shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌ های اپل ارزش خرید دارد؟

در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که آیا مک مینی با تراشه اپل سیلیکون M1 در برابر سایر محصولات مک اپل، ارزش خرید دارد یا نه؟

⚡آیامکمینیM1درمقایسهباسایرمک‌هایاپلارزشخریددارد؟

آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌های اپل (تا 2022) ارزش سرمایه گذاری دارد؟


 

مک مینی M1 مقرون به صرفه‌ترین مک اپل است که می‌توانید در سال 2022 بخرید، اما احتمالاً برای خرید نسخه قدرتمندتر با کارآمدی بیشتر، باید پول بیشتری هزینه کنید. بنابراین، آیا واقعا ارزشش را دارد که آن مک مینی M1 را بخرید؟ خط تولید مک در چند سال گذشته به شدت تغییر کرده است. ما مک‌های کاملاً جدیدی را دیده‌ایم که از سخت افزار به روز شده با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید پشتیبانی می‌کنند.

اکنون که چندین مدل مک جدید، در خط تولید اپل قرار گرفته و از دوران اینتل، به طور قابل توجهی تغییر کرده‌اند، این سوال پیش می‌آید: آیا یک مک مینی هنوز هم ارزش خرید را دارد؟
 

در ادامه مقاله به بررسی همین مورد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
 

 

 

 

مک مینی چیست؟

 Mac mini مقرون به صرفه‌ترین دسکتاپ مک اپل است که قیمت آن از 699 دلار شروع می‌شود. جدیدترین مدل مک مینی در سال 2020 با معرفی تراشه M1 عرضه شد که دارای مشخصات توانمند، طراحی جمع و جور، و مجموعه‌ای محکم از پورت‌ها است.

اپل اولین مک مینی را در سال 2005 معرفی کرد و از آن زمان تاکنون محصولی عالی برای کاربران جدید و کم تجربه‌تر مک بوده است.

Is the Mac Mini M1 worth buying compared to other Apple Macs?

مزایای استفاده از مک مینی

مک مینی مزایای بسیاری را برای کاربرانی که خواهان کامپیوتر رومیزی هستند ارائه می‌دهد. در این مقاله نکات مثبت اصلی را که کاربران، بیشتر از همه در مورد Mac mini دوست دارند، پوشش خواهیم داد.

 

- طراحی کوچک و جمع و جور

یکی از مهمترین دلایل فروش مک مینی، اندازه آن است. اگرچه به کوچکی برخی از رایانه‌های رومیزی دیگر نیست، اما همچنان کوچکترین رایانه رومیزی اپل است. به لطف این ویژگی، مک مینی فضای زیادی را روی میز شما اشغال نمی‌کند و به راحتی می‌توان آن را در هر فضایی قرار داد.

 

آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌ های اپل ارزش خرید دارد؟

 

- اتصال با لیست متنوعی از لوازم جانبی

از آنجایی که Mac mini با ماوس، صفحه کلید یا صفحه نمایش همراه نیست، شما می‌توانید ابزار جانبی آن را به دلخواه، شخصی سازی کنید. همچنین شما می‌توانید مک مینی را با مجیک کیبورد، مجیک موس نمایشگر استودیو اپل ست کنید، یا می‌توانید جایگزین‌های دیگری پیدا کنید که می‌توانند با مک مینی کار کنند.

به علاوه، اگر لوازم جانبی و صفحه نمایش خود را از قبل دارید، فقط باید 699 دلار برای رایانه هزینه کنید.

 

 

 

 

- تراشه M1 در کلاس خود بهترین است

جای تعجب نیست که تراشه M1 عملکرد و کارایی فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد. تراشه‌های سری A اپل در آیفون‌ها در حال حاضر از رقبا جلوتر هستند و تراشه‌های سری M نیز توانسته تراشه‌های اینتل را دچار چالش جدی و یک رقابت بسیار سخت کند.

مک مینی دارای یک تراشه پایه M1 با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای است. همچنین می‌توانید دستگاه را با حداکثر 16 گیگابایت رم پیکربندی کنید، که با توجه به اینکه M1 از معماری حافظه یکپارچه استفاده می‌کند، مک مینی بهتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

اگر نمی‌دانید چقدر حافظه کافی است، قبل از خرید مطمئن شوید که برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، به چه مقدار حافظه داخلی نیاز دارید، زیرا در مدل‌های اپل سیلیکونی بعداً نمی‌توانید حافظه را ارتقا دهید.

 

معایب استفاده از مک مینی

حتی با وجود نکات مثبت ذکر شده در بالا، این رایانه رومیزی اپل، دارای نقاط ضعفی است، زیرا اکنون بخشی از شلوغ‌ترین خط مک است. اگر قصد دارید از این دستگاه برای کارهای خلاقانه یا حرفه‌ای استفاده کنید، دانستن معایب آن ضروری است.

 

- استفاده از چند نمایشگر مشکل است

استفاده از چندین نمایشگر با M1 Mac mini در بهترین حالت دشوار است. از آنجایی که تراشه M1 تنها از یک نمایشگر خارجی پشتیبانی می‌کند، تنها راه برای اتصال رایانه به چندین نمایشگر استفاده از یک پورت USB-C و یک پورت HDMI است.

پشتیبانی از چندین نمایشگر برای بسیاری از گردش‌های کاری اداری ضروری است و استفاده از مک مینی که فقط از USB-C استفاده می‌کند، دردسرساز خواهد بود. علاوه بر این، پورت‌های USB-C می‌توانند حداکثر تا 6K را پشتیبانی کنند وHDMI  فقط تا 4K را پشتیبانی می‌کند.

 

Is the Mac Mini M1 worth buying compared to other Apple Macs? آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌ های اپل ارزش خرید دارد؟

 

- لوازم جانبی را خودتان باید بخرید

این نکته که باید لوازم جانبی را خودتان تهیه کنید، بسته به اینکه آیا قبلاً برخی از تجهیزات جانبی را دارید یا نه و یا اینکه ممکن است بودجه محدودی داشته باشید، می‌تواند یک نقطه ضعف باشد. اما اگر از قبل هیچ کدام از لوازم جانبی را ندارید، باید آنها را جداگانه خریداری کنید، به طور موثر هزینه را برای نصب کامل بالا می‌برد. بنابراین، آیا یک مک مینی واقعاً در این مرحله ارزش آن را دارد؟

علاوه بر این، برخی از مک‌های اپل به‌ویژه مک‌بوک پرو‌های سطح بالا، دارای نمایشگرهای باورنکردنی هستند، شما در هیچ یک از محصولات اپل نمی‌توانید چنین نمایشگری را تهیه کنید، حتی اگر 5000 دلار برای Pro Display XDR خرج کنید.

 

 

 

 

- هنوز هم بزرگ به نظر می‌رسد

درست مانند مک بوک ایر و مک بوک پرو که به عنوان اولین محصولات اپل، تراشه‌های سیلیکون را از اپل دریافت کردند، مک مینی طراحی جدیدی نداشت و مدت زیادی است که طراحی ثابتی داشته است.

بنابراین هنوز هم بسیار بزرگتر از حد لازم است، زیرا سیلیکون اپل بسیار کارآمدتر از اینتل است. مک مینی می‌تواند به شدت از نظر حجم کوچک شود، شبیه به نازکتر شدن iMac M1، زمانی که اپل آن را در سال 2021 به روز کرد.

 

مقایسه مک مینی و محصولات خط مک تا سال 2022

Apple، مک مینی را در اواخر سال 2020 به‌روزرسانی کرد، اما از آن زمان تا انتهای سال 2022، چندین مدل دیگر از محصولات موجود در خط تولید مک، به‌روزرسانی‌های در خور توجهی را دریافت کردند.

اولین موردی که باید به آن نگاه کرد iMac M1 است. مقایسه Mac mini با iMac بسیار مهم است زیرا iMac یکی دیگر از رایانه‌های رومیزی سطح ابتدایی برای مصرف کننده معمولی است. برخلاف مک مینی، آی مک یک دستگاه همه کاره است، به این معنی که با نمایشگر، ماوس و کیبورد با قیمت 1299 دلار عرضه می‌شود.

iMac M1 مشابه مدل پایه مک مینی، با تراشه پایه M1 ،8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می‌شود، با این تفاوت که تراشه M1 مینی پایه، کمی بهتر است. اگرچه در نظر اول، آی مک M1 گران‌تر از مک مینی است، اما اگر می‌خواهید تجربه‌ای ساده، بدون دردسر و جمع‌وجور داشته باشید، iMac M1 دستگاهی عالی است.

 

Is the Mac Mini M1 worth buying compared to other Apple Macs? آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌ های اپل ارزش خرید دارد؟

 

همچنین مک بوک پرو M2 نیز با قیمت 1299 دلار عرضه می‌شود. اگرچه در شرایط عادی، ممکن است مقایسه مک بوک پرو و مک مینی عجیب به نظر برسد، اما استدلال محکمی در این رابطه وجود دارد. به لطف تراشه جدید، مک بوک پرو 13 اینچی حتی عملکرد بهتری نسبت به مک مینی دارد و شما می‌توانید از ویژگی‌های مخصوص لپ تاپ نیز لذت ببرید.

 

 

 

 

به یاد داشته باشید که اگر هیچ کدام از موارد فوق، توجه شما را جلب نکند، علاوه بر iMac M1 و MacBook Pro M2، گزینه‌های دیگری نیز در خط تولید مک وجود دارد. به عنوان مثال، MacBook Air M1 و MacBook Air M2 نیز کامپیوترهای مناسبی برای اکثر مصرف کنندگان هستند. هر دوی آنها مانند مک مینی، سیلیکون اپل دارند و علاوه بر آن،  مک بوک ایر M2 حتی آخرین تراشه سری M را نیز دارد.

مک‌بوک ایر ممکن است در سال 2020 به طراحی بدون فن تبدیل شده باشد، اما تراشه‌های M1 و M2 همچنان می‌توانند عملکرد خوبی را برای کارهای روزانه ارائه دهند.

همچنین هر دو مدل مک بوک ایر یاد شده، دارای فضای ذخیره سازی و رم یکسان با مک مینی هستند. علاوه بر این، هر دو لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی هستند که Mac mini فاقد آن است، مانند دوربین داخلی FaceTime و بلندگوهای بهتر.

 

Is the Mac Mini M1 worth buying compared to other Apple Macs? آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌ های اپل ارزش خرید دارد؟

 

یکی از نکات مهم در مورد مک مینی در مقایسه با دیگر مک‌ها، انتخاب پورت است. دیگر مک‌های سطح مبتدی پورت‌های محدودی را در مقایسه با مک مینی ارائه می‌دهند. شما عمدتاً درگاه‌های Thunderbolt 3 و جک هدفون را برای اتصال در مک‌های سطح پایه دریافت می‌کنید؛ در مقابل، مک مینی دارای پورت های HDMI، اترنت، تاندربولت 3، جک هدفون و پورت های USB-A است.

اهمیت این تفاوت کاملاً به پورت‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید بستگی دارد، اما این موضوع نباید ملاک اصلی تصمیم‌گیری در مورد رایانه‌ای باشد که انتخاب می‌کنید.

 

Is the Mac Mini M1 worth buying compared to other Apple Macs? آیا مک مینی M1 در مقایسه با سایر مک‌ های اپل ارزش خرید دارد؟

 

مقایسه Mac mini از نظر قیمت با دیگر مک‌ها کمی پیچیده است، زیرا با Mac mini، می‌توانید بین لوازم جانبی اپل یا سایر برندها، یکی را انتخاب کنید. اما ما مک مینی را با لوازم جانبی اپل و ترکیبی از ال‌جی و لاجیتک مقایسه می‌کنیم زیرا این لوازم جانبی محبوب هستند.

هنگامی که به Mac mini، یک صفحه نمایش استودیو دیسپلی و یک ماوس جادویی مشکی و صفحه کلید جادویی با Apple Touch ID را اضافه کنید، 2596 دلار باید هزینه کنید که به طور قابل توجهی گرانتر از مدل پایه iMac M1 است.

حتی اگر لوازم جانبی اپل را نخرید و به جای آن یک نمایشگر ال‌جی Ultrafine 4K، یک صفحه کلید Logitech MX Mechanical Performance و یک کیبورد Logitech MX Master 3 بخرید، باز هم با قیمت 1662.79 دلار باید بپردازید که در مقایسه با 1299 دلار بالاتر از iMac خواهید بود.

در حالی که خرید مک مینی به طور کلی یک معامله بزرگ و جذاب است، هزینه "پنهان" خرید بقیه لوازم جانبی، می‌تواند تصمیم شما را برای انتخاب یک مک مینی، از مسیر اصلی خارج کند و هزینه‌های بسیار بیشتری روی دست شما بگذارد.

 

 

 

 

جمع بندی پایانی

مک مینی یک کامپیوتر عالی برای بسیاری از افرادی است که به دنبال ورود به دنیای مک با کمترین قیمت ممکن هستند. این مدل، مجموعه‌ای کامل از پورت‌ها، سیلیکون اپل و اندازه کوچک را برای دسکتاپ مک ارائه می‌دهد.

با این حال، دیگر مک‌های این خط از باز طراحی عالی برخوردار بوده‌اند که تنها سیلیکون اپل می‌تواند ارائه دهد، و دیگر ماشین‌های سطح پایه عملکرد بهتری نسبت به M2 دارند.

مگر اینکه مک مینی M1 را به دلایل خاصی مانند اندازه یا قیمت بخواهید، در حالی که آی مک M1 دستگاهی است که باید به طور جدی در نظر بگیرید زیرا یک پک کامل است.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

مقایسه کامل مک مینی با مک استودیو | راهنمای خرید + جدول مقایسه

تفاوت مک مینی M2 و مک استودیو 2022

آیا مک استودیو اپل و نمایشگر اپل جایگزین آی مک 27 اینچی می شود؟

راهنمای خرید مک مینی در سال 2021

آموزش استفاده hot corners در مک

آموزش نصب افزونه روی سافاری در مک

مک بوک چیست؟

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

راهنمای پیدا کردن مک بوک گم شده یا سرقت شده با Find My

معرفی مک بوک ایر M2 2022

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه آنلاین پارسان می