shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️مقایسه ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2

بعد از عرضه ایرپاد پرو نسل 2 توسط اپل، بسیار از کاربران می‌پرسند: تفاوت ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو نسل 1 در چیست؟ آیا برای کسانی که ایرپاد پرو 1 دارند، ارزش دارد که ایرپاد پرو 2 بخرند.

مقایسهایرپادپروباایرپادپرو2

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2


 

شرکت اپل در سال 2019 از ایرپاد پرو نسل اول رونمایی کرد. ایرپاد پرو نسل اول، با نوآوری‌هایی مانند حذف نویز فعال (ANC)، حالت شفافیت صدا، به عنوان اولین هدفون بی‌سیم در برای آیفون اپل، یک پله بالاتر از ایرپادهای استاندارد بودند. شرکت اپل با معرفی ایرپاد پرو نسل دوم، به واسطه بهبود ویژگی های  ANCو شفافیت تطبیقی، همچنین عمر باتری بیشتر و کنترل‌های بهبودیافته، بیشترین امتیاز کیفی را به ایرپاد پرو 2 اختصاص داد.

 

usb-c مشاهده قیمت خرید هدفون بلوتوث اپل مدل ایرپاد پرو نسل دوم با قابلیت شارژ مشاهده قیمت خرید هدفون بلوتوث اپل مدل ایرپاد پرو نسل دوم با قابلیت شارژ مگ سیف مشاهده قیمت خرید هدفون بلوتوث اپل مدل ایرپاد 3 با قابلیت شارژ لایتنینگ مشاهده قیمت خرید هدفون بلوتوث اپل مدل ایرپاد 2 با قابلیت شارژ لایتنینگ

 

هر دو مدل ایرپاد پرو، عالی هستند. اگر ایرپاد پرو نسل اول دارید، لزوماً نیازی به ارتقا ندارید؛ اگرچه بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند که آیا ایرپاد پرو نسل دوم، ارزش پرداخت پول بیشتری را دارد؟ و آیا لزومی به ارتقا دادن هست؟

در این مقاله با نگاهی دقیق به این دو مدل ایرپاد پرو، به مقایسه آنها پرداخته‌ایم و شباهت ها و تفاوت های این دو نسل از ایرپاد پرو را برایتان شرح داده ایم.

 

مشاهده قیمت خرید ایرپاد اپل

 

با ما همراه باشید.

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: طراحی

بزرگترین تغییری که بین نسل اول و دوم ایرپاد پرو مشاهده خواهید کرد، قاب شارژ (کیس) است. در حال حاضر، کیس ایرپاد پرو، از طریق کانکتور MagSafe آیفون یا شارژر Apple Watch شارژ می‌شود. این علاوه بر امکان شارژ سیمی این ایرپاد، از طریق کابل لایتنینگ است.

کیس اولین نسخه های ایرپاد پرو از شارژ بی سیم استاندارد، پشتیبانی می‌کند اما اگر ایرپاد پرو خود را بعد از اکتبر 2021 خریداری کرده اید، این کیس برای پشتیبانی از شارژ MagSafe ، دستخوش تغییر شده است.

متاسفانه سرعت شارژ بین کیس های ایرپاد پرو نسل اول و دوم، یکسان است و خبری از شارژ سریع نیست، اما در حال حاضر، راه‌های بیشتری برای شارژ آنها پیش روی شما قرار گرفته است.

علاوه بر روش شارژ کردن کیس، تغییرات قابل توجهی در Find My ایجاد شده است. در حالی که نسل اول ایرپاد پرو از Find My Tracking  پشتیبانی می‌کرد، اما تنها زمانی کار می‌کرد که ایرپاد، خارج از کیس و در محدوده دستگاه‌های شخصی اپل شما قرار داشت اما در ایرپاد پرو 2، هم هدفون و هم کیس قابلیت Find My را دارند و اپل برای این کار، یک اسپیکر و یک تراشه U1 را برای ردیابی دقیق و آسان ایرپاد پرو 2 (در زمانی که نزدیک آن نیستید)، به کیس اضافه کرده است.

همچنین شایان ذکر است که اگرچه می‌توانید نسل دوم ایرپاد پرو خود را در یک کیس نسل اول و بالعکس قرار دهید اما نرم‌افزار اپل به آنها اجازه شارژ شدن نمی‌دهد و پس از تلاش برای انجام این کار، هشداری در آیفون خود دریافت می‌کنید که می گوید ایرپاد شما در جعبه اشتباه قرار گرفته‌اند و باید آنها را دوباره به قاب اصلی برگردانید.

 

مقایسه ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: کیفیت صدا

کیفیت صدا یک امر بسیار ذهنی و شخصی است. متأسفانه، اپل نمودارهای پاسخ فرکانسی را ارائه نمی‌دهد تا بتوانیم به آنها مراجعه کنیم. با این حال، طبق اخبار مرتبط با ایرپاد پرو 2، این نسل از ایرپاد اپل، دارای درایورها و تقویت‌کننده‌های بهبود یافته برای تجربه صوتی بهتر است.

به گفته بسیاری از کاربران که از نسل اول ایرپاد پرو استفاده کرده‌اند، صدای ایرپاد پرو را متعادل، اما دارای تریبل و باس ضعیف تر نسبت به ایرپاد پرو 2 توصیف کرده اند که صدایی غیر تهاجمی و دوستانه دارد. بنابراینبا تقویت تریبل و باس، صدای ایرپاد پرو 2، متعادل تر از نسل قبل است.

به گفته اپل، اکولایزر تطبیقی (Adaptive EQ)، که سعی می‌کند EQ را برای جبران نحوه قرارگیری ایرپاد در گوش‌های شما تنظیم کند، نیز بهبود یافته است. اما این موضوع، در عمل، به سختی در ایرپاد پرو قابل درک است.  EQتطبیقی ​​بیشتر در AirPods Max اپل قابل توجه است، زیرا تنوع بیشتری در نحوه پوشیدن آنها وجود دارد.

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: لغو شدن سر و صدا (حذف نویز)

یکی از ویژگی‌های بارز ایرپاد پرو و آنچه که آن‌ها را از خط استاندارد ایرپاد متمایز می‌کند، حذف نویز فعال (ANC) است. هر دو نسل اول و دوم ایرپاد پرو دارای ANC هستند، اما اپل الگوریتم‌های خود را با مدل نسل دوم بهبود بخشیده است. اپل ادعا می‌کند که ایرپاد پرو 2 تا دو برابر بهتر از نسخه قبلی، عایق صدا را ارائه می‌دهد و با توجه به تجربه و نظر کاربران نیز می‌توان ادعا کرد که ANC در ایرپاد پرو جدید بسیار بهتر است. به عنوان مثال، اگر صدای زمزمه ضعیف موتور هواپیما در نسل اول ایرپاد پرو شنیده شود، ایرپاد پرو نسل دوم، آن صدا را تقریباً به طور کامل قطع خواهد کرد. به سختی می‌توان گفت که نسل دوم دو برابر بهتر است، اما قطعاً یک پله بالاتر از نسخه نسل اول هستند.

 

اپل usb-c مشاهده قیمت خرید شارژر 20 وات مشاهده قیمت خرید قلم اپل نسل 2 مشاهده قیمت خرید اپل واچ اولترا مشاهده قیمت خرید اپل واچ

 

ایرپاد پرو 2  همچنین دارای شفافیت تطبیقی ​​است که صداهای بسیار بلند را در حالت شفافیت کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر در خیابان قدم می‌زنید و از کنار یک محل ساخت و ساز رد می‌شوید، ایرپاد پرو 2  صدای چکش بلند را به سطح قابل تحمل‌تری کاهش می‌دهد. نسل اول ایرپاد پرو نیز دارای یک حالت شفافیت عالی است اما حجم صداهای بلندتر را کاهش نمی‌دهد.

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: لغو شدن سر و صدا (حذف نویز)/

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: کنترل‌ها

هر دو نسل ایرپاد پرو از حسگرهای نیرو در ساقه هدست استفاده می‌کنند. کنترل های این حسگر به طور پیش‌فرض، به شکل زیر است:

  • یک کلیک صدای شما را پخش یا متوقف می‌کند، یا به تماس تلفنی پاسخ یا پایان می‌دهد.
  • با دوبار کلیک، موسیقی به جلو می‌پرد و سه کلیک به عقب حرکت می‌کند
  • با کلیک و نگه داشتن، بین حالت‌های ANC و شفافیت جابجا می‌کند.
  • با این حال، ایرپاد پرو جدید یک ترفند دیگر، در آستین خود دارد. اپل علاوه بر ژست‌های کلیکی، یک ژست کشیدن انگشت را نیز در نظر گرفته که به شما امکان می‌دهد با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین بر روی صفحه لمسی ساقه، میزان صدا را تغییر دهید. کشیدن انگشت به بالا یا پایین مقدار از پیش تعیین شده را افزایش می‌دهد، به این معنی که اگر می‌خواهید صدا را به شدت تغییر دهید، باید چندین بار انگشت خود را بکشید.

نسل اول ایرپاد پرو، فاقد کنترل‌های فیزیکی حجم صدا بود و برای تغییر میزان صدا از شما می‌خواهد که آیفون خود را باز کنید یا از سیری برای تغییر صدا استفاده کنید. بنابراین اگر ضرورت این تغییر را در ایرپاد خود حس کرده‌اید، ممکن است ارتقاء به نسل دوم ایرپاد پرو برای شما لازم باشد.

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: کنترل‌ها

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: عمر باتری

در حالی که عمر باتری در نسل اول ایرپاد پرو بسیار خوب است (۴.۵ ساعت با ANC روشن و ۲۴ ساعت در مجموع با جعبه شارژ)، نسل دوم ایرپاد پرو آن را بهبود بخشیده و به 25٪ عمر باتری بیشتر رسیده است که تا 6 ساعت با ANC روشن و حدود 30 ساعت با جعبه، ماندگاری شارژ دارد.

البته، این ارقام برای زمانی است که فرض کنیم، ایرپاد پرو و کیس شما کاملاً جدید و دارای باتری‌های تازه هستند. تخریب باتری برای همه باتری‌های قابل شارژ اتفاق می‌افتد و از آنجایی که دائماً از ایرپاد و کیس خود استفاده می‌کنید، باید نکاتی را برای جلوگیری از هدر رفتن سریع باتری ایرپاد خود رعایت کنید. 

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: عمر باتری

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: قیمت

هر دو مدل ایرپاد پرو با قیمت 250 دلار در سایت Apple به فروش می‌رسند، اما از آنجایی که نسل اول ایرپاد پرو دیگر توسط اپل فروخته نمی‌شوند و چندین سال است که در دسترس هستند، می‌توانید آنها را در فروشگاه های اپل و با قیمت تخفیفی پیدا کنید.

 

اپل usb-c مشاهده قیمت خرید کابل شارژ  مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل مشکی اپل با تاچ آیدی MK293 مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل

 

با این حال، پیدا کردن نسل اول ایرپاد پرو آکبند دشوار است، زیرا اکثر خرده فروشان بزرگ به طور انحصاری به عرضه‌ی هدفون‌های نسل دوم روی آورده‌اند. اگر نمی‌خواهید 250 دلار برای ایرپاد پرو جدید هزینه کنید، میتوانید یک جفت ایرپاد کارکرده یا بازسازی‌شده پیدا کنید، یا اینکه به دنبال ایرپاد پرو نسل اول تخفیف خورده بگردید.

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های ایرپاد پرو با ایرپاد پرو 2: قیمت

 

جمع‌بندی

اگر به طور کلی از نسل اول ایرپاد پرو خود راضی هستید و هیچ شکایتی در مورد آنها ندارید، دلیل واقعی برای انتخاب نسل دوم وجود ندارد. با این حال، اگر متوجه کاهش زمان ماندگاری شارژ باتری شده‌اید یا خواهان ANC بهتر هستید، نسل دوم ایرپاد پرو ممکن است یک خرید هوشمندانه باشد. حتی در این صورت، باید در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید 250 دلار برای هدفون‌ بی‌سیم خرج کنید؟ آیا ضرورتی دارد که به ایرپاد پرو 2 ارتقا دهید؟  این موضوع زمانی جای بحث دارد که ایرپاد فعلی شما خیلی قدیمی نباشد.

 

مشاهده قیمت خرید ایرپاد اپل

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

نحوه اتصال ایرپاد اپل به مک بوک

11 مزیت شگفت انگیز ایرپاد اپل

نحوه خاموش کردن سیری در ایرپاد

چگونه ایرپاد را به سرفیس وصل کنیم؟

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

گردآوری و تنظیم: پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.