shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡اپل به توهین و تمسخر افراد دارای لکنت زبان متهم شد

__________

⚡اپلبهتوهینوتمسخرافراددارایلکنتزبانمتهمشد

اقدام زشت اپل در تمسخر افراد دارای لکنت زبان


 

یک موسسه خیریه انگلیسی برای حمایت از کسانی که لکنت زبان دارند، ارتباط بین این شکلک و کلمه لکنت را "تحقیر و آسیب رساندن" توصیف کرده است.

لکنت زبان به عنوان یک بیماری عصبی تعریف می شود که از نظر جسمی صحبت کردن را سخت می کند. شخصی که لکنت دارد برای بیان کلمات آنها را تکرار مداوم، یا در تلفظشان گیر می کند. هنگامی که فرد برای بیان کلمه تلاش می کند، ممکن است نشانه هایی از تنش قابل مشاهده باشد.
اتهام اپل از آنجا آغاز شد که، تنها کلمات کلیدی که شکلک emoji "چهره مبهم" را نشان می دهد کلمه stammering است، بنابراین به نظر می رسد که پیشنهاد کلمه "لکنت" از طرف اپل ارائه شده است.


انجمن لکنت زبان انگلیس STAMMA می گوید: صدها گزارش در این باره دریافت کرده است؛ هم برای آیفون و هم برای آیپد.
صدها نفر از کاربران اپل با این انجمن تماس گرفته و گزارش داده اند که هنگام نوشتن کلمه "لکنت" در پیام ها، یک شکلک "چهره مبهم" به طور خودکار در iPhone و iPad ظاهر می شود. 
 این شکلک صورت زرد با دهان مچاله شده و عبارات نامفهوم دارد 

 

 

ایموجی تمسخر اپل

 


 اقدام اپل باعث خجالت افرادی می‌شود که لکنت زبان دارند

مدیر اجرایی STAMMA ، جین پاول در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است، "این تحقیرآمیز و آسیب رسان است. لکنت زبان نحوه صحبت برخی افراد است؛ شوخی با آن شرم آور است. این می تواند باعث خجالت افراد در مورد نحوه صدا، حرف زدن و در نهایت شرمندگی آنها شود که بر سلامت روانی، شغلی و روابط آنها تأثیر میگذارد. "مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد زیرا این امر در همه دستگاه های آیفون یا اپل تأثیر نمی گذارد، اما کاربران آن را در آیفون های s5 ، 7 ، SE ، 11 ، XR ، 12 Pro Max و در iPad ها گزارش کرده اند.


جوابیه اپل برای ایموجی لکنت زبان

اپل در جواب این اتهام گفته است هوش مصنوعی iOS دقت میکند که افراد هنگام تایپ کلمات خاص، چه ایموجی را انتخاب می کنند و سپس رایج ترین انتخاب را به صورت خودکار پیشنهاد می کند. پس هنگام تایپ "لکنت زبان" این پیشنهاد ارائه نمی شود؛ این پیشنهاد مربوط به انتخاب خود کاربران بوده است.
 

اکنون STAMMA اعضا و طرفداران را به گزارش دادن از طریق صفحه بازخورد اپل تشویق می کند.

 

 

پیشنهاد: برای مشاهده قیمت خرید آیفون به سایت پارسان می مراجعه کنید.

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می