.

نرم افزار: مطمئن شوید که نرم افزار ویرایش ویدیویی که قصد استفاده از آن را دارید، با مک انتخابی شما سازگار است.

بودجه: برخی از مک‌ها می‌توانند بسیار گران باشند، بنابراین با توجه به بودجه خودتان، مکی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد و امکانات را برای نیازهای شما ارائه دهد. یک مک بوک پرو ممکن است قدرت بیشتری برای شما فراهم کند اما شاید یک مک بوک ایر نیز بتواند، هر کاری را که به آن نیاز دارید، به سرانجام برساند.

 

  مشاهده قیمت خرید سرفیس پرو 11 مایکروسافت مشاهده قیمت خرید سرفیس پرو 10 مایکروسافت مشاهده قیمت خرید سرفیس پرو 9 مایکروسافت مشاهده قیمت خرید سرفیس پرو مایکروسافت 

 

چگونه بهترین مک را برای ویرایش ویدیو آزمایش می‌کنیم؟

آزمایشات تمام دستگاه‌ها، با بهترین نرم افزارهای سنجش سرعت و عملکرد (در شرایط یکسان) صورت گرفته تا رتبه بندی دقیقی از آنها برای شما تهیه شود. در ادامه شما را با نحوه تست مربوط به هر بخش، آشنا خواهیم کرد:

پردازنده گرافیکی: از تست بنچمارک 3Dmark’s استفاده می‌شود که پردازنده گرافیکی را از طریق مدل سازی سه بعدی و تست‌های فیزیک بازی‌های ویدیویی امتحان می‌کند.

پردازنده مرکزی: نرم افزارGeekbench 5  عملکرد چند هسته‌ای و تک هسته‌ای سیستم را اندازه گیری می‌کند و Maxon's Cinebench R20 قابلیت هایپرتردینگ (hyperthreading) را بررسی می‌کند.

باتری: از تست عمر باتری PCMark 10 استفاده می‌شود و شرایط به گونه‌ای مهیا می‌شود که در زمان پخش مداوم ویدیو یا کارهایی مانند ویرایش ویدیو صورت می‌گیرد.

ویرایش ویدیو: برای سنجش میزان روان بودن و سرعت ویرایش ویدیو، از برنامه‌هایی مانند Da Vinci Resolve و  Adobe After Effects، استفاده شده و بطور همزمان ویرایش چندین جریان، در حین استفاده از برگه‌های مرورگر، و حتی پخش ویدیوهای Youtube، اتفاق می‌افتد.

 

توضیح: با توجه به اینکه همه کاربران، به ویرایش ویدیو با فیلم‌های سنگین و با کیفیت استودیو نمی‌پردازند، بنابراین مک‌های قدیمی و مک بوک ایر نیز در این لیست در نظر گرفته شدند. بعنوان مثال: بسیاری از تولیدکنندگان محتوا برای رسانه‌های اجتماعی، به بالاترین مشخصات یا آخرین مدل نیاز ندارند.

در این راهنمای خرید، مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن، در اولویت اول قرار گرفته و سعی شده طیف وسیعی از قیمت‌ها، پوشش داده شود. در اولویت دوم، سعی شده به عملکرد و اجزاء سازنده سیستم مانند پردازنده، کارت گرافیک، رم و حافظه داخلی بپردازیم و در نهایت، عناصری مانند کاربردی بودن و نوع طراحی را در نظر گرفته ایم. مثلاً میزان سبک بودن و راحتی مک‌ها برای جابجایی، مورد توجه قرار گرفته است.

 

چرا باید از مک یا مک بوک برای ویرایش ویدیو استفاده کنم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که مک‌‌های Apple را همچنان در بین گزینه‌های محبوب برای ویرایش ویدیو قرار می‌دهد:

عملکرد: مک‌ها به بهینه‌سازی‌های سخت افزاری و نرم افزاری قدرتمند خود معروف هستند که باعث می‌شود، کارهای پیچیده ویرایش ویدیو را به آسان انجام دهند. مک‌ها مجهز به پردازنده‌های قدرتمند، کارت‌های گرافیک عالی و فضای ذخیره سازی با سرعت بالا هستند که زمان رندر و گرفتن خروجی را سرعت می‌بخشد.

نرم افزار: مک‌ها با iMovie که از قبل نصب شده‌، ارائه می‌شوند که یک برنامه قدرتمند ویرایش ویدیو است و اکثر کارهای اساسی ویرایش ویدیو را انجام می‌دهد. علاوه بر این، برنامه‌های ویرایش ویدیوی حرفه‌ای مانند Final Cut Pro و Adobe Premiere Pro نیز برای مک در دسترس هستند که از محبوب‌ترین نرم‌افزارها در این دسته محسوب می‌شوند.

ماندگاری و پایداری: مک‌ها به پایداری و قابلیت اطمینان خود شناخته می‌شوند، به این معنی که کمتر در معرض خرابی سخت افزاری و سایر مشکلات مربوط به نرم افزار ي (که می‌تواند جریان کاری شما را مختل کند) هستند.

دقت رنگ: مک‌ها با نمایشگرهای باکیفیت خود که بازتولید رنگ دقیق و ثابتی را ارائه می‌دهند، شناخته شده‌اند. این امر مخصوصاً برای ویرایشگران ویدیو بسیار مهم است زیرا باید اطمینان حاصل کنند که ویدیوی آنها در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف یکسان به نظر می‌رسد.

یکپارچه سازی: اگر از کاربران اکوسیستم اپل باشید، استفاده از مک یا مک بوک برای ویرایش ویدیو، آنرا به طور یکپارچه با سایر دستگاه‌های اپل مانند آیفون، آی پد و اپل واچ ادغام می‌کند. همچنین مک‌ها به خوبی با سایر خدمات و امکانات اپل مانند iCloud و AirDrop هماهنگ شده و به اشتراک گذاری و انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌ها را آسان‌تر می‌کنند.

 

مشاهده قیمت خرید قلم لمسی مایکروسافت مدل سرفیس اسلیم پن 2 مشاهده قیمت خرید مبدل مایکروسافت سرفیس تراول هاب مشاهده قیمت خرید ماوس مایکروسافت مدل آرک ماوس مشاهده قیمت خرید کیبورد سیگنیچر سرفیس پرو با قلم اسلیم پن 2 مایکروسافت

 

آیا مک برای ویرایش ویدیو بهتر از رایانه‌های ویندوزی هستند؟

هم کامپیوترهای مک اپل و هم کامپیوترهای ویندوزی را می‌توان برای ویرایش ویدئو استفاده کرد و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مک‌ها به دلیل عملکرد عالی، پایداری و بهینه سازی نرم افزاری معروف هستند که آنها را به انتخابی محبوب در میان ویرایشگران حرفه‌ای ویدیو تبدیل کرده است. مک‌بوک‌ها مجهز به پردازنده‌های قدرتمند، ذخیره‌سازی پرسرعت و کارت‌های گرافیک یکپارچه اختصاصی هستند که برای نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو مانند Final Cut Pro و Adobe Premiere Pro بهینه شده‌اند. مک‌ها همچنین به داشتن دقت رنگ و نمایشگرهای باکیفیت شهرت دارند که برای ویرایش حرفه‌ای ویدیو بسیار مهم است.

 

آیا مک برای ویرایش ویدیو بهتر از رایانه‌های ویندوزی هستند

 

در طرف دیگر، رایانه‌های ویندوزی قرار دارند که طیف وسیع‌تری از گزینه‌های سخت‌افزاری را ارائه می‌دهند و می‌توانند مقرون به صرفه‌تر از مک‌ها باشند (مخصوصاً وقتی صحبت از ساخت یک سیستم سفارشی باشد). علاوه بر این، برنامه‌های حرفه‌ای ویرایش ویدیو مانند Adobe Premiere Pro و DaVinci Resolve بر روی هر دو پلتفرم مک و ویندوز، در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید بهترین پلتفرم را برای خود انتخاب کنید.

در نهایت، اینکه آیا مک یا رایانه شخصی برای ویرایش ویدیو بهتر است، به ترجیحات شخصی، بودجه و نیازهای خاص ویرایش ویدیو بستگی دارد. هر دو پلتفرم نقاط قوت و ضعف خود را دارند و انتخاب در نهایت به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد.

یکی از فروشگاه‌هایی که می‌توانید با خیال راحت به خرید مک و سایر محصولات شرکت اپل بپردازید، پارسان می است که با ارائه مشاوره دقیق، شما را در انتخابتان راهنمایی می‌کند. همچنین با ارائه ضمانت 7 روزه اصالت کالا و برگشت کالا در صورت وجود مشکل فنی، خیال شما را بابت انجام یک خرید مطمئن، راحت می‌کند.

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

بهترین کامپیوترهای همه کاره در سال 2023

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

بهترین لپتاپ‌ها برای طراحی گرافیکی - 2024

بهترین مک بوک در سال 2024 - کدام مدل را بخریم؟

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.