shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡7 مورد از برترین ویژگی‌های مک بوک M1 (شباهت‌های مکبوک پرو m1 و مکبوک ایر m1)

در این مقاله به بررسی 7 مورد از ویژگیهای جدید و خاص مک بوک های m1 2020 خواهیم پرداخت

⚡7موردازبرترینویژگی‌هایمکبوکM1(شباهت‌هایمکبوکپروm1ومکبوکایرm1)

 



7 مورد از برترین ویژگی‌های مک بوک‌های M1 2020 (تاکید بر ویژگی‌های مشابه)


 

همانطور که می‌دانید، جهانیان شرکت اپل را به عنوان یکی از پیشتازان دنیای تکنولوژی و ساخت محصولات دیجیتال می‌شناسند که کیفیت و ماندگاری محصولاتی که تولید می‌کند زبانزد همگان است.

این شرکت در سال 2020 و برای اولین بار اقدام به رونمایی از دو محصول به نام‌های مک بوک پرو  2020 M1 و مک بوک ایر 2020 M1 نمود که ویژگی منحصر به فرد آنها، استفاده از تراشه‌ای یکپارچه و شبیه به گوشی‌های هوشمند موسوم به M1 می‌باشد.

در کنار این چالش جدید که به تنهایی می‌تواند نقطه عطفی در تاریخچه تولید مک بوک Apple باشد، خصایص دیگری را می‌توان نام برد که برتری‌های مک بوک را نسبت به سایر محصولات بیشتر نمایان می‌کند.

 

7-best-features-of-MacBook-M1

 

 

از شما دعوت می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید، تا با مطالعه این مقاله با 7 مورد از برترین ویژگی‌های مشترک هر دو مدل مک بوک‌ M1 اپل آشنا شده و ببینیم قابلیت‌های جدید این اعجوبه یعنی مک بوک چیست:

 

 

برای مشاهده لیست قیمت مک بوک، می‌توانید به فروشگاه پارسان می، مراجعه کنید.

 

1- WiFi در مک بوک M1:

اولین موضوعی که می‌خواهیم به تعریف آن بپردازیم، استفاده از وای فای ورژن 6 در مک بوک پرو M1 است که قبلاً فقط در محصولاتی مانند آیفون و آیپد دیده شده بود.

البته در نسخه‌های بکار رفته در آیفون و آیپد، حداکثر کارایی این سیستم توانمند را مشاهده نمی‌کردیم، اما اکنون با استفاده از وای فای نسل جدید، ملاحظه می‌کنیم که در MacBook Pro M1 و MacBook Air M1، مصرف باتری بطور محسوسی نسبت به وای فای نسل قبل کاهش یافته، سرعت انتقال داده در آن بالاتر رفته و عملکرد بسیار بهتری را در مناطقی که کاربران پر شمار در حال استفاده از وای فای باشند، به نمایش می‌گذارد.

 

 

مک بوک 2020 m1 از وای فای نسخه 6 استفاده میکند

 

2- پورت‌های مک بوک M1:

دومین گزینه‌ای را که برای بحث انتخاب کرده‌ایم، پشتیبانی از پورت تاندربولت USB 4 (Type C) می‌باشد که 2 عدد برای هر یک از این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

با تجهیز مک بوک به این نوع پورت، می‌توان سرعت 40 گیگابایت در ثانیه را برای انتقال داده ها در دسترس داشت و همچنین تصاویر را به یک صفحه نمایش خارجی، که حداکثر وضوح آن 6K و فرکانس 60 هرتز باشد، ارسال کرد.

 

 

 

 

البته شاید در حال حاضر لوازم جانبی زیادی پیدا نکنیم که از این نوع پورت در بهترین کارایی آن استفاده کنند، اما شرکت اپل از دو جهت این پورت را به مک بوک 2020 اضافه کرده است:

اول: اینکه مک بوک بتواند در آینده، بیشترین و بهترین پشتیبانی را از لوازم جانبی داشته باشد که احتمالاً به سمت استفاده از پورت USB 4 متمایل خواهند شد.

دوم: اینکه در حال حاضر، مک بوک M1 می‌تواند تمامی لوازمی که از تاندربولت 3 استفاده می‌کنند، پشتیبانی کند.

البته از خروجی نمایشگر خارجی، از طریق تاندربولت 3، به خوبی تاندربولت 4 یا همان USB 4، پشتیبانی نمی‌کند.

این ویژگی ذاتی شرکت اپل است، یعنی اینکه با داشتن مک بوک M1، می‌توانید در حال و آینده، بدون نگرانی از کار با لوازم جانبی در کنار مک بوک، لذت ببرید.

 


3- کیفیت دوربین مک بوک M1:

سومین ویژگی عالی مک بوک M1 که باید به آن اشاره کنیم، دوربین وب کم Face Time می‌باشد که در مک بوک‌های جدید از نوع HD 720 P می‌باشد.

علیرغم انتظارات مخاطبان، برای اینکه شرکت اپل در این سری از تولیدات خود از دوربین Face Time با کیفیت 1080 استفاده کند برآورده نشد، و همچنان از وب کم HD 720 P استفاده نمود، ولی اپل با بهره گیری از Isp جدید خود، در پردازنده MacBook Pro M1 و MacBook Air M1، در این موضوع نیز بهبود قابل توجهی نسبت به نسل قبل از خود حاصل نمودند. بدین ترتیب که در نور معمولی یا نور کم، تصاویر بسیار با کیفیت‌تر و با نویز خیلی ناچیز ارائه می‌کند و در تمامی تصاویر تعادل رنگ نیز در حد مطلوبی حفظ شده است.

 

مقایسه دوربین مک بوک m1 با مک بوک intel

 

 

برای مشاهده لیست قیمت مک بوک، می‌توانید به فروشگاه پارسان می، مراجعه کنید.


4- حافظه مک بوک M1:

ویژگی چهارم را می‌توان به سرعت فوق تصور در حافظه داخلی این نسل از مک بوک های اپل (که از نوع SSD می‌باشد)، اختصاص داد.

این نوع حافظه، پهنای باند عالی و تاخیر خیلی کمی داشته و سرعت خواندن در آنها به 3.3 گیگابایت در ثانیه می‌رسد و تمامی برنامه‌ها به شکلی روان در این مک بوک‌ها به اجرا در می‌آید.

این میزان از سرعت در خواندن و نوشتن در حافظه داخلی در مک بوک M1، یک جهش بسیار بلند نسبت به مک بوک نسل Intel یعنی مک بوک پرو 2019 و قبل از آن و چیزی حدود 2 برابر قبل محسوب می‌شود.

 

تست سرعت انتقال اطلاعات در حافظه مک بوک m1 2020


5- پردازنده جدید اپل در مک بوک M1:

اکنون به پنجمین ویژگی می‌رسیم که در واقع مهمترین مورد می‌باشد، جایی که می‌خواهیم درباره تراشه جدید M1 صحبت کنیم.

در اهمیت این تراشه همین مقدار کفایت می‌کند که بدانید، تمام 4 ویژگی اول که به آنها اشاره کردیم، فقط با حضور تراشه M1 امکان پذیر شده است.

ویژگی خاص این تراشه اینست که تمام اجزای داخلی یک سیستم مانند CPU، GPU، حافظه SSD و... در کنار هم گرد آمده‌اند و این موضوع به دلیل انتقال آسان‌تر اطلاعات بین واحد‌های مختلف، به طرز عجیبی سرعت و کارایی این تراشه را بالا برده است.

برای بهتر روشن شدن موضوع توانمندی واقعی تراشه M1، می‌توانیم به امتیازات بدست آمده در تست بنچمارک، که این تراشه در مقایسه با برخی از پردازنده‌های نسل قبلی گرفته است، بپردازیم.

 

 

بعنوان مثال در بخش تک هسته‌ای، در تست بنچمارک برای تراشه M1 امتیاز 1705 را داریم و اگر در حال اجرای نرم افزار رزتا (Rosetta) تست بنچمارک را اجرا کنیم، امتیاز 1210 را خواهیم داشت و این در حالیست که بهترین امتیاز رقبا، مربوط به پردازنده اینتل Core i9 در مک بوک پرو 2019 بوده و عدد 1104 را نشان می‌دهد و بقیه رقبا امتیاز بسیار کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 

مقایسه نمرات تست بنچمارک مک بوک 2020 با سایر مک ها

 

 

در تست چند هسته‌ای بنچمارک نیز شرایط تراشه M1، بسیار خوب است و در حالت استاندارد، نمره 7395 را به خود اختصاص می‌دهد و در حال اجرای برنامه رزتا (Rosetta) نیز امتیاز 5416 در مقابل نامش به نمایش در می‌آید. در این تست، تنها یک گزینه وجود دارد که امتیاز بیشتری نسبت به M1 به دست می‌آورد و آن هم تراشه اینتل Core i9 در مک پرو 2019 می‌باشد.

بنابراین اگر مصرف بسیار کم باتری را در کنار عملکرد عالی تراشه جدید اپل قرار دهیم، باید تراشه M1 را بهترین پردازنده‌ای دانست که اپل تا کنون در محصولات خود بکار گرفته است.

 

 

هر چند که باید بدانید، تمام این توصیفات زمانی برای شما معنی درستی پیدا می‌کند که بتوانید مک بوک M1 خود را در کنار سایر سیستم‌ها بکار بگیرید و خودتان در حال اجرای برنامه‌های یکسان و مشابه، آنها را با هم مقایسه کنید و از سرعت و عملکرد خارق العاده مک بوک پرو M1 و مک بوک ایر M1، شگفت زده شوید.

 

 

اینفوگرافی مشخصات مک بوک 2020 با تراشه m1

 

 

برای مشاهده لیست قیمت مک بوک، می‌توانید به فروشگاه پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

 

 

6- بهترین سیستم عامل مک بوک؛ سازگار با برنامه های iOS:

عامل ششم در اینکه مک بوک پرو M1 دارای ویژگی‌های برتر باشد، وجود سیستم عامل MacOs Big Sure است.

مهمترین دلیل برتری مک بوک M1 نسبت به نسل‌های قبل از آن، قابلیت نصب و استفاده از برنامه‌هایی است که قبلاً فقط بر روی آیفون و آیپد در دسترس بودند ولی در حال حاضر به لطف حضور همزمان تراشه M1 و سیستم عامل MacOs Big Sure، می‌توان این برنامه‌ها را بصورت بومی و دقیقاً همانند iOS و iPadOS، به مک بوک M1 خود انتقال داده و بر روی آن اجرا کرد.

 

 

البته شاید در نحوه اجرا تفاوتهایی بین مک بوک و آیفون و آیپد مشاهده کنید ولی در مجموع با وجود این امکان، جذابیت‌های مک بوک apple دو چندان می‌شود.

 

 

قابلیت استفاده از نرم افزاهای آیفون در مک بوک m1 2020


7- عمر باتری مک بوک M1:

گزینه هفتم در بین برتریهای مک بوک M1، ماندگاری و عمر باتری آن می‌باشد که به طرز شگفت انگیزی نسبت به قبل طولانی‌تر شده است.

 

 

بدین صورت که باتری مک بوک پرو M1، در حالت پخش فیلم تا 20 ساعت و در حالت استفاده از امکانات بی سیم تا 17 ساعت شارژ را نگه می‌دارد و این باور نکردنی است که تمام روز را می‌توانید با یک بار شارژ کردن مک بوک M1 به پایان برسانید.

شرایط باتری مک بوک ایر M1 نیز به گونه‌ای است که تا 18 ساعت در حالت تماشای فیلم و تا 15 ساعت در حالت استفاده بی سیم ماندگاری شارژ دارد.

 

 

مشخصات wifi در مک بوک m1 2020

 

 

برای مشاهده لیست قیمت مک بوک، می‌توانید به فروشگاه پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

جمع بندی پایانی:

با توجه به مواردی که عنوان شد، می‌توانیم قضاوت جدیدی راجع به مک بوک پرو 2020 M1 و مک بوک ایر 2020 M1 داشته باشیم و آنها را با فاصله زیاد از رقبا بهترین لپ تاپ و حتی بهترین مک بوک 2020 در بازار بدانیم و نتیجه بگیریم که خرید مک بوک اپل نسبت به سایر برندها می‌تواند گزینه‌ای جدی‌تر قلمداد شود.

در واقع شرکت اپل با تولید آنها توانسته اختلاف کیفی محصولات خود را با محصولات موجود در بازار، بسیار بیشتر از قبل نمایان سازد و قیمت مک بوک را برای خریداران آن کاملاً منطقی کند.

در پایان امیدواریم توانسته باشیم در پاسخ به سوالات ذهن پرسشگر شما مخاطب گرامی درباره مک بوک M1 اپل، قدم مثبتی برداشته باشیم. همچنین در صورت نیاز به مشاوره و بررسی بیشتر، درباره خرید انواع مک بوک اپل، می‌توانید با کارشناسان بخش فنی فروشگاه اینترنتی پارسان می بصورت تلفنی و یا در فضای مجازی ارتباط برقرار کنید.

اگر تجربه یا نظری در رابطه با ویژگیهای مک بوک M1 دارید، نظر خود را در بخش نظرات این مقاله سایت پارسان می، یادداشت نمایید تا سایر مخاطبان نیز از آن استفاده کنند.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

حسگر میکروفون چیست؟

کابل AUX چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

آموزش تغییر تنظیمات زمان و منطقه مکانی در مک

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس گو 2

حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 

آموزش نصب افزونه روی سافاری در مک

آموزش فعال سازی فیس آیدی

مقایسه سرفیس پرو 7 با مک بوک پرو

آموزش نصب و اجرای ویندوز 10 روی مک M1

سنسور ToF چیست 

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می