shopping_cart
سبد خرید شما more_horiz
support_agent
021-88853790
window
shopping_basket

✔️⚡حسگر گام‌ شمار چیست؟

این مقاله برای آشنایی شما با مفهوم حسگر گام شما نوشته شده است.

⚡حسگرگام‌شمارچیست؟

حسگر گام‌شمار چیست؟


 

همانطور که می‌دانیم امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و انجام بسیاری از کارها توسط سیستم‌های هوشمند، فعالیت انسان‌ها نیز به نوبه‌ی خود بسیار کم‌تر شده است و این موضوع باعث اضافه وزن و به دنبال آن، تحدید سلامتی افراد گردیده است. کم بودن زمان برای انجام فعالیت‌های ورزشی بطور اصولی و مستمر، یکی از دغدغه‌های امروز آدم‌ها می‌باشد. در این راستا گوشی‌های هوشمندی مانند آیفون، با پیشرفت چشمگیر خود، گام‌های بسیار مفیدی برداشته‌اند. سنسورها یا همان حسگرهای گوشی‌های هوشمند در زمینه‌ی سلامتی و ورزش کمک می‌کنند تا کاربران بتوانند با وجود کمبود وقت و در حداقل زمان به سلامتی خود نیز بپردازند. 

 

تعریف حسگر گام شمار یا قدم سنج

سنسور گام شمار یا قدم سنج یکی از این حسگرها در حیطه‌ی سلامتی می‌باشد و همانطور که از نامش پیداست تعداد گام‌ها یا قدم‌های افراد را می‌شمارد. شاید بپرسید شمردن گام چه فایده‌ای برای سلامتی دارد؟ در جواب باید به علم تغذیه و ورزش بپردازیم. 

 

 

 

 

تغذیه‌ی نامناسب در کنار نداشتن تحرک، اولین دلیل برای به خطر افتادن سلامتی و تناسب اندام است. امروزه در تکنیک‌های سلامتی میزان کالری مورد نیاز در روز را برای داشتن یک زندگی سالم مشخص می‌کنند، پس شما می‌توانید در روز حین رفتن به سرکار و یا انجام فعالیت‌های روزانه میزان قدم‌های خود را بشمارید و در نتیجه مقدار کالری که سوزانده‌اید را بدست آورید. سنسور گام‌شمار، به کسانی که بصورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند نیز، برای پیگیری فعالیت‌ها و پیشرفت شرایط بدنی خود کمک می‌کند.

 

What is a pedometer sensor? حسگر گام‌ شمار چیست؟

حسگر گام شمار چطور عمل می‌کند

حسگر گام شمار برای تشخیص قدم‌ها از حسگر شتاب سنج کمک می‌گیرد، به این طریق که شما وقتی گامی به جلو بر می‌دارید، بدنتان به سمتی متمایل می‌شود، حسگر شتاب سنج این تغییر جهت را تشخیص می‌دهد و حسگر گام شمار قدم شما را می‌شمارد.

 

نتیجه

بیشتر گوشی‌های هوشمند من جمله آیفون، برنامه‌ی سلامتی (HEALTH) را دارند با استفاده از آن می‌توانید در روز تعداد قدم‌هایتان را شمرده و یا با نصب یک برنامه‌ی گام شمار (PEDOMETERS) از اپل استور خود، علاوه بر تعداد قدم‌هایتان در روز، زمانی که برای پیاده‌روی استفاده کردید را نیز محاسبه کنید و در نهایت میزان کالری که سوزانده‌اید را مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط:

حسگر دماسنج گوشی چیست؟

حسگر اثر هال چیست؟

حسگر سنجش ضربان قلب چیست؟

حسگر سنجش رطوبت هوا چیست؟

آموزش نحوه تنظیم حسگر اثر انگشت آیفون

حسگر نور محیط چیست؟

انواع حسگر در گوشی های هوشمند

حسگر میکروفون چیست؟

حسگر بارکد یا کد QR چیست؟ 

حسگر GPS یا سیستم موقعیت‌یاب مکانی چیست؟

 

 

 

 

 

گردآوری: فروشگاه پارسان می