shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡بهترین موس برای مک بوک (1402 - 2024) + قیمت

بهترین موس برای مک بوک | موس مناسب برای مک بوک | بهترین موس سازگار با مک بوک | بهترین موس بیسیم برای مک بوک | کدام موس را برای مک بوک انتخاب کنم؟

⚡بهترینموسبرایمکبوک(1402-2024)+قیمت

 



موس مناسب برای مک بوک کدام است؟ (1402 - 2024)


 

بهترین موس مناسب برای مک اپل:

اگر با مک بوک خود زیاد سفر می‌کنید، ممکن است بخواهید به جای ترک پد مک بوک، از ماوس استفاده کنید. در گذشته، یافتن بهترین موس برای مک می‌توانست دشوار باشد اما تقریباً هر ماوسی که اکنون می‌توانید پیدا کنید، حداقل تا حدی با دستگاه‌های اپل کار می‌کند. البته هر ماوسی نمی‌تواند لقب بهترین موس برای مک بوک را به خود اختصاص دهد و باید از کیفیت و کارکرد عالی برخوردار باشد.

 

استفاده از ماوس به جای ترک پد مک بوک، دو مزیت دارد:

اولاً: می‌تواند از فشار مچ دست جلوگیری کند.

دوماً: برای کارهایی که به دقت بیشتری نیاز دارند، مانند تنظیم مکان نما در نرم افزار ویرایش عکس یا بازی، بسیار مناسب‌تر است.

 

 

The-best-mouse-for-Mac-2022-1401

 

 

از آنجایی که مک بوک های اپل، تعداد کمی پورت USB-C دارند، برای اتصال مک بوک به ماوس، به یک ماوس با قابلیت پشتیبانی از اتصال بلوتوث نیاز دارید.

از طرف دیگر، می‌توانید ماوس خود را به صورت بی سیم، بدون نگرانی در مورد دانگل یا گیرنده USB آن، با مکبوک جفت کنید.

 

در این لیست، ما بر روی گزینه‌هایی تمرکز کرده‌ایم که بعنوان موس بلوتوثی بدون دانگل، شناخته می‌شوند.

در لیست زیر، انتخاب‌های ما با توجه به آیتم‌های مهم و تاثیر گذار، برای کاربران مک بوک انجام شده است و نام بهترین موس ها برای مک بوک آورده شود.

 

 

 

1. بهترین ماوس اپل برای مک بوک: 

ماوس بی سیم اپل مدل مجیک موس

اپل به خاطر ساخت دستگاه‌هایی که به خوبی با هم کار (در قالب اکوسیستم اپل) می‌کنند شناخته شده است و شاید تعجب آور نباشد که ما Apple Magic Mouse را به عنوان بهترین ماوس برای کاربران مک معرفی کنیم.

طراحی نمادین و مینیمال مجیک موس اپل، آن را بسیار قابل حمل می‌کند و به راحتی در کیف لپ تاپ یا حتی در جیب شما قرار می‌گیرد.

جدیدترین مدل این موس با نام مجیک موس 3 با رنگ مشکی (Magic mouse 3) در دسترس است، اما طراحی بدنه اصلی آن، از زمانی که برای اولین بار در سال 2015 منتشر شد، تغییر چندانی نکرده است.

شکل آن به اندازه سایر گزینه‌های محبوب، از جمله Logitech MX Master 3S، ارگونومیک نیست، بنابراین ممکن است برای مدت طولانی موس راحتی نباشد. با این حال، به طرز قابل توجهی خوش‌ساخت به نظر می‌رسد و شکل باریک آن همه اندازه‌های دست را در خود جای می‌دهد.

قسمت بالای ماوس، یک سطح اکریلیک براق چند لمسی است که مانند یک ترک پد کار می‌کند. ضربه زدن روی این سطح، کلیک‌های منظم ماوس را ثبت می‌کند، همچنین طیفی از حرکات، مانند اسکرول، زوم هوشمند و کشیدن انگشت بین برنامه‌ها را نیز تشخیص می‌دهد.

 

بهترین موس مک بوک : مجیک موس اپل

 

 

قیمت موس اپل نسل دوم

 

 

این ماوس از طریق بلوتوث به مک متصل می‌شود و با کابل USB-C به لایتنینگ، شارژ می‌شود.

لازم به ذکر است که هنگام شارژ نمی‌توانید از این ماوس استفاده کنید، زیرا درگاه لایتنینگ در پایین آن قرار دارد.

با اینکه مجیک موس اپل، اکثراً به خاطر همین یک مسئله، مورد انتقاد قرار می‌گیرد، اما Apple بیشترین تمرکز خود را بر روی عمر باتری (بیش از یک ماه) این موس گذاشته است، بنابراین، موضوع شارژ مجیک موس چیزی نیست که شما مجبور باشید همه روزه با آن در چالش باشید و سیم آن شما را آزار دهد.

 

 

 

 

برای اطلاع از جزییات بیشتر در مورد قیمت خرید انواع مجیک موس اپل، به فروشگاه پارسان می، مراجعه نمایید.

 

 

 

2. بهترین ماوس بیسیم میان رده، برای مک بوک:

موس Logitech MX Anywhere 3

بسیاری از موس‌های بلوتوث همراهان خوبی در سفر هستند، اما از طرفی بسیار ابتدایی هستند.

Logitech MX Anywhere 3 بر روی ارگونومی و ویژگی‌های بهره‌وری تمرکز دارد که معمولاً فقط در موس‌های رده بالا یافت می‌شوند، اما در این موس به شکلی قابل حمل‌تر ارائه شده است.

مانند سایر محصولات لاجیتک MX، این موس بسیار خوب طراحی شده و از مواد درجه یک ساخته شده است. این موس یک شکل متقارن و راحت دارد و اگرچه اندازه آن بسیار کوچک است، اما به لطف داشتن پوشش مناسب برای نوک انگشت، با تمام اندازه‌های دست، سازگار است.

چرخ اسکرول آن فلزی است و هنگام پیمایش بسیار دقیق احساس می‌شود. همچنین می‌توانید به حالت اسکرول آزاد بروید تا در میان محتوا سریع‌تر حرکت کنید.

 

بهترین موس برای مک بوک کدام است؟ The-best-mouse-for-Mac-2022-1401

 

 

این ماوس به صورت بی سیم  و با بلوتوث متصل می‌شود و می‌توان آن را با حداکثر سه دستگاه به طور همزمان جفت کرد.

با یک کابل USB-C استاندارد شارژ می‌شود و لاجیتک ادعا می‌کند که باتری کاملاً شارژ شده می‌تواند تا 70 روز و با یک دقیقه شارژ تا 3 ساعت، دوام بیاورد.

همچنین می‌توانید دکمه‌ها را دوباره برنامه‌ریزی کنید و کنترل‌های حرکتی را از طریق نرم افزار، تنظیم کنید.

شما می‌توانید این ماوس را در یکی از سه رنگ رزگلد، خاکستری روشن و ذغالی تولید شده انتخاب کنید.

این موس، دقیقاً مانند Logitech MX Master 3، یک نسخه اختصاصی برای macOS و یک نسخه برای ویندوز وجود دارد (دو نسخه دارد).

در این موس تنظیمات مورد نیاز برای استفاده در macOS ، قبلاً پیکربندی شده است و گیرنده USB ندارد.

هر دو نسخه Logitech MX Anywhere 3 و Logitech MX Master 3 کاملاً با macOS و MacBook شما سازگار هستند.

 

 

مشخصات موس مناسب برای مکبوک اپل

 

 

3. بهترین ماوس بیسیم مقرون به صرفه، برای مک بوک :

موس لاجیتک M720 Triathlon

گزینه‌های پیشرفته‌تر در موس لاجیتک سری MX که متمرکز بر بهره‌وری می‌باشد، ممکن است توجه زیادی را به خود جلب کند، اما لاجیتک M720 Triathlon علاوه بر بی‌صدا بودن، بسیاری از ویژگی‌های مشابه مدل MX را ارائه می‌کند و آن را به بهترین موس مک بوک برای کاربران حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

این موس بیسیم، شکلی ارگونومیک داشته و برای افراد راست دست می‌باشد و برای تمام اندازه‌های دست و اکثر حالتهای دست گذاشتن کاربر بر روی موس، مناسب است.

شما می‌توانید این ماوس را به یک گیرنده USB یا از طریق بلوتوث بدون دانگل متصل کنید و می‌توانید آن را به صورت بی سیم با حداکثر سه دستگاه به طور همزمان جفت کنید.

 

موس با قیمت مناسب برای مک بوک

 

 

چرخ اسکرول آن دارای ورودی‌های چپ و راست برای پیمایش افقی است و می‌توانید بین حالت‌های کنترل شده، شیاردار و اسکرول آزاد خیلی سریع‌تر جابجا شوید.

این موس بیسیم، دارای سه دکمه کناری و یک دکمه حرکتی است که در جای انگشت شست قرار می‌گیرد.

به ادعای لاجیتک، عمر باتری AA این موس،  تا 24 ماه ماندگاری دارد و نرم افزار آن، طیف وسیعی از گزینه‌های سفارشی سازی، از جمله تعریف کردن مجدد دکمه‌ها و تنظیمات پروفایل سفارشی را ارائه می‌دهد.

همچنین یک محفظه وجود دارد که می‌توانید گیرنده USB را در صورت عدم استفاده در آن ذخیره کنید.

 

 

موس مک بوک مقرون به صرفه

 

 

 

برای اطلاع از جزییات بیشتر در مورد قیمت خرید انواع مجیک موس اپل، به فروشگاه پارسان می، مراجعه نمایید.

 

 

 

 

4. بهترین ماوس بیسیم ارزان، برای مک بوک :

لاجیتک Pebble M350

Logitech Pebble M350 همانطور که از نام آن پیداست، یک انتخاب بسیار قابل حمل با مشخصات بسیار شیک و مینیمال است.

این موس در شش رنگ مختلف (یاسی، سفید، رزگلد، خاکی، بلوبری، ذغالی) برای مطابقت با چیدمان و سلیقه شما ارائه می‌شود و اگرچه شکل آن ممکن است عجیب به نظر برسد اما با هر اندازه دست و حتی حالت دست گرفتن نوک انگشتی، مناسب است.

شما می‌توانید این ماوس را به صورت بی سیم، از طریق بلوتوث به مک بوک وصل کنید.

این موس از یک باتری AA برای تامین انرژی استفاده می‌کند که طبق ادعای لاجیتک می‌تواند تا 18 ماه دوام بیاورد.

برخلاف Apple Magic Mouse 2، این ماوس دارای یک چرخ اسکرول فیزیکی است که ممکن است برخی کاربران، آن را به صفحه لمسی، چرخ اسکرول مجازی اپل ترجیح دهند.

متأسفانه، به دلیل طراحی جمع و جور آن، برای استفاده طولانی مدت گزینه چندان راحتی نیست.

همچنین چندین ویژگی خوب مانند دکمه های کناری یا چرخ اسکرول با پیمایش سریع و آزاد را از دست داده است که معمولاً در موس‌های بهتر و با بهره وری بالاتر (که برای استفاده همراه سیستم‌های دسک‌تاپ طراحی شده‌اند) دیده می‌شوند.

همچنین، لاجیتک نرم افزاری برای سفارشی سازی این ماوس ارائه نمی‌دهد، بنابراین نمی‌توانید تنظیمات یا عملکرد دکمه‌های آن را بدون نرم افزارهای سایر برندها، شخصی سازی کنید.

در مجموع اگر زیاد در حال حرکت هستید و به دنبال بهترین ماوس بلوتوث برای مک هستید، این موس، یک گزینه اقتصادی و راضی کننده است.

 

 

موس ارزان مناسب مک بوک

 

 

5. بهترین ماوس کاربردی، برای مک بوک :

لاجیتک MX Master 3S

هر چند که همه نسخه‌های سری MX Master انتخاب‌های عالی هستند اما Logitech MX Master 3S را در لیست بهترین ماوس برای مک، بعنوان یک انتخاب برجسته معرفی میکنیم. حتی برخی از مدل‌های قدیمی نیز که در بازار به فروش می‌رسند، فقط تفاوت‌های جزئی با آخرین نسخه‌ها دارند.

موس‌های موجود در این گروه، دارای همان شکل ارگونومیک سمت راست بوده و دارای یک جای انگشت شست با یک دکمه حرکتی یکپارچه است. همه آنها به صورت بی سیم از طریق بلوتوث متصل می‌شوند و می‌توانند با حداکثر سه دستگاه جفت شوند. این موس برای برنامه نویسان، بسیار مناسب است.

لاجیتک ماندگاری شارژباتری این موس را تا 70 روز با شارژ کامل، تضمین کرده است.

آنها همچنین دارای دو چرخ اسکرول اختصاصی هستند، یکی برای اسکرول عمودی معمولی و دیگری برای اسکرول افقی. چرخ اسکرول عمودی به شما امکان می‌دهد اسکرول آزاد سریعتر را فعال کنید و اسکرول اسناد طولانی را سرعت بخشید.

 

 

بهترین موس مک بوک مناسب برای کار

 

 

این مدل جدیدترین نسخه است و دکمه‌های کلیک بی صداتر و سنسور بهبودیافته با محدوده CPI گسترده‌تر به آن اضافه شده است که مخصوصاً در صورت داشتن صفحه نمایش 4K مفید است.

همچنین یک نسخه مخصوص مک از نسل قبلی Logitech MX Master 3 وجود دارد که دارای طرح رنگی متفاوت بوده و تنظیمات آن برای macOS بصورت پیش فرض، انجام شده است.

در حالی که این موس‌ها معمولاً دارای کابل شارژ USB-A به USB-C هستند، نسخه مک MX Master 3 دارای کابل شارژ USB-C به USB-C است تا راحت‌تر بدون نگرانی در مورد دانگل، ماوس خود را شارژ کنید.

 

 

 

برای اطلاع از جزییات بیشتر در مورد قیمت خرید انواع مجیک موس اپل، به فروشگاه پارسان می، مراجعه نمایید.

 

 

 

 

بهترین موس مناسب کار برای مکبوک

 

 

 

6. بهترین ماوس ارگونومیک، برای مک بوک :

لاجیتک لیفت Logitech Lift

ما این روزها زمان بیشتری را با دستگاه‌های خود می‌گذرانیم، بنابراین حالت ارگونومی موس، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. لاجیتک لیفت، یک ماوس عمودی است، به این معنی که باید آن را در حالت "دست دادن" نگه دارید.

توجه داشته باشید که اگر با موس‌هایی با شکل معمولی احساس ناراحتی کرده‌اید، کار با یک موس دارای شکل طراحی عمودی، ممکن است دشوارتر باشد، به خصوص اگر بخواهید از ماوس خود برای مدت زمان طولانی استفاده می‌کنید.

موس بیسیم لاجیتک لیفت، دارای دکمه‌های کلیک بسیار بی‌صدا و یک چرخ اسکرول است که به‌طور خودکار بین حالت اسکرول دقیق و حالت اسکرول سریع‌، سوئیچ می‌کند.

این ماوس در سه رنگ (سفید، رزگلد، ذغالی) تولید شده است که با تنظیمات اداری یا خانگی به خوبی کار می‌کند و جالب اینکه نسخه‌ای مخصوص برای افراد چپ دست نیز دارد.

این ماوس به اندازه موس‌های پیشرفته مانند Logitech MX Master 3S دارای ویژگی‌های متمرکز بر کار نیست، اما شکل آن بیشتر برای دست‌های کوچک تا متوسط مناسب است.

این ماوس از طریق بلوتوث به مک بوک متصل می‌شود و طبق ادعای لاجیتک، با استفاده از یک باتری AA تا 24 ماه عمر باتری دارد.

به طور کلی، این ماوس به اندازه برخی دیگر از گزینه‌های این لیست قابلیت حمل خوبی ندارد اما اگر به دنبال مدل ارگونومیک‌تری برای کارهای روزمره یا مرور هستید، انتخاب خوبی است.

 

 

بهترین موس ارگونومیک مناسب برای مک بوک

 

 

 

 

برای اطلاع از جزییات بیشتر در مورد قیمت خرید انواع مجیک موس اپل، به فروشگاه پارسان می، مراجعه نمایید.

 

 

 

قیمت موس اپل نسل سوم

 

 

7. بهترین موس بازی برای مک بوک:

لاجیتک G604 LIGHTSPEED

ترکیب همزمان راحتی کار با موس و عملکرد همه جانبه برای بازی در آن، می‌تواند کار مشکلی باشد، اما موس بیسیم لاجیتک G604 LIGHTSPEED هر دو امکان را به سبکی زیبا ارائه می‌کند.

با اینکه این موس، به اندازه برخی از ماوس‌های گیمینگ که منحصراً برای عناوین FPS طراحی شده‌اند سبک نیست، با این حال، دارای مجموعه‌ای از دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی، کیفیت ساخت محکم و شکل ارگونومیک بوده و برای افراد راست دست است که تقریباً برای تمام اندازه‌های دست و انواع دست گرفتن‌ها مناسب است.

از نظر عملکرد، از سنسور پرچمدار Logitech استفاده می‌کند و تاخیر کلیک بسیار کمی دارد، بنابراین در زمان بازی (در هر سبکی که باشد) سرعت و پاسخگویی بالایی دارد.

شما می‌توانید این ماوس را با استفاده از بلوتوث مستقیماً از جعبه وصل کنید و از آنجا که برخلاف بسیاری از ماوس‌های گیمینگ، نور RGB ندارد، می‌تواند مصرف باتری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بدین ترتیب که این ماوس از یک باتری AA برای تامین انرژی استفاده می‌کند  و طبق ادعای لاجیتک می‌تواند تا پنج ماه و نیم استفاده از موس را تضمین کند.

چرخ اسکرول این موس، دارای ورودی‌های شیب چپ و راست برای پیمایش افقی بوده و دارای حالت‌های "اسکرول شیاردار کندتر" و "اسکرول آزاد" است که می‌توانید به صورت دستی با فشار دادن یک دکمه آن را فعال کنید.

 

 

بهترین موس گیمینگ مکبوک

 

 

 

دو نمونه دیگر از موس‌های مناسب مک بوک:

 

ماوس گیمینگ Corsair HARPOON RGB:

این موس بی سیم، یک گزینه برای بازی بوده بیشتر بر قابلیت حمل تاکید دارد که با وجود قیمت مناسب، عملکرد قابل توجهی در بازی دارد. این موس کرسیر، با وجود اینکه قیمتی مقرون به صرفه دارد اما به راحتی لاجیتک G604 LIGHTSPEED نیست.

همچنین آنقدرها هم همه کاره نیست، زیرا دکمه‌های قابل برنامه ریزی کمتری دارد و چرخ اسکرول آن فاقد دکمه‌های شیب و گزینه اسکرول آزاد است.

با این حال به عنوان یک گزینه ارزان قمیت در انتهای لیست بهترین موس برای مک بوک، قرار می‌گیرد.

 

موس بیسیم گیمینگ مکبوک

 

 

برای اطلاع از جزییات بیشتر در مورد قیمت خرید انواع مجیک موس اپل، به فروشگاه پارسان می، مراجعه نمایید.

 

موس بی سیم Razer Pro Click Mini:

این موس، یک گزینه بسیار قابل حمل است که عملکرد حسگر آن عالی و بهینه است. همچنین دارای یک چرخ اسکرول است که قفل آن، برای پیمایش آزاد باز می‌شود و ورودی‌های شیب چپ و راست دارد.

با این حال، ایراد بزرگ آن اینست که مانند سایر موس‌های برند Razer، نرم افزار سفارشی سازی آن با macOS سازگار نیست و نمی‌توان تنظیمات این موس را در مک، سفارشی سازی کرد.

 

موس مکبوک بسیار سبک

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: برای مطالعه و آشنایی بیشتر با این محصول اپل، می‌توانید به مقاله مقایسه انواع موس اپل سر بزنید.

 

در اینجا ذکر چند نکته درباره بهترین موس مکبوک، لازم است:

1.    هرچند که ممکن است موسهای دیگری نیز وجود داشته باشند که عالی باشند اما از نظر ما با توجه به امتیازاتی که هر یک از موسهای ذکر، در بخش‌های مختلف داشتند، آنها را در لیست نهایی بهترین موس برای مک بوک قرار داد.

2.    با توجه به مشخصاتی که برخی از این موسها دارند، شاید تا مدتهای طولانی‌تری جزء لیست بهترین موس‌های بی سیم مک بوک قرار داشته باشند ولی با این حال تلاش ما اینست که با آپدیت این لیست شما را در جریان تغییرات این دسته بندی قرار دهیم تا از جهت خرید موس برای مک بوک، دغدغه‌ای نداشته باشید.

3.    تمام کالاهای لیست فوق را می‌توان بعنوان موس بی سیم مک (آیمک، مک مینی، مک استودیو) نیز استفاده کرد ولی قابل حمل بودن آنها یکی از ملاکهای انتخاب بوده تا بتوانند همراه با مکبوک حمل آسانی داشته باشند.

 

 

موس مناسب مکبوک، لیستی از بهترین موسهای بیسیم برای مک بوک

 

برای اطلاع از جزییات بیشتر در مورد قیمت خرید انواع مجیک موس اپل، به فروشگاه پارسان می، مراجعه نمایید.

 

 

جمع بندی نهایی:

در این مقاله سعی شد با نگاهی به آخرین تغییرات بازار، بهترین لیست انواع موس‌های بیسیم مناسب برای مک بوک را در پاسخ به سوالات و عناوینی مانند: بهترین موس بیسیم ارزان قیمت چیست؟، بهترین موس بی سیم مقرون به صرفه و اقتصادی چیست؟، بهترین موس بی سیم ارگونومیک چیست؟، بهترین موس بی سیم گیمینگ چیست؟ و... برایتان بیاوریم.


در پایان اگر نظر یا تجربه‌ای در خرید انواع موس بی سیم بلوتوثی یا استفاده از انواع مجیک موس اپل داشته اید، می‌توانید آنرا در بخش نظرات، با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش نحوه سفارشی کردن حرکات ماوس در مک

راهنمای کامل استفاده از قلم اپل

مک بوک چیست؟

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

روش های انتقال فایل و فولدر در مک

تاچ بار در کیبورد مک بوک پرو اپل چیست؟

بررسی مجیک موس 3 اپل و مهمترین نکات آن

کاملترین راهنمای نحوه کار کلیدهای عملکرد تابعی ( F1 تا F12 ) در ویندوز و مک

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می