shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡سرفیس چیست؟ انواع سرفیس مایکروسافت + راهنمای خرید

انواع سرفیس چیست؟ یا به عبارتی سرفیس Surface مایکروسافت چیست؟ خانواده بزرگ "سرفیس مایکروسافت" یا همان Microsoft Surface محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دارند. در این نوشتار جهت آشنایی بیشتر مخاطبان پارسان می، به معرفی و بررسی اجمالی "انواع سرفیس Surface" میپردازیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که "سرفیس چیست؟"

⚡سرفیسچیست؟انواعسرفیسمایکروسافت+راهنمایخرید


سرفیس چیست؟ معرفی کامل انواع مدل‌های سرفیس مایکروسافت و زیر شاخه های آن + راهنمای مشخصات و ویژگیها


 

آیا میدانید سرفیس چیست؟ کجا و چه شرکتی تولید می‌شود؟ انواع سرفیس شامل کدام دستگاهها می‌شود؟ شرکت مایکروسافت نامی آشنا در دنیای دیجیتال است که تقریباً همه ما حداقل در دوره‌ای از زندگی خود از برخی محصولات آن همچون ویندوز استفاده کرده‌ایم! اما اعتبار این شرکت فقط به نرم افزارهای تولیدی آن ختم نشده و محصولات سخت افزاری برند مایکروسافت نیز، همواره از برترین کالاهای دنیای دیجیتال به شمار می‌آیند. در این میان خانواده بزرگ "سرفیس مایکروسافت" محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دارند. دلیل این محبوبیت سورفیس ها، کیفیت خوب ساخت آنها، تنوع بسیار زیاد و همخوانی و هماهنگی عالی با سیستم عامل ویندوز می‌باشد. با اینکه در سالهای گذشته انواع مختلفی از سرفیس های ماکروسافت تولید و به بازار عرضه شده است اما شاید کاربران زیادی هنوز با انواع سرفیس مایکروسافت، آشنایی کامل نداشته باشند و هنوز بپرسند: "سرفیس چیست؟"

در این مقاله بطور مفصل به انواع سرفیس مانند:سرفیس پرو ، سرفیس لپ تاپ ، سرفیس لپ تاپ استودیو ، سرفیس گو ، سرفیس بوک ، سرفیس لپ تاپ گو ، سرفیس استودیو و انواع دیگری از Surface، اشاره می‌کنیم، انواع سرفیس را از لحاظ ساختار کلی با هم مقایسه کنیم، تعریفی از انواع Surface برایتان بیاوریم، تاریخچه تولید انواع سرفیس را از ابتدا تاکنون توضیح دهیم، دسته بندی انواع سورفیس را بازگو کنیم، تصویر انواع سرفیس را به شما نشان دهیم و جدول کاملی از انواع سرفیس را در دسته بندی اصلی، زیرشاخه ها و کالاهای موجود در هر دسته بندی از انواع این سورفیس‌ها، ترسیم کنیم. تمام این گفتمان تا پایان به شما کمک خواهد کرد که بدانید: سرفیس چیست؟ آخرین مدل سرفیس چیست؟، تفاوت مدلهای سرفیس چیست؟، مشخصات انواع سرفیس را از کجا بفهمیم؟ و سرانجام چگونه در خرید انواع سرفیس، تصمیم بهتری بگیرید.

در این نوشتار با بخش تحریریه "پارسان می" همراه باشید، تا به این سوال پاسخ دهیم که "سرفیس چیست؟" و در ادامه به معرفی و بررسی اجمالی  "انواع سرفیس مایکروسافت" بپردازیم.

 

سرفیس چیست؟ - انواع سرفیس

 

سرفیس (Surface) چیست؟

به طور کلی، مایکروسافت سِرفیس  Microsoft Surface  به کامپیوترها و تبلت‌هایی اطلاق می‌شود که طراحی، معرفی، تولید و عرضه آنها توسط شرکت مایکروسافت انجام شده است. این سیستم‌ها شامل کامپیوترهای شخصی یکپارچه یا All In One، لپ تاپ ها، تبلت و تخته هوشمند یا همان "اسمارت برد" می‌باشند که نسل های جدید آنها دارای صفحه نمایش لمسی هستند. در حال حاضر تمامی محصولات سورفیس مایکروسافت، من جمله لپتاپ‌ها، تبلت‌ها، سیستم های همه کاره AIO، نمایشگرها و سرفیس دوئو، همگی دارای صفحه نمایش لمسی سازگار با قلم هستند!

طراحی و توسعه محصولات فوق توسط کمپانی مایکروسافت صورت گرفته و تولید آن‌ها نیز توسط این شرکت با همکاری شرکت Pegatron تایوان انجام می‌گیرد. 

 

جدول تقسیم بندی انواع سورفیس Surface، در ادامه همین مقاله آمده است و نمای کاملی از مدل‌های مختلف انواع Microsoft Surface، شامل شاخه‌های اصلی و زیر شاخه ها و چند نمونه از جدیدترین محصولات هر گروه را با نام و تصویر، برای شما نشان داده‌ایم.

 

 

 

انواع سرفیس Surface؛ تاریخچه: مایکروسافت هر یک از سورفیس‌ها را در چه سالی تولید کرده است؟

کمپانی مایکروسافت سال‌های زیادی است که در زمینه طراحی و تولید نرم افزار و سیستم‌های عامل یکی از رهبران جهان دیجیتال بوده؛ بنابراین حدود یک دهه پیش، طراحی دستگاه‌هایی را آغاز کرد که برای اجرای نرم افزار‌های مایکروسافت، بالاترین بازدهی ممکن را داشته باشند. این بخش کمک زیادی به شما خواهد کرد تا به درک بهتری از پاسخ سوال " سرفیس مایکروسافت چیست؟" برسید.

 

انواع سرفیس Surface: ترتیب تاریخی تولید آنها به شکل زیر بوده است

1. کمپانی مایکروسافت اولین بار Surface (سرفیس) را در تاریخ 18 ژوئن 2012 معرفی نمود.

2. دومین سری مایکروسافت سرفیس نیز تحت عنوان سرفیس پرو (Surface Pro)، در 26 اکتبر سال 2012 روانه بازار شد.

3. بعدها سرفیس 3 (Surface 3)، سرفیس پرو 3 (Surface Pro 3)، سرفیس پرو 4 (Surface Pro 3) و سرفیس بوک جدید (Surface Book) در سال 2015 ارائه شدند.

4. سرفیس استودیو (Surface Studio) و سرفیس دئو (Surface Duo) و سرفیس هاب (Surface Hub) هم حدود یک سال بعد (2016) در دسترس قرار گرفتند. 

5. پس از معرفی لپ تاپ سرفیس در ماه می 2017، شرکت مایکروسافت نسل پنجم Surface Pro (سرفیس پرو 5) را نیز معرفی نمود.

6. این کمپانی، سال بعد، Surface Hub 2 (سرفیس هاب 2) را معرفی کرد که دارای یک لولای چرخان جدید بوده از قابلیت اتصال چندین هاب به یکدیگر برخوردار است.

7. Surface Go (سرفیس گو) که تبلتی با صفحه نمایش 10 اینچ بود، در ژوئن سال 2018 معرفی شده است.

8. حدود یک سال بعد نیز سرفیس پرو 7 (Surface Pro 7)، سرفیس لپ تاپ 3 (Surface Laptop 3) و سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X) با پردازنده Microsoft SQ1 ARM توسط این شرکت معرفی شدند.

9. سرفیس نئو (Surface Neo)، به عنوان تبلتی با صفحه دوگانه و سرفیس دئو (Surface Duo) که یک تلفن همراه با صفحه نمایش دوگانه و سیستم عامل اندروید می‌باشند، در سال 2020 روانه بازار شدند.

10. در نیمه اول سال 2021 شرکت مایکروسافت اقدام به معرفی سرفیس پرو 7 پلاس (Surface 7 plus)، سرفیس لپ تاپ 4 (Surface Laptop 4)، سرفیس گو 3 (Surface Go 3) و سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X) نمود و در 22 سپتامبر 2021، سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8)،  سرفیس دئو 2 (Surface Duo 2) و سرفیس لپتاپ استودیو (Surface Laptop studio) هم معرفی شدند.

11. در اواخر سال 2022 نیز سرفیس پرو 9 (Surface Pro 9)، سرفیس لپ تاپ 5 (Surface Laptop 5) و سرفیس استودیو 2 پلاس (Surface Studio 2 plus) روانه بازار شدند که جدیدترین دستگاه‌های مایکروسافت تا سپتامبر 2023 بودند.

12. در سپتامبر 2023، دو محصول جدید در دسته سرفیس مایکروسافت معرفی شدند که نام آنها سرفیس لپ تاپ استودیو 2 و سرفیس لپ تاپ گو 3 می‌باشد.

13. در مارس 2024 نیز دو دستگاه جدید معرفی شدند. سرفیس لپ تاپ 6 و سرفیس پرو 10 در ابتدای 2024 با تراشه های جدید اینتل رونمایی شده و از ماه بعد عرضه خواهند شد.

در حال حاضر (آپریل 2024) آخرین مدل سرفیس، سرفیس لپ تاپ 6 و سرفیس پرو 10 هستند که به همراه سرفیس لپ تاپ استودیو 2 و سرفیس لپ تاپ گو 3، جدیدترین دستگاه‌های مایکروسافت در گروه‌های مختلف خط تولید این شرکت می‌باشند و دستگاه‌هایی مانند سرفیس پرو 9 و سرفیس لپ تاپ 5، کم کم جایگاه خود را بعنوان دستگاه جدید، از دست خواهند داد.

 

 

What-is-surface

 

در صورت تمایل به مشاهده مدل‌ها و انواع سورفیس‌ها می‌توانید به دسته بندی سرفیس مایکروسافت در سایت پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

 

 

انواع سرفیس مایکروسافت Surface: معرفی و مقایسه سرفیس‌ها بصورت کلی

خانواده مایکروسافت سرفیس، به طور کلی شامل چند گروه اصلی و چند زیر شاخه می‌باشد که اجمالاً به معرفی هر یک از آنها پرداخته شده است:

 

انواع سرفیس (Surface) مایکروسافت: دسته بندی اصلی چیست؟

در یک دسته بندی کلی دستگاههای ساخت Microsoft را می‌توان به 5 گروه تقسیم کرد:

1. سرفیس لپتاپ مایکروسافت (Microsoft Surface Laptop)

2. سرفیس تبلت مایکروسافت (Microsoft Surface Tablet)

3. سرفیس کامپیوتر همه کاره (Microsoft Surface All in one)

4. سرفیس دوئو مایکروسافت (Microsoft Surface Duo)

5. سرفیس هاب مایکروسافت (Microsoft Surface Hub)

 

1. انواع سرفیس Surface در گروه سرفیس لپتاپ مایکروسافت

همانطور که از نام این گروه پیداست، تمامی انواع لپتاپ مایکروسافت جزو این دسته هستند که مهمترین آنها سرفیس لپ تاپ بوده و شامل موارد زیر می‌باشند:

سرفیس لپتاپ 1، سرفیس لپتاپ 2 ،  سرفیس لپتاپ 3 ، سرفیس لپتاپ 4 ، سرفیس لپ تاپ 5، سرفیس لپ تاپ 6

سرفیس بوک 1 ، سرفیس بوک 2، سرفیس بوک 3

سرفیس لپتاپ استودیو 1 ، سرفیس لپ تاپ استودیو 2

سرفیس لپتاپ گو 1، سرفیس لپتاپ گو 2، سرفیس لپتاپ گو 3

سرفیس لپتاپ SE

 

 

 

 

2. انواع سرفیس Surface در گروه سرفیس تبلت مایکروسافت

در این گروه نیز تمامی انواع تبلت مایکروسافت قرار می‌گیرند که مهم ترین دسته آن سرفیس پرو بوده و شامل موارد زیر می‌باشند:

سرفیس پرو 5 ، سرفیس پرو 6 ، سرفیس پرو 7 ، سرفیس پرو 7 پلاس، سرفیس پرو 8، سرفیس پرو 9، سرفیس پرو 10

سرفیس پرو X

سرفیس گو 1، سرفیس گو 2، سرفیس گو 3

 

3. انواع سرفیس Surface در گروه سرفیس کامپیوتر همه کاره مایکروسافت (AIO) یا سرفیس استودیو

این گروه خلوت‌ترین گروه از سرفیس ها می‌باشد که تنها شامل یک مدل کامپیوتر All in one مایکروسافت است:

سرفیس استودیو 1، سرفیس استودیو 2، سرفیس استودیو 2 پلاس

 

4. انواع سرفیس Surface در گروه گوشی‌های دو صفحه‌ای یا فولد (سرفیس دوئو مایکروسافت)

این گروه شامل گوشی‌های دو صفحه‌ای مایکروسافت، معروف به سرفیس دوئو مایکروسافت بوده و 2 مدل از آنها تاکنون تولید شده است.

سرفیس دوئو 1، سرفیس دوئو 2

 

5. انواع سرفیس Surface در گروه نمایشگرهای هوشمند مایکروسافت یا سرفیس هاب 

این گروه شبیه به دستگاههای کامپیوتر All in one بوده و تفاوت اصلی این دو گروه با یکدیگر در ابعاد نمایشگر است که سرفیس هاب مایکروسافت، دارای نمایشگرهای بسیار بزرگ ( 55 و 84 اینچ) بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. از سرفیس هاب مایکروسافت میتوان بعنوان دستگاه کامپیوتر مستقل و همچنین بعنوان نمایشگر سایر دستگاهها استفاده کرد.

سرفیس هاب، سرفیس هاب 2

 

انواع سرفیس Surface مایکروسافت: توضیح درباره گروه بندی

ابتدا باید توضیح دهیم که جدولی از گروه بندی انواع Surface، آماده کرده‌ایم که دید کاملی درباره سوال خودتان یعنی "Surface چیست؟" به دست بیاورید. ثانیاً، در این جدول و توضیحات تکمیلی که بعد از آن آمده است، سعی شده که چند نمونه از مدلهای سرفیس جدیدتر، در هر گروه، مورد اشاره قرار گیرد و مدلهای سرفیس قدیمی، در لیست نیامده است.

 

microsoft surface سرفیس مایکروسافت چیست؟

 

در صورت تمایل به مشاهده مدل‌ها و انواع سرفیس‌ها می‌توانید به دسته بندی سرفیس مایکروسافت در سایت پارسان می، مراجعه کنید.

 

در جدول زیر، تقسیم بندی انواع مدل‌های سرفیس Surface و نمای کاملی از دسته بندی مدل‌های مختلف انواع Microsoft Surface، شامل شاخه‌های اصلی و زیر شاخه ها و چند نمونه از جدیدترین محصولات هر گروه را با نام و تصویر، آمده است:

 

 

انواع سرفیس Surface مایکروسافت: جدول معرفی و دسته بندی آنها

شاخه اصلی زیر شاخه محصولات تصویر

لپ تاپ های

مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ

مایکروسافت

سرفیس لپتاپ 4 What-is-surface: surface laptop 4
سرفیس لپتاپ 5 What-is-surface: surface laptop 5
سرفیس لپتاپ 6 What-is-surface: surface laptop 6

سرفیس لپ تاپ استودیو

مایکروسافت

سرفیس لپتاپ استودیو 1 What-is-surface: surface laptop studio 1
سرفیس لپتاپ استودیو 2 What-is-surface: surface laptop studio 2

سرفیس لپ تاپ گو

مایکروسافت

سرفیس لپتاپ گو 2 What-is-surface: surface laptop go 2
سرفیس لپتاپ گو 3 What-is-surface: surface laptop go 2

سرفیس لپ تاپ SE

مایکروسافت

سرفیس لپتاپ اس ای What-is-surface: surface laptop se

سرفیس بوک مایکروسافت

(دارای صفحه جداشونده)

سرفیس بوک 2 What-is-surface: surface book 2
سرفیس بوک 3 What-is-surface: surface book 3

تبلت‌های

مایکروسافت

سرفیس پرو مایکروسافت

سرفیس پرو 7 What-is-surface: surface pro 7
سرفیس پرو 7 پلاس What-is-surface: surface pro 7 plus
سرفیس پرو 8 What-is-surface: surface pro 8
سرفیس پرو 9 What-is-surface: surface pro 9
سرفیس پرو 10 What-is-surface: surface pro 10

سرفیس پرو X

مایکروسافت

(فقط مجهز به تراشه SQ)

سرفیس پرو X What-is-surface: surface pro X

سرفیس گو مایکروسافت

سرفیس گو 2 What-is-surface: surface go 2
سرفیس گو 3 What-is-surface: surface go 3

کامپیوترهای همه کاره

(All in one)

مایکروسافت
 

سرفیس استودیو

مایکروسافت

سرفیس استودیو 2 What-is-surface: surface studio 2
سرفیس استودیو 2 پلاس What-is-surface: surface studio 2 plus
نمایشگرهای هوشمند
مایکروسافت

سرفیس هاب

مایکرسافت

سرفیس هاب 2 What-is-surface: surface hub 2
سرفیس هاب 3 What-is-surface: surface hub 3

گوشی‌های

دو صفحه‌ای (فولد)

مایکروسافت
 

سرفیس دوئو مایکروسافت
 

سرفیس دوئو 1 What-is-surface: surface duo 1
سرفیس دوئو 2 What-is-surface: surface duo 2

 

 

انواع سرفیس مایکروسافت: معرفی و ویژگی‌های آنها (راهنمای خرید انواع سرفیس)

 

انواع سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop)

سرفیس لپ تاپ ها کمی گران‌تر و البته لوکس‌تر می‌باشند و در واقع دسته لپ‌تاپ مایکروسافت محسوب می‌شوند. در واقع سورفیس لپتاپ، برای پر کردن جای لپتاپ‌های سنتی در خط تولید مایکروسافت به لیست محصولات این شرکت اضافه شد و برای کسانی مناسب است که هنوز دوست دارند که یک لپتاپ با فرمت سنتی داشته باشند که نمایشگر و صفحه کلید با یک لولای مرکزی به هم متصل شده‌اند. این نوع از سرفیس ها، مناسب افرادی همچون تایپیست ها و برنامه نویس ها می‌باشند، که به کیبورد نیاز شدید داشته و مشخصات فنی قوی تری می‌خواهند. سرفیس لپ تاپ ها از قلم لمسی پشتیبانی می‌کنند و دارای صفحه نمایش لمسی هستند. همانطور که گفتیم، سرفیس لپتاپ، سرفیس لپتاپ استودیو، سرفیس لپتاپ گو و سرفیس لپ تاپ SE، در دسته سرفیس لپ تاپ مایکروسافت قرار می‌گیرند. البته شاید در برخی سایت ها، سرفیس بوک را بعنوان لپ تاپ، معرفی کنند اما به دلیل اینکه این مدل از سورفیس ها، امکان جدا شدن کیبورد را دارد، ما آن را در گروهی جداگانه قرار دادیم و توضیحات آن در ادامه خواهد آمد.

سرفیس لپ تاپ گو، نسخه ارزان شده سورفیس لپ تاپ است و به این ترتیب با نمایشگر کوچکتر و پردازنده ضعیف تر، قیمت کمتری نسبت به سرفیس لپ تاپ دارد.

سرفیس لپ تاپ استودیو نیز یک دستگاه حرفه ای تر نسبت به سرفیس لپ تاپ بوده و قابلیت های بیشتری در بخش نمایشگر و طراحی داشته و برای کاربرانی عرضه شده که نیاز به انجام کارهای تخصصی و خلاقانه دارند و به همین نسبت، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

بد نیست بدانید که سورفیس لپ تاپ اس ای، در بین لپ تاپ های مایکروسافت، ضعیف‌ترین مشخصات را در تمامی بخشها دارد و بازار هدف آن، دانش آموزان و کاربرانی است که کارهای سبک آموزشی را با سیستم کامپیوتری خود انجام می‌دهند.

 

 

انواع سرفیس بوک (Surface Book)

سرفیس بوک ها در واقع از قوی‌ترین انواع سرفیس به شمار می‌روند. سرفیس‌هایی که پردازنده گرافیکی بسیار قدری داشته و قابلیت جدا شدن از کیبورد را نیز دارند؛ بنابراین در صورت لزوم می‌توانند به عنوان تبلت هم مورد استفاده قرار بگیرند. البته اگر بخواهید بین سورفیس پرو و سورفیس بوک که هر دوی آنها کیبورد جداشونده دارند یکی را انتخاب کنید، پیشنهاد ما سرفیس بوک خواهد بود، چون معمولاً از سخت افزار بهتری نسبت به سرفیس پرو برخوردارند. سرفیس بوک، از لحاظ پردازشی بسیار قدرتمند بوده و امکان جدا شدن و اتصال برعکس نمایشگر، این دستگاه را خاص کرده است. سرفیس بوک، گیمرها و کسانی را که به کارهای گرافیکی سنگین نیاز دارند، راضی خواهد کرد، زیرا از پردازنده های گرافیکی خوبی برخوردار است که از همه سرفیس لپتاپ ها قویتر می‌باشد. ترکیب این کارت گرافیک با نمایشگری که رزولوشن بالایی دارد، از سورفیس بوک، یک لپ تاپ خاص ساخته است.

 

انواع سرفیس پرو (Surface Pro)

همان‌طور که از نام سرفیس پرو برمی‌آید، محصولی حرفه‌ای و قوی بوده و مدل‌های مختلی دارد که کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند آنرا برای خرید انتخاب نمایند. البته از وزن کم و قابلیت حمل و نقل آسان این دسته از سرفیس‌ها هم نباید چشم پوشی کرد. بنابراین، یکی از بهترین تبلت هایی که می‌توانید بخرید، سرفیس پرو مایکروسافت است که در دسته سیستم های 2 در 1 قرار می‌گیرد. یعنی امکان اضافه کردن کیبورد به آنها وجود دارد و از لحاظ سخت افزاری، بسیار قدرتمند بوده و می‌تواند شانه به شانه با لپ تاپ ها حرکت کنند. این سرفیس ها از قلم لمسی پشتیبانی می‌کنند. سورفیس پرو به عنوان یک تبلت، هماهنگی بسیار عالی با سیستم عامل ویندوز داشته و اثبات کرده که می‌توان با داشتن یک تبلت مجهز به سیستم عامل ویندوز ، کارآیی بالا و عملکرد خیره کننده را با صفحه لمسی و بدون کیبورد، تجربه کرد. مخصوصاً که در حال حاضر سرفیس پرو در سایز 13 اینچ عرضه می‌شود و تقریباً چیزی از یک لپتاپ کلاسیک، کم ندارد.

محصولات دسته سرفیس پرو، دارای دو دوربین با کیفیت در جلو و پشت بوده، ماندگاری شارژ بالایی دارند، در برخی از نسخه ها امکان استفاده از سیم کارت وجود دارد، قابل استفاده برای کارهای گرافیکی، صفحه نمایش با کیفیت لمسی که در سالهای اخیر به رفریش ریت 120 هرتز مجهز شده‌اند و در مجموع یکی از با کیفیت‌های بازار بوده و در رتبه‌های بالای جدول تکیه زده‌اند.

 

 

 

انواع سرفیس گو (Surface Go)

قیمت سرفیس گو، نسبتاً ارزان‌تر از سرفیس پرو بوده و از نظر ظاهری، کوچک‌تر، سبک و زیبا می‌باشد. این نوع از سرفیس ها با توجه به پردازنده ضعیف‌تر و نمایشگر کوچک‌تر، برای استفاده عمومی، مناسب‌تر هستند. سورفیس گو نیز در دسته تبلت ها قرار گرفته، دارای دو دوربین و صفحه نمایش لمسی بوده و دارای قابلیت استفاده از صفحه کلید جداشونده و قلم می‌باشد.

 

انواع سرفیس استودیو (Surface Studio)

این دسته از سرفیس‌ها اولین بار در سال 2016 معرفی شدند. سورفیس استودیو به عنوان کامپیوتر رومیزی بدون کیس (All in one) با مشخصات فنی فوق العاده‌ای شناخته می‌شود که با داشتن صفحه نمایش بزرگ (در حال حاضر 28 اینچی) و پیشرفته خود، انتخاب خوبی برای انیمیتورها، فیلمسازان، طراحان و عکاسان به شمار می‌رود. 

 

انواع سرفیس هاب (Surface Hub)

سرفیس هاب نیز در سال 2016 رونمایی شده و دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ ( مثلاً 55 یا 84 اینچی)، گزینه‌ای فوق العاده و تماشایی برای ویدئو کنفرانس ها و جلسات آموزشی و ارائه مطالب در کلاس‌ها و جلسات رسمی و سازمانی می‌باشد. همچنین برای آموزش نرم افزار های ترسیم و  نقشه کشی مانند کتیا، کاربرد بسیار خوبی دارند. کار کردن با سورفیس هاب، بسیار ساده سازی شده است.

 

انواع سرفیس Surface مایکروسافت

 

 

انواع سرفیس دوئو (Surface Duo)

این سرفیس، در واقع یک گوشی هوشمند با صفحه لمسی دوگانه بوده  و با سیستم عامل اندروید کار می‌کند. سورفیس دوئو تنها مدل بین تمامی سرفیس های مایکروسافت است که با سیستم عاملی به غیر از ویندوز، ارائه شده است.

 

تقسیمات انواع سرفیس مایکروسافت تا این لحظه شامل عناوین بالا بود اما اگر شرکت Microsoft دستگاه جدیدی به لیست خود اضافه کند، آن را در اینجا قرار خواهیم داد.

 

Surface چیست؟

 

در صورت تمایل به مشاهده مدل‌ها و انواع سرفیس‌ها می‌توانید به دسته بندی سرفیس مایکروسافت در سایت پارسان می، مراجعه کنید.

 

 

 

 

انواع سورفیس مایکروسافت Microsoft Surface: ویژگی‌ها و مزایای مشترک آنها چیست؟

1. از نظر سخت افزاری قوی هستند.

2. توانایی نگهداری شارژ به مدت طولانی دارند.

3. سبک وزن هستند.

4. از نظر ظاهری زیبا و شیک هستند.

5. بدنه مستحکمی دارند.

6. در بسیاری از مدل ها به راحتی و تنها با چرخشی در لولا، قابل تبدیل به تبلت هستند.

7. ضخامت کمی دارند.

8.  پایه نگهدارنده سرفیس‌ها طراحی منحصر به فردی دارد که زوایای مختلفی را در دسترس قرار می‌دهد.

9.  صفحه نمایش زیبا و شفافی داشته و در تمامی مدلهای جدید از قابلیت نمایشگر لمسی برخوردارند.

10. صفحه لمسی واکنشی، در مدل‌های دارای صفحه نمایش لمسی بسیار کاربردی می‌باشد.

11. قلم طراحی آن‌ها، از برترین قلم‌های موجود در بازار به شمار می‌رود.

 

معرفی انواع سرفیس Surface

 

12. به جز سرفیس دوئو، تمامی مدل‌های سرفیس، از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کنند.

13. کیبورد بسیار روان و با کیفیتی دارند.

 

توضیح درباره کیبورد تبلت سرفیس پرو (Surface Type Cover)

سرفیس های تبلت، کیبوردی اختصاصی دارند که با عنوان تایپ کاور سرفیس Surface Pro Type Cover شناخته می‌شود. Type cover علاوه بر اینکه کیبوردی کامل و روان است، حکم محافظی برای صفحه نمایش سرفیس را نیز دارد.

کیبورد جدید مایکروسافت با نام "تایپ کاور" از نسخه های پیشین بزرگتر بوده و از یک لولای اضافه نیز بهره می‌گیرد و می‌تواند با تا شدن لبه بالایی به سرفیس تبلت متصل شود. طراحی ساده و ارگونومیک این کاور از ویژگی های جذاب آن به شمار می‌آید. 

 

 

 

 

جمع بندی نهایی

انواع سرفیس‌های مایکروسافت، خانواده ای بزرگ متشکل از انواع کامپیوتر های یکپارچه، لپ تاپ ها، تبلت ها و تخته‌های هوشمند شرکت مایکروسافت هستند که به منظور به حداکثر رساندن کارایی نرم افزار های تولید شده توسط این شرکت، طراحی شده و گسترش داده شده‌اند. به دلیل تنوع بالای انواع سرفیس و سرگردانی اکثر مخاطبان و کاربران در انتخاب محصولات مایکروسافت، تلاش کردیم که انواع سرفیس مایکروسافت را در تمامی دسته بندی ها و در قالب متن، جدول، تصویر و... برایتان توضیح دهیم. مهمترین نکاتی که می‌توانیم دوباره به آنها اشاره کنیم، این است که تقریباً همه اعضای خانواده سرفیس مایکروسافت Microsoft Surface دارای صفحه نمایش لمسی بوده و حتی برخی از لپ تاپ های نسل جدید آن، قابلیت تبدیل شدن به تبلت های قابل حمل و جدا شدن از کیبورد را دارند. همچنین کیبورد یا کاور تبلت از لوازم جانبی آن ها به شمار رفته و علاوه بر ایفای نقش به عنوان یک کیبورد همه چیز تمام، محافظی برای صفحه نمایش تبلت می‌باشند. علاوه بر این برخی از تایپ کاورهای جدید به نام سیگنیچر، به صورت پک ترکیبی با قلم عرضه می‌شود که علاوه بر محافظت از سرفیس، محلی برای محافظت و شارژ قلم سرفیس نیز در آن تعبیه شده است. امیدواریم که به خوبی به سوال سرفیس چیست؟ پاسخ داده باشیم.

آخرین آپدیت این مقاله مربوط به نیمه اول 2024 و بر اساس جدیدترین تغییرات حاصل شده در خط تولید شرکت مایکروسافت است. در صورتی که بخواهید قیمت خرید انواع سرفیس مایکروسافت و زیر مجموعه های آن را مشاهده کنید و یا مشخصات فنی را بررسی نمایید، می‌توانید به "فروشگاه سایت پارسان می" مراجعه کنید و یا برای پاسخ به سوالات بیشتر با مشاوران فنی ما تماس بگیرید. 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

مک بوک چیست؟

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس‌گو 1

حسگر نور محیط چیست؟

اجرای برنامه اپل موزیک روی مک

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

مقایسه سرفیس پرو 7 با آیپد پرو 2020 اپل

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

آموزش روش‌های اتصال مک به تلویزیون

مقایسه سرفیس پرو 7 با سرفیس پرو 6

 

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می