shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡انواع حسگر در ایرپادها

انواع حسگر در ایرپادها:

⚡انواعحسگردرایرپادها

انواع حسگرهای موجود در ایرپاد اپل 


 

ایرپاد‌های اپل دارای چندین حسگر مختلف هستند که برای ارائه ویژگی‌های خاص در عملکرد آن‌ها استفاده می‌شوند. با ما همراه باشید تا با انواع حسگرهای موجود در ایرپاد‌های اپل آشنا شوید:

 

   

 

حسگرهای موجود در ایرپاد اپل 
 

۱.حسگر استریو:

ایرپاد‌های اپل دارای حسگر استریو هستند که برای تولید صدای با کیفیت بالا استفاده می‌شود. این حسگر در ایرپاد اپل شامل دو میکروفون است که به شکلی قرار گرفته‌اند که صدا را از دو جهت مختلف دریافت کنند و به این ترتیب امکان شنیدن صداهای سه بعدی و فضایی فراهم می‌شود و تجربه صدای واضح را برای شما ارائه می‌کند. همچنین این سنسور با استفاده از تکنولوژی beamforming، نویزهای محیطی را کاهش می‌دهد و کیفیت صدای تماس را بهبود می‌بخشد.

 

Types of sensors in AirPods

 

۲. حسگر لمسی:

 در سطح بیرونی ایرپاد‌های اپل، حسگرهای لمسی قرار دارد که به کاربر امکان کنترل کردن، پخش موسیقی، تغییر قطعات، تصویربرداری و تماس‌های تلفنی را می‌دهد. با لمس این حسگرها، کاربر می‌تواند عملکردهای مختلف را انجام داده و ایرپاد را کنترل کند.

توجه داشته باشید که نحوه کنترل با لمس عملکرد‌های مختلف در ایرپاد‌ها، وابسته به نوع و الگوی لمس می‌باشد. مثلاً با یک بار لمس، می‌توانید موسیقی را متوقف یا شروع کنید، با دو بار لمس، به آهنگ بعدی بروید و با سه بار لمس، به آهنگ قبلی بروید. استفاده از انگشتان در نقاط مختلف سطح حسگر لمسی و قدرت لمس نیز، می‌تواند نتایج و عملکردهای متنوعی را داشته باشد.

این شی در ایرپاد اپل، به سرعت و قابلیت پاسخگویی بالا مشهور است. طراحی لمس آسان و پاسخ به چندین حرکت مختلف، امکان کنترل سریع و آسان را به کاربران می‌دهد.

 

انواع حسگر در ایرپادها Types of sensors in AirPods

 

۳. حسگر شتاب سنج و ژیروسکوپ:

حسگر شتاب سنج (Accelerometer) و ژیروسکوپ (Gyroscope) در ایرپاد اپل استفاده می‌شوند تا حرکت و جهت ایرپاد را تشخیص داده و به صورت دقیقی اطلاعات مرتبط را ارائه دهند. 

با تکنولوژی حساسیت بالا، حسگر شتاب سنج، تغییرات حرکت و شتاب ایرپاد را تشخیص می‌دهد. این حسگر در ایرپاد به کنترل حرکات مربوط به کارکرد درون گوش و کنترل اجرا‌های سمتی مرتبط با لمس کاربر در سطح ایرپاد کمک می‌کند.

با استفاده از این شی، ایرپاد قادر است تغییر در جهت چرخش و حرکات گوشی کاربر را تشخیص دهد. بدین ترتیب، هنگامی که کاربر سر خود را بچرخاند یا جهت گوشی را تغییر دهد، ایرپاد اطلاعات مربوطه را به سیستم انتقال می‌دهد تا عملکرد مورد انتظار را ارائه دهد.

ترکیب استفاده همزمان از حسگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ در ایرپاد، به این دستگاه این امکان را می‌دهد که حرکت، شتاب و جهت ایرپاد را با دقت بیشتری تشخیص داده و به عملکردهای مربوطه در پخش موسیقی، تماس‌ها و کنترل‌های دیگر پاسخگو باشد

 

 

 

 

۴. حسگر بی‌ردیابی:  

این شی در ایرپاد اپل (Proximity Sensor) یک سنسور مجاورت است که وضعیت ایرپاد در گوش کاربر را تشخیص می‌دهد. عملکرد این حسگر به این صورت است که در هنگامی که ایرپاد درون گوش قرار می‌گیرد، حسگر تشخیص می‌دهد که گوشی در حال استفاده است و سیستم پخش موسیقی را فعال می‌کند. و زمانی که ایرپاد از گوشی خارج می‌شود، حسگر تشخیص می‌دهد که گوشی از دستگاه حذف شده است و سیگنال به سیستم پخش موسیقی ارسال می‌شود تا پخش موسیقی متوقف و دستگاه به حالت استاندارد بازگردد.

عملکرد حسگر بی‌ردیابی با استفاده از تکنولوژی یافتن و تشخیص تغییر حالت فیزیکی ایرپاد و فاصله آن از گوش کاربر صورت می‌گیرد. این حسگر یک عارضه ضوئی را شبیه‌سازی کرده و با تغییر در تشخیص نور، تشخیص می‌دهد که آیا ایرپاد در گوش قرار دارد یا خیر.

به طور کلی، حسگر بی‌ ردیابی در ایرپاد اپل، برای اتخاذ عملکرد مناسب در استفاده از ایرپاد و کنترل تا حد امکان صحیح آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

انواع حسگر در ایرپادها Types of sensors in AirPods

 

 سخن اخر

این سنسور برای ارائه تجربه استفاده بهتر و ویژگی‌های خاص در ایرپاد‌های اپل استفاده می‌شوند. از آنجا که تکنولوژی‌های ایرپاد‌های اپل بهبود می‌یابد، ممکن است انواع حسگرهای مورد استفاده نیز متغیر باشند و بهبود یابند.

 

 

 

   

 

 

مقالات مرتبط:

انواع ایرپاد اپل Airpods | مقایسه بین تمامی مدل‌ها

ایرپاد،کوچکترین عضو خانواده اپل در سال 2020

EQ تطبیقی یا Adaptive EQ در ایرپاد اپل چیست؟

نحوه پیدا کردن ایرپاد گمشده، با کمک برنامه Find My

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

تجربه شنیداری متفاوت، با محصولات اپل

مروری بر تاریخچه شرکت اپل

آشنائی با سیری، دستیار صوتی اپل

کاربردهای سنسور LiDAR و نحوه استفاده از آن

spatial audio (صدای فضایی) چیست؟ + آموزش فعال سازی در آیفون و آیپد

 

 

 

 

 

وبلاگ پارسان می