shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡معرفی بهترین برنامه ‌های کاربردی مک - قسمت اول

در مقاله بهترین برنامه های کاربردی مک قسمت اول، به معرفی نرم افزارهایی می‌پردازیم که برای امور گرافیکی و فایلهای تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

⚡معرفیبهترینبرنامه‌هایکاربردیمک-قسمتاول


معرفی بهترین نرم افزارهای مک قسمت اول - نرم افزارهای گرافیک و ادیت، پخش ویدیو و صوت، تغییر فرمت برای مک


 

حدود یک دهه پیش، مشهور بود که استفاده از مک بوک یا سایر مک ها، به دلیل محدودیت هایی که در استفاده از نرم‌افزارها دارد، چندان راحت نمی‌باشد. اما کمپانی اپل، این مسئله را به‌ سرعت مدیریت کرد؛ تا جایی که امروزه بهره‌گیری از قدرت و زیبایی دستگاه‌های مک، بدون نگرانی از بابت نرم‌افزارهای کاربردی آنها، باعث افزایش روزافزون طرفداران انواع لپ‌تاپ‌ اپل و آی مک شده است.

این روزها با اینکه مک بوک ها بصورت پیشفرض دارای مجموعه خوبی از برنامه‌ ها هستند، اما شاید بهترین نرم افزارهای مک نباشند و نرم‌افزارهای پرکاربرد دیگری وجود داشته باشند که کاربران مک بوک اپل بتوانند با دانلود و نصب این برنامه های مک به‌راحتی از آن ها استفاده کنند.

 

ما قصد داریم در چند مقاله، به فهرستی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین برنامه های مک بوک (شامل برنامه های گرافیک و ادیت، پخش ویدیو و صوت، تغییر فرمت در دستگاه‌های مک)، اشاره کنیم که اولین قسمت از این سری مقالات می‌باشد.

 

قسمت اول بهترین نرم افزارهای مک شامل نرم افزارهای گرافیکی و پخش و تبدیل فرمت

 

 

انواع نرم افزارهای گرافیک و پخش و تبدیل فرمت مناسب برای مک بوک:

برخی از نرم افزارها، صرفا با سیستم عامل خاصی کار می کنند ولی برخی برنامه ها نیز برای سیستم های عامل متفاوت از جمله مک او اس MacOS هم قابل نصب و استفاده می باشند. از طرفی برخی برنامه های مک بوک به طور ویژه و انحصاری نیز وجود دارند که اغلب، طرف قرارداد کمپانی اپل می باشند.

یکی از فروشگاه های معروف برای دانلود و نصب بهترین برنامه های مک بوک، اپ استور (App Store) است. اما وبسایت های دیگری نیز به ارائه برنامه های مک پرداخته اند. بهتر است دقت داشته باشید که نرم افزاری که دانلود و بر روی مک بوک خود نصب می نمایید، از فیلترهای استاندارد گذشته و اعتبار کافی داشته باشد.

در ادامه به معرفی برخی بهترین برنامه‌ های مک (مک بوک پرو، مک بوک ایر، آی مک، مک مینی، مک استودیو و مک پرو) می‌پردازیم. لازم به ذکر است که این نرم افزارها توسط کاربران در سراسر دنیا تست شده و بر مبنای نظرات آن ها معرفی می شوند.

"پارسان می" برای ساده تر شدن جستجو در میان این لیست از برنامه های مک، اقدام به دسته بندی موضوعی برترین نرم افزارهای Apple Mac در قالب 4 مقاله مجزا نموده است که طبق آن قادر به بررسی نرم افزاهای مورد نظر خود خواهید بود.

 

 

 

 

برنامه های مطرح شده برای مک، در قسمت اول، به شرح ذیل می‌باشند:

  1. نرم افزارهای گرافیکی، ادیت عکس و فیلم برای مک

  2. نرم افزار های پخش صوتی و تصویری برای مک

  3. نرم افزارهای تبدیل فرمت و تغییر سایز برای مک

 

انواع نرم افزارهای گرافیکی، ادیت عکس و فیلم برای مک:

 

نرم افزار Affinity Photo برای مک

در بین بهترین برنامه های مک بوک، این برنامه علاوه بر رایگان بودن، بسیار محبوب و کاربردی است و توسط آن می‌توانید به ‌سادگی به ادیت عکس‌های با مجموعه ابزارهای بسیار گسترده بپردازید؛ به‌طوری‌که برای افراد حرفه‌ای نیز کارآمد می‌باشد. باید بدانید که امکانات این برنامه مک بوک بیشتر از حد تصورتان خواهد بود! همچنین دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فردی مانند پشتیبانی از تصاویر 100 مگاپیکسل به بالا، حرکت و زوم 60 فریم برثانیه ، امکان باز کردن فایل‌های PSD فتوشاپ و پشتیبانی از طیف وسیعی از پلاگین ها و فرمت‌های استاندارد مانند PNG ،TIFF ،JPG ،GIF ،SVG ،EPS ،EXR ،HDR و PDF نیز می‌باشد. گفتنی است که این برنامه تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری از سوی کمپانی اپل شده است.

 

نرم افزار Affinity Photo برای مک

 

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست قیمت مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

 

نرم افزار Pixelmator Pro برای مک

برای تغییر سایز و حجم عکس‌ها، ادیت‌های جزئی و اصلاح نور تصاویر می‌توانید به‌جای هزینه کردن برای نسخه کامل ‌Adobe Creative Cloud از Pixelmator Pro با لیست بلند بالایی از ویژگی‌های قدرتمند که به‌عنوان یکی از سریع‌ترین برنامه‌های مک در ویرایش عکس نیز شناخته می‌شود، استفاده نمایید. بااینکه TextSniper برنامه‌ای رایگان نیست، به گفته بسیاری از کاربران، چندین برابر هزینه‌اش، کارایی دارد. با کمک این برنامه می‌توان متن عکس‌ها یا دیگر داده‌های دیجیتالی همچون اسکرین‌شات ها‌، ویدیوهای یوتیوب، پی‌دی‌اف‌ها، پاورپوینت‌‌ها، صفحات وب و ... را بدون هیچ اشتباهی برداشته و کپی نمود.

 

نرم افزار Pixelmator Pro برای مک

 

 

نرم افزار iMovie برای مک

با اینکه نرم افزار های زیادی برای این منظور وجود دارد، یک نرم‌افزار رایگان در بین بهترین برنامه های مک بوک برای ادیت تصاویر و ویدیوها می‌باشد برنامه محبوب iMovie می باشد.  

 

 

 

 

نرم افزار Gif Brewery برای مک

جالب است بدانید که در میان برنامه های مک، برنامه ای رایگان برای تولید گیف نیز وجود دارد. این برنامه مک بسیار سریع و قدرتمند است و می‌تواند فایل‌های ویدئویی یا لینک یوتیوب را به‌عنوان ورودی دریافت کرده و تبدیل به گیف نماید. GiFBrewery پنل کاملی برای تغییر طول، برش، تغییر سایز فایل‌ و کار روی حلقه‌ها و لایه‌ها دارد. علاوه بر این‌ها این برنامه شامل تبلیغات مزاحم و آزاردهنده نیز نمی‌باشد.

 

نرم افزار Gif Brewery برای مک

 

 

نرم افزار Sketch برای مک

این برنامه امکان طراحی خلاقانه بردارها، متن‌ها، نمادها و ... است که در عین سادگی دارای ابعاد و لایه‌های نامحدود می‌باشد. در بین آن دسته از برنامه های مک برای ایجاد المان های گرافیکی بکار گرفته می شوند، باید به گسترده استفاده از این نرم افزار اشاره کرد چرا که می تواند برای برخی پروژه های مهندسی، دانشجویی و مانند آن نیز کارآمد باشد.

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست قیمت مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

انواع نرم افزار های پخش صوتی و تصویری برای مک:

 

نرم افزار VLC برای مک

در بین بهترین برنامه های مک بوک در زمینه پخش رسانه، VLC با سرعت و سازگاری بالا با انواع فایل و امکان تبدیل سریع ویدیو، پشتیبانی گسترده از زیرنویس‌ها و برخورداری از فیلترهای ویدیویی نرم‌افزاری فوق‌العاده به شمار می‌رود. البته به احتمال زیاد با این نرم افزار همه فن حریف و منعطف از پیش آشنایی داشته اید ولی در زمینه معرفی برنامه های مک، بهتر بود تا به یادآوری VLC پرداخته و این خبر خوش را به کاربران مک بوک بدهیم که کماکان می توانند از مزایای این نرم افزار بر روی لپ تاپ اپل خود بهرمند شوند!

 

نرم افزار VLC برای مک

 

 

نرم افزار Shazam برای مک

قطعا زمان هایی پیش آمده که تمایل به دانستن جزییات در مورد تهیه یک قطعه موسیقی یا ترک آهنگ داشته باشید. با به‌کارگیری این برنامه مک بوک می‌توانید همه‌چیز در مورد موزیک در حال پخش اطراف خود ازجمله خواننده، متن آهنگ و ... را بدانید!

 

 

 

 

نرم افزار Soundflower برای مک

اگر علاقمند به رکورد صوتی در حال پخش هستید بهتر است بدانید که Soundflower یکی از برنامه های مک بوک برای ضبط صدای پخش شده از سیستم می باشد.

 

نرم افزار Soundflower برای مک

 

 

نرم افزار QuickCast برای مک

قطعا برای آموزش یا پروژه های مشابه، به رکورد عملیات خود بر روی صفحه مک بوک خواهید داشت. در بین برنامه های مک، با به‌کارگیری این برنامه می‌توانید از دسکتاپ مک بوک تصویربرداری کرده و آن‌ را منتشر کنید. جالب است بدانید که صدای موس و کلیک‌ها هم در این برنامه ضبط خواهند شد!

 

نرم افزار Camo برای مک

به کمک این برنامه اپ استور می‌توان دوربین جلو یا عقب آیفون را تبدیل به وب کمی برای مک بوک کرد. Camo ویژگی‌هایی همچون خاموش کردن صفحه در زمان استفاده از دوربین پشتی، امکان اضافه کردن پرده صفحه، بهره بردن از مکث دوربین، امکان ذخیره تصاویر را داراست. لازم به ذکر است که بر اساس تجربه کاربران، با نصب نسخه رایگان این برنامه می‌توانید به بسیاری از مقاصد خود حتی استفاده از میکروفون دست یابید. بنابراین در حالت کلی نیازی به خرید نسخه کامل نخواهید داشت.

 

نرم افزار Camo برای مک

 

 

نرم افزار Spotify برای مک

ازآنجاکه Apple Music  برای همه کاربران قابل‌ استفاده نیست، می‌توانید در صورت تمایل از Spotify نسخه مک استفاده کرده و به جستجوی آهنگ، هنرمند و یا آلبوم رایگان دلخواه پرداخته و پلی لیست‌های اختصاصی خود را ایجاد نمایید.

 

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست قیمت مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

انواع نرم افزارهای تبدیل فرمت و تغییر سایز برای مک:

 

نرم افزار ImageOptim برای مک

با این برنامه حجم تصاویر را بدون کاستن از کیفیت آن‌ها، کم کنید!

 

نرم افزار Smart Converter برای مک

این برنامه رایگان در زمینه تبدیل فرمت فایل، یکی از هوشمندترین، ساده‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌های مک می‌باشد. از طریق این برنامه، فایل‌های صوتی و ویدیویی خود را به فرمت‌های مختلف رایج تبدیل نمایید.

 

نرم افزار Smart Converter برای مک

 

 

در صورت علاقه، می‌توانید لیست قیمت مک بوک را در فروشگاه اینترنتی پارسان می، مشاهده کنید.

 

 

نرم افزار HandBrake برای مک

برنامه‌ای رایگان جهت کدگذاری انواع ویدیو می‌باشد و در پلتفرم‌های مختلف همچون مک او اس، ویندوز و لینوکس در دسترس است. در این برنامه می‌توانید انواع فرمت‌های ویدیویی را به یکدیگر تبدیل کنید.

 

 

 

 

جمع بندی نهایی:

برای اینکه بهترین برنامه های مک را در اختیار داشته باشید می‌توانید از طریق App store  و یا خارج آن اقدام کنید ولی بهتر است برنامه‌هایی بر روی مک بوک یا آی مک خود نصب نمایید، که قبلاً تست شده و تجربه کاربران در استفاده از آن‌ها مثبت باشد.

 

همانگونه که قسمت اول بهترین برنامه های مک را مطالعه کردید، سعی ما این بوده که بر اساس تجربه کاربران و کارآیی، نرم افزارهای مک را به زبانی ساده و در قالب 4 مقاله مجزا، تفکیک کنیم. برای مطالعه بیشتر در این رابطه می‌توانید به مقالات، معرفی برنامه های کاربردی مک قسمت دوم، معرفی برنامه های کاربردی مک قسمت سوم، معرفی برنامه های کاربردی مک قسمت چهارم، در به بخش "وبلاگ سایت پارسان می" سر بزنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

معرفی اجمالی صفحه نمایش رتینا، نورآوری شگفت انگیز اپل

تاچ بار در کیبورد مک بوک پرو اپل چیست؟

ایرپاد،کوچکترین عضو خانواده اپل در سال 2020

ارتقاء اسکن سه بعدی آیفون ها در سال 2020

تجربه شنیداری متفاوت، با محصولات اپل

مقایسه سرفیس پرو 9 با سرفیس پرو 8

بهترین مک بوک در سال 2023 - کدام مدل را بخریم؟

آموزش فعال سازی Assistive Touch در آیفون و آیپد

10+1 دلیل برای خریدن مک اپل به جای کامپیوتر ویندوزی

مقایسه سرفیس پرو 9 مایکروسافت با تبلت 2 در 1 دل مدل Dell XPS 13

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه اینترنتی پارسان می