shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡آموزش نحوه تمیز کردن صفحه کلید مک بوک

در این مطلب به نحوه تمیز کردن صفحه کلید مک بوک خواهیم پرداخت

⚡آموزشنحوهتمیزکردنصفحهکلیدمکبوک

چگونه صفحه کلید مک بوک را تمیز کنیم؟


 

بعد از مدتی کار کردن با مک بوک ایر یا مک بوک پرو (مخصوصاً در محیط‌های باز)، متوجه می‌شویم که گرد و غبار و آلاینده‌های محیطی دیگر، صفحه کلید مک بوک را کثیف کرده است. این موضوع ممکن است در کار برخی از کلیدها، اخلال ایجاد کند. در این صورت زمان آن فرارسیده که صفحه کلید مک بوک خود را تمیز کنید. روش تمیز کردن صفحه کلید، بایدها و نبایدهایی دارد که رعایت آنها به افزایش عمر مک بوک شما کمک می‌کند.

در این مقاله سعی شده است که نحوه تمیز کردن صفحه کلید مک بوک با استفاده از هوای فشرده به شما آموزش داده شود. همچنین به توصیه‌های اپل راجع به جمع آوری کلیدهایتان اشاره کرده‌ایم و در پایان به موادی که نباید در این کار از آنها استفاده کنید، پرداخته‌ایم.

 

نحوه تمیز کردن صفحه کلید مک بوک

برای تمیز کردن کیبورد مک بوک خود، مراحل زیر را انجام دهید:

1- قبل از اینکه صفحه کلید مک بوک را تمیز کنید، باید کامپیوتر را خاموش کرده و اتصال برق و لوازم جانبی را از آن جدا کنید. اگر از کیبورد اکسترنال استفاده می‌کنید، قبل از تمیز کردن، آن را خاموش کرده و باتری‌هایش را خارج کنید.

 

How to clean a MacBook keyboard


2- یک نی پلاستیکی همراه با قوطی هوای فشرده است که حتماً باید آن را وصل کنید و در زمان اسپری کردن، بین نی و کیبورد، حدود 1.5 تا 2 سانتیمتر فاصله باشد. از وارونه کردن قوطی هوای فشرده خودداری کرده و در زاویه معمول اسپری کنید. همچنین دستورالعمل‌های روی قوطی را نیز مرور کنید.

 

 

 

 

3- از محکم بودن مک بوک در دستان خود مطمئن شوید، زیرا باید مک بوک را در حالت‌های مختلف بچرخانید تا بتوانید صفحه کلید را تمیز کنید. حالا مک بوک را باز کرده و کیبورد را در زاویه 75 درجه به سمت نمایشگر و رو به پائین، بچرخانید و سپس هوای فشرده را به شکل حرکات زیگزاگ و از سمت چپ به راست بر روی کل صفحه کلید، اسپری کنید و همین کار را در مسیر برگشت انجام دهید.

4- مک بوک را به سمت چپ و راست بچرخانید و دوباره با حرکات زیگزاگ، هوای فشرده را روی کیبورد مک بوک اسپری کنید. این کار را در هر دو جهت انجام دهید. برای کیبورد اکسترنال نیز همین مراحل را طی کنید.

 

نحوه تمیز کردن صفحه کلید مک بوک How to clean a MacBook keyboard

 

لوازم مناسب برای تمیز کردن صفحه کلید مک بوک

ممکن است در صورتی که برخی از کلیدهای کیبورد، کثیف شده باشند، بخواهید آنها را تمیز کنید. بهترین وسیله برای تمیز کردن کلیدها، پارچه نرم، بدون پرز و خشک است اما اپل پیشنهادی با تمیز کنندگی قوی‌تر برای این کار دارد که شامل استفاده از دستمال مرطوب ایزوپروپیل الکل 70 درصد، دستمال مرطوب اتیل الکلی 75 درصد و یا دستمال ضد عفونی کننده کلروکس می‌باشد. از این دستمال‌ها برای سایر سطوح سخت و غیر مشبک مک بوک apple مانند صفحه نمایش نیز می‌توانید استفاده کنید. شرط اساسی این است که از موادی که حاوی سفید کننده پراکسید هیدروژن باشد، استفاده نکنید.

 

نحوه تمیز کردن صفحه کلید مک بوک How to clean a MacBook keyboard

 

 

 

 

موارد ممنوعه در تمیز کردن کیبورد مک بوک

در زمان تمیز کردن صفحه کلید، موارد مهمی وجود دارد که پرهیز از آنها به سلامت دستگاه شما کمک می‌کند. این موارد ممنوعه عبارتند از:

1- از آئروسل‌ها، سفید کننده ها یا مواد ساینده استفاده نکنید.

2- مراقب باشید که رطوبت یا مایعات به محل‌های باز (مانند پورت‌ها) وارد نشوند.

3- از تمیز کردن تهاجمی و خیلی محکم کیبورد پرهیز کنید تا به کیبورد آسیبی وارد نشود.

4- هیچ یک از مواد پاک کننده را مستقیماً بر روی کیبورد، اسپری نکیند.

5- به هیچ وجه از موادی که حاوی سفید کننده یا پراکسید هیدروژن هستند، استفاده نکنید.

 

نحوه تمیز کردن صفحه کلید مک بوک How to clean a MacBook keyboard

 

اگر بعد از تمیز کردن صفحه کلید مک بوک پرو یا مک بوک ایر خود، هنوز برخی از کلیدها مشکل دارند، لازم است که به متخصصین این کار مراجعه کنید. شاید کار نکردن کیبورد شما به تمیز کردن کیبورد مربوط نمی‌شود و اشکال سخت افزاری داشته باشد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت چهارم

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت سوم

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت دوم

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت اول

همه چیز درباره رزتا 2

تاچ بار در کیبورد مک بوک پرو اپل چیست؟

10+1 دلیل برای خریدن مک اپل به جای کامپیوتر ویندوزی

آموزش کامل نحوه خالی کردن سطل زباله در مک

مفیدترین میانبرهای صفحه کلید در ویندوز

بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال 2023

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می