shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡آموزش نحوه اتصال قلم لمسی استایلوس به آیپد اپل

در این مقاله به آموزش نحوه اتصال قلم لمسی استایلوس به آیپد اپل خواهیم پرداخت که شامل: اتصال قلم لمسی اپل Apple Pencil، قلم لمسی ادونیت Adonit Pen، قلم لمسی لاجیتک کرایون Logitech Crayon Pen و قلم لمسی سایر برندها به آیپد خواهد بود.

⚡آموزشنحوهاتصالقلملمسیاستایلوسبهآیپداپل

راهنمای نحوه اتصال قلم لمسی استایلوس اپل Apple Pencil و قلم استایلوس ادونیت Adonit Pen و قلم استایلوس لاجیتک کرایون Logitech Crayon و سایر برندها به آیپد اپل


 

یکی از بهترین کارهایی که برای افراد خلاق و هنرمند درباره آیپد اتفاق افتاد، امکان استفاده از قلم‌های لمسی مانند قلم اپل Apple Pencil بوده است. اما نحوه اتصال قلم استایلوس به آیپد یکی از چالش های سر راه کاربران بوده است زیرا با وجود انواع و نسل‌های مختلف آیپد و همچنین مدل‌های گوناگون قلم لمسی، راهکارهای متنوعی برای اتصال وجود دارد. بنابراین برای اتصال انواع قلم به آیپد چه باید کرد؟

خوشبختانه نحوه اتصال قلم به آیپد معمولاً ساده است، فقط باید نوع و مدل آیپد و قلم را به درستی شناسایی کرده باشید. برای مثال اگر یک قلم اپل دارید، می‌توانید از روشهای فیزیکی برای اتصال استفاده کنید و برای سایر برندها نیز از گزینه بلوتوث استفاده کرد که آن هم با یک سری تنظیمات سریع قابل انجام است.

در این مقاله نحوه اتصال قلم استایلوس به آیپد را بدون توجه به مدل قلم، برای شما بازگو خواهیم کرد. برای دیدن انواع روش‌های این کار، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

how-to-connect-the-stylus-to-the-ipad

 

نحوه اتصال قلم استایلوس لمسی اپل Apple Pencil به آیپد

روش اتصال قلم اپل، به مدل آیپد شما بستگی دارد و از طرفی مدل قلم اپل نیز رابطه مستقیم با نوع آیپد شما دارد.

معمولاً طبق یک قاعده کلی که تقریباً درست است، قلم اپل 2 با آیپدهایی که بعد از 2018 تولید شده اند سازگار است و قلم اپل 1 نیز با آیپدهای قدیمی‌تر (قبل از تهیه قلم اپل حتما به لیست آیپدهای سازگار دقت کنید).

 

 

 

 

نحوه اتصال قلم اپل 1 به آیپد:

1-    درپوش انتهای قلم را بردارید و کانکتور آن را به پورت لایتنینگ آیپد خود وصل کنید.
2-    با مشاهده دکمه Pair، در صفحه نمایش آیپد، روی آن ضربه بزنید.

 

نحوه اتصال قلم اپل 2 با آیپد:

در این قلم، کار بسیار آسان تر بوده و کافی است آن را به نوار جانبی مغناطیسی آیپد خود بچسبانید تا اتصال قلم با آیپد (Pair) انجام شود. به همین سادگی!

 

 

 

نحوه اتصال قلم استایلوس لمسی ادونیت Adonit Pencil به آیپد

قلم های ادونیت که می‌توانند جایگزین قلم اپل شوند به دو دسته تقسیم می‌شوند.

بسیاری از آنها برای اتصال از بلوتوث استفاده نمی‌کنند که موضوع بحث ما نیستند اما گروهی از قلم های ادونیت مانند: Adonit Touch with PixelPoint، Adonit Script و Adonit Touch 4، برای اتصال از بلوتوث استفاده می‌کنند که در این بخش به توضیح نحوه اتصال آنها به آیپد می‌پردازیم:

 

 

1-    بلوتوث را در منوی تنظیمات آیپد خود روشن کنید.
2-    قلم (Adonit jot touch with PixelPoint) خود را روشن کنید.
3-    قلم (Adonit jot touch with PixelPoint) خود را به برنامه های سازگار در Jot-Ready، از جمله Photoshop Sketch، Procreate و سایر نرم افزارهای مشابه، متصل کنید.

 

برند ادونیت برای مجموعه تولیدات سخت افزاری خود، نرم افزارهای پیشنهادی خود را ارائه می‌دهد که برای دیدن لیست برنامه های توصیه شده برای قلم های ادونیت، می‌توانید به سایت Adonit مراجعه کنید.

 

 

 

 

نحوه اتصال قلم استایلوس لمسی لاجیتک کرایون Logitech Crayon به آیپد

یکی از مقرون به صرفه‌ترین جایگزین‌های قلم اپل که محبوبیت فراوانی در بین کاربران دارد، قلم استایلوس لاجیتک است و با داشتن قابلیت رد کف دست که مورد تایید شرکت اپل نیز می‌باشد، گزینه‌ای ایده‌آل برای کار با آیپد می‌باشد.

 

 

برای اتصال قلم لمسی کرایون لاجیتک، به روش زیر عمل کنید:

1-    ابتدا با رفتن به آدرس Setting → General → Software مطمئن شوید که آیپد شما به نسخه iPadOS 12.2 و یا بالاتر آپدیت شده باشد.
2-    قلم های دیجیتالی را که احتمالاً تا حالا به آیپد متصل بودند، از آن جدا کنید.
3-    دکمه پاور قلم Logitech Crayon را به مدت 1 تا 2 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا چراغ LED به رنگ سبز درآید.
4-    کار تمام شد. از کار با قلم لاجیتک و آیپد خود لذت ببرید.

 

 

 

 

سخن پایانی 

در این مقاله سعی کردیم، نحوه اتصال برجسته‌ترین قلم‌های لمسی به آیپد را برایتان توضیح دهیم. البته اولین کاری که می‌توانید برای آشنایی با نحوه اتصال سایر قلم‌های هوشمند به آیپد انجام دهید، مراجعه به دفترچه راهنمای آنها است تا روش اتصال آنها را پیدا کنید.

بد نیست بدانید که طبق یک قاعده کلی، اکثر قلم‌های بلوتوثی هوشمند، احتمالاً بعد از انجام مراحل ساده‌ای شبیه به آنچه در قلم‌های ادونیت و لاجیتک گفتیم، به آیپد متصل می‌شوند. هر چند که قلم اپل Apple Pencil، نزدیک‌ترین سازگاری را با آیپد اپل خواهد داشت.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

spatial audio (صدای فضایی) چیست؟ + آموزش فعال سازی در آیفون و آیپد

Dark mode چیست؟ + آموزش نحوه فعال سازی آن در iOS, iPadOS, macOS, Android, Windows

آموزش فعال سازی Assistive Touch در آیفون و آیپد

راهنمای فعال سازی Find My در آیفون، آیپد، آیپاد و مک

مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل 2

چگونه مشکلات قلم اپل را برطرف کنیم؟

راهنمای کامل استفاده از قلم اپل

معرفی قابلیتهای قلم اپل نسل دوم

3 ترفند قلم اپل نسل یک 1 و نسل دو 2

8 ترفند قلم اپل نسل یک 1 و نسل دو 2

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می