shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

اگر می‌خواهید با انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی های هر یک از آنها آشنا شوید، می‌توانید در این مقاله در کنار ما باشید.

⚡انواعقلمسرفیسمایکروسافتوویژگی‌هرکدام+قیمت

آشنایی با انواع قلم سرفیس


 

شرکت‌های ابرقدرت هر روزه با معرفی فن‌آوری های جدید، کاربران خود را شگفت زده می‌کنند. یکی از این نوآوری‌ها، معرفی قلم‌های سرفیس توسط شرکت مایکروسافت بود. شاید شما هم دیده باشید که شخصی با قلم بر روی صفحه‌ی مانیتور دستگاه سرفیس مایکروسافت خود هر چه بخواهد می‌نویسد (مثل نسخه، نامه و ...) حتما این موضوع نظر شما را به خود جلب کرده است و برایتان سوال پیش آمده است که: انواع قلم سرفیس کدامند؟

ما در این مقاله شما را با انواع قلم‌های سرفیس مایکروسافت و مشخصات فنی آنها آشنا می‌کنیم تا بتوانید، شباهت‌ها و تفاوت‌هایشان را با هم مقایسه کنید و خرید خوبی داشته باشید.

 

انواع قلم سرفیس مایکروسافت: 

اگر بخواهیم درباره تاریخچه‌ی قلم‌های لمسی مایکروسافت صحبت کنیم، باید بگوییم که قدمت آن‌ها به اولین لپ تاپ‌های سرفیس مایکروسافت برمی‌گردد. البته شرکت مایکروسافت همواره سعی کرده تا با بالا بردن سطح کارایی و قابلیت‌های این قلم‌ها در بازار خود نمایی کند. که در نسخه‌های جدید قلم‌های سرفیس این موضوع کاملا به چشم می‌خورد. 

در کل قلم‌های سرفیس در سال‌ های مختلف همزمان با ارائه سرفیس‌های جدید به بازار عرضه شده‌اند. قیمت آن‌ها نیز به دلیل تفاوت ویژگی‌ها و قابلیت‌هایشان با یکدیگر متفاوت است. نسخه‌های جدیدتر، تکنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به نسخه‌های قدیمی دارند، در نتیجه، علاوه بر سرعت و دقت بیشتر، حس بهتری در زمان استفاده به شما القاء می‌کنند.

 

Comparison of Microsoft Surface pen types

 

انواع قلم سرفیس: خلاصه مدل‌ها

درحال حاضر، مدل‌های مختلفی از این قلم‌ها در بازار موجود است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

• اولین نسل سرفیس پن، همراه سرفیس پرو 2 به بازار آمد که انقلابی در زمان خودش به پا کرد. این قلم به دلیل استفاده از تکنولوژی Wacom، فقط در سرفیس پرو 1 و 2 قابل استفاده بوده و سرفیس پرو 3 و جدیدتر ، به هیچ وجه از آن پشتیبانی نمی‌کنند. بر روی بدنه پلاستیکی و مشکی این قلم، یک دکمه بزرگ تعبیه شده است.

• نسل دوم این قلم‌ها با سرفیس پرو 3 به بازار آمد که به طور کلی با نسل قبلی تفاوت زیادی داشت، دقت عمل و تغییر نوع نوک قلم از تغییرات بارز این مدل بود. قلم نسل دوم سرفیس از تکنولوژی N-Trig استفاده کرده و در سرفیس پرو 3 و دستگاه‌های بعد از آن قابل استفاده است. این قلم سرفیس از باتری AAAA بهره برده و از 1024 نقطه حساس به فشار پشتیبانی می‌کند. اتصال این قلم سرفیس از طریق بلوتوث بوده و دارای یک نگهدارنده در کاور سرفیس است.

• نسل سوم هم با سرفیس پرو 4 وارد بازار شد، درون این قلم یک موتور لرزش کار گذاشته شده بود تا حس نوشتن را به شخص القا کند. همچنین میزان حساسیت صفحه و لمس افزایش یافته بود. این نسل از قلم سرفیس نیز از تکنولوژی N-Trig استفاده می‌کند و می‌تواند با استفاده از خاصیت مغناطیسی، به کناره سرفیس بچسبد. این قلم سرفیس در تمامی دستگاه های سرفیس جدید قابل استفاده بوده و به دکمه پاک کن مجهز شده است.

• پس از آن همزمان با سرفیس پرو 5، قلم سرفیس 2017 عرضه شد، این مدل از نظر سخت افزار داخلی ارتقاء یافته بود. تنوع رنگی زیاد، تنوع علمکرد برای دکمه کناری آن، حساست به 4096 نطقه فشار از مهمترین ویژگیهای قلم سرفیس نسل چهارم است. با یک بار فشار دادن دکمه، برنامه Onenote باز می‌شود، با دو بار فشار دادن آن می‌توانید اسکرین شات بگیرید و اگر آنرا فشار داده و نگه دارید برنامه Cortana را راه اندازی می‌کند. این نسل از قلم سرفیس، بطور پیشفرض برای سرفیس پرو 5، 6 و 7 در نظر گرفته شده بود.

• نسل بعدی با نام Surface Slim Pen مناسب سرفیس X طراحی شده بود که از نظر ظاهر و سخت افزاری نسبت به نسل قبل کاملاً متفاوت بود. ویژگی مهم این مدل قلم، شارژ بی‌سیم آن در کنار اتصال مغناطیسی و بلوتوث بود. همانطور که از نامش پیداست، بدنه این قلم بسیار باریک و سبک بوده و نوک تیز این قلم، امکان طراحی در زاویه های بسیار دقیق را مخصوصاً در برنامه هایی مانند فتوشاپ، فراهم آورده است. اسلیم پن سرفیس، برای اولین بار برای شارژ شدن از USB-C استفاده می‌کند و امکان شارژ آن از طریق محفظه تعبیه شده در تایپ کاور نیز فراهم شده است.

• و نهایتاً همراه با روی کار آمدن سرفیس پرو 8، قلم پیشرفته‌ی Surface Slim Pen 2 رونمایی شد که تمام قابلیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک قلم لمسی کامل را دارا می‌باشد.

 

 

 


انواع قلم سرفیس: بررسی و مقایسه‌ مشخصات و قابلیت‌ها

قلم‌های لمسی سرفیس هم مانند لوازم جانبی دیگر سیستم‌های هوشمند، از ابتدا تا به امروز تغییرات و پیشرفت زیادی داشته‌اند، به گونه‌ای که با روی کار آمدن نسل‌های جدید و کارایی بالا، نسل‌های قدیمی آن دیگر طرفداری ندارد.

بنابراین ما در این مقاله به چند نسل آخر قلم‌های سرفیس می‌پردازیم.

 

1. قلم سرفیس پرو 3 

این قلم همزمان با سرفیس 3 و سرفیس پرو 3 به بازار آمد به همین دلیل به قلم سرفیس پرو 3 معروف است. رنگ بنفش انتهای قلم و 2 دکمه‌ی کناری از مشخصه‌های این مدل می‌باشد.

 این قلم از 4 قسمت تشکیل شده است:

1- دکمه‌ی بنفش رنگ               

2- دکمه‌ی انتخاب یا کلیک راست

3- پاک کن

4- نوک قلم

 

Comparison of Microsoft Surface pen types

 

قابلیت‌های قلم سرفیس پرو 3 : 

- حساسیت فشار 1024

- برخورداری از قابلیت بلوتوث

 

2. قلم سرفیس پرو 4

این قلم همزمان با سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک 1 وارد بازار شد به همین دلیل به قلم سرفیس پرو 4 معروف است. دارای یک گیره و یک دکمه روی قسمت تخت قلم می‌باشد. تفاوت مهم این قلم با نسل قبلی افزایش میزان حساسیت فشار به 4096 واحد است. 

 

این قلم از 7 قسمت تشکیل شده است:

1- پاک کن

2- چراغ LED

3- کلاهک

4- گیره

5- آهنربا

6- دکمه‌ی کلیک راست یا انتخاب

7- نوک قلم

 

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها

 

قابلیت‌های قلم سرفیس پرو 4:

قلم سرفیس پرو 4 از قابلیت بلوتوث و اتصال مغناطیسی بهره‌مند می‌باشد.

 

3. قلم سرفیس پرو 5

این قلم همراه سرفیس پرو 5 در سال 2017 و سرفیس بوک 2 به بازار آمد و به قلم 2017 یا سرفیس پن 5 معروف است. مهم ترین تفاوت این قلم با نسل قبلی اضافه شدن قابلیت Tilt تشخیص زاویه و شیب قلم می‌باشد.

این قلم از 4 قسمت تشکیل شده است:

1- پاک کن

2- چراغ LED

3- دکمه‌ی انتخاب یا راست کلیک

4- نوک قلم

 

Comparison of Microsoft Surface pen types انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها

 

قابلیت‌های قلم سرفیس پرو 5:

قلم سرفیس پرو 5 از قابلیت Tilt (تشخیص زاویه)، Bluetooth (اتصال بلوتوث)، Magnet Attach (اتصال مغناطیسی) پشتیبانی می‌کند.

 

4. قلم اسلیم سرفیس (اسلیم پن)

این قلم همزمان با سرفیس پرو ایکس به بازار آمد. مهمترین مشخصه‌ی این قلم، استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم می‌باشد.

به این صورت که قلم، در محلی که بر روی سرفیس پرو ایکس برایش تعبیه شده، قرار می‌گیرد و شارژ می‌شود.

 

این قلم از 4 قسمت تشکیل شده:

1- پاک کن

2- چراغ LED

3- دکمه‌ی انتخاب یا راست کلیک

4- نوک قلم

 

Comparison of Microsoft Surface pen types انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها

 

قابلیت‌های قلم اسلیم سرفیس (اسلیم پن):

این قلم از 4 قابلیت مهم زیر پشتیبانی می‌کند:

Tilt (تشخیص زاویه)، Bluetooth (اتصال بلوتوث)، Magnet Attach (اتصال مغناطیسی)، شارژ بی‌سیم (Wireless Charging) 

 

5. قلم اسلیم سرفیس 2 (اسلیم پن 2)

این قلم در سال 2021 همزمان با سرفیس پرو 8 و سرفیس لپ تاپ استودیو توسط Microsoft تولید شده و به بازار آمد. مهمترین مشخصه‌ی آن نسبت به قلم‌های نسل قبل از خود قابلیت (Tactile Signals) یا همان سیگنال‌های لمسی برای ایجاد احساس نوشتن روی کاغذ می‌باشد.

این قلم از 4 قسمت تشکیل شده است:

1- پاک کن

2- چراغ LED

3- دکمه‌ی انتخاب یا راست کلیک

4- نوک قلم

 

Comparison of Microsoft Surface pen types انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها

 

قابلیت‌های قلم اسلیم سرفیس 2 (اسلیم پن 2):

این قلم مجموع قابلیت‌های خوبی که قلم‌های قدیمی‌تر داشتند و تا اینجای مقاله گفته شد را دارا می‌باشد:

Tactile Signals (سیگنالهای لمسی)، Tilt (تشخیص زاویه)، Bluetooth (اتصال بلوتوث)، Magnet Attach (اتصال مغناطیسی)، شارژ بی‌سیم (Wireless Charging) 

 

 

 

 

سخن پایانی:

در این مقاله، توانایی و مشخصات انواع قلم‌های سرفیس مایکروسافت را به اختصار، برایتان توضیح دادیم. بنابراین اگر علاقه و یا شغل شما ایجاب می‌کند که از قلم‌های سرفیس (Surface Pen) استفاده کنید و نمی‌دانید که کدام قلم مناسب شما می‌باشد، ما سعی داشتیم به شما کمک کنیم تا بتوانید از بین انواع قلم‌های سرفیس، انتخاب درستی را از نظر ویژگی‌ها و قابلیت‌های انواع قلم‌های سرفیس، داشته باشید.

مشخصات و ویژگیهای انواع قلم سرفیس تا ابتدای سال 2024 را مورد بررسی و مقایسه قرار دادیم و اگر مایکروسافت قلم جدیدی عرضه کند، آنرا نیز در این مقاله ذکر خواهیم کرد. برای مشاهده قیمت قلم‌های سرفیس، به دسته بندی این گروه در فروشگاه پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش نحوه اتصال قلم لمسی استایلوس به آیپد اپل

راهنمای کامل استفاده از قلم اپل

چگونه مشکلات قلم اپل را برطرف کنیم؟

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

سیری در تاریخچه شرکت مایکروسافت

مقایسه سرفیس پرو 9 با سرفیس پرو 8

مبدل تراول هاب (travel hub) مایکروسافت چیست؟

آموزش کامل نحوه گرفتن اسکرین شات در سرفیس مایکروسافت Surface

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

نحوه عملکرد فناوری بلوتوث

 

 

 

 

 

گردآوری: پارسان می