shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

------

⚡دلایلاصلیبرتریآیفونبهگوشی‌هایاندرویدی

چرا باید از گوشی‌های اندروید به آیفون، کوچ کنیم؟


 

اگر به دنبال خرید یک گوشی جدید هستید، اگر می‌خواهید دستگاهی ایمن و کاربرپسند داشته باشید که ارزش خود را حفظ کند، آیفون را در نظر بگیرید.

هیچ چیز به اندازه گفتن اینکه iPhone بهتر از دستگاه‌های اندرویدی است یا بالعکس، باعث ایجاد بحث در جامعه فناوری نمی‌شود. کاربران اندروید اغلب استدلال می‌کنند که کاربران آیفون فقط به برند اهمیت می‌دهند. از سوی دیگر، طرفداران iOS معتقدند دستگاه‌های اندرویدی دارای ویژگی‌های غیر ضروری پیچیده و غیرعملی هستند.

با این حال، خرید یک گوشی هوشمند باید فراتر از این نظرات و بررسی‌ها باشد. اگرچه هر دو برند دارای نقاط ضعف و قوت هستند، اما چندین زمینه وجود دارد که یک سیستم عامل بهتر از دیگری عمل می‌کند.

بنابراین، اگر تمایل به خرید یک آیفون جدید دارید، ما تمام دلایلی که اثبات می‌کند، iOS بهتر از اندروید است را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنیم.

 

1. افت ارزش آیفون، در زمان فروش، کمتر از گوشی‌های اندرویدی است

آخرین مدل‌های آیفون معمولاً حداقل 10 درصد بیشتر از نسخه‌های پیشرفته برندهای اندرویدی مانند سامسونگ یا ال‌جی قیمت دارند. با این حال، آنها معمولا ارزش بازار خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. همه گوشی‌های هوشمند پس از یک یا دو سال مستهلک می‌شوند، اما محصولات اپل اغلب با قیمت‌های فروش مجدد نزدیک‌تر به ارزش اصلی خرده‌فروشی‌شان تمام می‌شوند.

به عنوان مثال، بیایید سامسونگ گلکسی اس 21 را با آیفون 12 مقایسه کنیم. اپل آیفون 12 پرو مکس را در نوامبر 2020 با قیمت 1199 دلار عرضه کرد. در مارس 2022، می‌توانید یک مدل دست دوم را با قیمت حدود 900 دلار در eBay تهیه کنید.

از سوی دیگر، S21 Ultra  در ژانویه 2021 وارد بازار شد و با قیمت 1199 دلار نیز به فروش رسید. با این حال، ارزش فروش مجدد آن در حال حاضر به حدود 550 دلار در eBay کاهش یافته است.

 

reasons why iPhone is superior to Android

 

2. خطرات امنیتی کمتر برای کاربران آیفون وجود دارد

وقتی صحبت از امنیت سایبری می‌شود، دستگاه‌های iOS در سطح بالاتری قرار دارند. آیفون‌ها به لطف فروشگاه انحصاری اپل اپ، اکوسیستم بسته و به‌روزرسانی‌های سریع، امنیت سخت‌تری نسبت به اندروید دارند. اینها نفوذ دستگاه‌های iOS را به چالش می‌کشند.

علاوه بر این، احتمال آلوده شدن آیفون به ویروس بسیار کم است. اکثر دستگاه‌های iOS با سیستم‌های امنیتی به خطر افتاده توسط تکنسین‌های غیرمجاز جیلبریک یا دستکاری شده‌اند.

با این اوصاف، اقدامات امنیتی سایبری گوگل را نباید نادیده گرفت. با این حال، سفارشی سازی مکرر دستگاه‌های اندرویدی آنها را در برابر چندین تهدید امنیتی آسیب پذیر می‌کند.

 

 

 

 

3. رابط کاربری آیفون بسیار کاربر پسند است

اندروید دارای یک پلتفرم باز است که قابلیت سفارشی سازی کامل را دارد. شما کنترل کاملی بر تنظیمات گوشی هوشمند خود خواهید داشت و می‌توانید از طیف گسترده‌ای از برنامه‌های Google Play برای اجرای آنها استفاده کنید.

با این حال، این سطح از سفارشی‌سازی منحنی یادگیری شیب‌دار را نیز ایجاد می‌کند. برای استفاده از پلتفرم اندروید به مهارت‌های فنی و تجربه شخصی‌سازی نیاز دارید که همه کاربران گوشی‌های هوشمند از آن برخوردار نیستند.

برعکس، دستگاه‌های iOS رابط کاربری ساده و کاربر پسندی دارند. آنها دارای ویژگی‌های از پیش نصب شده مختلفی هستند، بنابراین می‌توانید از همان ابتدا از آنها استفاده کنید. برای یادگیری رابط کاربری iOS به زمان زیادی نیاز ندارید.

 

دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

 

4. برنامه‌های حفاظت از تلفن که اپل برای آیفون تدارک دیده، بسیار بهتر است

طرح AppleCare+ با قیمت گزافی عرضه می شود. رقبای جایگزین‌ مانند Asurion، SquareTrade، و Samsung Care+ برنامه‌های نسبتاً ارزان‌تری برای حفاظت از تلفن ارائه می‌کنند.

با این حال، هیچ یک از آنها نمی‌توانند با سرویس ساده و بی دردسر اپل مقایسه شوند. به‌جای صرف ساعت‌ها در خط خدمات مشتریان، می‌توانید به سادگی از فروشگاه اپل محلی خود برای قیمت‌ها و برآوردهای تعمیرات بازدید کنید.

به علاوه، در بیشتر اوقات، می‌توانید با یک کارمند فروشگاه اپل صحبت کنید و ظرف یک یا دو ساعت با یک دستگاه جدید یا تازه تعمیر شده از آنجا خارج شوید.

 

5. اکوسیستم یکپارچه اپل، بی رقیب است

مسلماً گوگل در ادغام دستگاه‌های اندرویدی در اکوسیستم خود پیشرفت هایی داشته است. با این حال، ایجاد یک اکوسیستم کارآمد و به هم پیوسته با استفاده از ابزارهای غیر iOS معمولاً به برنامه‌ها و پلتفرم‌های شخص ثالث نیاز دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های داخلی اپل اکوسیستم بسته و یکپارچه آن را به هم پیوند می‌دهد. شما می‌توانید از سرویس‌هایی مانند iMessage، Apple Pay، FaceTime و iCloud در تمام دستگاه‌های Apple خود استفاده کنید، و یکپارچه‌سازی در سراسر سیستم را فعال کنید.

 

reasons why iPhone is superior to Android دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

 

6. تشخیص آیفون اصلی از تقلبی بسیار آسان است

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند دست دوم را دارید، بایستی نحوه تأیید اصالت را بیاموزید. کلاهبرداران چندین دهه است که دستگاه‌های تقلبی می‌فروشند. علاوه بر این، کلیدهای اندرویدی که در بازار در حال گردش هستند، تقریباً مشابه همتایان اصلی خود هستند. باید مراقب جزئیات بسیار جزئی باشید.

خوشبختانه، تایید مشروعیت یک آیفون دست دوم بسیار ساده‌تر است. دستگاه‌های iOS دارای یک رابط اختصاصی هستند، بنابراین می‌توانید به راحتی تقلبی‌ها را شناسایی کنید، زیرا احتمالاً ویژگی‌هایی مانند سیری، iCloud یا حتی App Store را ندارند.

همچنین، هر دستگاه دارای شماره سریال منحصر به فردی است. برای یافتن سریال گوشی خود به Settings > General > About  بروید، سپس به قسمت Serial Number  در قسمت میانی صفحه بروید.

 

reasons why iPhone is superior to Android دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

 

reasons why iPhone is superior to Android دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

 

reasons why iPhone is superior to Android دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

 

سپس آن را در صفحه خدمات و پوشش اپل کپی کنید. در صورت معتبر بودن شماره سریال، تاریخ خرید معتبر دستگاه، تاریخ انقضای پشتیبانی فنی تلفنی و پوشش گارانتی دستگاه را مشاهده خواهید کرد.

 

 

 

 

7. عملکرد دوربین آیفون، همیشه بی نظیر است 

تنها بر اساس مشخصات دوربین، متوجه خواهید شد که بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی عملکرد بهتری نسبت به آخرین مدل‌های آیفون دارند. البته آیفون‌ها تصاویر واضحی تولید می‌کنند. با این حال، برندهای بزرگ اندروید مانند سامسونگ دستگاه‌های خود را به دوربین‌های با کیفیت بالاتر مجهز می‌کنند. 

برای مثال، بیایید Samsung Galaxy S22 Ultra و iPhone 14 Pro Max را با هم مقایسه کنیم. گلکسی اس 22 اولترا دارای دوربین 108 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 8K/24  فریم بر ثانیه است. در همین حال، آیفون 14 پرو مکس دارای یک دوربین 48 مگاپیکسلی است که تنها می‌تواند تا 4K/60FPS  فیلمبرداری کند.

با وجود تفاوت در مشخصات، بسیاری هنوز دوربین آیفون را ترجیح می‌دهند، تنها به این دلیل که کاربردی‌تر است و تصاویر واقعی و طبیعی تولید می‌کند. اگر واقع‌بین باشیم، متوجه می‌شویم که این روزها افراد زیادی با کیفیت 4K عکاسی نمی‌کنند، چه رسد به 8K. اگر از آن فقط برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری برای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، از دوربین توانمندی مانند Galaxy S22 Ultra بهره نخواهید برد.

 

8. به روز رسانی سریع و دائمی نرم افزارها در آیفون

اپل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خود را در تمام دستگاه‌های پشتیبانی‌شده، حتی در مدل‌هایی که تا هشت سال پیش منتشر شده‌اند، در دسترس قرار می‌دهد.

در همین حال، دستگاه‌های اندروید معمولاً هفته‌ها یا ماه‌ها پس از انتشار آخرین نسخه اندروید توسط گوگل، به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند. در واقع، سازندگان اندروید اغلب از پوشش‌های نرم افزاری مخصوص به خود (مانند رابط کاربری One UI سامسونگ) استفاده می‌کنند، بنابراین برای بهینه‌سازی هر به روز رسانی جدید به زمان نیاز دارند.

حتی رهبران جهانی مانند سامسونگ نیز گاهی اوقات به‌روزرسانی‌ها را به سرعت منتشر نمی‌کنند. گوگل فقط به‌روزرسانی‌های مستقیم سیستم‌عامل را برای گوشی‌های هوشمند خود مانند پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو ارائه می‌کند.

 

9. Apple Pay، گزینه بسیار آسان برای استفاده

Apple Pay یکی از بهترین پلتفرم های پرداخت بدون تماس است. شما می‌توانید به سرعت آن را با دستگاه‌های دیگر اپل خود مانند Apple Watch، iPad و MacBook ادغام کرده و به آن دسترسی داشته باشید.

گزینه هایی مانند Google Pay و PayPal نیز ویژگی‌های قابل توجهی را ارائه می‌دهند. با این حال، رابط‌های آن‌ها کمی پیچیده‌تر هستند و روی دستگاه‌های اندرویدی از پیش نصب نشده‌اند.

همچنین، Apple Pay  حداقل در ایالات متحده به طور گسترده استفاده می‌شود. صفحه اصلی Apple Pay بیان می‌کند که بیش از 85 درصد خرده‌فروشی‌ها، خواربارفروشی‌ها، تاکسی‌ها و دستگاه‌های فروش خودکار در ایالات متحده، Apple Pay را می‌پذیرند.

 

reasons why iPhone is superior to Android دلایل اصلی برتری آیفون به گوشی‌های اندرویدی

 

10. برنامه‌های شخص ثالث آیفون، بهتر بهینه می‌شوند

برنامه‌ها و بازی‌های شخص ثالث، تقریباً همیشه برای آیفون‌ها بهتر از تلفن‌های اندرویدی بهینه‌سازی می‌شوند. دلیلش این است که اپل در یک سال مدل‌های بسیار کمتری از آیفون را عرضه می‌کند، در حالی که هر سازنده اندروید ده‌ها دستگاه جدید را همزمان عرضه می‌کند.

برای توسعه‌دهندگان، بهینه‌سازی برنامه‌هایشان برای مثلاً چهار مدل آیفون جدید بسیار ساده‌تر از صدها مدل مختلف تلفن اندرویدی از برندهای متعدد است (که همگی دارای پوسته های سفارشی اندروید هستند).

به همین دلیل، توسعه‌دهندگان چاره‌ای جز ایجاد یک نسخه کامل و منحصر به فرد از برنامه‌های اندرویدی خود ندارند. به همین دلیل است که برنامه‌ها و بازی‌های رسانه‌های اجتماعی، برای مثال، در آیفون‌ها بهتر از گوشی‌های گلکسی سامسونگ یا هر گوشی اندرویدی دیگری به نظر می‌رسند و کار می‌کنند.

 

جمع‌بندی پایانی

آیا باید به سراغ دستگاه Android بروید یا iPhone؟ اگر دستگاه کاربرپسندی می‌خواهید که به حداقل دانش فنی نیاز دارد، یک آیفون جدید تهیه کنید. با این کار شما اکوسیستم اپل را راحت خواهید یافت.

با این حال، اگر می‌خواهید یک پلتفرم بازتر و قابل تنظیم‌تر داشته باشید، می‌توانید دستگاه‌هایی را در نظر بگیرید که روی سیستم‌عامل‌های اندروید اجرا می‌شوند. به یاد داشته باشید که ده‌ها برند اندرویدی برای انتخاب وجود دارد.

به طور کلی، انتخاب‌های خود را محدود نکنید. بر اساس سبک زندگی، مهارت‌های فنی و ترجیحات دستگاه، میزان بهره‌مندی خود از تلفن هوشمند iOS یا Android را ارزیابی کنید. و در نهایت گوشی هوشمندی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

15 مزیت گوشی آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید در سال 2023

مقایسه آیفون‌های iPhone SE 2022 با iPhone SE 2020

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در آیفون

راهنمای فعال سازی Find My در آیفون، آیپد، آیپاد و مک

آموزش نحوه تنظیم حسگر اثر انگشت آیفون

سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون چیست؟

آموزش کامل ضبط صفحه نمایش آیفون 13

ویژگی های آیفون SE 2020 اپل

همه چیز درباره آیفون های سری 12

چه چیزی خانواده آیفون 13 را تبدیل به محبوب‌ترین گوشی کرده است؟

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می