shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مزایا و معایب تاچ بار مک بوک اپل

در این مقاله در رابطه با تاچ بار مک بوک و مزایا و معایب آن به بحث خواهیم پرداخت.

⚡مزایاومعایبتاچبارمکبوکاپل

مزایا و معایب تاچ بار مک بوک


 

امروزه محصولات اپل به خصوص انواع گوشی اپل و مک بوک اپل، طرفداران و علاقه‌مندان بی‌شماری دارد که اگر توان مالی خرید محصولات اپل را داشته باشند بی‌شک سریعاً به خرید آن اقدام می‌کنند. اما همانطور که می‌دانید اپل سالانه از ویژگی‌های جدیدی در محصولات خود رونمایی می‌کند.

 

 

مزایا و معایب تاچ بار اپل در مک بوک چیست؟

 

به‌طور مثال یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که در بین مک‌بوک‌های اپل در سال 2016 معرفی، رونمایی و عرضه شد اضافه شدن ویژگی تاچ بار به مک بوک‌های اپل بود. در واقع این ویژگی یک پنل لمسی باریک در بالای صفحه کلید که تاچ بار نام دارد اضافه می‌کند. بحثی که در این میان مطرح است اینست که آیا اصلا مک بوک با تاچ بار بخریم یا بدون تاچ بار؟ ما تصمیم گرفتیم به بررسی کامل و دقیق این مطلب برای افرادی که قصد خرید لپ تاپ اپل را دارند بپردازیم. پس اگر شما جزء آن دسته هستید حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

 

 

معرفی اولین مک بوک همراه با تاچ بار

همانطور که گفتیم آغاز رونمایی و عرضه مک بوک‌هایی شامل ویژگی تاچ بار از سال 2016 شروع شده است. در واقع اولین مدل‌های این مک بوک‌ها شامل، مک بوک پرو 13 اینچی و 15 اینچی می‌شود که هر دو مدل کاملاً شبیه یکدیگر مهندسی شده‌اند. مثلا هر دوی آن‌ها باریک، سبک و کوچکتر از نسل‌های قبلی خود ارائه شدند.


در بین ویژگی‌های جدیدی که به مک بوک اضافه شده بود، مهم‌ترین آن اضافه شدن یک پنل لمسی باریک در بالای صفحه کلید بود که بسیار با استقبال و محبوبیت زیادی روبرو شد. در واقع این تاچ بار می‌تواند در مک بوک شما نقش یک آیپد کوچک را بازی کند که جای کلیدهای function را گرفته است. پنل تاچ بار می‌تواند کلید Esc یا هر کلید قدیمی دیگری را به شما نشان دهد. اما جادوی اصلی این ویژگی اینست که برای هر چیزی از ویرایش ویدیو و تصویر گرفته تا آفیس و تولید موسیقی، کنترل‌های حساس به تماس را نشان می‌دهند.


همچنین مک بوک‌های شامل تاچ بار شناسه لمسی هم دارند که به شما امکان این را می‌دهد با اثر انگشت خود لاگین کنید و حساب‌های کاربری خود را سریع تغییر دهید و در واقع از اپل پی (Apple Pay) استفاده کنید. لازم است بدانید این تکنولوژی از تراشه T1 اپل استفاده می‌کند بنابراین مثل آیفون امنیت آن تضمین شده است.

البته در طی این سال‌ها مک بوک‌‌های جدیدتر با قابلیت‌های پیشرفته‌تر همراه با تاچ بار یا بدون تاچ بار رونمایی و عرضه شده است. اما موضوعی که ما قصد داریم آن را بررسی کنیم اینست که اصلاً تاچ بار برای چه افرادی می‌تواند مناسب و کاربردی باشد و چه کسانی باید از خرید آن پرهیز کنند.

 

معرفی تاچ بار مک بوک پرو اپل

 

بررسی جزئی‌تر و دقیق‌تر کاربردهای تاچ بار در مک بوک
 

تاچ بار مک بوک پروی شما بر مبنای اپلیکیشن‌هایی که شما از آن‌ها استفاده می‌کنید قابلیت تغییر دارد. همچنین کلیدهای میان‌بر و کنترل‌ها را به‌راحتی در دسترس کاربران قرار می‌دهد. در واقع شما زمانی که مک بوک پروی خود را روشن می‌کنید بلافاصله نوار کنترل را به صورت اتوماتیک در سمت راست تاچ بار خود خواهید دید. 


نوار کنترل شامل چند تا دکمه آشنا مثل نور صفحه، صدا، Mute و Siri در اپل می‌شود و این گزینه‌ها بدون توجه به اینکه از چه اپلیکیشنی در حال استفاده هستید همیشه در دسترس خواهند بود و به شما امکان این را می‌دهد تنظیمات دلخواه خود را به‌راحتی انجام دهید.

حتی به شما امکان این داده می‌شود با کلیک روی گزینه پیکان در کنترلر منوهای بیشتری از تنظیمات را مشاهده کنید. با توجه به کاری که می‌کنید و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید تاچ بار شما تغییر خواهد کرد تا مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین گزینه‌ها را به انگشتان شما نزدیک کند.

 

 

 


از دیگر کاربردهای رایج تاچ بارها برای نوشتن، پاسخ دادن یا آرشیو کردن پیام‌ها است. همچنین شما می‌توانید از کلمات پیش‌بینی شده که به شما نمایش می‌دهد برای نوشتن سریع‌تر ایمیل‌هاتون هم استفاده کنید.

شما با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید کاربردهای متفاوت و جدیدی هر بار از تاچ بار خود کشف کنید. به‌طورکلی این ویژگی اضافه شده جذابیت‌ها و قابلیت‌های خاصی در اختیار شما قرار می‌دهد. پس طبق سلیقه شما و کاربردی که دنبال آن هستید مک بوک با تاچ بار می‌تواند بهترین گزینه و شاید در مواردی بدترین انتخاب برای شما محسوب شود.

 

نحوه عملکرد تاچ بار مک بوک پرو

 

مک بوک با تاچ بار بخریم یا مک بوک بدون تاچ بار؟
 

تا این قسمت از مقاله به معرفی و بررسی ویژگی‌های تاچ بارها در مک بوک پرداختیم و موارد مهم آن را شرح دادیم. در این بخش نیز به معرفی رایج‌ترین مزایا و معایب تاچ بارها می‌پردازیم، بعد از آن، این شما هستید که باید با توجه به اولویت‌بندی‌های خود تصمیم‌گیری کنید که آیا تاچ بار برای شما مناسب خواهد بود یا نه؟ چون ما تنها تحقیقات و شنیده‌های بدست آمده از بازخورد استفاده از تاچ بار مک بوک را برای شما بازگو خواهیم کرد.


1)    مزایای استفاده از تاچ بار در مک بوک

•    استفاده از تاچ بار از جمله مزایایی که به مک بوک اضافه کرده است امکان آنلاک کردن مک بوک با اثر انگشت است. در واقع اپل با تاچ بار، فناوری تاچ آی‌دی را که قبلا تنها در آیفون بود به مک بوک نیز اضافه کرد.
•    کاربر توسط نوار جایگزین کلیدهای فانکشن F1-F12 می‌تواند دکمه‌ها را با سلیقه دلخواه خود جابه‌جا کند. همچنین اپلیکیشن‌ها نیز مجموعه اختصاصی از آیکون‌های لمسی را در آن جای می‌دهند. این مورد نیز از جذابیت‌ها و مزیت‌های کار کردن با تاچ بار در مک بوک محسوب می‌شود.
•    تصاویر در تاچ بار در ابعاد کوچک به نمایش در می‌آیند و حتی شما می‌توانید به‌صورت مستقیم به ایموجی‌ها دسترسی پیدا کنید.
•    به وسیله نرم افزار Final Cut Pro قادر خواهید بود تمامی تایم‌لاین ویدئوی در حال ویرایش را روی تاچ بار مک بوک مشاهده کنید و به‌راحتی طول آن را جابه‌جا کنید.

 

 

 


2)    معایب و انتقادهای وارد شده به تاچ بار در مک بوک

از اصلی‌ترین انتقادهای وارد شده به تاچ بار در مک بوک این است که بیش از حد باریک است. در واقع بسیاری از کاربران به دلیل باریک بودن بیش از حد آن نمی‌توانند آن‌طور که باید از دستورات در مک بوک جدید خود استفاده کنند. 


یکی از مشکلات اساسی تاچ بار اینست که نمی‌تواند جایگزین دکمه‌های واقعی شود.


اغلب افراد ترجیح می‌دهند صفحه نمایشی بزرگتر در دسترس داشته باشند و با آن کار دارند، پس اگر شرایطتش برای آن‌ها فراهم باشد مک بوک را به یک صفحه نمایش بزرگتر وصل می‌کنند و عملاً اگر این اتفاق بیافتد تاچ بار اصلا به کار آن‌ها نمی‌آید.


در حال حاضر سرفیس بوک برای کسانی که به داشتن تاچ بار در لپ تاپ خود علاقه‌مند هستند بهترین گزینه است چون اندازه و ابعاد صفحه نمایش آن ایده‌آل است و مانند تاچ بار مک بوک اذیت نخواهید شد تا کوچکترین چیزها را در ابعادی کوچک پیدا کنید.


شما توسط تاچ بار مک بوک نمی‌توانید بین کیبورد و صفحه نمایش سوییچ کنید و کنترل کامل روی محتوای موجود روی صفحه نمایش داشته باشید.

 

مزایا و معایب تاچ بار مک بوک اپل

 

 

برداشت کلی از خرید مک بوک با تاچ بار

به‌طورکلی در نگاه اول شاید خرید مک بوک با اضافه شدن ویژگی جدید و جذابی مانند تاچ بار برای شما هیجان انگیز و دلخواه باشد و حتی شاید به این فکر کنید که اپل توانسته بخشی از کیبورد که خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد را قابل تنظیم، جذاب و سفارشی برای کاربران خود ارائه دهد.

اما وقتی کمی دقیق‌تر شوید و درباره آن تحقیق کنید، متوجه خواهید شد مشکلات اساسی نیز در این میان وجود دارد که شاید خرید مک بوک با تاچ بار را خیلی هم برای شما جذاب نکند.


مثلاً به این موضوع فکر کنید که دکمه‌های مجازی روی تاچ بار را نمی‌توانید به‌صورت شهودی و براساس حس لامسه استفاده کنید. پس در این شرایط مجبور خواهید بود هر بار برای استفاده از تاچ بار به آن خیره شوید و در نتیجه این قضیه به مرور می‌تواند حواس شما را پرت کند چون کامل نمی‌توانید روی نمایشگر اصلی تمرکز کنید. این تنها یکی از مشکلاتی بود که شما احتمالاً خواهید داشت.


با توجه به اینکه نام لپ تاپ‌های تاچ باردار اپل، مک بوک پرو است و همانطور که از معنی آن مشخص است معنا و مفهوم حرفه‌ای بودن را می‌دهد، پس حتماً اکثر کاربران مک بوک پرو افرادی متخصص هستند که به دنبال بالا رفتن کیفیت زندگی کاری خود هستند. قطعاً این افراد به توان پردازش بیشتر و نمایشگر بزرگتر بیشتر اشتیاق و علاقه نشان خواهند داد تا بتوانند برنامه‌های گرافیکی را راحت‌تر اجرا کنند و رابط کنترلی مطمئن‌تر و قوی‌تری را تجربه کنند.

 

 

 


جمع بندی نهایی

در این مقاله به بررسی و تحلیل مک بوک‌ها به همراه تاچ بار یا بدون آن‌ها پرداختیم، همچنین مزایا و معایب آن را ذکر کردیم و حتی تحلیل‌های لازم را انجام دادیم تا بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید که کدام گزینه برای شما می‌تواند انتخاب بهتر و همچنین منطقی‌تری باشد.

البته در نهایت به عنوان جمع‌بندی این بحث باید بگوییم که طبق اطلاعات کسب شده استفاده از مک بوک بدون تاچ بار بار برای افراد حرفه‌ای و کسانی که ویژگی‌های گرافیکی قوی‌تر برای پردازش و انجام کارهای سنگین مد نظر آن‌هاست قطعا گزینه‌ای هوشمندانه‌تر و بهتر خواهد بود. پس شما قبل خرید اول از همه با خود رو راست باشید و نیازهای خود را به‌درستی تحلیل کنید تا انتخاب هوشمندانه‌تری انجام دهید.

 

شما می‌توانید برای دیدن تمامی مدلها مک بوک شامل مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچ، مک بوک پرو 14 اینچ و مک بوک پرو 16 اینچ، به صفحه مربوط به این گروه سر بزنید و همچنین اگر نقطه نظری درباره این مقاله داشتید، آنرا در بخش نظرات بنویسید تا سایر مخاطبان نیز از آن استفاده نمایند.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

تاچ بار در کیبورد مک بوک پرو اپل چیست؟

چالش حذف درگاه های اتصال مک بوک در سال 2020

آموزش نحوه سفارشی کردن حرکات ماوس در مک

راهنمای پیدا کردن مک بوک گم شده یا سرقت شده با Find My

آموزش آپدیت کردن سیستم عامل مک

کاملترین راهنمای نحوه کار کلیدهای عملکرد تابعی ( F1 تا F12 ) در ویندوز و مک

دلایل عدم بکارگیری فن در مک بوک ایر 2021

نقاط قوت و ضعف باتری در مک بوک های M1 اپل

معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت دوم

7 مورد از برترین ویژگی‌های مک بوک M1 (شباهت‌های مکبوک پرو m1 و مکبوک ایر m1)

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می