shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل 2

_____

⚡مقایسهقلماپل1باقلماپل2

مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل 2؛ کدام یک از دو قلم اپل بهتر است؟


 

ما نگاهی می‌اندازیم به قلم اپل نسل اول و قلم اپل نسل دوم تا به شما کمک کنیم، بهترین تصمیم را برای تهیه قلم اپل بگیرید و بدانید به کدام یک از آنها نیاز دارید.
 

کدام یک از قلم‌های اپل، را بخریم؟

زمانی که بحث از مقایسه Apple Pencil و Apple Pencil 2 به میان می‌آید، تقریباً مطمئن هستیم که یکی از این دو، برنده نهایی است و با توجه به اینکه قلم اپل 2، قیمت بالاتری داشته و به‌روزتر است، این امتیاز را به آن می‌دهیم، اما واقعیت چیز دیگری است.

هر دو مدل قلم اپل، یک انتخاب عالی برای یادداشت برداری یا هنرمندانی است که به طراحی دیجیتال با آیپد علاقه دارند و هر دو ویژگی‌هایی مانند: حساسیت به فشار و شیب دارند که برای کارهای هنری لازم است. هر چند که از نظر قیمت، با هم فاصله دارند.

کیفیت طراحی دیجیتال آیپد اپل، در حال حاضر نسبت به آیپدهای نسل‌های قبل، تغییر کرده و به یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها برای هنرمندان دیجیتال تبدیل شده است و اگر قیمت بالاتر برایتان مساله ساز نباشد، بهترین ترکیب برای طراحی دیجیتال، شامل یک قلم اپل 2 با یک آیپد پرو می‌باشد که واقعاً عملکردی عالی در کنار هم دارند.

 

 

 

 

البته همانطور که در مقاله "بهترین تبلت هایی که با قلم کار می‌کنند" نشان داده‌ایم، ترکیب آیپد پرو با قلم اپل، تبلت‌های تخصصی طراحی مانند Wacom و Samsung را از نظر عملکرد، پشت سر می‌گذارند اما مساله‌ای که در اینجا ظاهر می‌شود، هزینه بالای خرید است که همه افراد نمی‌خواهند آن را صرف خرید آیپد پرو و قلم نسل دو اپل کنند. بنابراین شاید قلم نسل یک اپل، گزینه بهتری باشد ولی مساله اصلی اینست که شما چه آیپدی دارید، زیرا نسل‌های مختلف آیپد با نسخه‌های مختلف قلم اپل سازگار هستند.

Comparison of Apple Pencil 1 with Apple Pencil 2

اگر چه قلم اپل نسل سه (قلم اپل 3)، با ویژگی‌های لمسی شایعه شده (مانند توانایی حس کردن ضربه‌ها و فشارها) می‌تواند تمام رقبا را تسلیم کند و باعث شود که در انتظار ورود قلم نسل بعدی یعنی نسل 3 باشید، اما در حال حاضر، فقط قلم نسل 1 و 2 اپل وجود دارند که در این مقاله به مقایسه این دو پرداخته‌ایم.

البته در مقاله‌ای دیگر، به راهنمایی درباره بهترین قلم‌های جایگزین قلم اپل پرداخته‌ایم که می‌توانید به بررسی آنها بپردازید.

 

مقایسه قلم اپل 1 و قلم اپل 2 در یک جمله:

هر دو مدل قلم اپل نسل اول و دوم، فوق العاده محبوب هستند و هر دو برای آیپد‌های خاص، مناسب‌تر از دیگری هستند. اما بیایید در یک نگاه، ببینیم که آیا می‌توانیم تشخیص بدهیم که یکی از این قلم‌های اپل، به وضوح بهتر از دیگری است یا خیر؟

 

مقایسه قلم اپل 1 و قلم اپل 2 از لحاظ قیمت و سازگاری با آیپد‌ها:

در مقایسه اولیه قلم اپل نسل 1 و 2، اولین چیزی که متوجه خواهید شد، تفاوت قیمت آنها است. اتیکت قیمت دلاری در قلم اپل 1 عدد 99 را نشان می‌دهد، در حالیکه در قلم اپل 2 عدد 129 را خواهید دید و پر واضح است که دلیل این امر، تفاوت های سخت افزاری بین این دو قلم است که در ادامه مقاله مطالعه خواهید کرد.

البته اگر از قبل، یک آیپد دارید، عملاً قطعاً قلم خود را انتخاب کرده اید! زیرا هر آیپد، فقط با یک مدل از قلم‌های اپل سازگار است و نمی‌توان از هر دو قلم اپل برای استفاده در یک مدل آیپد استفاده کرد.

بطور کلی، قلم نسل اول، با آیپد نسل نهم 10.2 اینچی (نسخه‌های 2021، 2020 و 2019)، آیپد مینی (نسخه‌های 2019 و 2021) و آیپد ایر (نسخه 2019) از تولیداتی که در حال حاضر در بازار یافت می‌شود، سازگار است

البته کسانی که آیپد قدیمی‌تر مانند: آیپد 9.7 اینچی 2018، آیپد پرو 12.9 اینچی 2017، آیپد پرو 1.5 اینچی 2017، آیپد پرو 9. اینچی 2016 یا آیپد پرو 12.9 اینچی 2015 دارند نیز می‌توانند از قلم نسل 1 اپل استفاده کنند.

قلم اپل 2 نیز بطور خلاصه و در حال حاضر، توسط جدیدترین آیپد ایر (نسل چهارم 2020 به بعد)، آیپد پرو 11 اینچی (نسل اول  2018 به بعد)، آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل سوم 2018 و بعد از آن)، پشتیبانی می‌شود.

لازم است اشاره کنیم که برای دریافت راهنمایی بهتر در این باره، می‌توانید به مقاله نسل‌های آیپد در وبلاگ پارسان می مراجعه کنید تا ابهامات شما برطرف شود.

با این حال در حال حاضر قلم 1 اپل، با تعداد بیشتری از آیپد‌ها سازگار بوده و قیمت پائین‌تری نیز دارد، بنابراین گزینه منطقی‌تری می‌باشد.

نکته ای که در این بخش باید به آن توجه کنیم، عوامل تاثیر گذار بر اقتصادی بودن خرید قلم است! که علاوه بر قلم اپل به مدل آیپد نیز بستگی دارد. یعنی خرید شما فقط شامل قلم نیست بلکه ترکیبی از قلم و آیپد است و با این اوصاف، قلم نسل یک اپل گزینه بهتری است زیرا، با آیپدهای ارزان‌تری سازگار است. مثلاً می‌توانید قلم نسل یک را با آیپد 10.2 اینچی اپل، ست کنید که قیمت تقریبی آنها مجموعاً 428 دلار خواهد بود؛ در حالیکه قلم نسل دو را در ارزان‌ترین حالت باید با آیپد پرو 11 اینچی 2021، همراه کرد که قیمت تقریبی 928 دلار خواهند داشت (500 دلار بیشتر از گزینه قبلی)؛ هرچند که از لحاظ کیفیت، آیپد 11 اینچی با داشتن پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش باکیفیت، تجهیز شدن به پورت تایپ C و پشتیبانی از کیفیت 4K، ارزش بسیار بیشتری را برای کاربران ایجاد می‌کند.

مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل 2

 

مقایسه قلم اپل 1 و قلم اپل 2 از لحاظ طراحی و ارگونومی:

قلم‌های اپل از نظر کلی در طراحی، شبیه به هم هستند اما تفاوت‌هایی دارند که به سادگی بتوانید آنها را از یکدیگر تشخیص دهید. با اینکه هر دو قلم اپل قطری مثل هم و معادل 8.9 میلی‌متر دارند اما، قلم اپل نسل یک کاملاً دایره‌ای است در حالیکه قلم اپل نسل دو دارای لبه صاف در یک سمت است.

این لبه صاف به دلیل خاصی تعبیه شده است، که در بخش مربوط به عملکرد این دو قلم به این موضوع خواهیم پرداخت. البته به لحاظ طراحی ظاهری، کاربرد آن، برای جلوگیری از غلطیدن قلم بر روی سطوح صاف است. شاید دوست داشته باشید قلم نسل دو اپل هم مانند قلم نسل یک اپل دارای مقطع استوانه‌ای کامل باشد که زیباتر به نظر برسد اما قطعا با این مشکل برخورد می‌کنید که چندین بار مجبور شوید آنرا از روی زمین بردارید. با وجود اینکه وزن قلم نسل یک برای جلوگیری از غلط خوردن روی سطح صاف، بیشتر شده اما کماکان این موضوع آزار دهنده است.

به هر حال این موضوع مورد کوچکی در بین موضوعات متفاوت راجع به این دو قلم اپل است.

 

 

 

 

قلم نسل یک دارای روکش پلاستیکی براق شبیه به ایرپاد اپل است، ولی قلم نسل دو دارای روکش مات بوده و در برابر چربی و اثر انگشت بسیار مقاوم است. شبیه بودن قلم نسل دو به مدادهای چوبی، کار با آنرا دوست داشتنی‌تر کرده است.

به جز موارد فوق هر دو قلم اپل در سایر قسمت‌ها شبیه به هم هستند: مانند وزن 20.7 گرمی و ضخامت 8.9 میلی‌متری آنها که هر دو را از نظر ارگونومی، بهینه کرده است.

البته قلم‌های دیگری نیز در بازار وجود دارند که ابعاد کوچک‌تری دارند اما از لحاظ عملکرد مانند قلم‌های اپل بی نقص نیستند. برخی از کاربران هم دوست دارند قلم آنها ضخامت بیشتری داشته باشد که برای این مورد می‌توانند از روکش‌های قلم اپل استفاده کنند.

تفاوت‌های اصلی قلم‌های اپل در بخش طراحی، همین موارد بود ولی یک مورد اضافی در قلم اپل نسل دو، امکان حکاکی رایگان بر روی آن است (البته فقط در صورتی که مستقیماً از سایت اپل خریداری کنید).

2 مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل  Comparison of Apple Pencil 1 with Apple Pencil 2

مقایسه قلم اپل 1 و قلم اپل 2 از لحاظ عملکرد:

در بخش عملکرد، اگر هر یک از قلم‌های اپل را استفاده کنید، قابلیتی را از دست نخواهید داد.

اپل هیچگاه میزان حساسیت قلم‌های خود را بیان نکرده است اما مهم اینست که در زمان طراحی آثار هنری ظریف، احساس کمبود نخواهید کرد.

هر دو قلم اپل به میزان شیب و زاویه حساس هستند و فشار را به خوبی تشخیص می‌دهند که نتیجه کار را در طراحی، رضایت بخش می‌کنند.

نرخی نمونه برداری آنها یکسان بوده و زمان تاخیر آنها نیز مشابه است البته در عمل می‌بینیم که تاخیر در قلم اپل دو، کمتر است و نکته اساسی در نرخ تازه سازی (رفرش ریت) آیپد پرو است و نه تاخیر کمتر در قلم نسل دو اپل! زیرا صفحه نمایش آیپد پرو 120 هرتز، و صفحه نمایش سایر آیپدها فقط 60 هرتز است که باعث واکنش بهتر به حرکت قلم نسل دو، در آیپد پرو می‌شود و لذت طراحی را بیشتر می‌کند.

کمترین میزان تاخیر قلم نسل یک، در آیپد پرو 2017 بود که صفحه نمایش 120 هرتزی داشت ولی اکنون در بازار یافت نمی‌شود و مابقی آیپدهایی که از قلم یک پشتیبانی می‌کنند، دارای صفحه نمایش 60 هرتزی هستند و تاخیر بیشتری خواهند داشت.

یک مزیت دیگر در قلم نسل دو داریم که در قلم نسل یک نیست و با طراحی ارتباط مستقیم ندارد. یک دکمه نامرئی در زیر لبه صاف قلم وجود دارد که با دو بار ضربه بر روی آن عمل می‌کند. به این ترتیب می‌توانید بین ابزار فعال فعلی و پاک کن جابجا شوید، بین ابزار فعلی یا آخرین ابزار استفاده شده جابجا شوید و یا از نمایش پالت رنگ استفاده کنید. البته می‌توانید هیچ ترجیح و استفاده‌ای هم نداشته باشید!

توجه کنید که این عملکرد دکمه قلم نسل دو، در برنامه‌های پیش فرض وجود دارد و با نصب برنامه‌های مختلف مانند Procreate یا Ferrite که استودیو هنری و ویرایشگر صوتی هستند به عملکردهای مفید دیگری در این دکمه دست پیدا کنید.

2 مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل  Comparison of Apple Pencil 1 with Apple Pencil 2

 

مقایسه قلم اپل 1 و قلم اپل 2 از لحاظ باتری، نحوه شارژ و نگهداری شارژ:

اولین برتری قلم اپل دو نسبت به قلم نسل یک، اینست که بصورت مغناطیسی به لبه آیپد پرو می‌چسبد و شارژ به شکل القایی صورت می‌گیرد که مزایای بیشتری در برابر شارژ از طریق پورت لایتنینگ دارد.

در دسترس بودن همیشگی قلم در کنار آیپد (که به آن چسبیده است) و از دست ندادن زمان در اوقاتی که نیاز به یادداشت فوری افکار خود دارید، مهمترین مزیت این روش شارژ است زیرا خلاقیت را همیشه زنده نگه می‌دارد.

2 مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل  Comparison of Apple Pencil 1 with Apple Pencil 2

قلم اپل نسل یک در زمان شارژ شدن کمی آزار دهنده می‌شود به این دلیل که به وسیله یک پورت لایتنینگ که در انتهای قلم طراحی شده به ورودی لایتنینگ آیپد متصل می‌شود و در کنار آیپد، شکلی بسیار بلند و عجیب به خود میگیرد که ظرافتی ندارد. این روش علاوه بر اینکه همیشه با خطر شکستن کانکتور لایتنینگ قلم مواجه است، درپوش محافظ انتهای قلم را نیز در معرض گم شدن قرار می‌دهد.

2 مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل  Comparison of Apple Pencil 1 with Apple Pencil 2

اپل برای شارژ مستقیم با برق نیز یک مبدل لایتنینگ در جعبه قلم نسل یک گذاشته است که این روش بسیار بهتر از شارژ بوسیله آیپد است. همچنین با استفاده از برخی کاورهای مغناطیسی آیپد می‌توان قلم نسل یک را شارژ کرد ولی چسبندگی بالایی ندارند. کاورهایی نیز برای قلم نسل یک طراحی شده که بعنوان پاور بانک عمل می‌کنند اما ایراد اصلی، ابعاد بزرگ آنها می‌باشد.

2 مقایسه قلم اپل 1 با قلم اپل  Comparison of Apple Pencil 1 with Apple Pencil 2

شارژ قلم اپل نسل اول بسیار سریع بوده و با 15 ثانیه شارژ می‌توانید 30 دقیقه آنرا استفاده کنید.

اپل برای قلم نسل یک خود، ماندگاری باتری را دقیقاً مشخص نکرده است اما دوام تقریبی 12 ساعت را عنوان نموده است که زمان مناسبی به نظر می‌رسد و همچنین قلم اپل در عمل ثابت کرده که در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنیم شارژ خود را به خوبی حفظ می‌کند و این موضوع، از این جهت که شارژ کردن قلم نسل یک اپل کمی سخت می‌باشد، خیلی مهم است.

در قلم اپل نسل دوم ماندگاری باتری نسبت به قلم نسل اول از اهمیت کمتری برخوردار است زیرا به سادگی و در تمام طول روز با اتصال به لبه آیپد پرو شارژ خواهد شد و زمانی که نیاز به آن داریم، همیشه آماده خواهد بود.

 

 

 

 

مقایسه قلم اپل 1 و قلم اپل 2 از لحاظ نوک:

هر دو مدل قلم اپل، دارای نوک یکسانی هستند که نسبتاً سخت بوده و برخورد آن به صفحه نمایش آیپد، خشک و محکم به نظر می‌رسد که کاربر می‌تواند این فشار را با حرکت دست خود، کمی تنظیم کند. قلم‌های اپل نسبت به برخی قلم‌ها در سایر برندها، کمی سخت‌تر و بلند‌تر هستند. به نظر ما، شاید طول قلم مشکل خاصی نباشد، اما سختی نوک قلم، ممکن است نسبت به نوک قلم‌های نرم‌تر، آزار دهنده باشد و البته از جهتی یک مزیت محسوب می‌شود زیرا به راحتی سالهای زیادی بدون مشاهده آثار سایش، در خدمت کاربر خواهد بود.

همچنین در جعبه قلم نسل اول یک نوک اضافه ارائه شده که می‌تواند زمان بیشتری را برای استفاده از نوک اصلی آن به ارمغان بیاورد. این نوک اضافه در بسته بندی قلم نسل دو، وجود ندارد.

در حال حاضر سایت اپل، 4 عدد نوک قلم را به قیمت 19 دلار عرضه می‌کند.

 

مقایسه قلم اپل 1 و قلم اپل 2: کدام یک را باید بخریم؟

اگر تا اینجا با ما همراه بوده‌اید به سادگی می‌توانید به این سوال پاسخ دهید: بله برنده این مقایسه قلم نسل دوم اپل است.

روکش مات و ضد عرق، دکمه نامرئی اضافی، اتصال مغناطیسی و شارژ القایی، از نکات برجسته در اعلام این نتیجه به نفع قلم اپل نسل دو نسبت به قلم نسل یک می‌باشد.

عملکرد هر دو قلم اپل در اجرای طراحی و ترسیم برابر است، اما خرید قلم اپل نسل دو در کنار آیپد پرو گران قیمت، با وجود برتری‌هایی که نسبت به قلم نسل یک و آیپدهای سازگار با آن دارد، شاید به لحاظ هزینه، برای بسیاری از کاربران منطقی نباشد.

اما در نهایت بهترین پاسخ را خود شما به این سوال خواهید داد، زیرا از بودجه‌ای که برای خرید کنار گذاشته‌اید کاملاً آگاه هستید.

اگر از لحاظ بودجه در مضیقه نباشید بهترین گزینه ترکیبی از آیپد پرو و قلم نسل دو اپل است. هر چند که با وجود سخت بودن شارژ قلم اپل نسل یک، ترکیب این قلم با آیپدهای سازگار نیز می‌تواند شما را به خواسته تان در طراحی عالی برساند.

اکنون می‌توانید به فروشگاه پارسان می مراجعه کرده و قیمت روز قلم های اپل را مشاهده کنید. همچنین ما با نوشتن نظر خود درباره این مقاله ما را در بهتر کردن کیفیت مطالب سایت کمک کنید.
 

 

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

چگونه مشکلات قلم اپل را برطرف کنیم؟

راهنمای کامل استفاده از قلم اپل

معرفی قابلیتهای قلم اپل نسل دوم

آموزش نحوه اتصال قلم لمسی استایلوس به آیپد اپل

3 ترفند قلم اپل نسل یک 1 و نسل دو 2

8 ترفند قلم اپل نسل یک 1 و نسل دو 2

کابل AUX چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

آموزش آپدیت کردن سیستم عامل مک

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری اپل واچ

مبدل تراول هاب (travel hub) مایکروسافت چیست؟

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می