shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت چهارم

در مقاله بهترین برنامه های کاربردی مک قسمت چهارم از ، به معرفی نرم افزارهایی می‌پردازیم که برای مدیریت، بهینه سازی و پاکسازی سیستم و مدیریت وظایف استفاده می‌شوند.

⚡معرفیبهترینبرنامه‌هایکاربردیمک-قسمتچهارم


معرفی بهترین نرم افزارهای مک قسمت چهارم - نرم افزارهای مدیریت سیستم و مدیریت وظایف برای مک


 

حدود یک دهه پیش، مشهور بود که استفاده از مک بوک یا هر یک از مک های اپل، به دلیل محدودیت هایی که در استفاده از نرم‌افزارها دارد، چندان راحت نمی‌باشد. اما کمپانی اپل، این مسئله را به‌ سرعت مدیریت کرد؛ تا جایی که امروزه بهره‌گیری از قدرت و زیبایی دستگاه‌های مک، بدون نگرانی از بابت نرم‌افزارهای کاربردی آنها، باعث افزایش روزافزون طرفداران انواع لپ‌تاپ‌ اپل و آی مک شده است.

این روزها با اینکه مک بوک ها بصورت پیشفرض دارای مجموعه خوبی از برنامه‌ ها هستند، اما شاید بهترین نرم افزارهای مک نباشند و نرم‌افزارهای پرکاربرد دیگری وجود داشته باشند که کاربران مک بوک اپل بتوانند با دانلود و نصب این برنامه های مک به‌ راحتی از آن ها استفاده کنند.

 

ما قصد داریم در چند مقاله، به فهرستی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین برنامه های مک بوک (شامل برنامه های مدیریت سیستم و مدیریت وظایف در دستگاه‌های مک)، اشاره کنیم که چهارمین قسمت از این سری مقالات می‌باشد.

The-best-Mac-apps-4

 

انواع نرم افزارهای مدیریت سیستم، بهینه سازی سیستم، پاک سازی سیستم و مدیریت وظایف مناسب مک بوک:

برخی از نرم افزارها، صرفا با سیستم عامل خاصی کار می کنند ولی برخی برنامه ها نیز برای سیستم های عامل متفاوت از جمله مک او اس Mac os هم قابل نصب و استفاده می باشند. از طرفی برخی برنامه های مک بوک به طور ویژه و انحصاری نیز وجود دارند که اغلب، طرف قرارداد کمپانی اپل می باشند.

یکی از فروشگاه های معروف برای دانلود و نصب بهترین برنامه های مک بوک، اپ استور (App Store) است. اما وبسایت های دیگری نیز به ارائه برنامه های مک پرداخته اند. بهتر است دقت داشته باشید که نرم افزاری که دانلود و بر روی مک بوک خود نصب می نمایید، از فیلترهای استاندارد گذشته و اعتبار کافی داشته باشد.

در ادامه به معرفی برخی بهترین برنامه‌ های مک (مک بوک پرو، مک بوک ایر، آی مک، مک مینی، مک استودیو و مک پرو) می‌پردازیم. لازم به ذکر است که این نرم افزارها توسط کاربران در سراسر دنیا تست شده و بر مبنای نظرات آن ها معرفی می شوند.

"پارسان می" برای ساده تر شدن جستجو در میان این لیست از برنامه های مک، اقدام به دسته بندی موضوعی برترین نرم افزارهای Mac Apple در قالب 4 مقاله مجزا نموده است که طبق آن قادر به بررسی نرم افزاهای مورد نظر خود خواهید بود.

 

برنامه های مطرح شده برای مک، در این مقاله به شرح ذیل می‌باشند:

  1. نرم افزارهای مربوط به مدیریت، بررسی و شخص سازی سیستم

  2. نرم افزار های مربوط به بهینه سازی سیستم

  3. نرم افزارهای مربوط به پاک سازی سیستم

  4. نرم افزارهای مربوط به مدیریت وظایف

 

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

 

 

 

انواع نرم افزارهای مدیریت، بررسی و شخص سازی سیستم، برای مک:

 

نرم افزار Sensei برای مک

برای مدیریت حافظه مک بوک خود از  Sensei بهره بگیرید! علاوه بر این، با استفاده از این برنامه، گزارش کاملی از عملکرد سیستم در اختیار خواهید داشت که میزان به‌کارگیری CPU و  اشغال رم و ... را نیز زیر نظر داشته باشید.

 

نرم افزار Sensei  برای مک The-best-Mac-apps-4

 

نرم افزار Hazel برای مک

این برنامه برای سازمان‌دهی برنامه‌ها طبق سلیقه کاربر به کار گرفته می‌شود. با استفاده از این نرم افزار، می‌توانید فایل‌ها را مرتب کنید، اسامی و برچسب‌ها را اتوماتیک اعمال کنید.

 

نرم افزار EVE برای مک

توسط این برنامه می‌توانید کلیدهای میانبر مک را به خاطر بسپارید. به این صورت که هر بار که کاری را با موس انجام می‌دهید، اعلان میانبر آن برای شما ظاهر می‌شود.

 

نرم افزار EVE برای مک The-best-Mac-apps-4

 

نرم افزار Unclutter برای مک

این برنامه از طریق یک سوایپ در بالای صفحه ‌نمایش در دسترس بوده، مکانی مناسب برای ذخیره فوری یادداشت‌ها و فایل‌های اخیر به شمار می‌رود. خوب است بدانید که می‌توانید از طریق این برنامه، فایل‌ها و یادداشت‌ها را به‌وسیله دراپ باکس با سایر دستگاه‌های خود همگام‌سازی نمایید.

 

نرم افزار Bartender برای مک

با استفاده از این برنامه می‌توانید بر تعداد برنامه‌های موجود در نوار منو افزوده و موقعیت آن‌ها را نیز به‌دلخواه تنظیم نمایید. در نسخه‌های جدیدتر امکان حرکت از طریق کیبورد نیز فراهم است. مانند بسیاری از برنامه های مک ، دوره رایگان آزمایشی چهارهفته‌ای برای تست این برنامه قبل از اقدام به خرید آن وجود دارد.

 

نرم افزار Magnet برای مک

مگنت یکی از معروفترین برنامه های مک به شمار می رود. با استفاده از Magnet می‌توانید برنامه‌ها را به‌صورت مولتی تسک اجرا کرده و  از طریق کشیدن پنجره‌ها به اطراف و گوشه‌های صفحه ‌نمایش و حتی قفل‌کردن آن‌ها در این حالت، دسکتاپ خود را مرتب و سفارشی نمایید. امکان کپی محتوا از یک برنامه به برنامه دیگر کپی کنید و با استفاده از میانبرهای از پیش تعریف‌ شده صفحه‌ کلید نیز در این برنامه فوق‌العاده وجود دارد.

 

نرم افزار Magnet برای مک The-best-Mac-apps-4

 

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

نرم افزار TeamViewer برای مک

با استفاده از برنامه TeamViewer امکان به اشتراک گذاشتن دسکتاپ و کنترل آن از راه دور وجود دارد. 

 

 

 

 

نرم افزار Pocket برای مک

در بین برنامه های مک، Pocket ابزاری کاربردی برای طبقه‌بندی و ذخیره مقالات، فیلم‌ها و صفحات وب جهت مشاهده در آینده و به ‌صورت آفلاین می‌باشد.

 

نرم افزار Bear برای مک

در میان برنامه های مک، برنامه‌ای رایگان برای  یادداشت‌ برداری و همگام‌سازی به شمار می رود که از ویژگی‌های خاصی نیز برخوردار می‌باشد. امکان اتصال بین چند دستگاه، افزودن برچسب‌ها و پیوست‌ها به یادداشت‌ها و دریافت خروجی در فرمت‌های مختلف از جمله این ویژگی‌ها به شمار می رود.

 

نرم افزار Bear برای مک The-best-Mac-apps-4

 

نرم افزار Keynote برای مک

در میان انبوه برنامه های مک بوک، نرم افزاری نیز وجود دارد که اگر می‌خواهید ارائه‌ای فوق‌العاده داشته باشید، با ابزارهای متنوع، تم‌های زیبا و افکت‌های دیدنی به کمک تان می آید!

 

نرم افزار Keynote برای مک The-best-Mac-apps-4

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

انواع نرم افزار های بهینه سازی سیستم برای مک:

 

نرم افزار Alfred برای مک

آلفرد از محبوب ترین برنامه های مک بوک به شمار رفته و با پشتیبانی از میانبرها و کلمات کلیدی، به انجام محاسبات، جستجوی وب و ... سرعت می‌دهد. درواقع آلفرد یک ابزار جستجوی درون سیستمی قوی می‌باشد که کمک می‌کند تقریباً همه کارهایی را که با مک بوک و اینترنت انجام می‌دهید بسیار سریع‌تر و راحت‌تر شود. خوب است بدانید که می‌توانید از طریق این برنامه، متن را به موارد دیگر مانند عکس تبدیل کنید! همچنین می‌توانید برای برخی کلمات کلیدی، ایموجی تعریف کرده و در زمان تایپ، به‌طور خودکار از ایموجی های موردنظر خود استفاده کنید. یا اینکه با این برنامه بدون دستور صوتی با Siri ارتباط برقرار کنید! دانلود این برنامه رایگان است و امکان استفاده آزمایشی آن وجود دارد اما برای بهره‌مندی از نسخه‌ کامل، باید آن را خریداری نمایید.

 

نرم افزار Alfred برای مک The-best-Mac-apps-4

 

نرم افزار Parallels Desktop برای مک

به کمک این برنامه می‌توان سیستم‌عامل دیگری به‌جز مک را به ‌صورت مجازی بر روی مک بوک نصب و اجرا کرد. برنامه Paralleels Desktop  به ویندوز و مک او اس اجازه می‌دهد تا در کنار هم وجود داشته باشند، حتی می‌توانید در کنار سیستم‌عامل مک خود برنامه‌های مایکروسافت ویندوز مانند Visual Studio 2015 را نیز اجرا نمایید.

 

نرم افزار Parallels Desktop برای مک The-best-Mac-apps-4

 

نرم افزار Amphetamine برای مک

برنامه‌ای با حجم کم که برای بیدار نگه‌داشتن مک بوک حتی در حالت بسته بودن، به کار می‌رود. با استفاده از آمفتامین، در زمان تماشای فیلم و زمان‌هایی که مدتی با موس و کیبورد کار ندارید، بدون مواجه‌شدن با تبلیغات مزاحم، می‌توانید روی صندلی خود لم داده و نگران به خواب رفتن سیستم خود نباشید. از دیگر برنامه های مک در این زمینه می‌توان به Caffeine و NoSleep اشاره کرد.

 

نرم افزار Amphetamine برای مک The-best-Mac-apps-4

 

نرم افزار Site Sucker برای مک

همانگونه که از اسم این برنامه مک بوک بر می آید، به‌ وسیله این نرم‌افزار می‌توانید کل محتوای یک وب‌سایت شامل تصاویر، فایل‌های PDF و…  را ذخیره کرده و به‌صورت آفلاین از آن استفاده نمایید. 

 

نرم افزار PushBullet برای مک

با استفاده از این برنامه می‌توانید هر چیزی را که در گوشی خود کپی می‌کنید، بلافاصله در سیستم مک هم داشته باشید و بالعکس!

 

نرم افزار PushBullet برای مک The-best-Mac-apps-4

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

انواع نرم افزارهای پاک سازی سیستم برای مک:

 

 

 

 

نرم افزار CleanMyMac X برای مک

این نرم افزار از شناخته شده ترین برنامه مک به شمار می رود که با استفاده از آن می‌توانید تمام سیستم خود را اسکن و پاک‌سازی نموده، فایل‌های بی‌استفاده را حذف کنید، حجم آرشیو iPhoto خود را کاهش دهید، برنامه‌های نیمه نصب‌شده‌ یا معیوب را اصلاح کنید و همه کارها به‌ اضافه بسیاری اقدامات مشابه دیگر را در محیطی زیبا انجام دهید.

 

نرم افزار CleanMyMac X برای مک The-best-Mac-apps-4

 

نرم افزار App Cleaner برای مک

احتمالاً می‌دانید که با حذف برنامه‌های مک بوک از سیستم، برخی از فایل‌های مخفی همچنان در مک بوک باقی می‌مانند که به‌وسیله App Cleaner قادر خواهید بود آن‌ها را کاملاً پاک کنید.

 

نرم افزار App Cleaner برای مک The-best-Mac-apps-4

 

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

 

 

 

انواع نرم افزارهای مدیریت وظایف برای مک:

 

نرم افزار Things برای مک

یکی از فوق‌العاده ترین برنامه‌های مک بوک در زمی نه مدیریت وظایف به شمار می‌رود که به ‌سادگی به یک برنامه تقویم متصل می‌شود و امکان اضافه کردن توضیحات، چک‌لیست‌ها، برنامه‌های درازمدت، کارهای روزانه، اعلان‌ها و ... را نیز در خود جای‌داده است.

 

نرم افزار things برای مک The-best-Mac-apps-4

 

نرم افزار Wunderlist برای مک

یک برنامه مدیریت وظایف کاملاً رایگان است که از آن می‌توان برای ایجاد لیست‌های To Do و اتصال تاریخ به آن‌ها، یادآورزدن، ایجاد لیست‌های مشارکتی، همگام‌سازی با سایر دستگاه‌ها، ذخیره صفحات وب و ... استفاده کرد.

 

جمع بندی نهایی:

برای اینکه بهترین برنامه های مک را در اختیار داشته باشید می‌توانید از طریق App store  و یا خارج آن اقدام کنید ولی بهتر است برنامه‌هایی بر روی مک بوک یا آی مک خود نصب نمایید، که قبلاً تست شده و تجربه کاربران در استفاده از آن‌ها مثبت باشد.

همانگونه که قسمت چهارم بهترین برنامه های مک را مطالعه کردید، سعی ما این بوده که بر اساس تجربه کاربران و کارآیی، نرم افزارهای مک را به زبانی ساده و در قالب 4 مقاله مجزا، تفکیک کنیم. برای مطالعه بیشتر در این رابطه می‌توانید به مقالات، معرفی برنامه های کاربردی مک قسمت اول، معرفی برنامه های کاربردی مک قسمت دوم، معرفی برنامه های کاربردی مک قسمت سوم، در به بخش "وبلاگ سایت پارسان می" سر بزنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

همه چیز درباره تراشه M1

بررسی فنی سرفیس پرو 8 مایکروسافت نسخه بیزینس!

همه چیز درباره تراشه‌های M1 Pro و M1 Max

همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M1 Ultra

معرفی مک بوک ایر M2 2022

مقایسه تراشه Apple M1 با تراشه Apple M2

همه چیز درباره تراشه های M2 Pro و M2 Max

همه چیز درباره تراشه Apple Silicon M2 Ultra

چگونه مشکلات قلم اپل را برطرف کنیم؟

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می