shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️بهترین مک برای تولید موسیقی

در این مقاله به بررسی بهترین مدلهای مک که مناسب ساخت موسیقی هستند، خواهیم پرداخت.

بهترینمکبرایتولیدموسیقی

کدام مدل از دستگاه‌های مک اپل، برای تولید موسیقی مناسب است؟

 

مک مناسب برای ساخت موزیک

اگر به دنبال کامپیوتری هستید که با آن موسیقی بسازید، مک اپل (من جمله: مک بوک پرو، مک بوک ایر، مک مینی، مک استودیو، آیمکیک نامزد واضح برای این کار است. با این حال، شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید، با دستگاه‌هایی که از چند صد دلار شروع می‌شوند تا هزاران برابر بیشتر از آن چیزی که ممکن است برای یک سیستم هزینه کنید. در گذشته تولید موسیقی نیاز به استودیو داشت اما سرعت پیشرفت تکنولوژی همه چیز را تغییر داده است به شکلی که از کیت‌های آنالوگ خانگی در 1980 به کامپیوترهای امروزی رسیدیم و در حال حاضر می‌توانید همه کارها موسیقی مانند: ضبط آهنگ‌های پاپ تا موسیقی متن فیلم را در مک انجام دهید.

در این مقاله همه آنها با هم مقایسه شده اند و یک راهنمای کلی برای پیدا کردن بهترین مک برای موسیقی، در اختیار شما قرار گرفته است.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 16 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو 14 اینچ اپل

 

چرا از مک برای تولید موسیقی استفاده کنیم؟

انتخاب مک یا ویندوز برای تولید موزیک، تا حد زیادی بستگی به پلتفرمی که شما ترجیح می‌دهید و افرادی که با آنها کار می‌کنید، بستگی دارد. با این حال، دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا نوازندگان، مک را برای تولید موسیقی انتخاب می‌کنند.

یکی از دلایل، این واقعیت ساده است که استفاده از مک‌ها فوق العاده آسان است، بنابراین نوازندگان برای تنظیم یا عیب یابی مشکلات در حین کار، حواسشان پرت نمی‌شود. اضافه شدن تراشه‌های اپل سیلیکون سری M ساخت اپل نیز به این معنی است که آنها بسیار قدرتمند هستند و اغلب از رقبای ویندوزی مبتنی بر اینتل خود بهتر عمل می‌کنند. همچنین، لپ تاپ های مک، نازک و سبک بوده و کیفیت ساخت فوق العاده‌ای دارند.

 

بهترین پیکربندی مک برای تولید موسیقی

اگر قصد ساخت موسیقی با مک را دارید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. اگر بدانید پیکربندی مورد نیاز شما چیست، می‌تواند در تصمیم گیری نهایی کمک کند. در ادامه هر بخش را بررسی می‌کنیم:

  • نرم افزار

نرم افزاری که برای ساخت موسیقی استفاده می‌کنید یا همان ایستگاه کاری صوتی دیجیتال (Digital Audio Workstation: DAW)، به اندازه کامپیوتری که انتخاب می‌کنید مهم است. نرم افزارهای موسیقی زیادی برای macOS وجود دارد اما دو نرم افزار Logic Pro و GarageBand مخصوص کاربران سیستم عامل مک، توسعه یافته است.

 GarageBand یک استودیوی آهنگسازی کاملاً مجهز است که با آن می‌توانید بدون در اختیار داشتن سازهای موسیقی اقدام به ساخت آهنگ‌های مورد علاقه‌تان کنید. این نرم افزار امکان ساخت موسیقی به انواع سبک‌های مختلف را برایتان فراهم می‌کند. با استفاده از لوپ‌ها و افکت‌های جذاب این نرم افزار می‌توانید آهنگ‌های حرفه‌ای بسازید و دوستان خود را شگفت‌زده کنید. مهمتر از همه،  GarageBand با هر مک به صورت رایگان ارائه می‌شود، که دلیل خوبی برای استفاده از رایانه‌های اپل برای ساخت موسیقی است.

 

نرم افزار - بهترین پیکربندی مک برای تولید موسیقی

 

با این حال، زمانی که تولید کنندگان موسیقی می‌خواهند کار جدی‌تری انجام دهند، به احتمال زیاد، به Logic Pro X، روی می‌آورند کهDAW  بسیار قدرتمندتر و غنی‌تری محسوب می‌شود.

  • رم

نرم افزارهای موزیک، به طرز عجیبی نیازمند حافظه زیاد است. کمبود رم (حافظه یکپارچه) به راحتی می‌تواند به یک تنگنای جدی در یک پروژه سطح حرفه‌ای تبدیل شود. در صورت نداشتن رم کافی، امکان اجرای سازهای کمتر و افکت‌های کمتری را دارید. همینطور شما زمان بیشتری را صرف رندر نموده و زمان کمتری برای انجام کارهای زنده خواهید داشت.

برای ساخت موسیقی، باید به حداقل 16 گیگابایت رم دسترسی داشته باشید. داشتن این میزان رم کار سختی نیست چرا که همه مک‌ها و مک‌بوک‌ها را می‌توان به 16 گیگابایت رم مجهز کرد. توجه داشته باشید که تمام مک‌های مجهز به تراشه‌های M3،  M2 وM1  به صورت استاندارد، با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شوند. البته مک‌های M2 و M3  را می‌توان تا 16 گیگابایت و حداکثر 24 گیگابایت پیکربندی کرد، در حالی که مک‌های M1  تنها می‌توانند تا حداکثر 16 گیگابایت رم را پشتیبانی کنند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است به 32 گیگابایت رم نیاز داشته باشید، باید مک خود را به اپل سیلیکون نسخه Pro ( مثلا M3 Pro)  ارتقا دهید که در مک بوک پرو یا مک مینی موجود است و به صورت استاندارد 16 گیگابایت رم دارد و از 32 گیگابایت رم نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین برای داشتن رم 64 یا 96 گیگابایتی، به تراشه نسخهMax  (به عنوان مثال M3 Max ) که یک گزینه در مک بوک پرو یا مک استودیو است، نیاز خواهید داشت و نهایتاً برای داشتن 128 یا 192 گیگابایت رم، باید سراغ تراشهUltra  (به عنوان مثال M2 Ultra ) که در مک استودیو یا مک پرو  وجود دارد، بروید.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  مشاهده قیمت خرید مک مینی اپل

 

  • فضای ذخیره سازی

احتمالاً ذخیره سازی عامل مهمی در تصمیم گیری شما خواهد بود. همه مک‌های اپل، سالهاست از حافظه  SSD استفاده می‌کنند. این یک مزیت است زیرا هارد دیسک ها (HDD) به دلیل سرعت نسبتا پایینی که نسبت به SSD  دارند می‌توانند محدودیت ایجاد کنند و یا حتی سروصدا داشته باشند. با این حال، SSD ها به طور قابل توجهی از هارد دیسک ها گرانتر هستند.

لپ‌تاپ‌های سطح پایه اپل با حافظه 256 گیگابایتی SSD عرضه می‌شوند اما برخی از مجموعه‌ ابزارها و جلوه‌های حرفه‌ای موسیقی، پس از نصب و حتی قبل از اینکه شروع به اضافه کردن فایل‌های موسیقی خود کنید، به صدها گیگابایت حافظه نیاز دارند. بنابراین در اکثر مواقع، حداقل 512 گیگابایت  SSD با مک خود می‌خواهید.

دلیل دیگر برای عدم استفاده از مک بوک های کم ظرفیت برای تولید موسیقی، این است که در گذشته SSD‌های کوچک‌تر، نسبت به SSD‌های با ظرفیت بیشتر، کندتر بودند، اگرچه اپل اکنون این مشکل را حل کرده و مک بوک ایر 256 گیگابایتی از مشکل سرعت ذخیره سازی رنج نمی‌برد. با این وجود باز هم SSD های با ظرفیت بالاتر توصیه می‌شود.

با توجه به نکات بالا، ابتدا باید بدانید که حجم کار شما چقدر زیاد است و اینکه آیا اطلاعات موسیقی خود را در حافظه داخلی یا اکسترنال ذخیره می‌کنید. درایوهای خارجی می‌توانند برای گالری موزیک بزرگ مناسب باشند، به‌ویژه زمانی که با استفاده از Thunderbolt  به سیستم متصل می‌شوند.

نکته بعدی این است که باید تعیین کنید، چگونه می‌خواهید همه فایلها را جا به جا کنید. اگر موسیقی‌دانی هستید که با افراد در مکان‌های مختلف کار می‌کنید، شاید فضای ذخیره‌سازی ابری، گزینه بهتری برای شما باشد.

  • قابل حمل بودن

وقتی صحبت از قرار گرفتن در مکان‌های مختلف و یا سفر باشد، باید تصمیم بگیرید که مک شما باید قابل حمل باشد یا خیر. اگر همیشه در حال حرکت هستید و با نوازندگان مختلف در شهرها و کشورهای مختلف کار می‌کنید، احتمالاً مک استودیو در کیف دستی شما جا نمی‌شود. اما اگر یک نوازنده مستقل هستید که فقط در یک استودیوی خانگی موسیقی می‌سازید، می‌توانید با یک دستگاه رومیزی مانند مک مینی M2 Pro  درآمد بیشتری کسب کنید.

اگر اهل استودیو هستید، ممکن است فکر کنید که به یک آی مک نیاز دارید تا بتوانید از مزایای نمایشگر بزرگ آن استفاده کنید، اما می‌توانید یک صفحه نمایش خارجی را به هر مکی وصل کنید، بنابراین فقط کافی است که یک لپ تاپ مک داشته باشید، تا در پشت میزتان، یک صفحه نمایش 30 اینچی را به آن وصل کنید و با رضایت کامل از آن استفاده کنید.

  • پورت‌ها

باید به این نکته توجه کنید که آیا از کیت دیگری می‌خواهید استفاده کنید. اگر هیچ کیت اضافی ندارید و تمام موسیقی‌سازی شما در مک انجام می‌شود، این موضوع نگران‌کننده نخواهد بود و هر مکی ممکن است این کار را انجام دهد. اما اگر انبوهی از رابط‌های صوتی، ابزارهای USB، هدفون، مانیتور و سایر سخت‌افزارها را لازم دارید، دسترسی به دو پورت USB-C  موجود در مدل‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو، سخت است و باید از یک هاب USB برای افزایش پورتها، استفاده کنید.

خوشبختانه، اخیراً اپل پورت‌های بیشتری را به جدیدترین مک بوک های خود اضافه کرده است، بنابراین SDXC، Thunderbolt 4،  HDMI و موارد دیگر را در کنار مک بوک پرو 14 و 16 اینچی خواهید دید. مک مینی و مک استودیو نیز مجموعه خوبی از پورت‌ها دارند.

 

پورت ها - بهترین پیکربندی مک برای تولید موسیقی

 

  • پردازنده

کار صوتی با کیفیت بالا به‌ویژه هنگام استفاده از افکت‌ها و افزونه‌های حرفه‌ای، می‌تواند به قدرت پردازش بسیار سنگین و فشرده نیاز داشته باشد. اگر نیازهای شما زیاد است، به یک مک با قدرت پردازش بالا نیاز دارید. در انتخاب هر کدام از انواع مک اپل که تصمیم به خرید آن دارید، مدلهای ارزان قیمت تر را نیز بررسی کنید تا هزینه اضافی نپردازید. برای مثال در حال حاضر، عملکرد فعلی مک‌های سطح پایه با تراشه‌های M3  کاملاً قدرتمند هستند اما برای گزینه نهایی، به سراغ مک بوک پرو با تراشه  M3 Pro یا  M3 Max بروید یا منتظر بمانید تا این تراشه‌ها در مک مینی یا مک استودیو وارد شوند. همچنین M2 Ultra در مک استودیو و مک پرو نیز ممکن است جذاب باشد، اما احتمالاً بیش از حد نیاز شما خواهد بود.

  • گرافیک

در گذشته، ضبط و ویرایش صدا، برخلاف طراحی سه بعدی و ویرایش ویدئو، از کارت گرافیک استفاده نمی‌کرد اما این روزها همه چیز پیچیده تر شده است زیرا برخی از نرم افزارهای صوتی دارای GPU  شتاب دهنده هستند. در صورت نیاز به نمایشگرهای اضافی، اهمیت وجود کارت گرافیک، مهمتر خواهد بود. بنابراین حتی مک‌هایM2  که دارای پردازنده گرافیکی  8 تا 10 هسته‌ای هستند، در بیشتر موارد، برای کار شما کافی خواهند بود.

اگر بخواهید از قدرت گرافیکی بیشتری بهره مند شوید، احتمالا مک بوک پرو 14 یا 16 اینچی با تراشهM3 Pro  (با 14 یا 18 هسته گرافیکی) یا M3 Max  (با 30 یا 40 هسته گرافیکی) برای شما جذاب‌تر خواهد بود. مک استودیو و مک پرو با تراشهM2 Ultra  عرضه می‌شوند که پردازنده گرافیکی 60 یا 76 هسته‌ای دارند. باید منتظر ماند تا ببینیم تراشه M3 Ultra در زمینه گرافیکی چه پیشرفتهایی را به نمایش می‌گذارد.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 13 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر 15 اینچ اپل

 

  • پشتیبانی از نمایشگر

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید بیش از یک نمایشگر اضافی را به مک خود وصل کنید، مک‌بوک‌های استاندارد  M1 و M2  به طور رسمی بیشتر از یک نمایشگر اضافی پشتیبانی نمی‌کنند اما مک مینی، مک استودیو و سایر مک بوک ها از تعدادی نمایشگر خارجی پشتیبانی می‌کنند. داشتن چند نمایشگر زمانی مهم است که بخواهید در ساخت موزیک، از فضای گرافیکی استفاده کنید.

 

بهترین مک اپل برای تولید موزیک و نوازندگان

1. مک بوک پرو 14 اینچی M3 Pro 2023

اگر می‌خواهید صفحه نمایشی با اندازه خوب، پورت‌های زیاد و قدرت کافی داشته باشید، مک بوک پرو 14 اینچی گزینه خوبی است. با اینکه نسخه M3  مک بوک پرو 14 اینچی نیز تولید شده است اما مدل‌های  M3 Pro یا M3 Max  برای ساخت موسیقی، بیشتر توصیه می‌شود.

این مک بوک پرو در اکتبر 2023 با تراشهM3 Pro  و  M3 Max به روز شد. اگر صفحه نمایش بزرگتر می‌خواهید، یک مک بوک پرو 16 اینچی نیز وجود دارد که همان تراشه M3 Pro و 16 گیگابایت حافظه رم را به صورت استاندارد ارائه می‌دهد. البته در برخی نسخه‌ها، تا 36 گیگابایت برای M3 Pro ارتقا داده شده است و در مدل‌های گران تر با تراشه M3 Max تا 128 گیگابایت قابل خرید است.

شما به صورت استاندارد 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازیSSD  در مک بوک پرو 14 اینچی M3 دریافت خواهید کرد و امکان افزایش آن به 8 ترابایت وجود دارد. هیچ نسخه 256 گیگابایتی برای مک بوک پرو 14 و 16 اینچی وجود ندارد. نکته مثبت این است که مشکل کندی سرعت که گریبان‌گیر نسخه‌های 256 گیگابایتی می‌شود، در نسخه‌های 512 گیگابایتی و بیشتر وجود ندارد.

نسخه‌های  M3 Pro دارای 14 یا 18 هسته  گرافیکی است که می‌تواند برای محاسبات مورد نیاز هنگام استفاده از پلاگین‌های متعدد، VST ها یا رندر کردن ترکیبات چند کاناله استفاده شود. اگر قوی‌ترین مک‌بوک پروی موجود را می‌خواهید، M3 Max   که حداکثر 40 هسته گرافیکی دارد، بهترین گزینه برای شما است.

 

بهترین مک اپل برای تولید موزیک و نوازندگان - مک بوک پرو 14 اینچی M3 Pro 2023

 

 

 

2. مک بوک پرو 14 اینچی M3 2023

مکبوک پروهای مجهز به تراشه Pro یا Max بهترین انتخاب برای ساخت موزیک هستند، اما هر موسیقی‌دانی نمی‌تواند هزینه مک‌بوک پرو مجهز به M3 Pro اپل را بپردازد. خبر خوب این است که مک بوک پرو 14 اینچی مجهز به تراشه M3 نیز برای ساخت موسیقی، ارزش توجه دارد.

مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه M3 در اکتبر 2023 و به عنوان جایگزین مک بوک پرو 13 اینچی با تراشهM2  معرفی شد. تراشه M3 به اندازه‌ کافی قدرتمند است که بتواند عملکردی عالی ارائه دهد و پروژه‌های کوتاه را با تعداد زیادی آهنگ لایه‌بندی شده و افکت‌ها انجام دهد و بدون لگ و لکنت یا اورلود شدن، پخش کند. مدل پایه فقط با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم در زمان خرید، نسخه 16 یا 24 گیگابایت آن را تهیه کنید زیرا بعداً نمی‌توانید پیکربندی را تغییر دهید.

در نهایت اینکه اگر می‌خواهید قدرت و قابلیت حمل را همزمان در یک مک داشته باشید، مک بوک پرو 14 اینچی با تراشهM3، گزینه‌ای کاملاً کارآمد است.

بهترین مک اپل برای تولید موزیک و نوازندگان - مک بوک پرو 14 اینچی M3 2023

 

 

 

3. مک بوک ایر 13 اینچی M3 2024

مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M3 یکی دیگر از لپ تاپ های مک است که می‌تواند برای محیط کار دیجیتال شما (DAW: Digital Audio Workstation) در نظر گرفته شود. این محصول با وزن 1.24 کیلوگرم، سبک ترین محصول موجود در بازار است، اما این بدان معنا نیست که در بخش عملکرد سبک وزن است!

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید آی مک مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل مشاهده قیمت خرید آی مک 27 اینچ اپل مشاهده قیمت خرید مک مینی اپل

 

در مک بوک ایر، به خاطر صرفه جویی در انرژی، فن حذف شده است و اگر در کنار لپ تاپ، کار ضبط انجام می‌دهید، حذف صدای فن، می‌تواند بسیار مفید باشد. مانند همه مک‌ها، جک هدفون 3.5 میلی‌متری وجود دارد تا بتوانید بدون نگرانی در مورد تأخیر، در حال حرکت نیز ویرایش موسیقی را انجام دهید.

مک بوک ایر با تراشه M3، با قیمت اولیه کمتر از مک بوک پرو با تراشه M3، می‌تواند گزینه جذابی برای شما باشد، زیرا در مقایسه با مک‌بوک پرو مشابه از لحاظ قیمت، شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی و رم بیشتری اضافه کنید و در عین حال در هزینه خود، صرفه‌جویی کنید. برای مثال مکبوک ایر 512 گیگابایتی با رم 16 گیگابایت 1499 دلار و مک بوک پرو با همان میزان حافظه 1899 دلار قیمت دارد.

برای صرفه جویی بیشتر در هزینه، می‌توانید مک بوک ایر M2 را نیز در نظر بگیرید که مک خوبی است، اما به دلیل اینکه تفاوت قیمت کمی با مدل M3 دارد، توصیه می‌شود کمی بیشتر هزینه کرده و مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M3 را تهیه کنید.

بهترین مک اپل برای تولید موزیک و نوازندگان - مک بوک ایر 13 اینچی M3 2024

 

 

 

 

4. مک بوک ایر 15 اینچیM3 2024

اگر صفحه نمایش 13 اینچی مک بوک ایر، برای نیازهای شما کوچک است، مک بوک ایر 15 اینچی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. درست است که قیمت نسخه 15 اینچی، بیشتر از مک بوک ایر 13 اینچی است، اما در واقع در مقایسه با مک بوک پرو 14 اینچی، که از لحاظ اندازه صفحه نمایش تقریباً مشابه مک بوک ایر 15 اینچی است، قیمت مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری است.

بهترین مک اپل برای تولید موزیک و نوازندگان - مک بوک ایر 15 اینچیM3 2024

 

 

 

5. مک مینی M2 Pro 2023

اگر به قابلیت حمل یک لپ تاپ نیاز ندارید، مک مینی M2 Pro که در ژانویه 2023 عرضه شد، برای مبتدیان در زمینه ساخت موسیقی و امر نوازندگی، بهترین گزینه است. شما با پرداخت هزینه کمتر (1299 دلار) همان تراشه‌ای را دریافت می‌کنید که در مک بوک پرو وجود دارد، هر چند که به صفحه‌نمایش، ماوس و صفحه‌کلید جداگانه نیاز خواهید داشت، اما همچنان در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود.

مک مینی M2 Pro کوچک و بی صدا است و دارای گزینه‌های ارتباطی عالی، همراه با یک پورت ورودی صوتی اضافی است که می‌تواند برای محصولات قدیمی‌تر، مفید باشد. با این وجود، می‌توانید منتظر باشید، تا اپل به زودی مک مینی را با M3 Pro به روز کند.

 

بهترین مک اپل برای تولید موزیک و نوازندگان - مک مینی M2 Pro 2023

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  مشاهده قیمت خرید مک مینی اپل

 

 

6. مک مینی M2 2023

اگر به  قدرت M2 Pro نیاز ندارید و از قبل، یک صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس دارید و فقط به دنبال دستگاهی برای ساخت موسیقی هستید، مک مینی استاندارد با تراشه M2 انتخاب خوبی است.

این نسخه از مک مینی نیز مانند نسخه قویتر، کوچک، بی صدا و دارای گزینه‌های ارتباطی عالی، همراه با یک پورت ورودی صوتی اضافی است.

مک مینی در حال حاضر با تراشه M2 و 256  و 512 گیگابایتSSD  و رم 8 گیگابایتی در دسترس است. همچنین با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید رم را دو برابر کرده و به 16 گیگابایت برسانید.

اگر بودجه کمی دارید، مک مینی یک انتخاب عالی برای ساخت موسیقی است.

 

بهترین مک اپل برای تولید موزیک و نوازندگان - مک مینی M2 2023

 

 

 

7. مک استودیو M2 Max 2023

کسانی که به دنبال تولید موسیقی در سطح حرفه‌ای در خانه یا در استودیو هستند، باید توجه ویژه‌ای به مک استودیو داشته باشند. این مک پیشرفته، برای بازار حرفه‌ای‌ها طراحی شده، اما همچنان مقرون به صرفه است و دارای نسخه‌هایی با تراشهM2 Max  با پردازنده 12 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 30 هسته‌ای، یا تراشه M2 Ultra با پردازنده 24 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 60 یا 76 هسته‌ای است. پردازنده گرافیکی هر دو تراشه یاد شده، سطوح عملکردی حیرت انگیزی را ارائه می‌دهند.

 

اورجینال اپل USB-C به Digital AV مشاهده قیمت خرید مبدل مشاهده قیمت خرید موس بی سیم مدل مجیک موس 3 اپل سفید اپل با تاچ آیدی MK293 مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد مشاهده قیمت خرید مجیک کیبورد نامریک با تاچ آی دی اپل

 

شما می‌توانید تا 64 گیگابایت رم برای M2 Max، یا 192 گیگابایت رم برای M2 Ultra، و تا 8 ترابایت فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید و یک مک فوق العاده قدرتمند داشته باشید که می‌تواند هر چیزی را مدیریت کند. تعداد زیادی پورت از جمله 4 عدد Thunderbolt 4، 2 عدد USB-C و 2 عدد  USB-Aدر این مک در دسترس هستند، بنابراین تمام کیت‌های خروجی شما می‌توانند مستقیماً به مک استودیو متصل شود. برای مک استودیو نیز باید صفحه نمایش، صفحه کلید، ماوس و بلندگوها را جداگانه تهیه کنید.

مک مینی و مک استودیو احتمالا به زودی با تراشه M3 Max ارائه خواهند شد که به محض عرضه در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 

بهترین مک اپل برای تولید موزیک و نوازندگان - مک استودیو M2 Max 2023

 

 

 

 

جمع بندی

انتخاب بهترین مک اپل برای موسیقی، کار دشواری نیست اما معیارهای مختلفی روی تصمیم شما برای خرید تاثیرگذار خواهد بود. مواردی مانند بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، نوع دستگاهی که دوست دارید (لپ تاپ، همه کاره ها، رومیزی‌ها و...)، میزان فشردگی کاری که انجام می‌دهید و سایر موارد مشابه، روی تصمیم شما موثرند. در اینجا سعی کردیم برای انتخاب بهترین مک اپل برای موسیقی، مدلهای مختلفی را معرفی کنیم تا اکثر کاربران با سلایق و خواسته‌های متفاوت بتوانند خرید آسانی را تجربه کنند.

برای خرید تمامی مدلهای مک اپل مانند مک بوک پرو، مک بوک ایر، مک مینی، مک استودیو، آیمک، می‌توانید بصورت حضوری یا آنلاین به فروشگاه پارسان می، سر بزنید و پس از بررسی و استفاده از راهنمایی‌های بیشتر، اقدام به خرید کالای مورد نظر خود نمایید.

 

اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک پرو  مشاهده قیمت خرید مک استودیو اپل اپل m3 مشاهده قیمت خرید مک بوک ایر  مشاهده قیمت خرید مک مینی اپل

 

 

 

مقالات مرتبط:

کدام مک بوک برای شما مناسب است؟

21 نکته و ترفند که باید قبل از اینکه مک بوک اپل بخرید بررسی کنید+تصاویر راهنما

7 نکته طلایی محافظت فیزیکی از مک بوک

10 راه بهبود عمر باتری مک بوک

10 ترفند برای اینکه کامپیوتر شما سریع‌تر کار کند (ویندوز و مک)

مقایسه انواع موس اپل (انواع Magic mouse اپل)

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

کاملترین راهنمای تنظیمات موس آیفون ( سفارشی سازی)+تصاویر راهنما

انواع قلم سرفیس مایکروسافت و ویژگی‌ هر کدام + قیمت

سرفیس چیست؟ | معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + تصاویر

 

 

 

 

پارسان می

دیدگاه ها
شما هم می‌توانید در مورد این مقاله نظر دهید.
در نظر داشته باشید هدف نهایی از ثبت نظر ارائه‌ی اطلاعات مشخص و مفید برای راهنمایی سایر کاربران در فرآیند انتخاب و خرید یک محصول است.