shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️مقایسه سرفیس بوک 3 با سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس بوک مایکروسافت، یک لپ تاپ نوآورانه بود و سرفیس لپ تاپ استودیو یک محصول کاملاً جدید بوده و هر دو جزو لپ تاپ های 2 در 1 محسوب میشوند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کدام یک از این دو بهتر است؟

مقایسهسرفیسبوک3باسرفیسلپتاپاستودیو

 سرفیس بوک 3 بهتر است یا سرفیس لپ تاپ استودیو؟


 

سرفیس بوک مایکروسافت زمانی که برای اولین بار معرفی شد یک لپ تاپ فوق العاده نوآورانه بود، با صفحه‌نمایش بدون پاره شدگی (tear-off display) و گرافیک مجزا که آن را به چشم‌گیرترین و قدرتمندترین سرفیس تا آن لحظه تبدیل کرده بود. سرفیس بوک 3 جدیدترین نسخه سرفیس بوک‌ها است و با وجود اینکه در لیست بهترین لپ تاپ های 2 در 1  باقی مانده است اما کمی قدیمی شده است. در طرف دیگر، سرفیس لپ تاپ استودیو یک محصول کاملاً جدید بوده و به روز رسانی محسوب نمی‌شود. این سرفیس یک طراحی قابل تبدیل 2 در 1 کاملاً جدید است که به اجزا و قطعات قدرتمندتری مجهز شده است.

آیا سرفیس بوک 3 می‌تواند با سرفیس لپ تاپ استودیو برابری کند؟ در این مقاله به بررسی این دو سرفیس از لحاظ مشخصات، طراحی ظاهری و کارایی و... می‌پردازیم تا ببینیم نسبت به هم در چه شرایطی قرار دارند.

 

مشاهده قیمت خرید سرفیس لپ تاپ استودیو

 

 

جدول مقایسه مشخصات سرفیس لپتاپ استودیو با سرفیس بوک 3

 

 

سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس بوک 3 مدل 13.5 اینچی

ابعاد

18.94 × 228.32 × 323.28 میلیمتر

 312x232x13-23 میلیمتر

وزن

 

1.82  کیلوگرم

1.534 کیلوگرم در مدل Core i5

1.642 کیلوگرم در مدل Core i7

پردازنده

Intel Core i5-11300H
Intel Core i7-11370H

Intel Core i5-1035G7
Intel Core i7-1065G7

گرافیک

Intel Iris X
Nvidia GeForce RTX 3050 Ti

Intel Iris Plus
Nvidia GeForce GTX 1650 Max-Q

رم

16 گیگابایت
32 گیگابایت

8 گیگابایت
16 گیگابایت
32 گیگابایت

نمایشگر

14.4 اینچ IPS

نسبت تصویر 3:2

رزولوشن 1600 x2400

13.5 اینچ IPS

نسبت تصویر 3:2

رزولوشن 2000x 3000

ذخیره سازی

256  گیگابایت  PCIe SSD
512
 گیگابایت  PCIe SSD
1
 ترابایت  PCIe SSD
2
 ترابایت  PCIe SSD

256  گیگابایت  PCIe SSD
512
 گیگابایت  PCIe SSD
1
 ترابایت  PCIe SSD

نمایشگر لمسی

بله

بله

پورت ها

2 عدد USB-C سازگار با Thunderbolt 4

1 عدد Surface Connect
جک 3.5 میلی متری صدا

2 عدد USB-A 3.1 Gen 2
1 عدد USB-C 3.1 Gen 2
2 عدد Surface Connect
جک صوتی 3.5 میلی متری
کارت خوان SD

بی سیم

وای فای 6 و بلوتوث 5.1

وای فای 6 و بلوتوث 5.0

وبکم

720p

HD

سیستم عامل

ویندوز 11

ویندوز 10 (قابل ارتقا به ویندوز 11)

باتری

58  وات ساعت

69  وات ساعت (Core i5)

یا

 75.3 وات ساعت  (Core i7)

 

 

مقایسه سرفیس بوک 3 با سرفیس لپ تاپ استودیو: در بخش طراحی

سرفیس بوک 3 مدل 13.5 اینچی دارای سومین نسل از نمایشگرهای 2 در 1 مایکروسافت است و با وجود اینکه چند سال از عمر آن می‌گذرد، هنوز تنها لپ تاپ در نوع خود است. صفحه نمایش 13.5 اینچی اکثر اجزای لپ تاپ را در خود جای داده است، به جز بخش عمده باتری و پردازنده گرافیکی مجزا (در مدل‌های بالاتر) که هر دو روی پایه کیبورد قرار دارند. شما می‌توانید صفحه نمایش را جدا کنید و قسمت اصلی رایانه را البته با تکیه بر ظرفیت باتری محدود و گرافیک یکپارچه آن، مانند تبلت با خود حمل کنید.

سرفیس لپ تاپ استودیو در کل یک دستگاه متفاوت است. در این لپ تاپ، صفحه نمایش از طراحی 2 در 1 رو به جلو استفاده می‌کند که در آن صفحه نمایش در مرکز قرار دارد و می‌توان آن را در حالت‌های رسانه یا تبلت، به جلو کشید. این نمایشگر در هیچ یک از حالت‌های خود جدا نمی‌شود و عملکرد خود را از دست نمی‌دهد. این دو لپ تاپ با هم متفاوت بوده اما هر دو از طراحی مبتکرانه استفاده کرده اند.

 

مقایسه سرفیس لپ تاپ استودیو با سرفیس بوک 3

 

هر دو لپ تاپ به یک اندازه خوب ساخته شده‌اند، سرفیس بوک 3 در طراحی ظاهری از شاسی آلیاژ منیزیم و سرفیس لپ تاپ استودیو از منیزیم و آلومینیوم استفاده می‌کند. آنها همانند سنگ سخت و بدون انعطاف بوده و در برابر خم شدن یا پیچ خوردگی مقاوم اند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تحمل بسیار بالایی داشته و به آنها هم ظرافت مدرن و هم استحکام می بخشد.

سرفیس بوک 3 دارای عرض کمتر و عمق بیشتر از سرفیس لپ تاپ استودیو است اما سرفیس لپ‌تاپ استودیو نیز با ضخامت 18.94 میلیمتر در مقایسه با سرفیس بوک 3 نازک‌تر است که در قسمت عقبی با داشتن لولای تکیه‌گاه به 23 میلیمتر می‌رسد. این لولا برای متعادل کردن صفحه نمایش سنگین هنگام تا شدن ضروری است، چیزی که سرفیس لپ تاپ استودیو به آن نیاز ندارد. از طرفی سرفیس بوک 3 سبک‌تر بوده و 1.642 کیلوگرم وزن آن در مقابل 1.82  کیلوگرم وزن سرفیس لپ تاپ استودیو کمتر است.

در کل، هیچ یک از این لپ‌تاپ‌ها به‌طور خاص شیک و براق نیستند. همانطور که می‌دانید از نظر زیبایی شناسی، سراسر بدنه سرفیس را با رنگ نقره‌ای پلاتینیوم پوشش می‌دهند. با این وجود هر دو در عین سادگی صنعتی خود، طراحی‌های خیره کننده‌ای دارند، اما لپ تاپ سرفیس استودیو با پیکربندی 2 در 1 خود، متمایزتر است و بیشتر شبیه یک لپ تاپ تاشوی سنتی به نظر می‌رسد اما سرفیس بوک 3 در عمق، کمی کشیده تر دیده میشود.

صفحه‌کلید سرفیس بوک 3 دارای جابجایی و عمق زیاد و مکانیزم سفت‌تر است که به دلیل حرکت محکم‌تر کلیدها، دقیق‌تر عمل میکند. صفحه‌کلید لپ‌تاپ سرفیس استودیو حس سبک‌تری دارد که یادآور کیبورد سرفیس پرو 8 است. در کلیدهای لپ تاپ سرفیس استودیو هم جابجایی و عمق زیادی وجود دارد اما نه به اندازه سرفیس بوک 3. کیبورد سرفیس لپتاپ استودیو دارای مکانیزم سوئیچ دقیق با عملکرد دقیق است. هر دو صفحه کلید عالی هستند و لپ تاپ سرفیس استودیو، خاکستری تیره‌تری نسبت به رنگ نقره‌ای سرفیس بوک 3 دارد که گاهی اوقات نور پس زمینه را به چالش می‌کشد.

پد لمسی گزینه‌ای است که بین این دو همه دستگاه، واقعاً متفاوت است.

 سرفیس بوک 3 دارای تاچ پد فیزیکی سنتی با اندازه متوسط ​​است که به لطف درایورهای پد لمسی  Microsoft Precision، با پاسخگویی عالی و پشتیبانی از حرکات چند لمسی بسیار خوب است، اما ویژگی خاص و عجیبی ندارد. در طرف دیگر،  سرفیس لپ تاپ استودیو از یک تاچ پد لمسی بزرگتر استفاده می‌کند که کارشناسان معتقدند حتی بهتر از Force Trackpad  اپل کار می‌کند. طی کار آزمایشی با تاچ پد لمسی لپ تاپ سرفیس استودیو، در حساسیت 75 درصد، به سختی توانستیم پاسخ را از کلیک‌های فیزیکی سخت تشخیص دهیم. همه کاربران از چنین تاچ پدی استقبال می‌کنند و مشتاقانه منتظر همه لپ‌تاپ‌هایی هستند که از تاچ‌پدهای لمسی استفاده ‌کنند که به این خوبی باشند.

قابلیت اتصال یکی دیگر از نقاط قوت سرفیس لپ تاپ استودیو است. دو پورت USB-C با قابلیت Thunderbolt 4 و Surface Connect ارائه می‌دهد. در حالی که این مقدار کمتر از دو پورت USB-A و یک پورت USB-C سرفیس بوک 3 و سرفیس کانکت است، اما مدرن‌تر است و از اتصال یک محفظه GPU خارجی برای عملکرد بیشتر در بازی پشتیبانی می‌کند. همچنین سرفیس بوک 3 دارای کارت خوان SD است، چیزی که لپ تاپ استودیو سرفیس فاقد آن است.

 

 

 

مقایسه سرفیس بوک 3 با سرفیس لپ تاپ استودیو: در بخش عملکرد و کارایی

سرفیس بوک 3  مجهز به پردازنده‌های نسل دهم اینتل 28 واتی سری U است و گزینه گرافیکی مجزای آن Nvidia GeForce 1650 Ti است. پردازنده‌های سری H 35 واتی لپ‌تاپ سرفیس استودیو و کارت گرافیک اختیاری Nvidia GeForce RTX 3050 Ti این لپ‌تاپ را تکمیل می‌کنند. به طور کلی، سرفیس لپ تاپ استودیو سریع‌ترین لپ تاپ است.

به عنوان مثال، در تست Handbrake که یک فایل ویدیویی 420 مگابایتی را به عنوان H.265 رمزگذاری می‌کند، 275 ثانیه طول کشید تا سرفیس بوک 3  آزمایش را کامل کند در حالی که برای سرفیس لپ‌تاپ استودیو 179 ثانیه طول کشید. این آزمایش‌ها در نسخه‌های مختلف Handbrake انجام شده است، اما حداکثر 10 ثانیه یا بیشتر، در نتایج هر یک از این دو دستگاه، تفاوت ایجاد شده است. سرفیس لپ تاپ استودیو همچنین در تست Geekbench 5 امتیاز قابل توجه بالاتری کسب کرد: امتیاز 1321در حالت تک هسته‌ا‌ی  و 5131 در حالت چند هسته‌ای برای سرفیس لپ تاپ استودیو در مقایسه با سرفیس بوک 3 که امتیاز 1315 و 4009 را کسب کرد.

در انجام بازی‌ها نیز سرفیس لپ تاپ استودیو ماشین بسیار سریع‌تری نیز خواهد بود. در تست 3DMark Time Spy امتیاز 4266 برای سرفیس لپ تاپ استودیو و 3214 برای رقیبش دیده می‌شود. این اختلاف به دلیل عملکرد عالی RTX 3050 Ti نسبت به GTX 1650 Ti میباشد. سرفیس بوک 3 در بازی فورتنایت با کیفیت 1080p و حالت گرافیک حماسی (epic graphics)، سرعت 43 فریم بر ثانیه را بر جا گذاشت ولی در سرفیس لپ تاپ استودیو با سرعت 57 فریم در ثانیه به نمایش درآمد.

به طور کلی،  سرفیس لپ تاپ استودیو نسبت به سرفیس بوک 3، تفاوتی آشکار و پیشرفتی معنادار دارد که هم به جهت بهره‌وری و عملکرد، و هم برای انواع خلاقیت‌ها، این دستگاه، سریعتر بوده و در جایگاه ممتازتری قرار میگیرد.

 

 

مقایسه سرفیس بوک 3 با سرفیس لپتاپ استودیو در بخش طراحی

 

 

مقایسه سرفیس بوک 3 با سرفیس لپ تاپ استودیو: به لحاظ صفحه نمایش

سرفیس‌ها به داشتن نمایشگرهای عالی با وضوح بالا و نسبت تصویر 3:2 معروف هستند.  سرفیس بوک 3 و سرفیس لپ تاپ استودیو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال، سرفیس لپ تاپ استودیو، تجربه کلی بهتری را ارائه داده و همچنین نوآوری‌هایی را به نمایش میگذارد.

صفحه‌نمایش لپ‌تاپ Surface Studio با روشنایی 443 نیت در مقابل  روشنایی 422 نیت سرفیس بوک 3، روشن‌تر است. سرفیس لپ تاپ استودیو رنگ‌های گسترده‌تری را در 100٪ sRGB و 82٪ AdobeRGB ارائه میکند و در طرف مقابل سرفیس بوک 3 نیز 94٪ و 73٪ ارائه می‌کند. سرفیس لپ تاپ استودیو همچنین در DeltaE  با عدد 1.21 در مقایسه با سرفیس بوک 3  با عدد 2.1 رنگ‌های دقیق‌تری دارد (کمتر از 1.0 کامل در نظر گرفته می‌شود).

دستگاه قدیمی‌تر کنتراست کمی بالاتر در 1420:1 در مقایسه با 1270:1 سرفیس لپ تاپ استودیو دارد، اما هر دو عالی هستند. و صفحه نمایش 13.5 اینچی سرفیس بوک 3 دارای وضوح بالاتری نسبت به صفحه نمایش 14.4 اینچی سرفیس لپ تاپ استودیو با رزولوشن 3000 x 2000 در مقایسه با صفحه نمایش 14.4 اینچی 2400 x1600 است.

چیزی که صفحه نمایش سرفیس لپ تاپ استودیو را واقعا متمایز می‌کند، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی آن است که در مقایسه با 60 هرتز معمولی سرفیس بوک 3، انیمیشن‌ها و حرکت‌های روی صفحه را نرم‌تر می‌کند. سرفیس لپ تاپ استودیو از قلم مایکروسافت Surface Slim 2 پشتیبانی می‌کند که دارای بازخورد لمسی است و با دقت بیشتری از نوشتن روی کاغذ تقلید می‌کند؛ حتی در سرفیس لپ تاپ استودیو، یک داک برای قلم وجود دارد که در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، آن را شارژ می‌کند.

سرفیس لپ تاپ استودیو  رنگ‌های زنده‌تر، نرخ تازه‌سازی سریع‌تر و پشتیبانی بهتر از قلم را ارائه می‌کند. این لپ تاپ در این شرایط برنده میدان است.

 

 

سرفیس بوک 3 یا سرفیس لپ تاپ استودیو؟ کدام یک در بخش نمایشگر بهتر است؟

 

 

مقایسه سرفیس بوک 3 با سرفیس لپ تاپ استودیو: از نظر قابل حمل بودن

همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ یک از این دو دستگاه، بعنوان یک لپ تاپ‌ها نازک یا سبک مطرح نیستند ، با این حال، هیچ کدام از آنها به شدت سنگین نیستند. بنابراین می‌توانید آنها را در کوله پشتی خود قرار دهید و به راحتی حمل کنید.

به طور کلی، سرفیس لپ تاپ استودیو در مقایسه با ظرفیت ترکیبی سرفیس بوک 3 که بین قسمت تبلت و پایه تقسیم شده است، ظرفیت باتری کمتری دارد اما سرفیس لپ تاپ استودیو، عمر باتری بهتری را به نمایش میگذارد، به طوری که سرفیس لپ تاپ استودیو در مرور وب 10.5 ساعت در مقابل رکورد 9.8 ساعتی سرفیس بوک 3 دوام آورد و در تست پخش ویدیو 13.6 نیز ساعت بطور مداوم کار کرد و سرفیس بوک 3 به عدد 14 ساعت رسید. اما مشکل اینجاست که وقتی بخواهید صفحه نمایش سرفیس بوک 3 را جدا کنید و از آن در حالت تبلت استفاده کنید، عمر باتری به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد، یعنی به کمی بیش از 2 ساعت در تست مرور وب و حدود 3.5 ساعت در تست پخش ویدیویی رضایت میدهد. این بدان معناست که سرفیس لپ تاپ استودیو در حالت تبلت، از عمر باتری بسیار بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

 

از نظر قابلیت حمل آیا سرفیس لپ تاپ استودیو بهتر است یا سرفیس بوک 3

 

 

سرفیس لپ‌تاپ استودیو، در حال حاضر نسبت به سرفیس بوک 3، یک سیستم 2 در 1 مدرن‌تر است

 سرفیس بوک 3 از 1600 دلار برای مدل مجهز به تراشه  Core i5، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD و گرافیک یکپارچه شروع می‌شود. قیمت آن برای Core i7، 32 گیگابایت رم، 1 ترابایت SSD و گرافیک مجزا 2700 دلار است. سرفیس بوک 3، در تمامی مدلها، یک لپ تاپ گران قیمت محسوب میشود.

 سرفیس لپ تاپ استودیو از 1600 دلار برای مدل مجهز به تراشه  Core i5، 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD و گرافیک یکپارچه شروع شده و حداکثر قیمت آن برای مدل مجهز به تراشه  Core i7، 32 گیگابایت رم، 2 ترابایت SSD و گرافیک مجزا  3100 دلار است. این لپ تاپ حتی از سرفیس بوک 3 نیز گران‌تر است.

 

مشاهده قیمت خرید سرفیس لپتاپ استودیو

 

سرفیس بوک 3، خود را به عنوان مبتکرانه‌ترین سیستم 2 در 1 حال حاضر به نمایش در آورده است. در طرف دیگر، سرفیس لپ‌تاپ استودیو با ارائه یک طراحی کاربردی‌تر، نمایشگر بهتر، عملکرد سریع‌تر و عمر باتری بهتر، جایگاه خود را در صدر خط تولید مایکروسافت قرار داده است که جذابیت بیشتری دارد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

مقایسه سرفیس لپتاپ استودیو با لپتاپ لنوو Yoga 9i 14 Gen 7

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس گو 2

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 8

مقایسه سرفیس لپ تاپ 4 با مک بوک پرو 16 اینچی

مقایسه سرفیس لپ تاپ 5 با سرفیس لپ تاپ 4

مقایسه سرفیس پرو 8 با تبلت 2 در 1 دل مدل Dell XPS 13

مقایسه سرفیس پرو 7 با آیپد پرو 2020 اپل

مقایسه سرفیس پرو 7 با مک بوک پرو

بررسی فنی سرفیس پرو 8 مایکروسافت نسخه بیزینس!

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می