shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡بررسی مجیک موس 3 اپل و مهمترین نکات آن + قیمت

در این مقاله به معرفی و بررسی مجیک موس 3 و تفاوت های بین مجیک موس 2 با مجیک موس 3 پرداخته‌ایم

⚡بررسیمجیکموس3اپلومهمتریننکاتآن+قیمت

شناسایی تفاوت‌ها و شباهت‌های مجیک موس 2 و مجیک موس 3



با توجه به استقبال گسترده ای از مجیک موس اپل Apple Magic Mouse به عمل آمده، برای بسیاری از مخاطبان این سوال مطرح است که مجیک موس 3 چه مشخصاتی داشته و چرا مطالب کمی راجع به این موضوع منتشر می شود؟ در این مقاله به جواب این سوال و بررسی محصولی که موسوم به مجیک ماوس 3 اپل Apple Magic Mouse شده خواهیم پرداخت. 

 

   


Apple magic mouse برای اولین بار در تاریخ 20 اکتبر 2009 مطابق با 28 مهر 1388 از سوی کمپانی اپل به عنوان موس بیسم و تمام لمسی اپل، به بازار عرضه شد.

از آن جا که اولین نسل موس جادویی اپل، نیاز به تعویض باتری به صورت فیزیکی داشت، مشکلاتی برای کاربران فراهم کرده بود و شرکت اپل نیز برای رفع این مشکل و اعمال پیشرفت های بیشتر بر این محصول، نسل دوم مجیک موس را 6 سال بعد در تاریخ 13 اکتبر 2015 مطابق با 21 مهر 1394، روانه بازار نمود.

در واقع این ماوس جادویی بی سیم علاوه بر حل مشکل تعویض باتری و جایگزنی آن با باتری قابل شارژ، بعضی موارد دیگر در کارکرد این موس را نیز ارتقا داده بود. مجیک موس نسل 2 اپل به مجیک موس 2 شهرت یافت و این در واقع شروعی برای موضوع مورد بحث ما بود!

 

 

All-About-Magic-Mouse-3

 

مجیک موس 3 چیست؟ 

6 سال دیگر گذشت و شرکت اپل طبق روال همیشگی خود تصمیم گرفت این محصول را ارتقا دهد اما این تغییرات قرار نبود خیلی کلی باشد یا ظاهر مجیک موس 2 تغییر یابد.

از نظر سخت افزاری هم تغییری بنیادی در شرف انجام نبود. این بار صرفا محصول آپدیت شده بود. مدل آپدیت شده مجیک موس نسل دو اپل در سال 2021 روانه بار شد. این موس در واقع مجیک موس نسل دو 2021 اپل می باشد اما بنا به دلایلی از جمله تکرار اشتباهات سهوی برخی کاربران و تکرار آن در برخی وبسایت ها، اشتباه به عنوان مجیک ماوس 3 نیز مشهور شد!

 

 

 


 

برای مشاهده قیمت خرید مجیک موس 3 ، می توانید به "فروشگاه اینترنتی پارسان می" مراجعه کنید.

 

بررسی مجیک موس 3 اپل و مهمترین نکات آن

 

مجیک موس3 که در اصل همان مجیک موس نسل دوم 2021 اپل است، از نظر ظاهری همان ابعاد 11.35*5.71*2.16 سانتی متری و وزن 99 گرمی خود را حفظ کرده و از لحاظ شکل و انحنا دقیقا مطابق نسخه 2016 می باشد.

یک موس تمام تاچ با کارایی ها و قابلیت های فراوان و ساختار فیزیکی خاصی که موجب می‌شود تنها بعد از چند روز کار با Magic Mouse، کاربر نتواند با سایر موس ها کنار بیاید! وزن متوسط و خوبی که باعث می‌شود در عین سنگین نبودن، آن قدرها هم سبک نباشد که خاصیت موس بودن خود را از دست بدهد.

 

 

درواقع مجیک موس 2 اپل در نسخه قبلی هم، تفاوتی با مجیک موس های نسل اولی از نظر ظاهری ندارد. 

 


مجیک موس 3 اپل، ظاهری شیک و مینیمال دارد و مانند بیشتر محصولات اپل، از نوعی سادگی خاص و منحصر به فرد برخوردار است. این ویژگی موجب شده تا طراحی مجیک موس 3 اپل با سلیقه اکثر افراد جور بوده و اصطلاحاً همه‌پسند باشد.

سوئیچ روشن و خاموش کردن این ماوس در قسمت زیرین قرار گرفته که به یک دست بودن روی مجیک موس 3 کمک شایانی نموده است. از شروع سطح روی موس 3 اپل تا لوگوی اپل در پایین آن، با جسمی تمام لمسی روبرو خواهید شد که خاصیت مولتی تاچ نیز دارد.

سطح شیشه‌ای روی مجیک موس 3 اپل با سطح زیرین آن تفاوت رنگ دارد. سطح زیرین از جنس آلومینیم است. سطح‌رویی سفید رنگ و سطح زیرین مجیک ماوس 3، نقره ای رنگ می‌باشد. در واقع در نسخه 2021 مجیک موس 2، موس مشکی با کفی خاکستری تولید نشده است. 
 

 

بررسی مجیک موس 3 اپل و مهمترین نکات آن

 

تفاوت مجیک موس 2 و 3 چیست؟

تفاوت اصلی مجیک موس 3 با مدل پیشین نسل خود در نحوه اتصال این موس جادویی به سیستم، می‌باشد.تنها راه اتصال مجیک ماوس های تولید شده قبل از 2021، به سیستم، استفاده از فناوری بلوتوث است در حالی که مجیک موس 3 اپل یا همان نسخه 2021 مجیک موس 2، علاوه بر بلوتوث، می‌تواند از طریق شبکه بیسیم وای فای نیز به سیستم متصل شود. گفتنی است که در صورت تمایل به اتصال این موس از طریق بلوتوث باید از نسخه 3.0 استفاده شود. 
 

 

برای مشاهده قیمت خرید مجیک موس 3 ، می توانید به "فروشگاه اینترنتی پارسان می" مراجعه کنید.

 

مجیک موس 3 به چه سیستم هایی وصل می‌شود؟

مجیک موس 3 اپل به کلیه مک های مبتنی بر سیستم عامل OS X 1.011 به بالا و آیپد های مبتنی بر سیستم عامل iPadOS 13.4 به بالا قابلیت اتصال دارد. البته Apple Magic Mouse 3 از سازگاری خوبی با اکوسیستم اپل دارد.

به همین دلیل برای استفاده از محصول با محصولات اپل نیازی به اپلیکیشن خاصی جهت جفت شدن نبوده و Magic Mouse به طور اتوماتیک با دیوایس های پشتیبانی شده اپل از جمله آیفون جفت شده و به آن‌ها متصل می‌شود.

از این موس می‌توان در سیستم های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز نیز استفاده کرد که در این حالت به نصب درایور و اپلیکیشن ویژه این کار، نیاز خواهید داشت. 
 

 

بررسی مجیک موس 3 اپل و مهمترین نکات آن

 

 

 

   

 

ماندگاری شارژ مجیک موس 3 چقدر است؟

همانطور که گفته شد، مجیک موس 3 اپل، دارای باتری قابل شارژ از نوع لیتیومی و با ظرفیت 1986 می آمپر می‌باشد. این ماوس از طریق کابل شارژ لایتنیگ به یو اس بی تایپ سی شارژ می‌شود البته آداپتور شارژ، داخل بسته بندی مجیک موس قرار داده نشده ولی با توجه به اینکه بیشتر، کاربران محصولات اپل ازمجیک موس استفاده می‌کنند، قطعاً پاور یا آداپتور را در بین وسایل خود داشته و از طریق نیازی به خرید مجدد آداپتور برای شارژ کردم مجیک موس خود نخواهند داشت.

Magic Mouse 3 یک تفاوت جالب دیگر نیز با مجیک موس 2 دارد و آن هم کابل شارژ کنفی آن می باشد. واضح است که این کابل شارژ در داخل بسته بندی مجیک موس 3 وجود دارد. 

برای شارژ کردن مجیک موس اپل 2021  ، دو روش سریع و کامل وجود دارد. با شارژ سریع و فورس که تنها دو دقیقه برای آن کافی است، تا 9 ساعت قادر به استفاده این موس خواهید بود و در صورت شارژ کامل که تنها یک ساعت زمان می برد در حالت معمول، تا حدود یک ماه شارژ کافی در اختیار خواهید داشت.

برخی منتقدان از قرار گرفتن پورت شارژ مجیک موس Apple در زیر آن ایراد گرفته و عنوان می کنند، مانعی برای استفاده موس در حین شارژ شدن می‌باشد. اما با توجه به زمان شارژ شدن کوتاه و دوام بسیار بالای باتری مجیک موس 3، بد نیست ماهی یک‌بار برای یک هم که شده به دستتان استراحت بدهید!
 

 

بررسی مجیک موس 3 اپل و مهمترین نکات آن

 

 

برای مشاهده قیمت خرید مجیک موس 3 ، می توانید به "فروشگاه اینترنتی پارسان می" مراجعه کنید.

 

 

روش استفاده از مجیک موس 3 یا 2021 اپل

  • با استفاده از حرکت های ترکیبی انگشتان بر روی سطح تمام تاچ مجیک موس 3، می توان کارهای مختلفی انجام داد. لازم به ذکر است که این کار اصلا نیاز به یادگیری و تمرین خاص نداشته و به طور طبیعی به زودی به آن عادت خواهید کرد. برای انجام برخی کارهای مهم توسز مجیک ماوس 3 می توانید از موارد زیر راهنمایی بگیرید:
  • با کشیدن انگشت خود در بر روی هر قسمت از مجیک موس 3، می توانید روی صفحه اسکرول نمایید.
  • با دوبار لمس کردن توسط یک انگشت بر روی مجیک موس 3، می‌توانید به زوم کردن قسمت های دلخواه از تصاویر بپردازید. 
  • در محدوده بالایی موس، سمت راست را لمس کنید تا کلیک راست و سمت چپ را لمس کنید تا کلیک چپ نمایید.
  • در صورتی که یک انگشت خود را به صورت خطی و افقی روی سطح مجیک موس 3 حرکت دهید می‌توانید در صفحات وب در مرورگر سافاری، بک و فوروارد کرده و یا از این ویژگی در ادیت ویدیو بهره بگیرید. در مورد ادیت ویدیو این حرکت بسیار کارآمد می‌باشد.
  • با دوانگشت خود از مرکز موس به راست و چپ بروید تا از خاصیت مولتی تاچ یا همان لمس چندگانه بهره مند شوید. 
  • اگر روی هر قسمت از سطح مجیک موس 3 را با دو انگشت لمس کرده و تب نمایید، وارد Mission Control خواهید شد. 

 

 

بررسی مجیک موس 3 اپل و مهمترین نکات آن

 

 

 

 

تنظیمات مجیک موس 3 چگونه است؟

 برخی از دستورات را می‌توان به راحتی در بخش تنظیمات موس در دستگاه مقصد و متصل شده، تغییر داد یا حتی دستورات جدیدی را برای آن تعریف کنید. می‌توان حساسیت لمسی موس را در قسمت Tracking Speed تغییر داد. یک ویدیوی اموزش هم برای اموزش کار با مجیک موس در بخش تنظیمات موجود است که می‌تواند در صورت لزوم راهنمای خوبی باشد.

 

 

بررسی مجیک موس 3 اپل و مهمترین نکات آن

 


جمع بندی پایانی:

با توجه به این که نام مجیک موس 3 ، اخیراً در فضای مجازی، اشتباهاً به معنی مجیک موس نسل سوم تعبیر می‌شود، سعی کردیم دلیل این امر را توضیح داده و تفاوت های نسخه مجیک موس اپل نسل دوم را با مجیک موس 3 سال 2021 (همان مجیک موس3)، بررسی نماییم.

 

   

 

در صورت تمایل می‌توانید به مقاله مقایسه انواع موس اپل در وبلاگ سایت پارسان می و یا توضیحات تخصصی محصولات مراجعه نموده و اطلاعات جزئی تری کسب کنید.

همچنین می توانید از طریق سایت "فروشگاه اینترنتی پارسان می" و مراجعه به بخش مجیک موس اپل، به خرید مجیک موس 3 بپردازید و در این زمینه، از کارشناسان پارسان می نیز مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

آموزش نحوه ی افزودن بوک مارک به داک در مک

آموزش نحوه حذف فایل ها در مک بوک

حسگر GPS یا سیستم موقعیت‌یاب مکانی چیست؟

آموزش نحوه تغییر پس زمینه والپیپر دسکتاپ در مک او اس (macOS)

آموزش آپدیت کردن سیستم عامل مک

آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌ های اپل ارزش خرید دارد؟

بهترین برنامه های یادداشت برداری در سال 2023

15 مزیت گوشی آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید در سال 2023

مک بوک چیست؟

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می