shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک

شناسایی مبدل مناسب مک به شما کمک می‌کند تا بهترین رابط را برای استفاده بهینه از پورت‌های مک خود تهیه کرده و هزینه اضافه بابت کالای ناکارامد نپردازید.

شناساییمبدلمناسببرایپورت‌هایمک

مبدل مناسب برای پورت‌های مک من چیست؟ پورت‌های مک من از چه مبدل‌هایی پشتیبانی می‌کنند؟


هر یک از مدل‌های مختلف مک موجود در خط تولید اپل، با تغییر سالانه دستگاه‌ها، دچار دگرگونی‌هایی در بخش پورت‌ها شده و در برخی مواقع برای کاربر سخت است که بداند از کدام تبدیل اپل برای مک خود استفاده کند و شاید بعد از اینکه اقدام به خرید مبدل اپل برای دستگاه مک خود کند، متوجه شود که با سیستم او سازگار نیست. 

بنابراین در این مقاله به شناسایی آداپتور یا مبدل‌های مناسب برای مک شما خواهیم پرداخت تا به شما درباره خرید تبدیل مناسب برای مک، کمک کنیم.

 

 

قبل از شناسایی پورت‌های Thunderbolt 3، Thunderbolt 4 و USB-C در مک و معرفی مبدل مناسب آن باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید:

نکته اول: مبدل و کابل‌های معرفی شده در این مقاله برای مک‌هایی مناسب خواهد بود که دارای پورت‌های Thunderbolt 3، Thunderbolt 4 و USB-C هستند.

نکته دوم: توجه داشته باشید که اگر مک شما فقط یک پورت دارد، از اتصالات Thunderbolt، پشتیبانی نمی‌کند. همچنین اگر از آداپتور USB-C یا Thunderbolt برای اتصال نمایشگر استفاده می‌کنید، آداپتور باید با  DisplayPort Alt Mode،Thunderbolt 3 یا Thunderbolt 4 سازگار باشد.

بنابراین برای پیدا کردن کابل یا آداپتور مناسب برای مک خود، ابتدا کانکتور انتهای کابل را که قرار است به رایانه شما وصل شود، بررسی کنید.
 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: Thunderbolt 3 یا  Thunderbolt 4

اگر از کابل Thunderbolt 3 یا Thunderbolt 4 مانند کابل Apple Thunderbolt 4 برای اتصال نمایشگر یا دستگاه دیگری استفاده می کنید، بدون نیاز به آداپتور به مک شما متصل می شود. برای مثال نمایشگرهای  Apple Studio،Apple Pro Display XDR  و     LG UltraFine 5K Display از Thunderbolt 3 استفاده می کنند.

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: Thunderbolt 3 یا  Thunderbolt 4

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: USB-C

اگر از کابل USB-C، مانند کابل Apple Thunderbolt 3 (USB-C) برای اتصال دستگاه خود استفاده می‌کنید، بدون نیاز به آداپتور به مک شما متصل می شود. برای مثال نمایشگر ال‌جیUltraFine 4K  از USB-C استفاده می‌کند.

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: USB-C

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: USB-A

اگر شما از کابل USB-A برای اتصال به دستگاه خود استفاده می‌کنید، از یک آداپتور USB-C به USB-A مانند مبدل اپل USB-C به USB، آداپتور اپل چند پورتDigital AV  بهUSB-C  یا، آداپتور چند پورت اپلVGA  بهUSB-C  برای اتصال به مک استفاده کنید. البته برای شارژ آیفون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ، از پورت Thunderbolt 3 یا USB-C بدون یکی از این آداپتورها، می‌توانید به جای آن از کابل USB-C به لایتنینگ اپل استفاده کنید  .

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: USB-A

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: شبکه محلی کابلی  

اگر از کابل اترنت برای اتصال دستگاه خود استفاده می کنید، از آداپتور USB-C به اترنت، مانند  آداپتور اترنت Belkin USB-C به Gigabit استفاده کنیدهر چند که اگر مک شما دارای پورت اترنت است، می توانید کابل اترنت خود را بدون آداپتور وصل کنید.

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: شبکه محلی کابلی  

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک:Thunderbolt  یا Thunderbolt 2

اگر از کابل Thunderbolt یا Thunderbolt 2 برای اتصال با Apple Thunderbolt Display یا دستگاه دیگری استفاده می‌کنید، از آداپتور اپلThunderbolt 3 to Thunderbolt 2  استفاده کنید. نکته مهم: توجه داشته باشید کهThunderbolt  و Thunderbolt 2 مشابه Mini DisplayPort نیستند. آنها شکل ظاهری یکسانی دارند، اما نمادهایی که روی کابل و پورت آنها استفاده شده است، باهم فرق می‌کنند.

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک:Thunderbolt  یا Thunderbolt 2

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: مینی دیسپلی پورت

اگر از کابل Mini DisplayPort برای اتصال نمایشگر به مک خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از کابل USB-C به Mini DisplayPort استفاده کنید، مانند کابل رابط اپلUSB-C  بهMini DisplayPort . برای بررسی سازگاری با مک و مدل نمایشگر خود به کاتالوگ راهنمای سازنده آن مراجعه کنید.

نکته مهم: دقت داشته باشید کهMini DisplayPort  از لحاظ عملکرد، مشابه Thunderbolt یا Thunderbolt 2 نیست،نماد صاعقه آنها شکل یکسانی دارند، اما از نمادهای مختلف روی کابل و پورت استفاده می‌کنند.

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: مینی دیسپلی پورت

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: HDMI

اگر از کابل HDMI برای اتصال نمایشگر به مک خود استفاده می کنید، باید از  آداپتور چند پورت AV دیجیتال USB-C Apple  یا آداپتور مشابه دیگر و یا کابل USB-C به HDMI  استفاده کنید. البته اگر مک شما دارای پورت HDMI است، می توانید صفحه نمایش خود را مستقیماً و بدون نیاز به آداپتور به مک خود متصل کنید.

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: HDMI

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: DisplayPort

اگر از کابل DisplayPort برای اتصال نمایشگر خود استفاده می‌کنید، باید از آداپتور یا کابل USB-C به DisplayPort استفاده کنید.

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: DisplayPort

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: VGA

اگر از کابل VGA برای اتصال نمایشگر خود استفاده می‌کنید، باید از آداپتور USB-C به VGA، مانند مبدل چند پورت اپل  USB-Cبه VGA و یا آداپتور USB-C به VGA سایر برندهای مورد تایید Apple، استفاده کنید .

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: VGA

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: DVI

اگر از کابل DVI برای اتصال نمایشگر خود استفاده می‌کنید، از آداپتور یا کابل USB-C به DVI استفاده کنید. البته برای بررسی سازگاری مبدل با مک و مدل نمایشگر خود به کاتالوگ راهنمای سازنده آن مراجعه کنید.

 

شناسایی مبدل مناسب برای پورت‌های مک: DVI

 

سخن پایانی

تمام آنچه که در این مقاله گفته شد به نقل از سایت اپل بوده و رعایت توصیه‌های آن الزامی است. البته شاید برخی از برندهای مورد تایید اپل نیز اقدام به تولید و عرضه مبدل مناسب برای مک نمایند اما استفاده از مبدل‌های اورجینال اپل، در اولویت قرار دارد زیرا کاملاً با دستگاه‌های مک سازگار بوده و به هیچ وجه آسیبی به دستگاه شما نخواهد زد.

فروشگاه پارسان می، تمامی مبدل های اورجینال اپل را در سایت خود عرضه نموده و با مراجه به دسته بندی لوازم جانبی، می‌توانید اقدام به انتخاب تبدیل مک مورد نظر خود نمایید.

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

همه چیز درباره پورت تاندربولت Thunderbolt

شناسایی و معرفی انواع پورت در مک اپل

نحوه شناسایی لوازم جانبی اپل (با پورت لایتنینگ تقلبی یا تایید نشده)

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت چهارم

تاچ بار در کیبورد مک بوک پرو اپل چیست؟

فراموش کردن پسورد مک و راهنمای نحوه باز کردن رمز مک

آموزش نحوه فرمت کردن فلش USB در مک و ویندوز

کابل AUX چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

چالش حذف درگاه های اتصال مک بوک در سال 2020

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می